Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


konrad79

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, belami napisał:

Szczerze przyznam, że o Lebenie tylko czytałem, nie słuchałem. Wszelkie wątpliwości co do połączenia LARa i Harbetha rozwieją się w przyszłym tygodniu. Może się okazać, że RLS Callisto zostaną a Harbethy wrócą do piwnicy.

Bardzo jestem ciekaw tego porównania. A tak na dziś rozumiem, że RLS grają lepiej?

Edytowane przez hasos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz obecny to Linn Majik-I, czyli 2x100W i zasilacz impulsowy. Harbethy nie grają w ogóle, dlatego czekają na swój czas w piwnicy. Callisto 3 cieszą ucho, lecz jak to w Linnach bywa, grają lepiej przy wyższych poziomach głośności. Zależy mi raczej na cichszym odsłuchu, dlatego decyzja o zmianie integry na lampę, a w samych wzmacniaczu zmiana alpsa na drabinkę Khozmo.

Callisto to naprawdę bardzo dobra konstrukcja, zwłaszcza do metrażu jaki posiadam. Jeśli Harbeth nie zagra tak jak oczekuję, to w planie mam jeszcze porównanie odsłuch Canto One New (Studio 16 Hertz), które z lampą powinny grać dobrze.

Edytowane przez belami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, belami napisał:

Wzmacniacz obecny to Linn Majik-I, czyli 2x100W i zasilacz impulsowy. Harbethy nie grają w ogóle, dlatego czekają na swój czas w piwnicy. Callisto 3 cieszą ucho, lecz jak to w Linnach bywa, grają lepiej przy wyższych poziomach głośności. Zależy mi raczej na cichszym odsłuchu, dlatego decyzja o zmianie integry na lampę, a w samych wzmacniaczu zmiana alpsa na drabinkę Khozmo.

Callisto to naprawdę bardzo dobra konstrukcja, zwłaszcza do metrażu jaki posiadam. Jeśli Harbeth nie zagra tak jak oczekuję, to w planie mam jeszcze porównanie odsłuch Canto One New (Studio 16 Hertz), które z lampą powinny grać dobrze.

Dla mnie też najważniejszy jest cichy odsłuch. Słuchałem Harbethów z: Triode 25, Sol 2, PMA 2500ne, Luxman 505, Rogue Audio Sphinx v2. Z każdym grały bdb po cichu, więc i tu na pewno będzie ok.

Też szukam odpowiedniego wzmacniacza, ale raczej nie lampy, chyba że AB. Póki co na pierwszym miejscu jest PMA 2500ne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, belami napisał:

Nie lubisz ciepełka klasy A. Gdyby nie LAR to celowałbym właśnie w tę firmę jako współtowarzysz do Harbetów

Nie no lubię, ale wolałbym uniknąć grzejnika w salonie :) Do tego niska moc, która nie służy Harbethom, o czym się już przekonałem, słuchając Triode 25, no i jednak lepiej mi one brzmią z bardziej rozdzielczym wzmacniaczem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

14 hours ago, belami said:

Wzmacniacz obecny to Linn Majik-I, czyli 2x100W i zasilacz impulsowy. Harbethy nie grają w ogóle, dlatego czekają na swój czas w piwnicy. Callisto 3 cieszą ucho, lecz jak to w Linnach bywa, grają lepiej przy wyższych poziomach głośności. Zależy mi raczej na cichszym odsłuchu, dlatego decyzja o zmianie integry na lampę, a w samych wzmacniaczu zmiana alpsa na drabinkę Khozmo.

Callisto to naprawdę bardzo dobra konstrukcja, zwłaszcza do metrażu jaki posiadam. Jeśli Harbeth nie zagra tak jak oczekuję, to w planie mam jeszcze porównanie odsłuch Canto One New (Studio 16 Hertz), które z lampą powinny grać dobrze.

Ciekaw jestem jak LAR zagra z Canto One New (Studio 16 Hertz). Jak będziesz juz po testach to daj znać.

Ja ostatnio słuchałem ostatnio IA120h z Burchardt S400. Bardzo dobre zestawienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Integra lampowa dotarła i jestem na etapie odsłuchu. Wstępnie Harbeth HL-P3:  góra rewelacyjna, środek niezły, lecz bas punktowy i moim zdaniem słaby. RLS Callisto 3: środek i bas super, góra bardzo dobra, lecz nie taka dźwięczna i czysta jak w Harbeth.

Na chwilę obecną RLS zostają i planuję w tym miesiącu odsłuch Canto One New oraz Dynaudio Focus 110 (jeśli się uda).

Mam pytanie odnośnie zgrywania się źródeł firmy Naim a konkretnie Uniti 2. Z braku miejsca muszę sprzedać odtwarzacz CD i zostawić strumieniowy oraz gramofon. Najchętniej zastąpiłbym cd i Linn Majik DS kombajnem Naima (posiada wzmacniacz, lecz wykorzystywałbym tylko źródła, ewentualnie spróbował biampingu z Harbethami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, belami napisał:

Integra lampowa dotarła i jestem na etapie odsłuchu. Wstępnie Harbeth HL-P3:  góra rewelacyjna, środek niezły, lecz bas punktowy i moim zdaniem słaby. RLS Callisto 3: środek i bas super, góra bardzo dobra, lecz nie taka dźwięczna i czysta jak w Harbeth.

Na chwilę obecną RLS zostają i planuję w tym miesiącu odsłuch Canto One New oraz Dynaudio Focus 110 (jeśli się uda).

Mam pytanie odnośnie zgrywania się źródeł firmy Naim a konkretnie Uniti 2. Z braku miejsca muszę sprzedać odtwarzacz CD i zostawić strumieniowy oraz gramofon. Najchętniej zastąpiłbym cd i Linn Majik DS kombajnem Naima (posiada wzmacniacz, lecz wykorzystywałbym tylko źródła, ewentualnie spróbował biampingu z Harbethami.

Fajnie, że wzmacniacz przypasował.

Czyli że RLS ma lepsze średnie niż Harbeth? Ciekawe wnioski. A czy bas w P3 jest słaby w znaczeniu ilości i zejścia, czy jakości?

Jak P3 grają ci po cichu z tym wzmacniaczem? 

Moim zdaniem nie ma sensu kupować Unita. Lepiej jakiś dobry streamer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to opisać, ale z Harbeth jest klarowniej i czyściej, jak dla mnie bez basu, z RLS jest przyjemniej i z niskim zejściem na basie.

Co do Uniti to posiadam sporo muzyki na CD, poza tym Naim to też streamer, tylko czy lepszy od Linn Majik DS, tego nie wiem, bo Naima nigdy nie słyszałem. Ewentualnie Majik DS zamienię na Akurate DS lub Klimax Renew DS, bo cena stosunkowo podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki odtwarzacz CD do lampy: Naim CD 5X czy Cyrus CDI. Musi zajmować mało miejsca: niski jak Naim lub wąski jak Cyrus - stąd takie a nie inne propozycje z mojej strony.

Repertuar to jazz, elektronika, spokojny rock itp.

Edytowane przez belami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lar śmiga z cec tl5100z i też jest świetnie. Na weekend mam na testach Mr. Speakers Ether C z kablem Vivo. Wczoraj spędziłem z tą parą dobre 2h późną nocą. Bardzo fajnie to zagrało, na tyle ciekawie że rozważam zakup wspomnianych słuchawek. Kuba możesz powiedzieć coś więcej o topologii toru słuchawkowego w ia-200h? Dalej źródło napięte jest do wyjścia glośnikowego? Coś można tu u Pana Eugeniusza poprawić poza potencjometrem kozmo, na którego wszczepienie czekam.

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bardziej zorientowanych w temacie / dotyczy LAR 120H , wersja z dwiema lampami / , co tak naprawdę pokazują VU metry ? Gdzieś czytałem, że obrazują sygnał wejściowy, jednak nie wiem co dokładnie ?

Do rzeczy - niedawno zmieniłem odtwarzacz CD , teraz od 3 tygodni gra wersja z lampowym wyjściem w klasie A. Obserwując teraz VU metry widzę, że prawy wskaźnik relatywnie często wchodzi na czerwona skale, lewy natomiast spokojnie mieści się na czarnej skali. Tego nie miałem z Jolidą JD 100. Czy to może oznaczać, że coś nie jest ok z wyjściem w nowym CD ? A może lampy JJ / są tam ECC83 i ECC 81 / nie są dobrze zbalansowane ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na zadane pytania podawałem już na tym forum odpowiedzi ? 

@ Łukasz (tajniakos)

Jeżeli chodzi o złącze słuchawkowe to po wpięciu słuchawek następuje rozpięcie głośników i podpięcie sztucznego obciążenia 8 Ohm, cały wzmacniacz działa tu jak na kolumnach. Nie widzę możliwości poprawy w rozsądnych pieniądzach, lepiej zakupić słuchawki grające w wyższej lidze. Jedyne co przychodzi mi do głowy to dopasowanie impedancji do konkretnych słuchawek mam tu na myśli modele 600 Ohm dla nich obecny sygnał napięciowy może być za mały. 

@ Grzegorz (wig)

VU - metry pokazują sygnał w całym paśmie, jednakże najwięcej energii sygnału elektrycznego mają najniższe częstotliwości tam najwyraźniej to widać. 

Co do Twojego problemu rozwiązania są dwa:

1. Nastąpiło uszkodzenia wew. wzmacniacza elementu odpowiedzialnego o pracę układu VU-metrów.

2. Nie ma jednakowego sygnału na prawym i lewym kanale w źródle.

Prosty test - zamienić kanały, jeżeli uszkodzenie nastąpiło wewnątrz wzmacniacza to nic się nie zmieni, jeżeli winne jest źródło to zacznie się wychylać w drugim kanale. 

Edytowane przez zycie_to_gra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2019 o 14:35, zycie_to_gra napisał:

Prosty test - zamienić kanały, jeżeli uszkodzenie nastąpiło wewnątrz wzmacniacza to nic się nie zmieni, jeżeli winne jest źródło to zacznie się wychylać w drugim kanale. 

Jakub

dzięki za podpowiedź, to takie proste ! Zamiana interkonektów nie wprowadziła zmian we wskazaniach VU metrów, poza tym dokładnie sprawdziłem ich zachowanie z innym źródłem i tam także widać, że prawy wskaźnik wychyla się mocniej. Raczej jest to temat po stronie wzmacniacza, poobserwuje to. Dodam, że nie słyszę różnic w głośności prawej i lewej kolumny, nic więc wielkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy
W dniu 18.04.2019 o 18:05, kangie napisał:

Wszystkie z lamp dawały mi zadowolenie z odsłuchu. Obecne czarne 6CA7-Z Treasure Gold Black to skok o klasę wyżej niż poprzednie w niemal każdym aspekcie. To tak jakby dostać lepszej klasy wzmacniacz lub bardziej klasową wkładkę gramofonową. Właśnie wzdycha i jęczy dziewczyna z solowego albumu Rogera Watersa "The Pros and Cons of Hitch Hiking" z 1984 r. Seksowne i wciągające to po zbóju, zwłaszcza gdy spoglądam na okładkę płyty. Pupa może i zbyt chuda, ale mnie się podoba ?

Wybrzmienia! Miękkość i delikatność, ale zarówno precyzja wysokich tonów. To samo dotyczy wręcz całej średnicy. Zszycie całego pasma jest niesamowite. Basisko przyjemne, wciągające. Jest plankton w powietrzu. Człek po prostu cieszy się jak małe dziecko.

Dobra, słucham dalej ?

Minęło ponad pół roku od kiedy używam czarnych lamp 6CA7 Treasure Black-Z w swojej lampowej "30-stce" LARa. Jednak euforia nie chce mijać, brzmienie nie znudziło, zaskakuje pozytywnie z większością nowo kupowanych płyt. Wczoraj całkiem przypadkowo w moje ręce wpadła płyta Stanisława Soyki i Buby Badjie Kuyateh'a. Pełna improwizacja. Soyka gra na skrzypcach, Buba na korze - instrumencie strunowym przypominającym harfę. Brzmienie i barwa tego instrumentu zaciekawiła mnie do tego stopnia, że postanowiłem płyty posłuchać trzy razy pod rząd. Za trzecim razem dałem trochę głośniej i miałem wrażenie, że siedzę z chłopakami w kanciapie i grają dla mnie muzykę ? Barwa i wybrzmienia tego afrykańskiego instrumentu to majstersztyk. Zawartość muzyczna wg mnie bardzo dobra. Ponoć nagrane to było spontanicznie - podobnie jak w przypadku malowania obrazów w impresjonizmie. Czyli czasu niewiele, bo słońce nieubłaganie zachodzi i trzeba uchwycić chwilę. Tych płyt jest więcej. Wiele z nich zaskakuje pozytywnie na nowo.

 

Mam świadomość, że to lampy współczesne. Lampy z epoki budowane były zapewne inaczej, z innych materiałów, przez innych ludzi i w innych czasach. Brzmią też zapewne inaczej. Takie lampy z epoki mam w sekcji przedwzmacniacza, jednak w sekcji stopnia końcowego (mocy) miałem współczesną produkcję (najstarsze to rosyjskie Tungsole sprzed ok. 12-15 lat). Jak na razie spośród wszystkich lamp EL34 / 6CA7 chińskie Shuguang Treasure Black-Z są moim faworytem. Nie tylko ze względu na wygląd. Wyglądają wg mnie bardzo atrakcyjnie, ta czerń dodaje im uroku, jednak u mnie są skryte w obudowie wzmacniacza i zwyczajnie ich nie widać. Natomiast mamy brzmienie, które słychać. W planach "kiedyś tam, gdzieś tam" mam KT77 Genalex / Gold Lion oraz epokowe EL34 Mullardy, Telefunkeny, ewentualnie RFT. Potrzeby zmian nie mam. Raczej chodzi o zasmakowanie epokowych lamp, które niestety tanie nie są.

Plyta.jpg

Edytowane przez kangie

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kangie napisał:

Minęło ponad pół roku od kiedy używam czarnych lamp 6CA7 Treasure Black-Z w swojej lampowej "30-stce" LARa.

Hej, gdzie akie lampy można nabyć?

Zastanawiam się czy podobny efekt byłby w Haiku Selene, w oryginale też jest na EL34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy

Ja odkupiłem je od Pana Eugeniusza Czyżewskiego.

Wysoka cena zakupu ma uzasadnienie dźwiękowe, ale też i techniczne. Poczytaj co o nich piszę producent. W środku trochę złota, czarne szkło. Ponoć to ma wpływ na dźwięk.

Edytowane przez kangie

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Redaktorzy
Godzinę temu, kangie napisał:

 Pełna improwizacja. Soyka gra na skrzypcach, Buba na korze - instrumencie strunowym przypominającym harfę.

Nie mogę już edytować, zatem dopiszę to: Ten instrument bardziej przypomina mi indyjski sitar, ale pachnie też odrobinę harfą.

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2019 o 19:17, wig napisał:

Jakub

dzięki za podpowiedź, to takie proste ! Zamiana interkonektów nie wprowadziła zmian we wskazaniach VU metrów, poza tym dokładnie sprawdziłem ich zachowanie z innym źródłem i tam także widać, że prawy wskaźnik wychyla się mocniej. Raczej jest to temat po stronie wzmacniacza, poobserwuje to. Dodam, że nie słyszę różnic w głośności prawej i lewej kolumny, nic więc wielkiego.

Nie ma to wpływu na pracę wzmacniacza, jeżeli chcesz podeślij wzmacniacz to poprawimy, jeżeli Ci się nie spieszy to kiedyś przy okazji serwisu lub ew. upgradu ? 

4 godziny temu, kangie napisał:

Minęło ponad pół roku od kiedy używam czarnych lamp 6CA7 Treasure Black-Z w swojej lampowej "30-stce" LARa. Jednak euforia nie chce mijać, brzmienie nie znudziło, zaskakuje pozytywnie z większością nowo kupowanych płyt. Wczoraj całkiem przypadkowo w moje ręce wpadła płyta Stanisława Soyki i Buby Badjie Kuyateh'a. Pełna improwizacja. Soyka gra na skrzypcach, Buba na korze - instrumencie strunowym przypominającym harfę. Brzmienie i barwa tego instrumentu zaciekawiła mnie do tego stopnia, że postanowiłem płyty posłuchać trzy razy pod rząd. Za trzecim razem dałem trochę głośniej i miałem wrażenie, że siedzę z chłopakami w kanciapie i grają dla mnie muzykę ? Barwa i wybrzmienia tego afrykańskiego instrumentu to majstersztyk. Zawartość muzyczna wg mnie bardzo dobra. Ponoć nagrane to było spontanicznie - podobnie jak w przypadku malowania obrazów w impresjonizmie. Czyli czasu niewiele, bo słońce nieubłaganie zachodzi i trzeba uchwycić chwilę. Tych płyt jest więcej. Wiele z nich zaskakuje pozytywnie na nowo.

 

Mam świadomość, że to lampy współczesne. Lampy z epoki budowane były zapewne inaczej, z innych materiałów, przez innych ludzi i w innych czasach. Brzmią też zapewne inaczej. Takie lampy z epoki mam w sekcji przedwzmacniacza, jednak w sekcji stopnia końcowego (mocy) miałem współczesną produkcję (najstarsze to rosyjskie Tungsole sprzed ok. 12-15 lat). Jak na razie spośród wszystkich lamp EL34 / 6CA7 chińskie Shuguang Treasure Black-Z są moim faworytem. Nie tylko ze względu na wygląd. Wyglądają wg mnie bardzo atrakcyjnie, ta czerń dodaje im uroku, jednak u mnie są skryte w obudowie wzmacniacza i zwyczajnie ich nie widać. Natomiast mamy brzmienie, które słychać. W planach "kiedyś tam, gdzieś tam" mam KT77 Genalex / Gold Lion oraz epokowe EL34 Mullardy, Telefunkeny, ewentualnie RFT. Potrzeby zmian nie mam. Raczej chodzi o zasmakowanie epokowych lamp, które niestety tanie nie są.

Plyta.jpg

Jak ja lubię czytać opisy Twoich muzycznych pejzaży ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po odsłuchu Canto One New i nie jestem zachwycony. W moim metrażu i przy moim ustawieniu, nie zagrały jak oczekiwałem. Akustyka pomieszczenia także jest dramatyczna. Góra była czysta, środek przestrzenny, ale basu nie udało mi się uzyskać, takiego z niskim zejściem, głębokiego, odczuwalnego. Poza tym jednak są gabarytowo za duże do mojego pokoju i nie podobają się żonie. Ale nie ma złego co by na dobre nie wyszło - podłączyłem ponownie Harbethy.

No i wpadłem. Nie wiem czy to wina wygrzania wzmacniacza, kombinacji z ustawieniem, czy autosugestii, ale małe P3 zagrały fantastycznie. Góra czyściutka, klarowna, z długim wydźwiękiem instrumentów, średnica bogata, z separacją instrumentów, głęboka i stosunkowo szeroka - nieco poza linię monitorów. Wokale to poezja, ale to oczywiste przy tej marce ? Monitory stworzone do jazzu, akustyki, małych składów i to potwierdzam. Przy takim repertuarze nawet nie odczuwa się braku niskiego basu. Wszystko tak jest zespolone, takie ma brzmienie, że nie chce się przestać słuchać. Słucham już 3 dni, ale niedługo wrócę z ciekawości do RLS Callisto III i ciekawe co wtedy napiszę, skoro je tak chwaliłem.

Zastanawiam się tylko, czy nowszy model HL-P3ESR (np jubileuszowy na 40 lat) zagra nieco lepiej niż posiadany, niespełna 30-letni HL=P3 (1990r.).

PS. Greg dzięki za odtwarzacz CD. Bardzo dobrze gra z LARem.

Edytowane przez belami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 12

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.