Jump to content
IGNORED

Mam pewien problem...

req

Recommended Posts

...otóż niedawno zakupiłem tuner (Technics ST-Z200) podłączyłem go do kablówki i tu zaczynają się schody. Tuner coprawda gra wyśmienicie, ale inne pozycje we wzmacniaczu (np. AUX) burczą, co przeszkadza bardzo w słuchaniu cichej muzyki. Dzieje się to tylko gdy wtyczka od kablówki jest podłączona do Tunera. Po jej odłączeniu wszystko jest perfekcyjnie. Czy możliwe, by sygnał kablówki był za silny? A może coś jest z kablem? Przy gniazdku na tylnej ściance Tunera pisze "FM Antena 75 Ohm". Czy powinienem do kablówki kupić rozdzielacz sygnału na TV/Radio? Istnieje takie coś? Narazie mam podłączony sam rozdzielacz RTV/RTV (jedno gniazdo zajmuje telewizor, a drugie właśnie tuner). Odrazu mówie, że jestem laikiem w tych sprawach... Jednak chciałbym coś z tym zrobić, by nie słuchać muzyki z komputera/płyt odłączając ciągle wtyczke od kablówki...

Czy ten "Separator galwaniczny" na 100% pomoze? Gdzie to zamontowac? Moj kablek z kablowki idzie najpierw do jednego pokoju, gdzie jest zalozony rozdzielacz, tam idzie jeden kabel do tv, a drugi przez cale mieszkanie do mojego pokoju i do tunera :)

Z Twojego opisu wynika, że w miejscu pierwszego rozdzielacza. Trochę nie ufam temu opisowi. Od pierwszego rozdzielacza kabelek idzie prosto do telewizora a nie do gniazdka w ścianie z dwoma wtykami? A może, jak się przyjrzysz to na rozdzialaczu jest jakiś opis? Że to do radia, a to do TV? Jeśli nie to i nie to - to zadzwoń do operatora. Powinni Ci to założyć gratis - wymagają tego przepisy. No, chyba, że nie jest ta instalacja całkiem legalna...

Mam na tym samym kablu dwa telewizory, dwa tunery (jeden z tych tunerów to Technics zresztą), a podłącze jeszcze trzeci w kompie - i jeszcze internet. Właśnie korzystam. Nie buczy :-) choć co do internetu, to mógłby być szybszy:-(

Jeden zwykły rozdzielacz i trzy separatory jeśli idzie o stan majatkowy.