Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  142 członków

Scan Speak Klub
IGNORED

Klub Scan speak


colcolcol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, colcolcol napisał:

Bo? ?

o analogicznym ukladzie Kisiel pisze

"Revelatora 18W/4531G00 i 12-cm średniotonowego Revelatora 12M/4631G00, dzielących między siebie zakres średnich tonów przy ok. 800 Hz. Wykorzystanie zalet obydwu przetworników pozwala uzyskać zarówno mocne brzmienie "dolnego środka", gwarantowane przez 18-tkę, jak i czyste brzmienie oraz dobre rozpraszanie "górnego środka", emitowane z małej i lekkiej membrany 12-tki."

wg mnie żadna dwunastka nie dorównuje osiemnastce w przetwarzaniu dolnego środka

ani 12mu , ani HM130z0 ani satori MR13

oczywiscie mozna konstrukcję na siłę zrobić z każdych mozliwych przetworników ale przeciez chodzi o to by było jak najlepiej

12mu w teorii miał słuzyc jako sredniak dla 18wu 8747 a więc wooferków z aluminiowa membraną i takie połaczenie ma sens

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, slawek.xm napisał:

wg mnie żadna dwunastka nie dorównuje osiemnastce w przetwarzaniu dolnego środka

Przewyższa rewelatory choćby pod względem źródeł pozornych. Męczyłem 18W/4531, które kiepską głębię wynagradzały rewelacyjną dynamiką. Co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, colcolcol napisał:

Przewyższa rewelatory choćby pod względem źródeł pozornych. Męczyłem 18W/4531, które kiepską głębię wynagradzały rewelacyjną dynamiką. Co kto lubi...

trzeba było użyć 18wu/4, w zakresie 100-1000hz to znakomity głośnik i podział z 12mu mógłby być w szerokim zakresie i z łagodnym filtrowaniem

fakt , że to już o jedną drogę więcej ale wg mnie granie o klasę lepsze

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, colcolcol napisał:

... wtedy chyba 18WU jeszcze nie było a sumy wydane wtedy na system, ledwie akceptowała żona. Dziś na więcej mi pozwala ?

to kup na poczatek 18we/8 i sobie pokombinuj

jak Ci nie podejdzie to komplecik odkupię ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie z Gravesena

kieruję głównie do @ASURA

Kiedyś Ci pisałem byś nie lekceważył room gain

wzmocnienie zależy od odległości głośnika od podłogi ściany za kolumnami i od sciany bocznej

40cm 1m 1,5m daje od 6 do 9 db w zakresie 20- 40hz

oczywiscie w zaleznosci tez od adaptacji akustycznej i wielkości pokoju, ale wyeliminować tego efektu nie da się w 100%

projektujac układ głosnikowy do własnego pokoju i biorac pod uwage kazdy aspekt jego pracy mozemy dojśc do wniosku ,że niskie zejscie glosnika wcale nie jest az tak potrzebne natomiast ważna kwestia jest skutecznośc kolumny i lekkość ukladów drgających by różnice dynamiki oddawane były natychmiast i w pełnej krasie

infradżwieki w sporym natęzeniu powodowały u mnie niezbyt fajne reakcje organizmu

dlatego proponuje ostrożność

obraz.thumb.png.4437ea5d2a3fbc63af80d6687c0e75f0.png

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, slawek.xm napisał:

biorac pod uwage kazdy aspekt jego pracy mozemy dojśc do wniosku ,że niskie zejscie glosnika wcale nie jest az tak potrzebne

Biorąc pod uwagę własny gust i zakres słuchanej muzyki, niskie zejście jest dla mnie priorytetowe. Jestem gotów oddać za nie część dynamiki. Nie znoszę systemów grających od 35Hz... A u mnie braki w niskim zakresie wywołują zakłopotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, colcolcol napisał:

Biorąc pod uwagę własny gust i zakres słuchanej muzyki, niskie zejście jest dla mnie priorytetowe. Jestem gotów oddać za nie część dynamiki. Nie znoszę systemów grających od 35Hz... A u mnie braki w niskim zakresie wywołują zakłopotanie.

a możesz pokazać pomiar bliskiego pola  z woofera?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, slawek.xm napisał:

zdjęcie z Gravesena

kieruję głównie do @ASURA

Kiedyś Ci pisałem byś nie lekceważył room gain

wzmocnienie zależy od odległości głośnika od podłogi ściany za kolumnami i od sciany bocznej

40cm 1m 1,5m daje od 6 do 9 db w zakresie 20- 40hz

oczywiscie w zaleznosci tez od adaptacji akustycznej i wielkości pokoju, ale wyeliminować tego efektu nie da się w 100%

projektujac układ głosnikowy do własnego pokoju i biorac pod uwage kazdy aspekt jego pracy mozemy dojśc do wniosku ,że niskie zejscie glosnika wcale nie jest az tak potrzebne natomiast ważna kwestia jest skutecznośc kolumny i lekkość ukladów drgających by różnice dynamiki oddawane były natychmiast i w pełnej krasie

infradżwieki w sporym natęzeniu powodowały u mnie niezbyt fajne reakcje organizmu

dlatego proponuje ostrożność

obraz.thumb.png.4437ea5d2a3fbc63af80d6687c0e75f0.png

 

Sławek, masz nasza zgodę na zakup dużego elipticora! Nie musisz się tłumaczyć :d

 

W ogóle to ten średniak elipticora nie ma super niskiego MMS, skuteczność oczywiście zacna.

13 godzin temu, colcolcol napisał:

Od 10 lat nie mam nerwosy audiofilskiej. Zmieniłem 8 lat temu końcówki mocy a w tamtym roku źródło. Kolumny zostają, może Elli poruszy mój portfel i podziała na wyobraźnię? ?

Też mnie on bardzo ciekawi. Ciekawe jak to cacko gada ?

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, slawek.xm napisał:

zdjęcie z Gravesena

kieruję głównie do @ASURA

Kiedyś Ci pisałem byś nie lekceważył room gain

wzmocnienie zależy od odległości głośnika od podłogi ściany za kolumnami i od sciany bocznej

40cm 1m 1,5m daje od 6 do 9 db w zakresie 20- 40hz

oczywiscie w zaleznosci tez od adaptacji akustycznej i wielkości pokoju, ale wyeliminować tego efektu nie da się w 100%

projektujac układ głosnikowy do własnego pokoju i biorac pod uwage kazdy aspekt jego pracy mozemy dojśc do wniosku ,że niskie zejscie glosnika wcale nie jest az tak potrzebne natomiast ważna kwestia jest skutecznośc kolumny i lekkość ukladów drgających by różnice dynamiki oddawane były natychmiast i w pełnej krasie

infradżwieki w sporym natęzeniu powodowały u mnie niezbyt fajne reakcje organizmu

dlatego proponuje ostrożność

obraz.thumb.png.4437ea5d2a3fbc63af80d6687c0e75f0.png

 

To nie tak jak piszesz, chcę po prostu żeby jeden 38 centymetrowy niskotonowiec o efektywności 100dB widział dzięki dwóm 38centymetrowym  96dB wspartych aktywnie osobnym wzmacniaczem widział pojemność obudowy jako 600-800litrów. Nie chcę mieć szaf gdańskich w pokoju :)))

Te głośniki w sumie 6 sztuk mógłbym jak u Sylwka dać w OB pędzone osobnym wzmacniaczem ale zobacz ile na to trzeba miejsca a ja potrzebuję pokój także do mieszkania i przyjemnego przebywania z bliskimi

Lekkość układów drgających jest zapewniona i szybkość nawet pojedynczego głośnika jest Ok ale wiadomo że liniowość naturalna głośnika po prostu za szybko leci w dół, poza tym spodziewam się niższego THD na dole spowodowanego tym że głośnik ma "podparcie ciśnieniem" całej membrany i ona w końcu zaczyna się faktycznie bez ugięcia na tak dużej powierzchni zachowywać. W tym ostatnim przypadku to pozytyw bo ona nie ma robić u nas kolejnego instrumentu typu 1,5metrowy kocioł z naciągniętą membraną nie ma straszyć impactem jak w małych głośnikach 5-7calowych; ot ma brzmieć naturalnie i nie wymuszenie 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, colcolcol napisał:

mam w miejscu odsłuchu, z bliskiego pola nie słucham ?

strojony na ~22Hz

ale ja nie chcę wiedzieć jak reaguje pomieszczenie tylko chętnie zobaczę sam wooferek ?

w takiej formie może być

obraz.thumb.png.61b9477dc70a99eeaa97c499acbc9163.png

ale , nie nalegam , jeśli z jakichkolwiek powodów nie możesz pokazać to całkowicie i bezapelacyjnie zrozumiem ?

 

3 godziny temu, S0nic napisał:

Sławek, masz nasza zgodę na zakup dużego elipticora! Nie musisz się tłumaczyć :d

dzięki , ach czekałem na ten gest prawie jak na zbawienie ?

 

2 godziny temu, S0nic napisał:

Ten 18 elipticora gra do 6kHz ?

nie , u mnie gra do 20khz ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, S0nic napisał:

W ogóle to ten średniak elipticora nie ma super niskiego MMS

hm130z0 ma 6gram a gra przy 18we sporo wolniej, nie ma też tego ataku wypełnienia i rozdzielczości a to naprawdę dobry średniak a jeśli wziąć pod uwagę cenę wręcz rewelacyjny

2 godziny temu, ASURA napisał:

To nie tak jak piszesz, chcę po prostu żeby jeden 38 centymetrowy niskotonowiec o efektywności 100dB widział dzięki dwóm 38centymetrowym  96dB wspartych aktywnie osobnym wzmacniaczem widział pojemność obudowy jako 600-800litrów. Nie chcę mieć szaf gdańskich w pokoju :)))

Te głośniki w sumie 6 sztuk mógłbym jak u Sylwka dać w OB pędzone osobnym wzmacniaczem ale zobacz ile na to trzeba miejsca a ja potrzebuję pokój także do mieszkania i przyjemnego przebywania z bliskimi

Lekkość układów drgających jest zapewniona i szybkość nawet pojedynczego głośnika jest Ok ale wiadomo że liniowość naturalna głośnika po prostu za szybko leci w dół, poza tym spodziewam się niższego THD na dole spowodowanego tym że głośnik ma "podparcie ciśnieniem" całej membrany i ona w końcu zaczyna się faktycznie bez ugięcia na tak dużej powierzchni zachowywać. W tym ostatnim przypadku to pozytyw bo ona nie ma robić u nas kolejnego instrumentu typu 1,5metrowy kocioł z naciągniętą membraną nie ma straszyć impactem jak w małych głośnikach 5-7calowych; ot ma brzmieć naturalnie i nie wymuszenie 

ok wszystko rozumiem

pytanie tylko jak te Twoje vintage wytrzymają mocowo ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, slawek.xm napisał:

pytanie tylko jak te Twoje vintage wytrzymają mocowo ?

Tak szukałem mocno i uczciwie to one mają między 180 a 250Wat mocy znamionowej. Sinusa 40 i niżej Hz na nich nie będę puszczał bo wiadomo że zacznie się mocno po 5-10 minutach cewka grzać i klej może na karkasie puścić. Wbrew pozorom poniżej 40Hz to one tam się nie napracują  przez dobę. Kolejna sprawa że myślę że jak dostaną te 1,5-15Watów to wszystko; normalnie słucham do 85dB w peaku bo w cichym pomieszczeniu z hałasem poniżej 30 dB więcej nie trzeba żeby usłyszeć pianissimo

Tak że jest sporo niewykorzystanej rezerwy mocowej i nawet pamiętając że forte w orkiestrze to 40-45Wat mocy to też nie powinno być z tym problemu

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, slawek.xm napisał:

jak byś dał 3 na stronę w OB to byłby chyba najlepszy efekt jak nie chcesz jak Sylwek to wbuduj w ścianę jak JBN ?

Myślałem o wbudowaniu w ścianę, sąsiednie pomieszczenie robiło by za dupnej pojemności kolumnę-nie ma takich w realu. Ale nie po to długo ”rzeźbiłem” fantastyczny ustrój akustyczno antywibracyjny i  użytkowy za kolumnami żeby go sprzedawać i coś nowego znów robić.

W studiach nagraniowych to fajny pomysł ale kreowanie 3D pomyśl jak to wychodzi

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbudowanie w ścianę przerabiali już japońscy audiofile, dodawali drabinki gimnastyczne jako ustrój podłogowy. To jest jazda po bandzie.

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

ja nie chcę wiedzieć jak reaguje pomieszczenie

Dziwne :0 "Całkowicie i bezapelacyjnie" tego nie jestem w stanie zrozumieć. Głośnik i pomieszczenie tworzą tandem nierozerwalny. Musi Ci wystarczyć to co niżej.

 

 

agagafdgafd.jpg

vlvjogbllbg.jpg

22Hzhhhhhhh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, colcolcol napisał:

Musi Ci wystarczyć to co niżej.

Pikne!
 

 gdzie tak jest AUTOR !

 

i coś więcej jak to zrobić krok po kroku prosimy

 

 

 

 

 

Jeśli bym się chciał czepiać to ten cień akustyczny robiony przez sprzęt na środku pokoju.

Moim zdaniem też powinien być przynajmniej wpuszczony w ścianę albo gdzieś w rejon słuchacza

.

Edytowane przez ASURA

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, colcolcol napisał:

Musi Ci wystarczyć to co niżej.

woofer zatem cięty jest aktywnie

gdyby był filtr pasywny od drugiego piku impedancji miałbyś podbicie basu

poza tym piki nie są równe więc obudowa jest stosunkowo większa niż głośnik wymaga , znamionuje

potrzebę jak najniższego zejścia

chciałbym u siebie mieć z tandemu pokój-głośnik pasmo od 16 hz równe , jak skończę to pokażę czy założenia pokryły się z rzeczywistością ?

dzięki za pomiary i za to , że poświęciłeś czas na moją prośbę

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, slawek.xm napisał:

chciałbym u siebie mieć z tandemu pokój-głośnik pasmo od 16 hz równe , jak skończę to pokażę czy założenia pokryły się z rzeczywistością ?

Chyba jesteś miłośnikiem muzyki organowej :) , obawiam się trochę o efekty rezonansu ze strukturą budynku i odbiór drgań przez osoby w sąsiednich pomieszczeniach. Mogą pomyśleć, że nastąpiło trzęsienie ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, slawek.xm napisał:

dzięki

No co Ty ? ... to jest hobby, do którego podchodzisz bardzo profesjonalnie. Tylko brać przykład.

To, czy jakieś osoby odczuwają drgania nie zależy od częstotliwości a od głośności.

Stawiam tezę, że dobrze zestrojony system nie będzie wprawiał w drgania pomieszczenia. Niskie trudniej usłyszeć przy cichym słuchaniu, chyba, że jak wspomniał ASURA puścimy sinusa 40Hz z 80% wytrzymałości głośnika. 

Ps z 50% moich nagrań ma składowe poniżej 20Hz. Są to szumy klimatyzacji w nagraniach, celowe zabiegi realizatorów i szumy tła pochodzące np z ulic wokół kościołów, w których realizowane jest nagranie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, colcolcol napisał:

Ps z 50% moich nagrań ma składowe poniżej 20Hz. Są to szumy klimatyzacji w nagraniach, celowe zabiegi realizatorów i szumy tła pochodzące np z ulic wokół kościołów, w których realizowane jest nagranie.

Jednym słowem dużo śmieci nie wyłapanych przez realizatorów, bo jeżeli w nagrywanym materiale nie ma tak niskich dźwięków, to po co je zostawiać w nagraniu. 

17 minut temu, slawek.xm napisał:

miałem już pasmo liniowe od 7hz  pogoń za infradźwiękami mam za sobą ?

Czytałem już wcześniej o tym, ale moim zdaniem w 99% odbiorowi muzyki liniowe 20 Hz nie służy.

Edytowane przez jamelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, jamelo napisał:

Czytałem już wcześniej o tym, ale moim zdaniem w 99% odbiorowi muzyki liniowe 20 Hz nie służy.

wg mnie bardzo sie mylisz, głosnik aby czysto i odpowienio dynamicznie odtworzyc dane pasmo musi mieć pasmo przenoszenia oktawę nizej

np dla 40hz musi kończyc się na 20hz

jesli 40hz głosnik odtwarza resztką sił wpomagany głownie rezonansem obudowy to nie jest bas tylko jego namiastka poskladana przez mózg na podstawie harmonicznych

po naukach otrzymanych od misiomora stroję br ponizej rezonansu głosnika w nowej konstrukcji wypróbuję tez pasywny filtr subsoniczny by głosnik nie mógł przetwarzać pasma ponizej 16hz , co da mi te delikatne podbicie basu powyżej tej czestotliwości

vena tworcza mnie nie opuszcza tylko czas biegnie i nie mam juz tyle zdrówka by wszyskie pomysły zrealizować ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jamelo napisał:

bo jeżeli w nagrywanym materiale nie ma tak niskich dźwięków

Ale one są.

Pytanie tylko, czy ktoś chce słuchać ze swoistym filtrem skonstruowanym z głośnika i obudowy, czy dąży uchwycenia 100% nagrania. Nagranie z śmieciami oddaje istotę akustyki pomieszczenia nagraniowego. Czy będzie to studio z klimą, czy kościół z autami na ulicy czy wreszcie sala filharmonii z odgłosami tupania - ja chcę to usłyszeć. Bez tego klocki nie ułożą się w układankę a mózg zamiast napawać się muzyką, zacznie się grzać od nadinterpretacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, S0nic napisał:

W ogóle to ten średniak elipticora nie ma super niskiego MMS, skuteczność oczywiście zacna.

Z tym MMS to nie jest taka oczywista sprawa. Najlepsze głośniki wysokotonowe z membranami diamentowymi mają znacznie większy MMS od głośników berylowych, aluminiowych, tytanowych czy miękkich kopułek, a ich dynamika i oddanie mikro detali jest bezkonkurencyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, meloV8 napisał:

Z tym MMS to nie jest taka oczywista sprawa. Najlepsze głośniki wysokotonowe z membranami diamentowymi mają znacznie większy MMS od głośników berylowych, aluminiowych, tytanowych czy miękkich kopułek, a ich dynamika i oddanie mikro detali jest bezkonkurencyjne.

No nie jest, już wcześniej zostało mi to wytłumaczone, żeby nie patrzeć tylko jak lekka jest membrana.
To samo można powiedzieć o głośnikach subwooferowych - tylko w nieco innym kontekście. Żeby mieć odpowiednie zejście i sztywność ta membrana musi trochę ważyć.

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.