Skocz do zawartości
IGNORED

KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH


konrad79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety to musi poczekać, aż produkt będzie skończony, inaczej nie widzę sensu pisania opinii, zwłaszcza, że porównania dokonałem na końcówkach mocy które były dla mnie obce w systemie (np. abyssound 2000). Jak dostanę już ostateczna wersję z chęcią się wypowiem.

 

Ok, w tym tygodniu będę miał to pre na odsłuchu u siebie, myślałem, że to już projekt zamknięty, a jedynie w zastępczej obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A wyłączanie podświetlania wskaźników też już można zrobić? Faktycznie przy oglądaniu filmów w nocy byłoby to wskazane.

 

 

Da się to zrobić, ale musi być to wykonane w serwisie na miejscu, wyłącznik znajdował by się na tyle urządzenia, trzeba było by wywiercić mała dziurkę w obudowie, żeby go tam umieścić. Pytanie tylko, czy naprawdę to jest tak problematyczna sprawa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w tym tygodniu będę miał to pre na odsłuchu u siebie, myślałem, że to już projekt zamknięty, a jedynie w zastępczej obudowie.

 

Chyba doszło do małego nieporozumienia, myślałem, że masz na myśli przedwzmacniacz do kompletu z nowymi monoblokami na KT150, ten projekt nie jest jeszcze skończony. Będzie w podobnej obudowie (gabarytowo) jak same monobloki. Kiedy będzie to skończony projekt nie wiem, Pan Czyżewski jeszcze nie był w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ale jak tylko trafi do mnie komplet napiszę parę zdań dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko, czy naprawdę to jest tak problematyczna sprawa ?

 

Nie jest to żaden problem, dlatego dorobienie wyłączania podświetlania mógłbym zrobić tylko przy ewentualnej wizycie wzmacniacza w serwisie z jakąś grubszą sprawą. Aż tak często nie oglądam filmów przez wzmacniacz. No i kwestia ile by to kosztowało. Pewnie przy produkcji wzmacniacza od zera to sprawa groszowa, a przeróbka to przeróbka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdziłem drabinkę Khozmo, Alps nie ma startu na żadnym poziomie głośności.

Pierwsze na co zwracam uwagę testując urządzenie to scena, Hybryda budowała ja u mnie zazwyczaj głównie na szerokość, wykraczając sporo poza kolumny. Lampa gra zazwyczaj głównie między kolumnami ale za to sięga dużo głębiej.

Tak było do wczoraj, dziś mogę powiedzieć, że tak precyzyjnie budowanej sceny, tak napowietrzonej i tak głębokiej z LARa nie miałem u siebie nigdy. Jednak Alps sporo zabierał. Dawno nie trafił w moje ręce tak dobrze wykonany, cieszący zarówno oko jak i ucho produkt.

Jestem pełen podziwu, to kolejna rzecz o której z duma mogę powiedzieć "Dobre, bo Polskie!".

Dla mnie nie ma powrotu, polecam spróbować.

Edytowane przez zycie_to_gra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić, ale musi być to wykonane w serwisie na miejscu, wyłącznik znajdował by się na tyle urządzenia, trzeba było by wywiercić mała dziurkę w obudowie, żeby go tam umieścić. Pytanie tylko, czy naprawdę to jest tak problematyczna sprawa ?

Postaw sobie LARa pod tv albo pod ekranem (gdy film z projektora) w zaciemnionym pokoju i zobacz jak "miło" się ogląda z tymi żarówkami to zrozumiesz ;))

 

Dla mnie nie ma powrotu, polecam spróbować.

Spróbować LARa? Próbowałem, dziękuję.

Rozważę jak będzie autobias albo możliwośc regulacji przez użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw sobie LARa pod tv albo pod ekranem (gdy film z projektora) w zaciemnionym pokoju i zobacz jak "miło" się ogląda z tymi żarówkami to zrozumiesz ;))

 

Mam tak i nauczyłem się z tym jakoś żyć ;) o wiele bardziej przeszkadzają mi diody od zasilaczy liniowych bądź impulsowych, chociażby ten od Exogala.

 

Spróbować LARa? Próbowałem, dziękuję.

Rozważę jak będzie autobias albo możliwośc regulacji przez użytkownika.

 

Niestety tu muszę zmartwić, bo producent nie przewiduje takiego rozwiązania dla IA-30 mk2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam wypróbować tą drabinkę , myśl taka chodziła za mną od dłuższego czasu. Tylko zapakują ję do Amplifona a jak tam nie zda egzaminu to do Lar'a. A jak zda egzamin to i tu i tu.:)

 

Adamgańsk co ty z tym autobiasem ciągle czy to jest aż tak potrzebne , czy tak jak pilot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamgańsk co ty z tym autobiasem ciągle czy to jest aż tak potrzebne , czy tak jak pilot.

Jka nie masz autobias albo możliwości samemu ustawiania tego przez uzytkownika to nici z próbowania innych lamp (np NOS) niż te co wkłada producent. Dodatkowo nie wiem jak wzmacniacz sobie radzi ze starzejącą się lampą jeśli nie ma autobias? Każdy kto ma lampowy sprzęt wie że to frajda miec 2-3 komplety lamp i zmieniać - w LAR w zasadzie z tego co rozumiem nie można bo w celu wymiany lamp producent zaleca wysłać sprzęt do siebie. Dodatkowo nawet może grozić utrata gwarancji. Dla mnie nie do przyjęcia - no ale rozumiem, że są użytkownicy, którzy chcą się cieszyć tym co włożył producent i nic już nie zmieniać. Tylko chyba w instrukcji powinnno być napisane że po tylu a tylu setkach/tysiącach godzin tzreba wysłac do serwisu, A co jak lampa padnie - tez (wg instrukcji) trzeba wysłac do producenta bo samemu się nie wyreguluje z nową lampą. Bez jaj ;)

 

Mam tak i nauczyłem się z tym jakoś żyć ;) o wiele bardziej przeszkadzają mi diody od zasilaczy liniowych bądź impulsowych, chociażby ten od Exogala.

Ja nie chciałem się uczyć żyć ze światełkiem co mi pół pokoju oświetla i przeszkadza przy oglądaniu. Co za problem wstawić wyłacznik podświetlenia diod. Ja poradziłem sobie jak miałem LARa tymczsowo po prostu rozkręciłem go i włozyłem tam przed te lampki kawałek papieru tak że nie waliło tak na te wskaźniki - ale czy to jest rozwiązanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Panowie mam nadzieję że mnie nie zjecie za zaśmiecanie ale mam na sprzedaż lampy wyciągnięte z LARa które grały bardzo krótko chyba żadna nie więcej jak 100-150h bo po wymianie na KT77 nie zamierzam nic zmieniać a leżą już trochę .

link do ogłoszenia

http://www.audiostereo.pl/ogloszenia_sprzet/sprzedam/lampy/lampy-kwadra-6ca7-12at7w-12b-os114178.html

A i takie pytanie czy te 6ca7 EH nie są dostępne bo nie mogłem w necie znaleźć?

Edytowane przez tomtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jka nie masz autobias albo możliwości samemu ustawiania tego przez uzytkownika to nici z próbowania innych lamp (np NOS) niż te co wkłada producent. Dodatkowo nie wiem jak wzmacniacz sobie radzi ze starzejącą się lampą jeśli nie ma autobias? Każdy kto ma lampowy sprzęt wie że to frajda miec 2-3 komplety lamp i zmieniać - w LAR w zasadzie z tego co rozumiem nie można bo w celu wymiany lamp producent zaleca wysłać sprzęt do siebie. Dodatkowo nawet może grozić utrata gwarancji. Dla mnie nie do przyjęcia - no ale rozumiem, że są użytkownicy, którzy chcą się cieszyć tym co włożył producent i nic już nie zmieniać. Tylko chyba w instrukcji powinnno być napisane że po tylu a tylu setkach/tysiącach godzin tzreba wysłac do serwisu, A co jak lampa padnie - tez (wg instrukcji) trzeba wysłac do producenta bo samemu się nie wyreguluje z nową lampą. Bez jaj ;)

 

Ja tam do swojego pchałem na co tylko miałem ochotę (oczywiście w ramach tego co tam można wkładać) a jak znalazłem co mi się najbardziej spodobało to okazało się że jest nowa wersja przedwzmacniacza więc wysłałem wzmak , Pan mi ustawił pod te lampy zaaplikował nowy pre i tak gra do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie! Nie znudził się, jest świetny. Teraz dopiero pozmieniam kable, więc będzie jeszcze lepiej i podłączę w końcu gramofon. Natomiast przyznam , że kusi mnie jakiś jeszcze dodatkowo Luxman lub Accuphase.

A na jakie kable zmieniłeś?

Edytowane przez oley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z montażem tej drabinki ...wlutowujesz centralnie w miejsce Alpsa i zapominasz ....czy jakieś dodatkowe zabiegi i dolutowane elementy ?

I jaką konkretnie rezystancję zakupić ?

Mam jakieś problemy ze stroną podaną w linku banuje mi Bitdefender .

 

Przy okazji dopłacić do dwóch lamp w preampie ...bomba i całkowicie inny poziom grania :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sądzicie ile by trzeba było wydać na wzmacniacz, żeby grał znacząco lepiej od Lara?

 

Najlepsze co u siebie miałem to Abyssound 2000, cena x4 + dobry przedwzmacniacz (przynajmniej drugie tyle co końcówka), różnice nie były ogromne, ale źródłem był Lampizator, który strasznie uśrednia granie, więc porównanie niezbyt trafione. Grało zdecydowanie lepiej, ale z butów mnie nie wyrwało ;)

 

Jak jest z montażem tej drabinki ...wlutowujesz centralnie w miejsce Alpsa i zapominasz ....czy jakieś dodatkowe zabiegi i dolutowane elementy ?

I jaką konkretnie rezystancję zakupić ?

Mam jakieś problemy ze stroną podaną w linku banuje mi Bitdefender .

 

Przy okazji dopłacić do dwóch lamp w preampie ...bomba i całkowicie inny poziom grania :-)

 

Trzpień drabinki jest dłuższy, należy do obudowy dodać płytkę 3-4mm, cała operacja u Pana Czyżewskiego to koszt około 100zł.

Drabinka 20-25kohm, jest kilka modeli tej drabinki, właściciel Khozmo będzie wiedział która się nadaje, załatwiałem już ją dla kilku osób, powołaj się na forum dostaniesz dobrą zniżkę.

Do dwóch lamp również warto dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdziłem drabinkę Khozmo, Alps nie ma startu na żadnym poziomie głośności.

Pierwsze na co zwracam uwagę testując urządzenie to scena, Hybryda budowała ja u mnie zazwyczaj głównie na szerokość, wykraczając sporo poza kolumny. Lampa gra zazwyczaj głównie między kolumnami ale za to sięga dużo głębiej.

Tak było do wczoraj, dziś mogę powiedzieć, że tak precyzyjnie budowanej sceny, tak napowietrzonej i tak głębokiej z LARa nie miałem u siebie nigdy. Jednak Alps sporo zabierał. Dawno nie trafił w moje ręce tak dobrze wykonany, cieszący zarówno oko jak i ucho produkt.

Jestem pełen podziwu, to kolejna rzecz o której z duma mogę powiedzieć "Dobre, bo Polskie!".

Dla mnie nie ma powrotu, polecam spróbować.

Odnośnie sceny, to ja nigdy nie doświadczyłem takiej opisywanej przez wielu sięgającej chen daleko na szerokość i głębokość. Nie miałem tego ani z Denonem, ani nie mam z Heglem, no i z Larem też nie. Zaznaczę jeszcze ,że Lar gra z kolumnami Audio Physic Tempo 25. Hegel z kolumnami Divine Acoustics Proxima V3 buduje fajną precyzyjną scenę lekko, powtarzam lekko poza kolumny na szerokość i trochę do przodu. Natomiast Lar z AP tempo 25 między kolumnami i tak może z 1,5 m w głąb. Ogromnej hektarowej sceny nigdy nie słyszałem nawet na bardzo drogim sprzęcie w trakcie odsłuchu w salonie audio. Jedyne co to słyszałem dzwięki za głową na odsłuchu w salonie na Denonie i AP Tempo 6. Nie wiem , czy to kwestia odpowiednich nagrań, akustyki, czy przesady u niektórych osób opisujących to zjawisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sceny, to ja nigdy nie doświadczyłem takiej opisywanej przez wielu sięgającej chen daleko na szerokość i głębokość. Nie miałem tego ani z Denonem, ani nie mam z Heglem, no i z Larem też nie. Zaznaczę jeszcze ,że Lar gra z kolumnami Audio Physic Tempo 25. Hegel z kolumnami Divine Acoustics Proxima V3 buduje fajną precyzyjną scenę lekko, powtarzam lekko poza kolumny na szerokość i trochę do przodu. Natomiast Lar z AP tempo 25 między kolumnami i tak może z 1,5 m w głąb. Ogromnej hektarowej sceny nigdy nie słyszałem nawet na bardzo drogim sprzęcie w trakcie odsłuchu w salonie audio. Jedyne co to słyszałem dzwięki za głową na odsłuchu w salonie na Denonie i AP Tempo 6. Nie wiem , czy to kwestia odpowiednich nagrań, akustyki, czy przesady u niektórych osób opisujących to zjawisko.

 

Chyba miałeś na myśli "HEN daleko", ale wracając do tematu.....

 

Zależy to od wielu czynników min, źródła, akustyki, kolumn (i ich ustawienia) o kablach nie wspomnę. Nagranie też musi takie informację zawierać. Jeżeli wszystko się zgra, słuchacz powinien mieć możliwość ocenienia w jakiej wielkości pomieszczeniu nagrany został koncert itp. więc tyle samo scena musi iść w głąb. Są utwory w których taka scena w zasadzie się nie kończy, wtedy rozumiem są opisywane jako hektary przestrzeni.

 

Przykładowo wszystkim znana płyta Amused to Death – solowy album Rogera Watersa, pierwsza piosenka, szczekający pies zaczyna swoją pogoń za bodajże pumą jakieś 20m na prawo od kolumny, wiele razy osoby, który nie znały teł płyty (tak są jeszcze takie) myślały, że faktycznie szczeka pies ale u mnie na podwórku i nie jest to efekt na płycie.

 

Odniosłem się do wypowiedzi, bo zacytowałeś moje słowa w zaznaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba miałeś na myśli "HEN daleko", ale wracając do tematu.....

 

Zależy to od wielu czynników min, źródła, akustyki, kolumn (i ich ustawienia) o kablach nie wspomnę. Nagranie też musi takie informację zawierać. Jeżeli wszystko się zgra, słuchacz powinien mieć możliwość ocenienia w jakiej wielkości pomieszczeniu nagrany został koncert itp. więc tyle samo scena musi iść w głąb. Są utwory w których taka scena w zasadzie się nie kończy, wtedy rozumiem są opisywane jako hektary przestrzeni.

 

Przykładowo wszystkim znana płyta Amused to Death – solowy album Rogera Watersa, pierwsza piosenka, szczekający pies zaczyna swoją pogoń za bodajże pumą jakieś 20m na prawo od kolumny, wiele razy osoby, który nie znały teł płyty (tak są jeszcze takie) myślały, że faktycznie szczeka pies ale u mnie na podwórku i nie jest to efekt na płycie.

 

Odniosłem się do wypowiedzi, bo zacytowałeś moje słowa w zaznaczeniu.

Chyba miałeś na myśli m.in ... , ale wracając do tematu to ja się nie czepiam. Zacytowałem Twój post bo pisałeś o głębi. Ja takiego grania rozpychającego ściany nie słyszałem jeszcze, może jak zmienię kable to się coś zmieni, ale pewnie tylko delikatnie. Napiszę z zapytaniem w tym temacie do konstruktora kolumn Divine Acoustics, jego kolumny też charakteryzują się wybitną przestrzennością . Audio Physic też zresztą z tego słynie, więc mam i jedne i drugie. Tak sobie jeszcze teraz myślę, że jak jestem na koncercie to słyszę muzyka i jego instrument na scenie , a nie gdzieś dwa kilometry dalej. Ważniejsza jest chyba namacalność dzwieku . P.S Zrobienie błędu może się zdarzyć szczególnie jak się jest w pracy i pisze się szybko. Edytowane przez greg!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje posluchac u siebie kolumn Divine Acoustics Proxima z IA30T Mk2 i to bylo jedno z najgorszych doswiadczen w moim zyciu:) Ten zestaw po prostu nie gra. Z hybryda jest lepiej, ale z czysta lampa tragedia. Wlasciciel Proxim tez to potwierdzil. Zrodlo to Sondek LP12.

Ogolnie Proximy to totalne bezbasie. Gora i srednica owszem ladne, ale dol praktycznie nie istnieje. Dla mnie za jasne. Natomiast przestrzen buduja calkiem, calkiem, ale nie z LARem. U kolegi gra to z emotiva i tam faktycznie przestrzen jest ladna, ale jak dla mnie za chlodno i sterylnie. Dzwiek nie ma faktury, ciala, jest jak swist ostrza. Dlatego myslalem, ze z lampa ladnie sie zgraja, a tu taka niespodzianka. Natomiast o wiele lepiej bylo z hybryda i nowym, prototypowym pre lampowym. Takze proximy raczej do kombinacji lampowo tranzystorowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zameldować się w klubie LAR , dosyć długa to była droga, ale ostatecznie zdecydowałem się na najnowszą hybrydę 120 H.

Zamówiłem z lampami Electro Harmonixa. Ostatecznie LAR zastąpił Abrahamsena , różnice są, ale Abrahamsen bardzo dzielnie stawił czoła.

Wiem już, że czeka mnie w najbliższym czasie zakup lepszych słuchawek, na razie jeszcze nie wiem jakich. Zastanawiam się nad Sennheiser HD 600.

Trochę zaskoczyło mnie to, że wybudzenie wzmacniacza ze standby odbywa się tylko z pilota. Jak bateria padnie lub pilot zdefektuje / a jest bardzo delikatny /, to nie ma jak sprzętu uruchomić. Chyba, że czegoś nie doczytałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak piszesz jeśli chodzi o pilota, myślę, że Pan Eugeniusz powinien coś w tej materii wymyślić. Ale musiałby się pojawić dodatkowy przycisk do przechodzenia w tryb standy.

Napisz czy na testach miałeś Lara na lampach Sovtek czy na EH ?

Edytowane przez oley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oley

na testy zamówiłem od razu z lampami EH , poczytałem na Audiogonie opinie użytkowników i postanowiłem spróbować. Nie porównywałem z Sovtekami , nie potrafię ocenić róznicy. Pan Eugeniusz w rozmowie dał mi do zrozumienia, że on istotnych różnic nie zauważa, ale montowanie lamp ze złoconymi pinami do gniazda także ze złoconymi może dać lepsze dopasowanie.

Mi po wygrzaniu sprzętu ten zestaw dał, to czego oczekiwałem. Gra z kolumnami Audio Physic Tempo 3 i zależało mi na większym dociążeniu niższej średnicy i basów i to udało się uzyskać.

Po testach LAR pozostał u mnie.

Edytowane przez wig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ciekawi mnie jaka jest różnica między lampami 6n30p Sovtek/EH a lampami DR. Może ktoś miał możliwość porównania tych lamp w LAR 120H i podzieli się swoimi wrażeniami.

 

Od dwóch lat gram na 6n30p-DR, niestety to zbyt długi okres, żeby pisać o różnicach, ale jak ktoś ma ochotę zweryfikować zapraszam (Wrocław) DR to drogie lampy, warto sprawdzić przed wydaniem 300$ za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.