Jump to content
IGNORED

Znaleziska na eBay i Allegro


Recommended Posts

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   🎶

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Jacchusia napisał:

No tak, wiadomo, ze nic nie wiadomo 🙂

Dlaczego, przecież masz jasno napisane:

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć do sprzedającego w terminie 14 dni od daty otrzymania przedmiotu. 

Przedmiot odeślij maksymalnie w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

Możliwość odstąpienia od umowy przysługuje Ci (konsumentowi) także w przypadku towarów używanych, powystawowych, poprezentacyjnych, przecenionych i objętych promocją. 

Sprzedający nie może żądać zapłaty za odstąpienie od umowy (tzw. odstępnego). Nawet jeśli taki zapis znajduje się w umowie (na przykład w regulaminie sklepu), jest nieważny.

Link to post
Share on other sites
xavian
7 godzin temu, Allmr napisał:

Dlaczego, przecież masz jasno napisane:

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć do sprzedającego w terminie 14 dni od daty otrzymania przedmiotu. 

Przedmiot odeślij maksymalnie w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

Możliwość odstąpienia od umowy przysługuje Ci (konsumentowi) także w przypadku towarów używanych, powystawowych, poprezentacyjnych, przecenionych i objętych promocją. 

Sprzedający nie może żądać zapłaty za odstąpienie od umowy (tzw. odstępnego). Nawet jeśli taki zapis znajduje się w umowie (na przykład w regulaminie sklepu), jest nieważny.

To to wiemy wszyscy. Ja od początku pytam o przedmioty używane. Co oni mają na myśl pod tym hasłem. Chodzi mi o komisy, które omijam szerokim łukiem bo dwóch incydentach, a kilka razy spotkałem się z czymś co mnie interesowało, lecz nie kupiłem z powodów j.w.

 

7 godzin temu, Allmr napisał:

Sprzedający nie może żądać zapłaty za odstąpienie od umowy (tzw. odstępnego). Nawet jeśli taki zapis znajduje się w umowie (na przykład w regulaminie sklepu), jest nieważny.

A nazywa się to klauzula abuzywna, nie dość, ze z mocy prawa jest taki zapis nie ważny to jeszcze karalny (można wnieść skargę do UOKiK) - swego czasu był kancelarie adwokackie, które się zajmowały takimi sprawami (nawet same wyszukiwały takie klauzule w regulaminach sklepów), ale proceder uznano za nieetyczny - nie były non-profit 🙂

  • Like 1

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, quatross said:

Prywatna osoba też ma obowiązek przyjąć zwrot bez podania powodu 😉

Co za bzdura , haha 😉

11 hours ago, don111 said:

Dotyczy to zakupu od firm, nie dopisali tego. A nawet gdyby Allegro podało że to też dotyczy zakupu od osób prywatnych, to ich widzi mi się nie ma znaczenia. Obowiązuje prawo a nie regulamin Allegro. 

Wszystko jest na allegro w kolejnym linku:

Cyt:

"Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:

-jest osobą prywatną, czyli nie prowadzi działalności gospodarczej lub zawodowej (przyjęcie zwrotu zależy wtedy tylko od jego dobrej woli),"

A tutaj źródło:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by Passion22
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, McGyver napisał:

Sprzedający prowadzący działalność gospodarczą nie ma także obowiązku przyjęcia zwrotu dowolnego przedmiotu który został sprzedany drogą licytacji.

Dziś już ma obowiązek, zawarto to w poprawce do nowej ust. o ochronie praw konsumentów.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, quatross napisał:

Prywatna osoba też ma obowiązek przyjąć zwrot bez podania powodu

I wysłać bombonierkę w ramach przeprosin albo przynajmniej ze 2 audiofilskie bezpieczniki :-))))))))))))

21 godzin temu, rafal735r napisał:

apytałem czy ewentualnie mógłbym odesłać, bo nie mam pojęcia jak to zagra u mnie. To odpisał że nie ma zamiaru wysyłać kolumn za tyle pieniędzy w kolo

Alergicznie zareagował na wieść, że chcesz sobie potestować. Inny interes ma sprzedający,a inny klient i to iskrzy właśnie w punkcie o nazwie " zwrot w ciągu 14 dni ". 

20 godzin temu, rafal735r napisał:

Nie jestem typem wypozyczacza i odsyłacza

Sprzedający tego nie może być pewien, bo skąd ma być ?

20 godzin temu, rafal735r napisał:

Chciałem mieć tylko możliwość zwrotu jakby to całkowicie nie zagralo

W oczach sprzedawcy wychodzi na jedno ;-).

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, SynSama napisał:

Alergicznie zareagował na wieść, że chcesz sobie potestować. Inny interes ma sprzedający,a inny klient i to iskrzy właśnie w punkcie o nazwie " zwrot w ciągu 14 dni ". 

Sprzedający nie zna naszych intencji. Znając ludzi, jacy potrafią być bezczelni, to pewnie 1/3 nie ma w ogóle zamiaru kupić a tylko sobie przetestować w domu za darmo, sorry - za 20zł, bo tyle kosztuje ich zwrot kurierem, jeszcze sprzedający ma im obowiązek zwrócić koszt wysyłki :) 

Nie ma co - świetne to nowe prawo z perspektywy klientów, ale nieuczciwe dla sprzedających. Oczywiście jeśli przedmiot niezgodny z opisem to sprzedający powinien zwrócić cały koszt, bez żadnego "ale". Z tym że daje to możliwość nadużyć. Więc nie ma się co dziwić, że tak reagują na takie teksty, audiofil to najgorszy możliwy klient, wybredny i szuka nie wiadomo czego, sprzedający pomyślał sobie "następny wielki audiofil od siedmiu boleści co w dupie ma muzykę, tylko przerzuci 20 par kolumn i goni dalej króliczka" :))) 

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  • Like 1

Yamaha A-S 2000 / Yamaha CD-S 2000 / Naim Ovator S-400 / Sony DVP-NS92V / TransparentAudio  / Mit / AudioQuest / SonusOliva / Qed ...And Justice For All . Pozdrawiam .   🎶

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, don111 napisał:

to pewnie 1/3 nie ma w ogóle zamiaru kupić a tylko sobie przetestować w domu za darmo,

A później jeszcze na audiostereo się chwalić ile to się sprzętu nie przesłuchało 😋

  • Like 2
  • Haha 1

Yaqin SD-38A ->Kimber Kable Tonik->Yaqin MS 34B->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe Wireworld Stratus 7 .

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy

Znam przypadki że ludzie kupowali kamerę żeby sfilmować ślub, wesele czy inną imprezę, a potem tą kamerę zwracali bez podania powodu. Polak potrafi. 

Kiedyś w Kauflandzie wprowadzono rekompensatę dla klientów którzy zbyt długo czekali w kolejce do kasy. Każdy kto w kolejce stał powyżej pięciu minut dostawał bon na zakupy za 5zł. Zamiar był dobry, miało to zmobilizować kierowników działu kas do lepszej organizacji pracy. Ale Polacy to zepsuli. Żule wyczuły pismo nosem, zaczęły tworzyć sztuczny tłok po to by co i rusz przekraczać limit czasowy i inkasować te bony. No i Kaufland musiał się z tego sympatycznego pomysłu wycofać.

  • Like 2
  • Haha 2

Kontakt na maila w moim profilu.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, margaryna85 napisał:

A później jeszcze na audiostereo się chwalić ile to się sprzętu nie przesłuchało 😋

Są ludzie mający rzeczywiście doświadczenie w temacie i znają sporo sprzętów, a są też google-bajkopisarze  ;)  

Link to post
Share on other sites

Dlaczego z Waszej strony takie zdziwienie? na zachodzie to jest "normalne" garnki ,mikrofale ,czajniki,i inne sprzety sa zwracane po uzyciu przetestewaniu i nie koniecznie zakupione online sa tez sklepy stacjonarne ktore na to sie godzą  i kupujacy ma  1 miesiac na zwrot

Sharp AQUOS 80" Full LED LC-80LE645E .......Benq w1070 120" ... clone Pro-Ac d100 kino+ tannoy mercury 7.4 stereo... 4K... 4k ultrabox+

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, tomek7776 napisał:

kupilbys taki uzywany towar?

a wolałbyś kupować bez możliwości zwrotu ?

Wszystko ma swoje dobre i złe strony.

Ja akurat sobie chwalę możliwość zwrotu, skorzystałem aż 2 razy  w życiu, ale skorzystałem.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, McGyver napisał:


Kiedyś w Kauflandzie wprowadzono rekompensatę dla klientów którzy zbyt długo czekali w kolejce do kasy. Każdy kto w kolejce stał powyżej pięciu minut dostawał bon na zakupy za 5zł. Zamiar był dobry, miało to zmobilizować kierowników działu kas do lepszej organizacji pracy. Ale Polacy to zepsuli. Żule wyczuły pismo nosem, zaczęły tworzyć sztuczny tłok po to by co i rusz przekraczać limit czasowy i inkasować te bony. No i Kaufland musiał się z tego sympatycznego pomysłu wycofać.

W Lidlu nie dawno byla podoba akcja chyba? Coś z jedzieniem, że jak ci nie smakowało to mogłeś odnieść i pieniądze oddawali? Coś takiego, nie pamiętam. 

Też szybko temat ucięto, bo ludzie przynosili puste opakowania po kiełbasie 😂🤣

👉

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tomek7776 napisał:

chcialbys kupic towar po zwrocie.po kilkunastodniowym uzywaniu garnkow.czy czajnika.?

Taki towar zazwyczaj ma niższa cenę. Przynajmniej powinno to tak wyglądać. W rzeczywistości często sprzedający nic nie wspominają o tym. Kiedyś kupilem TV z takiego zwrotu. Znaczy tak przypuszczam. Gość w sklepie mówił że nówka, zafoliowany. Okazało się że cały rozpakowany, śruby luzem w pudełku, pilota brak. Ogólnie cyrk. 

4 minuty temu, tomek7776 napisał:

moze masz ochote na uzywane majtki lub skarpety.

 

Niektórym by się przydał nowy mózg. Nawet i używany. 

  • Haha 1

👉

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.