Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  142 członków

Scan Speak Klub
IGNORED

Klub Scan speak


colcolcol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yoshi

Dzięki za jakże merytoryczną odpowiedź. Masz rację - nie śpię po nocach bo jakiś producent wywalił cenę z kosmosu. Chyba się załamie z tego powodu. Trawi mnie ogromna  trauma. I pomyśleć, że zadałem tylko skromne pytanko o porównanie podstawowych parametrów głośnika. Nie daj Boże gdybym napisał, że Revelator brzmi lepiej od Elipticora - wtedy byłaby zapewne tyrrada w moją stronę  - że się nie znam bo parametry i zniekształcenia są lepsze w Elipticorze.

To jest po prostu śmieszne

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, slawek.xm napisał:

jak zwykle się przeceniasz

okazuje się że to Wy mnie przeceniacie - to mi nawet schlebia

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej porównanie zniekształceń intermodulacyjnych popularnego Rewelatora 18W oraz Ellipticora 18WE, które pokazuje różnicę klas.

Mówiąc wprost: nowsze głośniki są lepsze. Dźwięk pozbawiony części zniekształceń - głośnik jest największym źródłem zniekształceń w torze zaraz po wtyczce ? - pokaże dźwięk wielobarwny, odbierany jako czystszy, łatwiej odróżnimy Jantar od German i obój od klarnetu. Nie będzie miało to większego znaczenia w muzyce elektronicznej, w rocku czy innej hałaśliwej gładkość może być odbierana jako wada, ale docenimy jakość w dobrze nagranym jazzie czy klasyce.

Dla efekciarskiego tłuczenia lepszy będzie rewelator. Niżej schodzi...

 

Zrzut ekranu z 2020-09-18 06-20-37.png

Zrzut ekranu z 2020-09-18 06-20-42.png

Edytowane przez misiomor
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, babatular napisał:

Jak na, Yb-Audio to strasznie brzydkie te kolumny

Zrobione tak jak chciał klient. My za gusta nie odpowiadamy ;-). Jak mamy wolną rękę to powstają konstrukcje takie jak widać na naszej stronie.  A jak klient zaczyna wymyślać .. to konstrukcje nie trafiają na naszą stronę ?

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa słowa w sprawie tych pomiarów.

Czy częstotliwości 30Hz i 255Hz z ww pomiarów nie są czasami nierównymi warunkami akurat w przypadku tych dwóch głośników?

Moim zdaniem uczciwsze byłoby porównanie z częstotliwościami ~50Hz i ~300Hz lub po bandzie: 22Hz i 190Hz. O ile 30Hz nie będzie problemem dla Revelatora 18W i hipotetycznie przy odpowiedzialnym wysterowaniu mógłby być tak strojony (zapomnijmy na chwilę o odpowiedzi impulsowej ? , o tyle Ellipticora nikt tak nisko nie będzie stroił, bo nie był optymalizowany do grania tak nisko. Świetnie widać tu różnicę między równo a sprawiedliwie. Równo jest, ale nieuczciwie w stosunku do Ellipticora. Z nawet nierównej walki wyszedł zwycięsko. Tym bardziej pokazuje klasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie gole pomiary przetwornika o niczym nie świadczą poza ogólnym rozenzeznaniem

należałoby też dodać pomiar bliskiego pola dla samego basu , który daje więcej wglądu do 300hz

poza tym tylko pomiary gotowych konstrukcji z filtrowaniem i obudową dają rzeczywisty obraz zniekształceń

ocenianie głośników poza układem w którym powinny działać jest bardzo złudne

dlatego rożne konstrukcje na tych samych głośnikach brzmią tak różnie

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to, że można zrobić kompleksowe pomiary głośników w obudowie - analizować charakterystyki, zniekształcania, spadki impedancji i co tam tylko można zmierzyć - a po tych wszystkich pomiarach przychodzi odsłuch i........można sobie te pomiary wyrzucić na śmietnik

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne należy odrzucić wszelkie parametry T-S symulatory zrezygnować z pomiarów i składać kolumny na węch słuch i oko, cewki i kondy dawać bez mierzenia bo w sumie pomiary to śmietnik

dsp pokrecić potkami na słuch bo przecież pomiar to straszne gówno

idę się pochlastać ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, slawek.xm napisał:

jasne należy odrzucić wszelkie parametry T-S symulatory zrezygnować z pomiarów i składać kolumny na węch słuch i oko, cewki i kondy dawać bez mierzenia bo w sumie pomiary to śmietnik

dsp pokrecić potkami na słuch bo przecież pomiar to straszne gówno

idę się pochlastać ?

Sławuś - nie rób sobie krzywdy

        Strojenie kolumny trzeba zacząć od pomiarów.  Dobrze by było też skończyć na pomiarach. Po to  by sprawdzić-  jak te reverse nulle, charakterystyki i co tam jeszcze wyglądają  po dostrojeniu na to twoje "ucho".  

      Kiedy w końcu kolumny  brzmią w wyrafinowany sposób mogę sobie pooglądać te pomiary, a potem wyrzucić je do kosza. 

Jeśli pomiary są wybitne, a kolumny brzmią słabo - to wówczas również te pomiary mogę wyrzucić na  śmietnik (razem z kolumnami)

  

DSP - a co to jest ???

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
12 minut temu, babatular napisał:

Sławuś - nie rób sobie krzywdy

        Strojenie kolumny trzeba zacząć od pomiarów.  Dobrze by było też skończyć na pomiarach. Po to  by sprawdzić-  jak te reverse nulle, charakterystyki i co tam jeszcze wyglądają  po dostrojeniu na to twoje "ucho".  

      Kiedy w końcu kolumny  brzmią w wyrafinowany sposób mogę sobie pooglądać te pomiary, a potem wyrzucić je do kosza. 

Jeśli pomiary są wybitne, a kolumny brzmią słabo - to wówczas również te pomiary mogę wyrzucić na  śmietnik (razem z kolumnami)

  

DSP - a co to jest ???

Masz dzisiaj chyba słabszy dzień- zapomniałeś dodać, że SS revelator to najlepsze przetworniki na świecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Kukawa napisał:

Masz dzisiaj chyba słabszy dzień- zapomniałeś dodać, że SS revelator to najlepsze przetworniki na świecie ?

Czy najlepsze to nie wiem. Pewnie są lepsze głośniki od Revelatorów  - ale na razie ja ich nie znalazłem(nie słyszałem)

 

 

Hm...kolega Twonk miał głośnik berylowy Scana - pomierzony w kolumnie chyba na wszystkie możliwe strony ( i to  przez Misiomora - a jemu wysokich kompetencji w tej kwestii chyba nikt nie odmówi ) i co.......... wymienił na jedwabnego Elipticora.

Ciekawe z czego to wynikało-  z pomiarów czy z odsłuchu ? 

Ciekawe co Twonka denerwowało w berylu - pomiary czy brzmienie ?

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, babatular napisał:

Ciekawe z czego to wynikało-  z pomiarów czy z odsłuchu ?

jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie poprawiać zwrotnicy po pierwszych projektach mimo ,że pracuję na żywym organizmie i nie projektuje zwrotnicy w symulatorach, tak słuch jak i pomiar muszą iśc razem ale to pomiar jest podstawą konstrukcji

A. Kiesiel pisał kiedyś że największa satysfakcją sa dla niego odsłuchy i wnioski z nich płynące kiedy potwiedzi je pomiarem kolumny

ale zdarza się ,że wrażenia słuchowe rozjeżdżają sie z pomiarami jak np w jego recenzji B@W801D

kolumna skonstruowana dobrze pod wzgledem inzynierskim zabrzmi co najmniej poprawnie

kolumna skonstruowana bez podejścia inżynierskiego to zazwyczaj gniot przykład WHT PR mk2

 

beryl nadaje się do analitycznych sytemów bardziej audiofilskich Ellipticor to przyjemność odsłuchu bez dzielenia włosa na 10 części

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kisiel? 

Słyszałeś jak brzmią jego konstrukcje??? 

Odpowiedz na moje pytanie - co się Twonkowi nie podobało - brzmienie czy pomiar??? 

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz Twonka zapytać

15 minut temu, babatular napisał:

Słyszałeś jak brzmią jego konstrukcje???

ale ja pisałem o jego recenzjach a nie konstrukcjach , Ty uznajesz się za eksperta a o konstrukcji kolumn wiesz bardzo niewiele

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, slawek.xm napisał:

musisz Twonka zapytać

ale ja pisałem o jego recenzjach a nie konstrukcjach , Ty uznajesz się za eksperta a o konstrukcji kolumn wiesz bardzo niewiele

Nic nie wiem o konstrukcji kolumn. W ogóle nie mam pojęcia.

Ciekawe jak Pan Kisiel potwierdza odsłuchowo barwę instrumentów na podstawie tych pomiarów co publikuje. Ciekawe jak potwierdza kontury dźwięku tymi pomiarami. Albo jak potwierdza pomiarami lokalizacje muzyków na scenie i gradacje planów dźwiękowych. Albo jak potwierdza tymi pomiarami zróżnicowanie barwowe. Albo jak potwierdza tymi pomiarami zwykłą przyjemność z odsłuchu. Albo jak potwierdza tymi pomiarami jakość wybrzmienia skrzypiec, alikwotów czy dynamikę brzmienia akordeonu.

54 minuty temu, rafa napisał:

Doradźcie proszę do Seas'a W18NX001 (lub ER18) do 2 way przy podziale ok 1.65 na górę lepiej Iluminator D3004 czy Revelator D2904?

 

D3004/66000.  Ale przy tak niskim podziale konieczne strome filtrowanie - min 18dB/ok. Choć ja bym celował w 24dB/okt. 

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, slawek.xm napisał:

zaczynasz doceniać diy, szukasz autorytetów wśród domowych konstruktorów to jednak nowość albo się nawracasz albo nie tą nogą dziś wstałeś ? ? ?

No to musze cie zmartwić. W audio mam tylko jeden autorytet - swoje uszy.

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

WHT PR mk2

Jak widzę takie wynalazki to na 99% wiem, że to jest porażka - bez analizy pomiarów i bez słuchania takich dziwolągów. Samo zdjęcie mi wystarczy.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rafa napisał:

Doradźcie proszę do Seas'a W18NX001 (lub ER18) do 2 way przy podziale ok 1.65 na górę lepiej Iluminator D3004 czy Revelator D2904?

 

Zaden z nich przy takim podziale, jesli tylko do 2-way mozna uksztaltowac górę pasma do samego końca bez deficytu ostatniej oktawy, za to wyższy środek i niski zakres wysokich będa za tę cenę bardziej niz ok

https://akustyk.com.pl/p/112/21/scan-speak-d3806820000

 

2 godziny temu, babatular napisał:

Choć ja bym celował w 24dB/okt. 

przy takim podejściu dla nisko-średniotonowego wypadałoby 18db/okt co w prostą drogą prowadzi wąskiej współpracy i wrażenia że każdy głośnik gra oddzielnie

w samym środku newralgicznego pasma nie powinno robic sie takich rzeczy , jest to typowe poszukiwanie głupiego rozwiązania tylko po to by użyć głosnika , który gdzies sie słyszało i wydawał sie ciekawy

głosniki nalezy dobierac do konkretnych ząłożeń konstrukcyjnych a nie dorabiać do głosników projekt

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, slawek.xm napisał:

Zaden z nich przy takim podziale, jesli tylko do 2-way mozna uksztaltowac górę pasma do samego końca bez deficytu ostatniej oktawy, za to wyższy środek i niski zakres wysokich będa za tę cenę bardziej niz ok

A gdyby to było 2.2kHz jak w bifrost? 

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=386:bifros-seas-diy-kits&catid=66&Itemid=365

Edytowane przez rafa
Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest slaby stroiciel to takie wrazenie moze byc. Aczkolwiek zgoda że 1,65 kHz to zbyt niski podział dla tych glosników

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, babatular napisał:

jak jest slaby stroiciel to takie wrazenie moze byc. Aczkolwiek zgoda że 1,65 kHz to zbyt niski podział dla tych glosników

Przy 2.2kHz też rozumiem D3004/66000?

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, rafa napisał:

Przy 2.2kHz też rozumiem D3004/66000?

nie możesz zakładać z gory konkretnego punktu podziału, z byt wiele niewiadomych na etapie wstepnego projektowania , zawsze nalezy sie liczyć ,że podział końcowy wyjdzie zupełnie gdzie indziej im bardziej dopracowujesz brzmienie tym mniej przejmujesz sie punktem podziału wystarczy ,że będzie ok 2,5khz czy to bedzie 2,2 czy 2,7 nie ma to znaczenia ważny jest końcowy efekt soniczny

i tak D3004 jest dośc neutralnym głosnikiem i bezpiecznym jesli do końca nie wie sie czego sie oczekuje od kolumny, jest równiez prosty w aplikacji i ma ładne szerokie pasmo

35 minut temu, rafa napisał:

bifrosty mogą mieć wrażenie wypchniętej średnicy tym bardziej , że zakres 900hz -2khz jest trochę wyeksponowany, może to prowadzić do zytniej natarczywości dźwięku

tu jest jeden głośnik nisko -sredniotonowy i ta ekspozycja nie jest tonowana zakresem niskiego środka co da zbyt lekkie brzmienie, wg mnie takie strojenie jest efekciarskie i na dłuższą metę nużące

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, slawek.xm napisał:

nie możesz zakładać z gory konkretnego punktu podziału, z byt wiele niewiadomych na etapie wstepnego projektowania , zawsze nalezy sie liczyć ,że podział końcowy wyjdzie zupełnie gdzie indziej im bardziej dopracowujesz brzmienie tym mniej przejmujesz sie punktem podziału wystarczy ,że będzie ok 2,5khz czy to bedzie 2,2 czy 2,7 nie ma to znaczenia ważny jest końcowy efekt soniczny

i tak D3004 jest dośc neutralnym głosnikiem i bezpiecznym jesli do końca nie wie sie czego sie oczekuje od kolumny, jest równiez prosty w aplikacji i ma ładne szerokie pasmo

bifrosty mogą mieć wrażenie wypchniętej średnicy tym bardziej , że zakres 900hz -2khz jest trochę wyeksponowany, może to prowadzić do zytniej natarczywości dźwięku

tu jest jeden głośnik nisko -sredniotonowy i ta ekspozycja nie jest tonowana zakresem niskiego środka co da zbyt lekkie brzmienie, wg mnie takie strojenie jest efekciarskie i na dłuższą metę nużące

Też nie przepadam za ekspozycją tego zakresu. Można to skompensować cewką 3.0 lub 3.3 a na punkt podziału wpłynie w umiarkowanym stopniu.

Dziękuję ?

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, babatular napisał:

Ciekawe jak Pan Kisiel potwierdza odsłuchowo barwę instrumentów na podstawie tych pomiarów co publikuje. Ciekawe jak potwierdza kontury dźwięku tymi pomiarami. Albo jak potwierdza pomiarami lokalizacje muzyków na scenie i gradacje planów dźwiękowych. Albo jak potwierdza tymi pomiarami zróżnicowanie barwowe. Albo jak potwierdza tymi pomiarami zwykłą przyjemność z odsłuchu. Albo jak potwierdza tymi pomiarami jakość wybrzmienia skrzypiec, alikwotów czy dynamikę brzmienia akordeonu.

Pomiary dają nam pogląd na problemy jakich ucho może nie wychwycić lub może je blednie analizować, co w długoterminowym odsłuchu może być przez nasz słuch i mózg zaakceptowane jako prawidłowe i właściwe. Dobrze wykonane pomiary dają nam ogromna pomoc w procesie projektowania zwrotnicy, bez znaczenia czy to projektowanej na żywca, czy wstępnie za pomocą CAD. Nasz słuch i możliwości systemów pomiarowych świetnie się uzupełniają i byłoby głupotą upierać się na wyłącznie jednym z nich.  Choć nie jestem zwolennikiem szukania sobie wszelkiego rodzaju guru, ale warto przypomnieć o słowach Linkwitza, który powtarzał, że nie zaczyna odsłuchu swoich projektów, do póki od strony pomiarowej nie osiągają założonych cech i właściwości. Pomiary są niezbędnym elementem projektowania, a to ile są w stanie pokazać i powiedzieć o dźwięku, zależy wyłącznie od wiedzy i doświadczenia osoby, którą podejmuje się ich odczytywania i analizowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, rafa napisał:

Też nie przepadam za ekspozycją tego zakresu. Można to skompensować cewką 3.0 lub 3.3 a na punkt podziału wpłynie w umiarkowanym stopniu.

tylko ,że musisz tez wtedy stłumić tweeter  i spl kolumny obnizy sie o min 2 db, cos za coś zawsze trzeba godzic sie z kompromisami ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.