Jump to content
IGNORED

proac studio 125 i rotel 02


master66

Recommended Posts

Witam. Mam problem z moim systemem. Obecny system to rotel RCD 02 i integra 02 na kolumnach proac studio 125. Podczas odsluchu w skepie bylo idealnie. Nisko schodzacy bas, stereofonia. Gora po prostu znakomita. Ale niestety w pokoju juz nie gra to tak jak w sklepie. Gora jest zbyt ostra. Jest jej po prostu za duzo. Co do reszty pasma to nie mam najmniejszych zastrzezen. Moze wspomne jeszcze o pokoju. Ma 20m. A co do kabli to calosc jest podpieta xlo ultra. Zarowno interkonekt jak i glosnikowe. Moze mial ktos podobny problem do mojego? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Hmm...to dosc dziwne dla mnie.

U mnie z kolei ilosc wysokich czestotliwosci z tej samej kopulki absolutnie nie wydawala mi sie zbyt duza.

Moze miales zastrzezenia do ich jakosci, ale na pewno nie do ilosci.

 

Jedyne, co mi sie nasuwa, to pomieszczenie. Zbyt duza powierzchnia odbijajaca (gole sciany itd) jest zapewne tego zrodlem.

 

Wniosek, jaki sie nasuwa jest taki, ze audiofile w koncu powinni zaczac zdawac sobie sprawe, jak wiele zalezy od pomieszczenia. To tak jak ze sportowym samochodem na polskich drogach...

Link to comment
Share on other sites

A moze pokuj odsluchowy wtraca swoje 3 grosze? Pokuj mam zagracony. Duza sofa, szafa komoda. W pokoju mam okno po lewej stronie kolumny, a drugie okno mam za glowa. Na oknach nie mam zaslon. Moze to przez nie?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

PMD

 

Jesli na Rotelach dzwiek w sklepie byl o.k. to raczej nie ich wina.

 

U mnie w pokoju kolumny sa odsuniete w roznej odleglosci od scian bocznych. Z lewej strony (tam stojaca kolumna jest blizej sciany bocznej niz prawa) jest wiecej wysokich tonow. Sprzety sie zmieniaja a efekt pozostaje. Jest on naprawde niewielki, ale jednak. To chyba daje do myslenia.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Nie wiem jak brzmią twoje kable.Ale skoro było oki w sklepie a w domu jest inaczej.To nasuwa się tylko jedno walka z pokojem.Prawdą jest ,ze pokój wedłóg mnie to około 30% brzmienia.Musisz swój pokój bardziej przedewszystkim wytłumić(więcej pochłaniaczy, rozpraszaczy a mniej odbić).Bardzo prosty eksperyment w rogi kolumn włóż poduchy na podłogę walnij kołdrę- jak możesz to na sciany na próbę coś zawieś , no i na okna daj gróbe kotary z materiału.Juz wtedy powinno byc lepiej- jak efekt będzie za mały minimalnie czoło kolumn odkręć na zewnątrz, wtedy wysokie pójdą bardziej na boki i nie będą tak się narzucały.Musisz eksperymentować z tłumieniem no i ustawieniem kolumn.To nie jest takie łatwe jak się wydaje, nie raz potrzeba jest poświecenia kilku miechów aż wreszcie stwierdzisz że Twoje kolumny stoja idealnie.

Link to comment
Share on other sites

master66 - to jak to jest z Twoimi wysokomi tonami.

 

Raz piszesz - Gora jest zbyt ostra. Jest jej po prostu za duzo

Poniżej - jesli chodzi o jakosc wysokich tonow to nie mam zadnych zastrzezen.

 

O co tu chodzi , jesteś niespójny w wrażeniach sonicznych ( domowych ).

 

Pierwszą sprawą dla mnie, jest wytłumienie ściany za kolumnami , jeśli bs jest z tyłu.

A poza tym , jak wyżej było napisane , z tym ,że można na ściany rzucić sobie koce . Nawet lepiej przetłumić pomieszczenie, a później zmniejszać poziom wytłumienia. I porównywać ,i słuchać .

Pewien mój znajomy na gołą ścianę zarzucił dywan wełniany i muszę przyznać efekt był bardzo porządny i pożądany.

Link to comment
Share on other sites

kiedys czaiłem sie na 125tki. Generalnie przez 20 minut odsluchu (w tophajfaju w poznaniu) na roznych plytach bylem nimi zachwycony. Dopiero potem słuch zaczął sie meczyc z powodu wysokic tonów. Po godzinie sluchania dosłowne kłucie w uszy. Wtedy wine zwaliłem na odsluchiwany sprzet towarzyszacy (ponoć jasny CSA 8).

 

Mam nadzieje ze dałes sobie w salonie przynajmnie z 2 odsłuchy po minimum godzinie przed podjeciem decyzji o kupnie. Takie flaki czesto wychodzą dopiero w domu po jakims czasie sluchania.

 

Koce na sciany, kolumny troche odgiąc kątem na zewnatrz. Jak nadal ostro, zmieniaj wzmka. Proac to dobre kolumny, ale zawsze potrzebowaly dobrej aplikacji

 

Zresztą rotel 02 i prac 125 to jak dla mnie maly mezalians cenowy. Ale czasem mezaljanse są trafne

Link to comment
Share on other sites

Mam podobne wrażenia jak tomecz i Zbig. Słuchałem w Top HiFI Studio 125 z Rotelem RA 1070 i RCD 1070. Brzmienie ostre i męczące, nie wytrzymałem długo. Duuużo lepiej było po zmianie wzmacniacza na MF A3.2. Może należy pójść właśnie w stronę cieplejszego wzmacniacza?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.