Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


konrad79

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.03.2021 o 14:18, wig napisał:

Życząc miłej niedzieli Klubowiczom chciałbym poprosić o praktyczną odpowiedź - chodzi mi o realną żywotność lamp w LAR 120H / ja mam wersję z dwiema 6N30P , dokładniej od ponad dwóch lat 6N30P-DR / . Używam tej wersji ponad 2 lata. Grają dosyć dużo, bo dziennie po średnio 5 godzin. Przez te dwa lata mają na liczniku około 4 000 godzin. Oczywiście nic się z nimi nie dzieje, pytam z ciekawości / ewentualne zapasu na przyszłość/. 

 

Jakubie

No.2 Pro przetestowany , porównałem z No.2 Premium i nie było łatwo się zdecydować, jednak wygrał No.2 Pro. Jedna i druga wersja warta uwagi. Dziękuję za rady.

 

Powinny dożyć spokojnie 10 tys. godzin grania. 

Gratuluję udanego zakupu, u mnie wyszło identycznie 😉

21 godzin temu, hatori77 napisał:

Miałe jakiś czas temu IA 30 mk2.

Wspaniały wzmak...ale cóż sprzedałem ... zniechęcił mnie brak automatycznej regulacji bias lub nawet info. od producenta jak to zrobić . Co wymiana lampy to odsyłanie...szkoda...

 

Pisałem o tym dość dokładnie, strona 27 tego forum, post #796. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

zapisałem się do Klubu póki co z LAR LPS-1. Mam oczywiście "cóś" na oku i z dużą dozą prawdopodobieństwa to się urzeczywistni. Jednak po lekturze całego wątku nasuwa mi się jedno pytanie - praktycznie nikt nic nie napisał o 50/50. Czyżby nikt go nie posiadał? Dlaczego? Mój wzrok właśnie zawiesza się na nim....

Edytowane przez kreciowaty
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba jednak nikt go nie słuchał... A szkoda bo to wspaniały sprzęt. Nie znam się na kabelkach, żarówkach co tam świecą czy innych drucikach. Za to mam sprawne jeszcze oba uszy. I powiem tak - czegoś takiego jeszcze nie słyszałem!!! Co prawda nie miałem do tej pory z lampą do czynienia ale to co otrzymałem od Pana Eugeniusza to po prostu cudo. Wydawało mi się, że już nic mnie nie zadziwi ale jednak od trzech dni jestem w euforycznym szoku. Dźwięk jaki płynie z głośników jest fantastyczny. Szczegółowy, selektywny, wszystkie zakresy tonalne doskonale zbalansowane. Scena jest przed i za kolumnami. I to dość głęboko. Płyty, które wydawało mi się, że znam na pamięć brzmią tak inaczej, iż odbieram je jakbym słyszał to po raz pierwszy. Mnogość szczegółów i detali jakie docierają jest ogromna. W zasadzie doskonale gra każdy rodzaj muzyki. Cięższe granie też wypada całkiem fajnie. Za to cały kunszt ujawnia się w jazzie, klasyce i małych składach. Tego po prostu trzeba posłuchać bo trudno to prawdziwie opisać. Póki co mam egzemplarz "demo", a mój się robi. Osobnym tematem jest osoba Pana Eugeniusza. Bardzo rzadko spotyka się takich ludzi. Skromność, życzliwość, niebywale wysoka kultura osobista i potężna wiedza o tym co robi jak i dla kogo. Pan Eugeniusz zrobił na mojej Żonie na mnie ogromne wrażenie. Jeśli ktoś się zastanawia nad lampą to z powodzeniem może brać pod uwagę 50/50. Każda złotówka wydana na ten sprzęt jest bardzo małą wartością wobec tego co się za nią otrzymuje.

Edytowane przez kreciowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lekturze całego wątku przyszły mi jeszcze takie refleksje. Pomijam niezrozumiałą dla mnie w tym miejscu licytację na nazwy i symbole innego sprzętu. Można to robić przecież w odpowiednich do tego wątkach. Myślę natomiast, że dyskusje nad modyfikacjami produktów LAR są mocno niestosowne. Zmiany wewnątrz każdego egzemplarza na inne lampy czy jakieś kabelki. które nie są autoryzowane przez Pana Eugeniusza powodują, że w efekcie nie mamy już do czynienia z produktem LAR. Tak po prostu. Gdyby Pan Eugeniusz chciał zastosować coś innego to z pewnością by to zrobił. Przecież on w tych lampach tkwi od 60 lat. Zna je na wylot, wie co potrafią i co mogą zmienić. Jeśli tego  nie robi to znaczy, że tego nie chce. Jest projektantem i doskonale wie co finalnie stworzył. Zmiana parametrów poprzez ingerencję wewnątrz i zwłaszcza publikowanie tego z dumą jest olbrzymim nietaktem wobec twórcy. Nie uważam, że się mylę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kreciowaty napisał:

Po lekturze całego wątku przyszły mi jeszcze takie refleksje. Pomijam niezrozumiałą dla mnie w tym miejscu licytację n....

Drogi kreciowaty, niezmiernie cieszę się, że jesteś zadowolony z otrzymanych produktów. Cieszę się również, że doceniasz postać Pana Eugeniusza, faktycznie zasługuje na taką opinię. Niestety chyba nie zrozumiałeś, że ww. modyfikacje wykonuje Firma LAR. 

Dzieje się tak z wielu powodów, dość łatwych do zrozumienia. Taki przykład:

Lampa 6n30-DR, wielokrotnie tu omawiana, to koszt 300$ za sztukę (BAT), nie każdy chciałby do ceny wzmacniacza dodawać taką kwotę, więc kupuje wersję standardową. Jeżeli w przyszłości zechce kupić lepsze lampy to nikt mu nie będzie tego utrudniał a już na pewno nie Pan Eugeniusz. To jest ukłon w stronę wymagającego klienta końcowego, lub takiego, który chciałby coś w systemie ulepszyć, ale niekoniecznie wymieniać cały wzmacniacz. 

Serdecznie Pozdrawiam 😉 

 

 

Edytowane przez zycie_to_gra
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zycie_to_gra napisał:

który chciałby coś w systemie ulepszyć

Dokładnie o to mi chodzi. O to ulepszanie. Nie mam na myśli tego co wykonuje LAR dla swoich klientów. Mój wzmacniacz też nie będzie taki jak standardowy. Takie sytuacje są oczywiste i nie ma dla nich pola do krytyki. Ja mam na uwadze np. formułowanie zarzutów o choćby brak BIAS co miałoby dyskwalifikować sprzęt. Uważam to za duży nietakt czy wręcz arogancję. Wcześniej chyba tez czytałem różne opinie na temat tego co można by wsadzić zamiast tego co jest. To i tylko to mam na uwadze. A ponieważ obaj zgadzamy się co do tego, że Pan Eugeniusz to człowiek niebanalny i zasługuje na ogromny szacunek to i z tego powodu tak napisałem. Jeśli Pan Eugeniusz zgadza się na jakieś modyfikacje to takich sytuacji moja uwaga nie dotyczy. Natomiast nadal uważam, że ingerencja w coś co już jest doskonałe i głoszenie tego publicznie jest nieładne wobec producenta tylko z tego powodu, że można to zrobić (aby było jasne - nie chodzi mi o droższe lampy). Jakoś nie rzucają mi się w oczy takie uwagi wobec tych "dużych" i drogich firm. A jak wielokrotnie już tu pisano sprzęt od LAR bez problemów może się sytuować na znacznie wyższej półce cenowej. Nie mylę się, prawda?

Równie serdecznie pozdrawiam🙃🙃🙃

Kreciowaty

Edytowane przez kreciowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2021 o 19:52, kreciowaty napisał:

Witam wszystkich,

zapisałem się do Klubu póki co z LAR LPS-1. Mam oczywiście "cóś" na oku i z dużą dozą prawdopodobieństwa to się urzeczywistni. Jednak po lekturze całego wątku nasuwa mi się jedno pytanie - praktycznie nikt nic nie napisał o 50/50. Czyżby nikt go nie posiadał? Dlaczego? Mój wzrok właśnie zawiesza się na nim....

Miałem kiedyś LPS-1 i to był najdoskonalszy element mojego toru analogowego. Ostatecznie zlikwidowałem tor analogowy i sprzedałem jego wszystkie elementy, łącznie z LPS-1. Pamiętam, że po wpięciu przedwzmacniacza w mój tor analogowy naprawdę przeżyłem szok z poprawy jakości dźwięku. To naprawdę rewelacyjny pre za stosunkowo normalne pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie nabyliśmy dla kolegi używkę IA 30mk2, jakie wrazenia z grania Gold Lion KT77 w tym piecu ? 
 

W dniu 17.04.2021 o 12:55, shakin napisał:

Miałem kiedyś LPS-1 i to był najdoskonalszy element mojego toru analogowego. Ostatecznie zlikwidowałem tor analogowy i sprzedałem jego wszystkie elementy, łącznie z LPS-1. Pamiętam, że po wpięciu przedwzmacniacza w mój tor analogowy naprawdę przeżyłem szok z poprawy jakości dźwięku. To naprawdę rewelacyjny pre za stosunkowo normalne pieniądze. 

To raczej kiepsko świadczy o reszcie toru winylowego. LPS-1 to takie minimum przyzwoitości. Phono pre jest mocno pomijane, a wg mnie ma znaczenie tak samo duże jak sama wkładka. LPS to taki poziom Ortofona 2M Blue - czyli niby entry level, ale mozna juz wszystkiego komfortowo sluchać. Można dużo lepiej (i duzo drożej) , można i gorzej, ale na szczęście w budzecie 1.5-2k zaczyna się coś dziać i nie jestesmy juz skazani na kiepskie preampy Cambridge, czy Project jak parę lat temu.

 

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarł do mnie mój LAR IA-50T. Jest jeszcze lepiej niż ten demo jaki miałem do dyspozycji dzięki uprzejmości Pana Eugeniusza. To po prostu czysta przyjemność w słuchaniu. Ja nie umiem tego opisywać. To trzeba samemu posłuchać. Kolorystykę wymyśliłem ja i taką otrzymałem. Panie Eugeniuszu, bardzo dziękuję!

180858538_183427913602566_2425790305371072671_n.jpg

W dniu 29.04.2021 o 00:40, hatori77 napisał:

Interesuje mnie Lar 50/50.

Ktoś może coś o dźwięku...do jakiej muzyki się nadaje a do jakiej nie ?

Opisałem to parę postów wyżej. Nadal to potwierdzam. To wybitne granie.

Edytowane przez kreciowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2021 o 21:23, sliwa007 napisał:

a ja zapytam o lampy, proszę powiedzcie jaką kwadrę macie u Siebie w IA-30MK2? jakie lamy stosujecie/stosowaliście?

 

Bedę wdzięczny za podpowiedź

Generalnie z nowymi lampami jest pewien problem, mało które potrafią dotrwać do końca gwarancji (mocy). Niektóre potrafią brzmieć całkiem nieźle, ale z roku na rok sięgamy do portfela coraz głębiej. Warto wziąć to pod uwagę. Model zastosowane w IA-30mk2 i późniejszych inkarnacjach mają za zadanie zagrać przyzwoicie i przetrwać możliwie długo (min 2 lata). To jest jak wszystko w audio - pewien kompromis. Czy można dopasować lampy sprawujące się w naszym torze lepiej, zapewne można, tylko wymaga to najczęściej wielu prób i sporego nakładu finansowego. Niestety jest to lekcja, którą musimy odrobić sami, bo to co najlepiej gra u kolegi nie gwarantuje sukcesu w naszym torze. Najlepiej porozmawiać z obeznanym w tematyce kolegą i pożyczyć lampy na odsłuch, wnioski zazwyczaj są dość ciekawe. 

Edytowane przez zycie_to_gra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli słuchasz głównie "jazgotu" to zainteresuj się może hybrydą? "50" fantastycznie spisuje się w klasyce, jazz'ie, małych kameralnych składach i tym co było nagrywane analogowo. Dobrze zrealizowane nowe produkcje też świetnie są odtwarzane. Lecz jeśli szukasz selektywnego ale jednak łomotu to raczej Ci to nie podejdzie choć ja nie narzekam. Led Zeppelin, Ten Years After, Pink Floyd czy inne takie grają "jak trzeba". Z nowych to np. ostatnie realizacje Black Sabbath czy Nickelback też są wyśmienicie podane. Myślę jednak, że do ostrego metalu będziesz miał zastrzeżenia. Ale ja tego nie słucham więc trudno mi się o tym wypowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shakin napisał:

Czy u kogoś gra hybryda IA-120H, IA-200H lub IA-200HB z monitorami Harbeth P3ESR lub P3ESR XD? Jeśli ktoś ma taki zestaw to bardzo proszę o podzielenie się opinią, jak to gra?

Słuchałem kilku połączeń Hybrydy z monitorami Harbetha, niestety tych konkretnych modeli nie miałem jeszcze okazji testować. Kolumny mają małą skuteczność, na szczęście jest ona w zakresie w którym nie będzie ona problematyczna. Każdy z wymienionych modeli poradzi sobie z wysterowaniem P3ESR, a ostatecznego efektu poszukiwał bym w synergii ze źródłem i kablami, wzmacniacz ma wszystko co potrzeba by stworzyć w tym przypadku ciekawy i angażujący spektakl. Jeżeli chodzi o konkretne wskazanie modelu to idąc w wymienionej kolejności dźwięk poza wzrostem mocy i kontroli szedł także w kierunku ciutkę większej neutralności, nadal jest to ciepłe brzmienie, ale z każdym kolejnym modelem odrobinkę mniejsze za to z zyskiem w pozostałych aspektach.  Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, zycie_to_gra napisał:

Słuchałem kilku połączeń Hybrydy z monitorami Harbetha, niestety tych konkretnych modeli nie miałem jeszcze okazji testować. Kolumny mają małą skuteczność, na szczęście jest ona w zakresie w którym nie będzie ona problematyczna. Każdy z wymienionych modeli poradzi sobie z wysterowaniem P3ESR, a ostatecznego efektu poszukiwał bym w synergii ze źródłem i kablami, wzmacniacz ma wszystko co potrzeba by stworzyć w tym przypadku ciekawy i angażujący spektakl. Jeżeli chodzi o konkretne wskazanie modelu to idąc w wymienionej kolejności dźwięk poza wzrostem mocy i kontroli szedł także w kierunku ciutkę większej neutralności, nadal jest to ciepłe brzmienie, ale z każdym kolejnym modelem odrobinkę mniejsze za to z zyskiem w pozostałych aspektach.  Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. 

Dzięki Jakub za te cenne uwagi. Interesuje mnie jednak tylko najmniejszy Harbeth, bo i pomieszczenie jest małe - 10 m kw. P3ESR obserwuję już od kilku dobrych lat (kiedy jeszcze je można było kupić za 6,500 zł za parę 🙂). Ale z drugiej strony moja hybryda gra z RLS Callisto IV i to naprawdę jest fantastyczne połączenie. i ciągle zastanawiam się, czy iść w stronę tych Harbethów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, shakin napisał:

Dzięki Jakub za te cenne uwagi. Interesuje mnie jednak tylko najmniejszy Harbeth, bo i pomieszczenie jest małe - 10 m kw. P3ESR obserwuję już od kilku dobrych lat (kiedy jeszcze je można było kupić za 6,500 zł za parę 🙂). Ale z drugiej strony moja hybryda gra z RLS Callisto IV i to naprawdę jest fantastyczne połączenie. i ciągle zastanawiam się, czy iść w stronę tych Harbethów?

A nie da się wypożyczyć tych Harbetów ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Godzinę temu, kreciowaty napisał:

To się teraz zapytam - jaki DAC pasowałby do LAR 50T? Taki żebym nie zbankrutował.

Czego słuchasz? Jakie brzmienie jest dla Ciebie ważne? Jaka muzyka ?  Dac to element toru audio .Gra całości , jeden klocek musi wpasować  się  w całość  .Wtedy jest synergia  i nasze zadowolenie.  Jakie pieniądze.  

Na pewno znajdzie się  Dac ( brakujące ogniwo) dla Ciebie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bogus18 napisał:

Czego słuchasz? Jakie brzmienie jest dla Ciebie ważne? Jaka muzyka ?  Dac to element toru audio .Gra całości , jeden klocek musi wpasować  się  w całość  .Wtedy jest synergia  i nasze zadowolenie.  Jakie pieniądze.  

Na pewno znajdzie się  Dac ( brakujące ogniwo) dla Ciebie .

Trudne pytanie... W zasadzie to wszystkiego poza elektroniką. Od klasyki, przez jazz do rocka (tego starszego). Transport jaki mam to Yamaha NP-S303, pliki to flac i hi-res. Tak naprawdę to jakoś mnie ta Yamaha nie drażni. No, ale jak wiadomo zawsze można coś dokupić🙃 Problem w tym, że nie wiem czy dołożenie jakiegoś DAC'a coś zauważalnie zmieni. Wcale też nie jestem pewien czy to jest brakujące ogniwo. Mogę tylko powiedzieć, że lubię brzmienie jakie daje ten LAR. Dźwięk nie jest meczący, nie ma sterylności, scena fajna. Może trochę dołu zbyt mało ale nie na tyle żebym przeżywał jakieś szczególne rozterki z tego powodu. A ostatni element toru to Focal Chora 826 i bardzo mi one pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy.

Dziś trafi do mnie LAR 50/50. Trudne starcie, bo porównanie że Spec M3EX. Jestem ciekawy czystej lampy p. Eugeniusza, bo hybrydę 200H znam. Dzięki uprzejmości Konstruktora( przemiły facet) miałem możliwość posłuchania u siebie. A teraz czas na lampę. Jestem jej bardzo ciekawy, tym bardziej że gościłem już u siebie 3 Lebeny 300( x i f), 600x, Haiku Sensei 300b. Zobaczymy jak się ma myśl japońska do polskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 12

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.