Skocz do zawartości
IGNORED

Dali 104 - wymiana kabli

pablotor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wyczytałem gdzieś, że można uzyskać sporą poprawę w jakości dźwięku zmieniając kabelki w kolumnach Dali 104. Jako, że takie posiadam mam do Was pytanie na jakie ewentualnie mógłbym je wymienić (jaka firma, przekrój itd.). Nie znam się na tych kablach kompletnie więc prosiłbym o jakieś porady.

https://www.audiostereo.pl/topic/80038-dali-104-wymiana-kabli/

To dobre kolumny, na pewno dostaniesz dużo opinii jakie kable do nich pasują. Staraj się jednak kupić kable tanio, ponieważ lepiej jest kilkaset złotych włożyć w lepszy wzmacniacz czy odtwarzacz CD a nie w kable - bo efekt będzie zdecydowanie większy.

Polecam robić to z głową, czasami grubszymi kablami można zniszczyć brzmienie.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Oczywiście że mają, w swoich 104 zmieniłem na 2.5mm OFC i grało już jak dla mnie "za grubo".

ciekawa sprawa jest z monitorami Yamahy NS1000M, od terminali do zwrotnicy idzie kabelek może 1mm2 i nikt nie narzeka :)

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Nie zwykłem polemizować w takich przypadkach.

Ale jak usłyszysz zmianę rezystancji na poziomie kilku miliomów w przypadku kiedy po drodze są tam dławiki o dużo większej rezystancji (nie mówiąc już o impedancji), jakieś pojemności i rezystory.

A Ty słyszysz te miliomy...

Powinieneś w każdym ślepym teście być zwycięzcą ;)

• Moderatorzy

przeczytaj wątek o wymianie kondensatorów na MKP, jest tam o podstawowym tuningu kolumn, w tym opisałem co zrobiłem z moimi dali 5005

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Witam.