Jump to content
maryjan

Poczatek przygody, pierwsza lampa kilka pytan.

Recommended Posts

W czym problem żeby sprawdzić samemu? Wystarczy zwykłe podwójne gniazdko podtynkowe - faza jest podłączona do styków po jednej stronie, więc kiedy w dolnym gnieździe faza jest po lewo od bolca, to w górnym będzie odwrotnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,mam pytanko:czy czy w jednym wzmacniaczu mozda zastosowac lampy mocy dwoch producentow np:2 x eh +2 x tungsol,jezeli jest to mozliwe to daje to duze pole do eksperymentow.

czy ktos ma doswiadczenie w tym temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po zakupie Janka grałem na załączonych do niego chińskich lampach, po kilku miesiącach padły mi 2 lampy mocy i zastępczo przez jakiś czas miałem wsadzone w miejsca padniętych lamp używki RFT, więc odpowiedź na twoje pytanie jest twierdząca, ale tak jak mówię było to tylko czasowe zastępcze rozwiązanie do momentu skompletowania nowej kwadry

Share this post


Link to post
Share on other sites

po zakupie Janka grałem na załączonych do niego chińskich lampach, po kilku miesiącach padły mi 2 lampy mocy i zastępczo przez jakiś czas miałem wsadzone w miejsca padniętych lamp używki RFT, więc odpowiedź na twoje pytanie jest twierdząca, ale tak jak mówię było to tylko czasowe zastępcze rozwiązanie do momentu skompletowania nowej kwadry

czy zmienilo sie cos w dzwieku po zamianie tych dwoch chinczykow na RFT ?

pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie zauważyłem zmian, może były zbyt subtelne, zmiana biasu w moim wzmacniaczu o 0,01 - 0,02 V daje zauważalne zmiany, które słyszę, natomiast po włożeniu 2 innych lamp i wyregulowaniu biasu nic szczególnego w dźwięku nie zwróciło mojej uwagi

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja się podłącze pod wątek, obecnie mój główny tor audio to NAD C355BEE, gramofon Denon GT-750 z wkładką AT 440MLa, preamp CA 640P (zmodowany), kolumny Acoustic Energy Radiance 3, (IC Audionova Phantom - Silver Edition, XLO Pro100 i głośnikowe QED XT300). NAD może służyć jako końcówka mocy, czy jest sens użycia w takim zestawie preampa lampowego? Wiem, że kolumny mają jeszcze olbrzymi potencjał do wykorzystania, winyl kilka miesięcy temu spowodował, że praktycznie nie odpalam CD. A mam tam czego słuchać, może preamp lampowy dodałby to coś do brzmienia z CD i jeszcze poprawił dźwięk z winyla. Muzyka to głównie rock prograsywny (Riverside, Lunatic Soul, Porcupien, Opeth, Anathema, PF itp) oraz Depeche Mode, Massive Attack, Portishead, Tom Waits itp.

 

Dziękuję i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

NAD może służyć jako końcówka mocy, czy jest sens użycia w takim zestawie preampa lampowego?

Jeśli ten NAD ma rozłączaną końcówkę mocy (od preampa), to zastosowanie lampowego preampa na pewno podniesie jakość brzmienia.

Musisz jednak wziąć pod uwagę, ze słuchasz z gramofonu, z którego sygnał wchodzi na preamp CA 640P (zmodowany) - czy tak ?

Co to za pre ten CA 640P ? Cambridge Audio ?

 

Jeśli tak, to aby pre był w pełni lampowy to potrzeba w nim dodatkowego pre z korekcją RIAA dla wkładki gramofonowej.

Układ nieznacznie się rozbudowuje, ale za to wszystko na lampach.

Edited by szybki Gonzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam .mam zamiar sprawić sobie pierwszy wzacniacz lampowy który będzie napędzał ilr12 akustyka.interesuje mnie brzmienie krystalicznie czyste z dużą ilością detali(bez szeleszczącej góry) oraz zwartym i dobrze kontrolowanym dołem(zero mulenia i misia).na jakich lampach powinien być oparty wzmak - może 6s33s lub el84 czy jakieś 300b lub kt88,77.kwota na początek to max 3000 oczywiście musi mieć pilota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To można osiągnąć kupując Yaqina (np. 100B, MS-20L) i wymieniając mu lampy za dodatkowe 1000 złotych +- i dopasowując system, nie zapominając o źródle i tym, co ono poda do wzmacniacza. Te kolumny mają 86 db skuteczności i 6 omów, dlatego podałem przykład mocnych lampek, dających możliwość kształtowania brzmienia przez wymianę lamp. Albo iść w wyższy pułap cenowy: jakiś Leben, Tri, Ayon...

Edited by SzuB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej strony polecam EL34 w PP. Pod warunkiem, że nie będzie to Chińczyk (bo transformatory wyjściowe wołają o pomstę). Najlepiej diy w eleganckiej obudowie.


www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość. Jak robisz sam to wiesz na czym stoisz. Nie mówię, że nie warto wchodzić w Chińczyki, ale trzeba przejrzeć dobrze internet aby wiedzieć, który model zakupić.


www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StaryM

Jak robisz sam to wiesz na czym stoisz.

Ba. Ale nie każdy sam potrafi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

może ktoś ma jakieś doświadczenia z produktami mingda ,bo powiem że ciekawi mnie model mc34 .tylko że są mc34 AB,mc34 Ase,mc34 b jak grają nie mam pojęcia a odsłuch prawie nie- możliwy i tak jak pisałem wyżej napędzałby akustyki ilr12 +cd lector cdp 6.na mojej liście jest narazie 1 typ yaquin ms20l choć przyznam że mingda wydaje mi się solidniejszy i trochę ładniejszy z wyglądu .... tak wiem wygląd nie gra ale oko też trzeba trochę nacieszyć. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś w domu na odsłuchu taki model:

 

http://allegro.pl/mingda-mc368-b90-kt90-hi-end-liveaudio-pl-i2391413256.html

 

Jakość wykonania chyba niczym specjalnym się nie różni od firm europejskich czy japońskich. Co do dźwięku tego akurat modelu(innych modeli nie słuchałem) to ma on i silne plusy i minusy. Największy plus to dynamika. Bas co najmniej bardzo dobry. Od pierwszej chwili po włączeniu byłem przekonany że u mnie już zostanie bo dźwięk był ogromny, wzmacniacz robił z moimi Mozartami co chciał. Tylko jakby talerze były trochę gorzej słyszalne ale to był dopiero początek grania wiec myślałem ze w miarę rozgrzewania będzie i w tym zakresie lepiej. Niestety nawet jeśli się coś poprawiło po tych paru godzinach to w niewystarczającym stopniu a przecież moje Vienny góry nie żałują. Włożyłem mu i svietlany C 6550 które górę maja super i psvane 12ax7 i nic to nie dało. Wzmacniacz i tak grał po swojemu. Nie był to całkiem nowy egzemplarz więc na to ze się coś zmieni po 100 godzinach grania tez nie można było liczyć. Być może też to sprawka niedopasowania brzmieniowego z meridianem który z górą nie przesadza i z jaśniejszym źródłem było by ok. Raczej nie jest to wzmacniacz który zagra w prawie każdym systemie ale bardzo możliwe że z odpowiednią resztą toru dźwięk mógłby ocierać się o high-end

Share this post


Link to post
Share on other sites

julek dzięki za odpowiedż,to teraz mam mały problem bo nie wiem czy kupić sobie wzmak mingda lub podobny,czy jednak dokupić do audiomatusów dobre pre w cenie mingda(3500).podstawowy problem to praktycznie brak możliwości odsłuchu mingda i wolałbym aby wzmak lampowy posiadał autobias(leniwy jestem).za dwa tygodnie biorę urlop więc zorganizuję sobie kilka odsłuchów,ewentualnie porozmawiam z panami z feliks audio lub white bird audio w sprawie zrobienia mi jakiegoś wypasionego pre lampowego(mieszkam blisko tych firm) .pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie to ja bym zaczął od sprawdzenia tego pre bo co prawda nie słyszałem audiomatusów ale słyszałem lyngdorfa w klasie d własnie i mnie to troche przypominało brzmienie niezłej triody jesli o barwe chodzi. Opinie ludzi którzy audiomatusy słyszeli to też potwierdzają. Ta mingda co ją u siebie miałem to dla mnie grała jak tranzystor udający lampę. Nie ma sensu kupwać lampy tylko po to zeby miec lampę bo to tylko koszty i problemy. Gdyby to była moja pierwsza lampa to na pewno bym sie do lamp zraził. Niedawno słyszałem holenderskiego tranzystorowego ARRAYA nie wiem w jakiej to pracuje klasie ale gra super . gdyby mnie na niego było stać to bym sobie juz nie zawracał głowy lampą(chyba tylko jako atrape zeby mi ładnie świeciła) ale to ponad 5 tys euro. Lampa to wedug mnie tańszy sposób na dobry dźwięk. Ale jeśli kogoś stać na Tacta albo lavardena to powinien się zastanowić. Bardzo możliwe że z audiomatusami i lampowym pre nie będzie wcale gorzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ming Da można odsłuchać " na odległość " Po prostu wypożyczyc ze sklepu lub od dystrybutora.Ja tak zrobiłem tyle że byłem w sklepie po sprzęt osobiście ale wiem że tez wysyłka wchodzi w grę ponieważ tak miałem zwrócić ( tyle że już nie oddałem :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak. Wypożyczyłem i oddałem przez kuriera. Zresztą kuriera w obie strony zamówił dystrybutor. Ja tylko zapłaciłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jest ktoś zainteresowany Yaqinem MS-20L, zapraszam do działu sprzedam/kupię :)

Edited by SzuB

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam .mam zamiar sprawić sobie pierwszy wzacniacz lampowy który będzie napędzał ilr12 akustyka.interesuje mnie brzmienie krystalicznie czyste z dużą ilością detali(bez szeleszczącej góry) oraz zwartym i dobrze kontrolowanym dołem(zero mulenia i misia).na jakich lampach powinien być oparty wzmak - może 6s33s lub el84 czy jakieś 300b lub kt88,77.kwota na początek to max 3000 oczywiście musi mieć pilota.

 

Niezależnie od marki wzmacniacza , który wybierzesz stawiałbym na lampę KT 88 lub 90 . Z głośnikami SS zawsze się to dobrze zgrywa .


Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, Panie,

zbliża mi się zakup pierwszej lampy. Budżet to około 2500.

nie mam czasu na odsłuchy więc brałbym w ciemno -celuję albo w Ming Da MC84-A albo jakiś używany amplifon.

źródła to RPM5 oraz Sony X799 ES i strumień flac. Pre phono jeszcze nie mam.

przy zakupie Ming Da MC84-A zostaje 500zł na phono pre.

 

ktos może doradzić czy lepiej nowy chińczyk czy używka polska ?

dzięki !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ jest to mój pierwszy post na forum, pragnę przywitać wszystkich, co niniejszym czynię.

Pytanie dotyczy konfiguracji Yaqina MC-13S z trójdrożnymi kolumnami SB-CS 95 o poniższych

parametrach:

 

8ohms

87dB

200W (music) 100W (DIN)

37Hz~25kHz

 

Źródłem byłby: CD SL-PS770A

 

Czy powyższe zestawienie jest w stanie sensownie zagrać ? Mam na myśli przede wszystkim niezbyt wysoką

skuteczność głośników.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź na nurtujące mnie pytanie, które jest pierwszym, podstawowym w kontekście lampy...

kolejne również z pewnością się pojawią, ja natomiast postaram się dozować je z umiarem aby nie absorbować

przesadnie Waszego czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest StaryM

Czy powyższe zestawienie jest w stanie sensownie zagrać ? Mam na myśli przede wszystkim niezbyt wysoką

skuteczność głośników.

Nie ma obawy, ten wzmacniacz nawet nominalnie ma sporą moc. Mój trzydziestowatowy dawał sobie radę z wieloma rozmaitymi kolumnami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za odpowiedź Panowie, Wasza diagnoza pocieszyła mnie :)

wszystko wskazuje, iż niebawem dołączę do grona posiadaczy/miłośników szklanej bańki :)

Pozdrawiam,

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.