Skocz do zawartości
IGNORED

Warszawski Klub Audiofila i Melomana


twonk

Rekomendowane odpowiedzi

Coś cuzję, że te "unikatowe kolumny" graja lepiej niż nie jedna "droga" konstrukcja. Ciekawe jak wypadną porównania z innymi kolumnami, które kosztuja ok 20-40 tyś złotych.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś cuzję, że te "unikatowe kolumny" graja lepiej niż nie jedna "droga" konstrukcja. Ciekawe jak wypadną porównania z innymi kolumnami, które kosztuja ok 20-40 tyś złotych.

 

Zapewniam Ciebie, że zdecydowana większość, a pokusiłbym się, że 95 procent ludzi może nie w oczy Twonkowi, bo będzie się krępować, ale bez problemu już swojemu koledze powie, iż w domu ma lepsze. ;-)

Sprawdziłem przy pomocy posiadanego zestawu. Skąd ta pewność? Ja proszę o konkrety w twarz, dlatego dowiaduję się o tym na gorąco i niestety zazwyczaj na własną prośbę dostaję z fleka. Ale nie powiem, ubaw przy tym mam po pachy. ;-)

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twonku,

czytając od lat twoje recenzje naszła mnie refleksja:

Jakbyś z jakieś VI- VII wieków temu wykonywał zawód, który wymagałby od Ciebie noszenia legalnie czapki z dziurkami na oczy, to miałbyś sporo lubiących Cię szczerze znajomych. Co prawda, większość nowych przyjaźni nie miałaby zbyt wiele czasu, by się rozwinąć, ale...; -)

serdeczności

Wu

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do czego można porównać te kolumny (jaka półka cenowa) i czy będzie można dokonać kiedyś zamówienia.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>kivlov

"Półki" niekoniecznie odzwierciedlają jakość dźwięku - co najwyżej sugerują, że księgowi przy danym modelu nie poczynili zbyt wielu oszczędności. ;) O ile do wykończenia zewnętrznego mam sporo zastrzeżeń (chyba muszę poszukać dobrego lakiernika), to w kwestii rzetelnej inżynierii samej konstrukcji, a przede wszystkim jakości dźwięku naprawdę nie ma się czego wstydzić. Zresztą przyjedź i sam posłuchaj. :)

Co do zamówienia - póki co, traktujemy to z Misiomorem jedynie jako hobby. Zatem, jeśli odsprzedaję jakieś kolumny, to po to, żeby mieć fundusze na budowę następnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspomniałem na PW mam bardzo daleko, ale może na listopad uda mi się wpaść.

Przetworniki mega więc oczekuję mega brzmienia. Nie wiem co Umka miał na myśli, że większość ma lepsze brzmienie - chyba, że myślał o swoim sprzęcie., ale większość to raczej nawet nie ma co się zbliżyć nawet do pięt (a może i tak za wysokie progi).

Liczę, że będę miał okazję słuchać tego sprzętu,

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był sarkazm ze strony Umki, który ma jeden z lepiej zestawionych systemów grających, jakie słyszałem (przynajmniej do muzyki, którą obaj lubimy). Ale i tak większość gości stwierdza po odsłuchu, że u nich gra zdecydowanie lepiej. ;-)

W KAiM też gra całkiem przyzwoicie, ale uwag typu "przecież to gra samą średnicą" albo (dla kontrastu) "tu jest za dużo góry i dołu", czy po prostu "to jest jakiś ułomny system" - już nawet nie zliczę. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był sarkazm, ale poparty wieloletnim doświadczeniem w słuchaniu opinii gości. ;-)

Ale całkowicie ich rozumiem, gdyż mój zestaw ma mocny sznyt gania, którego wielu może nie akceptować. Mimo to, jeśli ktoś ma pojęcie o dobrym dźwięku, nawet w dalekim od jego estetyki grania zestawie potrafi wskazać pozytywy. Tymczasem najczęściej dostaję zjebkę na całej linii. Jednak żeby być uczciwym, muszę oddać gościom honor, gdyż zazwyczaj listę skarg i zażaleń kończą tekstem: "Słyszałem gorsze zestawienia". Przyznacie, że świa† audio w swej różnorodności postrzegania jest jednak piękny. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KAiM też gra całkiem przyzwoicie, ale uwag typu "przecież to gra samą średnicą" albo (dla kontrastu) "tu jest za dużo góry i dołu", czy po prostu "to jest jakiś ułomny system" - już nawet nie zliczę. ;-)

 

Ha ha ha - im więcej się słucha muzyki mechanicznej z prądu w różnych samotniach, tym większe jest przekonanie o jedynie słusznych teoriach. Jest takie słowo, które wręcz kocham, i to praktycznie w każdym aspekcie życia - chodzi o słowo balans! Bez balansu wszystko jest przekombinowane i w różowych okularach, niestety. Ale żeby balans miał rację bytu, należy jak najbardziej łaczyć pasję audio z realem, najlepiej realem akustycznym. Wtedy to dopiero zawodnik super hi-endu, hi-endu oraz ligi hi-fajowej może, choć wcale nie musi, zrozumieć istotę dżwięku i jego mankamenty w różnej maści odtworzeniach.

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na razie bas nie jest jakiś spektakularny (ale też nie kuleje). Lewa ręka Możdżera ("Kaczmarek by Możdżer", 7 utwór) nie wywołuje "trzęsienia ziemi". Za to średnica i góra bardzo fajnie (bo z umiarem) dosłodzone. ;)

Edytowane przez twonk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega kolosy na wzór Passa widze :)

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie bas nie jest jakiś spektakularny (ale też nie kuleje). Lewa ręka Możdżera ("Kaczmarek by Możdżer", 7 utwór) nie wywołuje "trzęsienia ziemi". Za to średnica i góra bardzo fajnie (bo z umiarem) dosłodzone. ;)

Bardzo dziekuję za pierwsze wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakacje najwyraźniej się skończyły, bo klub wczoraj pękał w szwach. ;-) Dzięki SłowikowiPL mieliśmy okazję posłuchać jego monobloków DIY (na bazie którejś z konstrukcji Nelsona Passa) oraz rozbudowanego konwertera Nadac firmy Merging.

Monobloki Słowika to jeden wielki dysonans, ale nie dźwiękowy, tylko poznawczy. ;-) Widząc takie monstra podświadomie oczekuje się potężnego, żylastego i dobitnego dźwięku. A one grają bardzo delikatnie, z oszczędnym (choć nie za szczupłym) basem oraz leciutko dosłodzoną średnicą i górą. Ot, takie pancerne motylki. ;-) Coś jak subtelny i eteryczny mezzosopran wydobywający się z divy ważącej tak na oko 150 kg. ;-) Mnie w każdym razie bardzo się podobały.

Nadac trochę mniej mi przypadł do gustu. Grał dość gładko i precyzyjnie, ale - jak dla mnie - to wciąż jeszcze nie to. Porównywaliśmy pliki DSD z dysku Słowika ze zwykłymi wydaniami CD (w dwóch przypadkach XRCD) odtwarzane na klubowym MBLu 1531 - i tak jakoś się złożyło, że tytuły, które się pokrywały, to w większości były znane wszystkim na pamięć "audiofilskie hity". ;-) Póki leciała np. Malia z Borysem Blankiem ("Convergence") czy inna elektronika, nie było problemu - było inaczej, ale nic specjalnie mi nie przeszkadzało. Gorzej się zrobiło przy "Jazz at the Pawnshop". Tam najważniejsze jest atmosfera sali - poczucie obecności w małym klubie. Z Nadaka miałem wrażenie, że muzycy przenieśli się do dużego studia, a ja słucham koncertu z reżyserki za szybą. To samo z "Llibre Vermell" Savalla - kościół nagle zrobił się wielkości stadionu piłkarskiego, a równocześnie zabrakło precyzyjnego zawieszenia dźwięków w przestrzeni - i znowu - poczucia obecności "tam i wtedy". W "Diabolus in Musica" Accardo dodatkowo jakby stłumione zostały spiętrzenia dźwięku, a w "Companion" Patricii Barber (na pozostałych płytach zresztą też) cały czas miałem poczucie pewnej nienaturalności przeszkadzajek i wyższych rejestrów instumentów. Wybrzmiewały inaczej - niby dłużej, ale jakoś tak dokuczliwie, że wybijały się na pierwszy plan. Z kolei w "Brothers in Arms" zabrakło mi emocji - noga nie chciała przytupywać. Być może kwestia dynamiki i "drajwu".

Podsumowując, wiem, że granie z komputera to przyszłość i widzę, że postęp w tej kwestii następuje, ale jeszcze poczekam.

P.S. Niektóre aspekty poprawiły się, kiedy ominęliśmy klubowy preamp i skorzystaliśmy z tego wbudowanego w Nadaka (np. bardziej naturalna barwa). Ale "zawieszenia dźwięków" i "atmosfery" nadal mi brakowało.

post-827-0-12943800-1536397031_thumb.jpg

post-827-0-93516300-1536397043_thumb.jpg

Edytowane przez twonk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie głównym punktem programu były monobloki słowika i te mnie najbardziej ciekawiły. Szkoda trochę, że przez to zamieszanie z Nadaciem zeszły na drugi plan.

Jeśli chodzi o sam nadac to niezależnie w jakiej konfiguracji (z własnym pre czy zewnętrznym) grało zawsze gorzej (dla mnie, oczywiście) od połączenia MBL z pre.

Nadac lepiej grał z dysku niż Tidala. Tu trzeba było posłuchać Sławomira, by było weselej

W każdym razie dla mnie Nadac nie zapewniał monoblokom maksimum wykorzystania możliwości dźwiękowych, ale co kto lubi

Było wesoło i chyba nikt się zbytnio nie obraził.

Na koniec, jak Robert zwijał swój sprzęt wróciliśmy do MBL i Ugody - życie i muzyka wróciły do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.