Skocz do zawartości
IGNORED

Warszawski Klub Audiofila i Melomana


twonk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, umka napisał:

To nieco jaśniejsze granie nie jest męczące - taki mają sznyt przy elektronice Jadis'a i bardzo łatwo skorygować je elektroniką typu Vitus z innym pre, a także kablami. Nasza grupa mistrzów słuchania lubi nieco cięższy przekaz, dlatego prawdopodobnie taki był odbiór całości. Niestety do Tary nie mam dostępu. 

....fajnie  że te nieco jaśniejsze granie nie jest dla Ciebie męczące....również lubię a nawet  uwielbiam ten  cięższy przekaz....

...dostałeś do recenzji że tak się wyrażę ''gotowy dzwięk'' bo tak do tego trzeba podchodzić....nie jest to jeden element układanki

(kolumny, CD, wzmacniacz) a całość....i do tego ''gotowca'' tylko trzeba dobrać odpowiednie kable, dlatego wyskoczyłem z Tarą....

nie jest tajemnicą że jestem  miłośnikiem firmy Jadis ale mam również ogromny szacunek do Pana Sebastiana z Grobel Audio...

gość wie jak poskładać te elementy by zagrało na wysokim poziomie....chociaż przy tak dobrej elektronice/kolumnach to za wiele

nie ma do roboty....życzę miłego słuchania ;-)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Miroslav1 napisał:

....fajnie  że te nieco jaśniejsze granie nie jest dla Ciebie męczące....również lubię a nawet  uwielbiam ten  cięższy przekaz....

...dostałeś do recenzji że tak się wyrażę ''gotowy dzwięk'' bo tak do tego trzeba podchodzić....nie jest to jeden element układanki

(kolumny, CD, wzmacniacz) a całość....i do tego ''gotowca'' tylko trzeba dobrać odpowiednie kable, dlatego wyskoczyłem z Tarą....

nie jest tajemnicą że jestem  miłośnikiem firmy Jadis ale mam również ogromny szacunek do Pana Sebastiana z Grobel Audio...

gość wie jak poskładać te elementy by zagrało na wysokim poziomie....chociaż przy tak dobrej elektronice/kolumnach to za wiele

nie ma do roboty....życzę miłego słuchania ?

 

 

 

Tak jak pisał Twonk, to jeden do jeden set z wystawy z kablami Jsdisa włącznie. To po zeszłotocznej akcji z setem Naim/Focal za ptawie dwie bańki już druga taka akcja. Tylko gdy wówczas występ u mnie okazał się ewidentnym pokazem, jak wystawa swoimi warunkami lokalowymi i gotowością do nagłośnienia sali dla kilkudziesięciu osób masakruje brzmienie, to gościna seta od Grobel Audio była jedynie potwietdzeniem dobrego wyniku z tegorocznej odsłony AVS. Oczywiście może nie być to granie dla wszystkich, ale to naturalne, że ktoś może mieć inny punkt widzenia.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy
5 godzin temu, umka napisał:

Tak jak pisał Twonk, to jeden do jeden set z wystawy z kablami Jsdisa włącznie. To po zeszłotocznej akcji z setem Naim/Focal za ptawie dwie bańki już druga taka akcja. Tylko gdy wówczas występ u mnie okazał się ewidentnym pokazem, jak wystawa swoimi warunkami lokalowymi i gotowością do nagłośnienia sali dla kilkudziesięciu osób masakruje brzmienie, to gościna seta od Grobel Audio była jedynie potwietdzeniem dobrego wyniku z tegorocznej odsłony AVS. Oczywiście może nie być to granie dla wszystkich, ale to naturalne, że ktoś może mieć inny punkt widzenia.  

Jacku - to nie druga a trzecia "powystawowa" akcja - w 2016 mielismy kompletny system Thraxa ?

 

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.11.2019 o 10:42, twonk napisał:

Wczoraj spotkaliśmy się u Umki, żeby posłuchać zestawu, który grał na AudioShow w pokoju Grobela. Źródło, preamp i monobloki Jadis, no i clou programu - nowo wprowadzone na rynek kolumny Franco Serblin Accordo Essence - prawdziwe cacuszka designu, cieszące większość zmysłów (nawet ich dotykanie sprawia przyjemność). Może Umka wklei zdjęcia, bo ja niestety nie mogę.
Świetne kolumny. U Jacka zagrały jaśniej niż w Tulipie, ale równie spójnie, z genialną barwą i fantastyczną sceną. Gdyby miał kilka metrów kwadratowych mniej a strop niżej, byłoby pewnie jeszcze lepiej. ? Oczywiście, nie są to kolumny do przestawiania ścian, ale i tak okazały się bardzo uniwersalne. Poradziły sobie ze sporym chórem (El Cant de la Sibilla Savalla), z Milesem (KoB), Zornem (Live in Sevilla), Black Sabbath (Paranoid), Stańką (Dark Eyes). Różnicowanie barwy i poczucie obecności wykonawców - po prostu znakomite. Podłączyliśmy do nich także przedwzmacniacz Koda oraz końcówkę Vitus SS103 - co poprawiło nasycenie niższych rejestrów, ale odrobinę zubożyło te najwyższe. Po kilku roszadach okazało się, że najmniej przypadł nam do gustu preamp Jadisa. No ale z Kodą mało co może się równać.
Bardzo przyjemny wieczór i bardzo udane kolumny. A biorąc pod uwagę, że na wystawie słuchałem kilku dźwiękowych (i estetycznych) potworków, kosztujących tyle samo... tyle że w Euro - całkiem sensownie wycenione.

Nie wiem jaką kubaturę i m.kw ma Umka ale Accordo Essense to kolumny do max 20-22 m.kw. Na AVS grały w mocno za dużej kubaturze. Jednak dały radę i to jak - ale dały radę nie basem, dynamiką czy  walnięciem, a barwą, wyrafinowaniem i naturalnością brzmienia. W pokoju 18m.kw z dobrą akustyką, okablowaniem i tranzystorowym wzmocnieniem dojdzie i dynamika i bas i łupnìęcie.

......I będzie pozamiatane

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, umka napisał:

7.5 x 4.8 x 3.3  ok 100 m3

No to dla Essence x2 za duża powierzchnia. I te 3.3 metry w górę.....:)

1 minutę temu, Miroslav1 napisał:

....z tego wychodzi że to kolumny idealnie do mojego pomieszczenia....

Dlatego na nich skończysz. I wtedy będziesz moim najlepszym kumplem.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, babatular napisał:

No to dla Essence x2 za duża powierzchnia. I te 3.3 metry w górę.....:)

Dlatego na nich skończysz. I wtedy będziesz moim najlepszym kumplem.

...mogę też  być twoim z kumplem z m40.2 ;-) ....ale poważnie....nie wiem czy jeszcze w tym roku 

ale pożyczę te kolumny na odsłuch....myslę że mój wzmacniacz  nimi targnie że hej....

jeżeli mnie zauroczą to będę myślał aby je postawić obok Harbeth m40.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Miroslav1 napisał:

pożyczę te kolumny na odsłuch....myslę że mój wzmacniacz  nimi targnie że hej....

jeżeli mnie zauroczą to będę myślał aby je postawić obok Harbeth m40.2

Bigamista ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie właśnie ciekawi temat tych kolumn Grobela, bo mam kolumny Starego Audiofila i zastanawiam się czym się różnią moje od tych co słuchaliście? Wiadomo, ze wizualnie to jest mega szał!, ale czy Twonk Twoje kolumny nie są lepsze? Mają zapewne więcej głębszego dołu, a średnica i góra chyba na podobnym poziomie, chociaż góra może i być u Ciebie lepsza?

Jest to nowość, a stosują stare revelatory, które mają już niby lepszych następców. Daje do myślenia - nic tylko się cieszyć, ze się takie ma  ? Chociaż pełną gębą to powinny grac także Akustyki RR4 gdyż tam jest cała gama serii Revelatora od wysokiego do najniższego basu 2x26cm. Tylko naszymi lampami na GM70 może być ciężko posłuchać, chociaż w sumie jak się głosno nie słucha to może być ok? Ogólnie to słucham w sumie cicho muzyki, zapewne jak każdy, chyba, że przyjdzie nastrój, ale to góra kilka utworów, aby zrobić impreze to trzeba by podłączyć tranzystorową końcówkę mocy.

Wrzucie jakieś zdjęcia z tych odsłuchów, bo to chyba najpiękniejsze kolumny jakie ostatnio widziałem.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kivlov napisał:

Bardzo mnie właśnie ciekawi temat tych kolumn Grobela, bo mam kolumny Starego Audiofila i zastanawiam się czym się różnią moje od tych co słuchaliście? Wiadomo, ze wizualnie to jest mega szał!, ale czy Twonk Twoje kolumny nie są lepsze? Mają zapewne więcej głębszego dołu, a średnica i góra chyba na podobnym poziomie, chociaż góra może i być u Ciebie lepsza?

Jest to nowość, a stosują stare revelatory, które mają już niby lepszych następców. Daje do myślenia - nic tylko się cieszyć, ze się takie ma  ? Chociaż pełną gębą to powinny grac także Akustyki RR4 gdyż tam jest cała gama serii Revelatora od wysokiego do najniższego basu 2x26cm. Tylko naszymi lampami na GM70 może być ciężko posłuchać, chociaż w sumie jak się głosno nie słucha to może być ok? Ogólnie to słucham w sumie cicho muzyki, zapewne jak każdy, chyba, że przyjdzie nastrój, ale to góra kilka utworów, aby zrobić impreze to trzeba by podłączyć tranzystorową końcówkę mocy.

Wrzucie jakieś zdjęcia z tych odsłuchów, bo to chyba najpiękniejsze kolumny jakie ostatnio widziałem.

      Ja Ci odpowiem.  Revelatory ( nacinane midwoofery i woofery oraz tweetery 9700/9900/R2904)  to są fenomenalne głośniki.

      Po pierwsze są tanie ( w stosunku do jakości jaką oferują) i cała masa majsterkowiczów je stosuje. Po drugie żeby wydobyć potencjał jaki mają to naprawdę nie takie proste. Kolumny Akustyka na Revelatorach delikatnie mówiąc nie wykorzystują możliwości tych głośników. Nie wiem jak grają kolumny Ś.P. Starego Audiofila ale jak znam audiofilskie/diyowcowe praktyki to grają co najwyżej nieźle jak na klasę Revelatorów. Dużo łatwiej zestroić Illuminatory i wykorzystać ich potencjał niz Revelatorów.  Illuminatory są fajne ale grają po prostu klasę gorzej od Revelatorów. Dlatego kolumny Twonka nie mogą brzmieć lepiej od Essence ( wiem że się Twonk na mnie nie obrazi ? )

      Na temat Elipticorów na razie się nie wypowiadam.

      Ten stary Revelator D2905/9700 (9500?) w Accordo Essense obróciły w pył ten super-hiper-plazmowy tweeter w Accapellach ( chociaż może on tam był spalony ?), że o berylach, diamentach czy wstęgach przez litość dla nich - nie wspomnę.

    Ciekawy jestem opinii "oficjalnej" ( na soundrebels)  Umki i Frantza na temat zestawu Essence z Jadisem - ale pokój w jakim Umka słucha i testuje jest po prostu znacząco za duży do tych kolumn. To trochę tak jakby Isisy wstawił do 10 m.kw. Wtedy wszyscy by się oburzyli. A jak Umka testuje małe monitorki czy Essence w 100 m3 to się nikt nie oburza. Przecież tam bas i dynamika musi niedomagać - a to bezpośrednio wpływa na równowagę tonalną, odbiór średnicy, wysokich, głębie sceny, przestrzenność.

  Na AVS 2019 Essence grały w za duzym pomieszczeniu, napędzane rachitycznymi lampami - i to było słychać - ale i tak biorąc pod uwagę te niesprzyjające warunki - brzmiały fenomenalnie.

 

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie revelatory mają świetny potencjał. Gram na nich już jakiś czas i powiem, że grają extra, ale czasami brakuje mi w nich zejścia takiego z subwoofera, dlatego zainteresowałem się konstrukcją Twonka na tym dużym basowcu.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Miroslav1 napisał:

 

Ja pisałem oczywiście o monitorze Twonka bo w tych wielkich to ( chyba ) tylko Scan Elipticor  jest na górze.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kivlov napisał:

Bardzo mnie właśnie ciekawi temat tych kolumn Grobela, bo mam kolumny Starego Audiofila i zastanawiam się czym się różnią moje od tych co słuchaliście? Wiadomo, ze wizualnie to jest mega szał!, ale czy Twonk Twoje kolumny nie są lepsze? Mają zapewne więcej głębszego dołu, a średnica i góra chyba na podobnym poziomie, chociaż góra może i być u Ciebie lepsza?

Jest to nowość, a stosują stare revelatory, które mają już niby lepszych następców. Daje do myślenia - nic tylko się cieszyć, ze się takie ma  ? Chociaż pełną gębą to powinny grac także Akustyki RR4 gdyż tam jest cała gama serii Revelatora od wysokiego do najniższego basu 2x26cm. Tylko naszymi lampami na GM70 może być ciężko posłuchać, chociaż w sumie jak się głosno nie słucha to może być ok? Ogólnie to słucham w sumie cicho muzyki, zapewne jak każdy, chyba, że przyjdzie nastrój, ale to góra kilka utworów, aby zrobić impreze to trzeba by podłączyć tranzystorową końcówkę mocy.

Wrzucie jakieś zdjęcia z tych odsłuchów, bo to chyba najpiękniejsze kolumny jakie ostatnio widziałem.

Nie wiem, ile te zdjątka powiszą, bo niegdyś nadgorliwi stróże prawa załatwili mi zakaz czynienia takich rzeczy w trosce o rozwój forum. Ale co tam, mając na uwadze brzemię potencjalnego bana prewencyjnego na Twoją prośbę wyjątkowo proszę bardzo. 

 

JADIS-F.SERBLIN.jpg

JADIS, F. SERBLIN.jpg

Edytowane przez umka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Nie wiem, ile te zdjątka powiszą, bo niegdyś nadgorliwi stróże prawa załatwili mi zakaz czynienia takich rzeczy w trosce o rozwój forum. Ale co tam, mając na uwadze brzemię potencjalnego bana prewencyjnego na Twoją prośbę wyjątkowo proszę bardzo. 

 

JADIS-F.SERBLIN.thumb.jpg.a50effb121b95b887dfb9ca3092105b5.jpg

1379630287_JADISF.SERBLIN.thumb.jpg.1fedbc4d289e4e162cf8ac91936ec883.jpg

Za tak słabą rozdzielczość zdjęć, gdzie nic konkretnego nie widać, to faktycznie powinni rozstrzelać

@dskrzypczak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petarda. Mega sprzęt

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Kivlov
Zadajesz bardzo trudne pytania... no i chcesz porównać nieporównywalne. ? Essence to małe dzieła sztuki i już tylko patrząc na nie, dodajesz im 10 punktów do brzmienia. Są przeznaczone do małych pomieszczeń i raczej nie do wielkich spiętrzeń dźwięku. Poza tym kolumny trzeba by porównywać w tym samym miejscu i czasie, więc wchodził w grę jedynie sparring z Jacka ISIS-ami. Tylko po co? Skoro grają dobrze i wzbudzają mnóstwo pozytywnych emocji, to po co dzielić włos na czworo? ? Dla jednych słuchaczy liczy się bardziej zdolność do oddania skoków dynamiki, dla innych obszerna scena, dla jeszcze innych głównie barwa dźwięku - a każde kolumny są jakimś tam kompromisem. Dla Franco Serblina nigdy np. równa charakterystyka czy idealna zgodność fazowa przetworników nie były priorytetami. Stawiał raczej na bezpośredniość i emocje - i to mu się świetnie udawało. Jakby nie było, to jego koncepcja, żeby głośniki traktować trochę jak instrumenty muzyczne. Mając takie podejście do projektowania, znakomitą większością swoich konstrukcji palił w kominku (jego słowa)... Tylko jeden na ileś projektów go zadowalał i wtedy wchodził do produkcji... Na potwierdzenie takiej filozofii masz tu pomiary monitorków Accordo: https://audioconcept.se/product/ktema-accordo/ Odpowiedzialny inżynier tego tak nie zaprojektuje, bo mu sumienie zawodowe nie pozwoli... A - o dziwo - grają świetnie, może trochę za jasno, jak na mój słuch (chociaż pewnie za jakieś 10 lat będę je już odbierał jako idealnie równe). ?

Edytowane przez twonk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak rzadko można przeczytać takie słowa....nacisnąłem ,,lubię to,,  ale w tym przypadku powinna być

jeszcze jedna ikonka ,,lubię to razy 10,,   

po wczorajszej imprezie marnie się czuję ale po tym co przeczytałem dostałem tyle pozytywnej energii że wracam do ''życia''

Twonk, dzięki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@twonk idealnie napisane. Dzięki za odpowiedź.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Odpowiedzialny inżynier zaprojektuje tak że wykresy i pomiary będą cudo - tyle tylko że nie będzie się tego dało słuchać.

    Przyklad z ostatniego AVS gdzie porownano stare Extremy ( ktorych zaden inzynier tak by nie zaprojektował) z nowymi EA3 zaprojektowanymi przez inżyniera wyposazonego w najlepszy sprzęt pomiarowy I co ?  Sam twórca EA3 musiał robić dobrą minę do złej gry bo 30letnie Extremy grały ewidentnie lepiej niż EA3.

      Na szczęście ten kto stoi za brzmieniem Essence na pewno zamiast patrzeć w ekran komputera i analizowania pomiarów po prostu słuchał tych kolumn. Mnie kartki z wykresami ani marketingowy bełkot nie interesują. Interesuje mnie jakość brzmienia i wykonania.

 

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, babatular napisał:

Na szczęście ten kto stoi za brzmieniem Essence na pewno zamiast patrzeć w ekran komputera i analizowania pomiarów po prostu słuchał tych kolumn. Mnie kartki z wykresami ani marketingowy bełkot nie interesują.

Tylko połączenie pomiarów i odsłuchów oraz pierwiastka artystycznego daje szansę na stworzenie nietuzinkowego brzmienia. Eliminacja któregokolwiek z tych trzech elementów skazuje projekt na przeciętność lub niewypał

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>babatular

Trójdrożnych kolumn nie da się zaprojektować tylko "na ucho" (a i w dwudrożnych jest to karkołomne przedsięwzięcie). Dlatego Serblin tak długo robił tylko dwudrożne monitory. Sam przyznawał, że to dlatego, że zwyczajnie nie potrafi. Miał za to ucho wyczulone na emocje w muzyce. Później, kiedy już upowszechniły się systemy pomiarowe, zaczął projektować także kolumny trójdrożne. Nie bez zgrzytów, bo niemal wszystkie jego duże konstrukcje miały mniejsze lub większe problemy z basem. Jako wieloletni, zadowolony użytkownik SF Cremona (tych pierwszych), wiem, o czym mówię. Ale to nie za bas tak je ceniłem. ? Nawet jego ostatnie - Ktemy - też mają w tej kwestii co nieco za uszami. No, ale muzykę grają - a przecież głównie o to chodzi... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, twonk napisał:

>babatular

Trójdrożnych kolumn nie da się zaprojektować tylko "na ucho" (a i w dwudrożnych jest to karkołomne przedsięwzięcie). Dlatego Serblin tak długo robił tylko dwudrożne monitory. Sam przyznawał, że to dlatego, że zwyczajnie nie potrafi. Miał za to ucho wyczulone na emocje w muzyce. Później, kiedy już upowszechniły się systemy pomiarowe, zaczął projektować także kolumny trójdrożne. Nie bez zgrzytów, bo niemal wszystkie jego duże konstrukcje miały mniejsze lub większe problemy z basem. Jako wieloletni, zadowolony użytkownik SF Cremona (tych pierwszych), wiem, o czym mówię. Ale to nie za bas tak je ceniłem. ? Nawet jego ostatnie - Ktemy - też mają w tej kwestii co nieco za uszami. No, ale muzykę grają - a przecież głównie o to chodzi... ?

Zgoda że od czegoś trzeba zacząć - więc pomiary trzeba zrobic - ale bez dostrojenie na słuch nic z tego nie będzie. A trzymanie się ortodoksyjnie  inzynieryjnych praktyk i prawideł zawsze kończy sie kiepskim brzmieniem. Po prostu dzisiejsza technika nadal nie pozwala mierzyć /nie zna wielu parametrów, które wpływają na jakość brzmienia. Tylko się nam wydaje że wszystko możemy pomierzyc. 

Serblin jak zaczął korzystać z systemów pomiarowych, wsparcia inżynierow i rad "dyrektorów finansowych"  to zaczął robić coraz to gorsze brzmieniowo kolumny. Wrócił do pieleszy tworząc nową markę. Kremy i Accordo są świetne. Ale tak naprawdę Essence to jest creme de la creme.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Sine Metu napisał:

Za tak słabą rozdzielczość zdjęć, gdzie nic konkretnego nie widać, to faktycznie powinni rozstrzelać emoji6.png

@dskrzypczak ?

Nie, on został świadomie wpuszczony w tak zwany kanał przez lobbystów uważającego się za najmądrzejszego w pewnym momencie na forum osobnika. Ale spoko, nie to nie i szlus. Nie było tematu. 

J. 

Edytowane przez umka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, twonk napisał:

>Kivlov
Zadajesz bardzo trudne pytania... no i chcesz porównać nieporównywalne. ? Essence to małe dzieła sztuki i już tylko patrząc na nie, dodajesz im 10 punktów do brzmienia. Są przeznaczone do małych pomieszczeń i raczej nie do wielkich spiętrzeń dźwięku. Poza tym kolumny trzeba by porównywać w tym samym miejscu i czasie, więc wchodził w grę jedynie sparring z Jacka ISIS-ami. Tylko po co? Skoro grają dobrze i wzbudzają mnóstwo pozytywnych emocji, to po co dzielić włos na czworo? ? Dla jednych słuchaczy liczy się bardziej zdolność do oddania skoków dynamiki, dla innych obszerna scena, dla jeszcze innych głównie barwa dźwięku - a każde kolumny są jakimś tam kompromisem. Dla Franco Serblina nigdy np. równa charakterystyka czy idealna zgodność fazowa przetworników nie były priorytetami. Stawiał raczej na bezpośredniość i emocje - i to mu się świetnie udawało. Jakby nie było, to jego koncepcja, żeby głośniki traktować trochę jak instrumenty muzyczne. Mając takie podejście do projektowania, znakomitą większością swoich konstrukcji palił w kominku (jego słowa)... Tylko jeden na ileś projektów go zadowalał i wtedy wchodził do produkcji... Na potwierdzenie takiej filozofii masz tu pomiary monitorków Accordo: https://audioconcept.se/product/ktema-accordo/ Odpowiedzialny inżynier tego tak nie zaprojektuje, bo mu sumienie zawodowe nie pozwoli... A - o dziwo - grają świetnie, może trochę za jasno, jak na mój słuch (chociaż pewnie za jakieś 10 lat będę je już odbierał jako idealnie równe). ?

Twonk pięknie napisane, jak zawsze z dystansem i w punkt. Kolumny mnie zachwyciły jedną cechą, którą najtrafniej nazwał mój znajomy  opierając się na słowach Alana z Harbeth'a :"nie przeszkadzały" a ta sztuka niewielu się udaje. Zmiana charakteru grania po wpięciu różnej elektroniki pokazuje jak mało wnoszą one od siebie i jak fajnie można je dopasować pod swoje gusta, co dla mnie jest największa zaletą. Ale to wiecie Wy, ponieważ mogliście ich posłuchać we własnych kontrolowanych warunkach. Ja jeszcze nie miałem tej okazji, ale bardzo mocno sie nad nimi zastanawiam. 

Ale wracając do sprawy jedno zdanie jest z którym nie mogę się zgodzić, chodzi o pomiary przedstawione dla młodszego brata. Moim zdaniem inżynier zaznajomiony z techniką audio nie miał by żadnych oporów w stworzeniu takich wykresów, dlaczego ? Ponieważ tu w rzeczywistości tu jest równowaga w zakresie + - 3DB a takie wąskopasmowe dziury są zazwyczaj niesłyszalne. Co innego gdyby był rezonans. Moim zdaniem ktoś dobrze wiedział co robi i gdzie można dać sobie odrobinę luzu. Wilsony, które tak zachwycają na AVS mają podobne dziury, moje kolumny również a grają i to całkiem nieźle ? 

Cieszę się, że w tym roku mogłem Cię spotkać i choć chwilę pogadać podczas AVS. 

Serdecznie Pozdrawiam !

W dniu 16.11.2019 o 14:29, babatular napisał:

      Ja Ci odpowiem.  Revelatory ( nacinane midwoofery i woofery oraz tweetery 9700/9900/R2904)  to są fenomenalne głośniki.

      Po pierwsze są tanie ( w stosunku do jakości jaką oferują) i cała masa majsterkowiczów je stosuje. Po drugie żeby wydobyć potencjał jaki mają to naprawdę nie takie proste. Kolumny Akustyka na Revelatorach delikatnie mówiąc nie wykorzystują możliwości tych głośników. Nie wiem jak grają kolumny Ś.P. Starego Audiofila ale jak znam audiofilskie/diyowcowe praktyki to grają co najwyżej nieźle jak na klasę Revelatorów. Dużo łatwiej zestroić Illuminatory i wykorzystać ich potencjał niz Revelatorów.  Illuminatory są fajne ale grają po prostu klasę gorzej od Revelatorów. Dlatego kolumny Twonka nie mogą brzmieć lepiej od Essence ( wiem że się Twonk na mnie nie obrazi ? )

      Na temat Elipticorów na razie się nie wypowiadam.

      Ten stary Revelator D2905/9700 (9500?) w Accordo Essense obróciły w pył ten super-hiper-plazmowy tweeter w Accapellach ( chociaż może on tam był spalony ?), że o berylach, diamentach czy wstęgach przez litość dla nich - nie wspomnę.

    Ciekawy jestem opinii "oficjalnej" ( na soundrebels)  Umki i Frantza na temat zestawu Essence z Jadisem - ale pokój w jakim Umka słucha i testuje jest po prostu znacząco za duży do tych kolumn. To trochę tak jakby Isisy wstawił do 10 m.kw. Wtedy wszyscy by się oburzyli. A jak Umka testuje małe monitorki czy Essence w 100 m3 to się nikt nie oburza. Przecież tam bas i dynamika musi niedomagać - a to bezpośrednio wpływa na równowagę tonalną, odbiór średnicy, wysokich, głębie sceny, przestrzenność.

  Na AVS 2019 Essence grały w za duzym pomieszczeniu, napędzane rachitycznymi lampami - i to było słychać - ale i tak biorąc pod uwagę te niesprzyjające warunki - brzmiały fenomenalnie.

 

Miło czytać takie wpisy, znaczy się, że są jeszcze osoby na forum, które sporo wiedzą i chcą się tym dzielić a nie wprowadzać pieniactwo i niepotrzebne napięcia. Post od razu polubiłem i podpisuje się obiema rękami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.