Skocz do zawartości
IGNORED

Przewody do systemu


LUKAS_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.Przejde od razu do sedna.Do tej pory sluchalem muzyki na LINN CLASSIC MUSIC+ EPOS M16I.Bylo to spiete ROUMOREM 4 i zasilane GIGAWATTEM LC-1MK2.Po przeczytaniu wielu opinii postanowiliem dokupic sobie koncowke mocy LK85.Teraz jak to przewaznie bywa przy zmianach okazalo sie ,ze kabel glosnikowy nie pasuje do obecnej konfiguracji.Dzwiek odchudzil sie,zrobil sie jasny dosc suchy, uwypuklily sie sybilanty czego wczesniej nie bylo.Zwracam sie do was z prosba o podpowiedz.Jaki kabel glosnikowy ocieplilby brzmienie,dodal przestrzeni i wygladzil sybilanty?.Dodam jeszcze, ze firmowy kabel nie spelnia moich oczekiwan.Kwota ,w ktorej chcialbym sie zamknac to 150pln za metr.

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/83210-przewody-do-systemu/
Udostępnij na innych stronach
Dzwiek odchudzil sie,zrobil sie jasny dosc suchy, uwypuklily sie sybilanty czego wczesniej nie bylo.

To nie jest wina przewodów.

 

Jaki kabel glosnikowy ocieplilby brzmienie,dodal przestrzeni i wygladzil sybilanty?

Żaden. Nie zmienisz w ten sposób brzmienia za pomocą kabli.

LK85 to chyba najniższy model Linna, ogólnie brzmieniowo nigdy mi się nie podobały, miałem Inteka i Powerteka.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Proponowałbym odłączyć Gigawatta i spróbować firmową sieciówkę. Końcówkę mocy trzeba spiąć dobrym interconnectem i całość głośnikowym, najlepiej 4-żyłowym do bi-wire/bi-amp. Eposy mają podwójne wejścia, więc jest to możliwe. Tak z ciekawości jeszcze, sprawdziłbym czy przypadkiem nie ma włączonych regulatorów barwy w samym Classiku oraz końcówce mocy. Ta ostatnia może mieć wstawioną zwrotnicę aktywną bądź regulację (taki moduł siedzi wtedy w środku), to by wyjaśniało skąd taka negatywna zmiana. Może coś wycina pasmo, zamiast podawać pełny sygnał na pasywne przecież Eposy.

Proponowałbym odłączyć Gigawatta i spróbować firmową sieciówkę. Końcówkę mocy trzeba spiąć dobrym interconnectem i całość głośnikowym, najlepiej 4-żyłowym do bi-wire/bi-amp.

Taaa, do tego jeszcze złote gniazdka i audiofilskie bezpieczniki, nie tańsze niż 200 zł/szt.

 

Litości, sieciówka jako recepta na zmianę charakteru brzmienia? Interkonekt i kable bi-wire w celu ocieplenia i dociążenia dźwięku? Co one w sobie mają, equalizer? A może zaczęto produkować kable z DSP, tylko ja coś przegapiłem?

 

Nie za dużo reklam w audiofilskich świerszczykach się kolega naoglądał?

  • Użytkownicy+

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.Przejde od razu do sedna.Do tej pory sluchalem muzyki na LINN CLASSIC MUSIC+ EPOS M16I.Bylo to spiete ROUMOREM 4 i zasilane GIGAWATTEM LC-1MK2.Po przeczytaniu wielu opinii postanowiliem dokupic sobie koncowke mocy LK85.Teraz jak to przewaznie bywa przy zmianach okazalo sie ,ze kabel glosnikowy nie pasuje do obecnej konfiguracji.Dzwiek odchudzil sie,zrobil sie jasny dosc suchy, uwypuklily sie sybilanty czego wczesniej nie bylo.Zwracam sie do was z prosba o podpowiedz.Jaki kabel glosnikowy ocieplilby brzmienie,dodal przestrzeni i wygladzil sybilanty?.Dodam jeszcze, ze firmowy kabel nie spelnia moich oczekiwan.Kwota ,w ktorej chcialbym sie zamknac to 150pln za metr.

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi

 

Zmień wzmacniacz, tak jak koledzy radzą. Oczywiście można wypróbować kable, jeśli to nic nie będzie kosztowało (wypożyczyć). Jeśli masz taką możliwość, wepnij Audioquesta Midnighta. Pożyczyłbym Ci do odsłuchu, ale mam b.krótkie - 1,3m (do monobloków).

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.Przejde od razu do sedna.Do tej pory sluchalem muzyki na LINN CLASSIC MUSIC+ EPOS M16I.Bylo to spiete ROUMOREM 4 i zasilane GIGAWATTEM LC-1MK2.Po przeczytaniu wielu opinii postanowiliem dokupic sobie koncowke mocy LK85.Teraz jak to przewaznie bywa przy zmianach okazalo sie ,ze kabel glosnikowy nie pasuje do obecnej konfiguracji.Dzwiek odchudzil sie,zrobil sie jasny dosc suchy, uwypuklily sie sybilanty czego wczesniej nie bylo.Zwracam sie do was z prosba o podpowiedz.Jaki kabel glosnikowy ocieplilby brzmienie,dodal przestrzeni i wygladzil sybilanty?.Dodam jeszcze, ze firmowy kabel nie spelnia moich oczekiwan.Kwota ,w ktorej chcialbym sie zamknac to 150pln za metr.

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi

Linn czuje się najlepiej kiedy jest okablowany swoimi firmowymi przewodami. W przypadku IC, to masz dwie możliwości, Black lub Silver. Silver mimo swojej nazwy jest kablem miedzianym podobnie jak Black. Silver jest kablem zdecydowanie bardziej przejrzystym i szczegółowym. Miałem przy Linnach Black'a i był wystarczający. Jesli chodzi o głośnikowy, to zdecydowanie K20(do pojedynczego okablowania) lub K400(do podwójnego okablowania). W zakladce OPINIE chyba jest opisany K20 a byc moze rowniez któryś z interkonektów. W sprawie sieciowki musisz zapytac forumowicza a_las , ktory to mnostwo czasu poswiecil na testy i doszedl do pewnych konkluzji. Ceny kabli podane są na stronie Linn Polska, interkonekt Black mozna kupic na Allegro za okolo 150-200zł, Silver rzadko bywa a jesli juz jest, to w cenie okolo 600zł. Posiadalem Linn Classik Music, LK140 oraz podlogowe Eposy.

Interkonekt i kable bi-wire w celu ocieplenia i dociążenia dźwięku? Co one w sobie mają, equalizer? A może zaczęto produkować kable z DSP, tylko ja coś przegapiłem?

Teo, radziłbym pożyczyć miernik, kolumny które mają podwójne lub w większej ilości terminale i rozłączoną wewnętrznie zwrotnicę. Następnie podłącz miernik do zacisków głośnika wysokotonowego, nie rozpinając zworek w kolumnach. Delikatnie postukaj w membranę głośnika basowego i obserwuj generowane napięcie.

Do drugiego eksperymentu będziesz potrzebować wzmacniacz. Weż kabel bi-wire, podłącz do wzmacniacza, rozepnij zworki w kolumnach, podłącz do kolumn. Wzmacniacz powinien być włączony i aktywny, ale nie generować żadnego sygnału. Powtórz eksperyment.

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.Przejde od razu do sedna.Do tej pory sluchalem muzyki na LINN CLASSIC MUSIC+ EPOS M16I.Bylo to spiete ROUMOREM 4 i zasilane GIGAWATTEM LC-1MK2.Po przeczytaniu wielu opinii postanowiliem dokupic sobie koncowke mocy LK85.Teraz jak to przewaznie bywa przy zmianach okazalo sie ,ze kabel glosnikowy nie pasuje do obecnej konfiguracji.Dzwiek odchudzil sie,zrobil sie jasny dosc suchy, uwypuklily sie sybilanty czego wczesniej nie bylo.Zwracam sie do was z prosba o podpowiedz.Jaki kabel glosnikowy ocieplilby brzmienie,dodal przestrzeni i wygladzil sybilanty?.Dodam jeszcze, ze firmowy kabel nie spelnia moich oczekiwan.Kwota ,w ktorej chcialbym sie zamknac to 150pln za metr.

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi

to nie jest wina kabla! miałem go u siebie i nie wypuklał sybilantów,

Focal + Naim

Powtórz eksperyment.

Czemu ma służyć taki test? Wykazaniu, że kolumna odłączona od wzmacniacza zachowuje się inaczej, niż podłączona? Po co?

 

I co to ma wspólnego z Twoimi radami dotyczącymi zmiany sieciówki czy interkonektu?

Brakuje jeszcze jednego akapitu o tym samym teście, ale wzmacniaczu z jedną parą kabli. Głośnik basowy generuje podczas pracy napięcie zwrotne, które przez zwrotnicę trafia do toru wysokotonowego. Jeśli zamiast zworki podłączymy dodatkowy kabel do wzmacniacza, zostanie ono w dużej mierze stłumione na wyjściach głośnikowych i nie będzie zakłócać pracy wysokotonówki. Zdecydowanie pomoże również drugi wzmacniacz, czyli bi-amping co pozwoli zmniejszyć zniekształcenia intermodulacyjne. Drugi wzmacniacz musimy czymś podłączyć, stąd rekomendacja o dobry kabel.

 

Co do kabla zasilającego, to po prostu sugeruję spróbować inny, najlepiej ten dostarczony razem ze sprzętem. Warto też na wszelki wypadek sprawdzić fazę. Nic nie pisałem o złotych bezpiecznikach lub gniazdkach, choć te jeśli tylko są założone zgodnie ze sztuką i spełniają wszystkie normy napewno nic nie popsują.

Co do kabla zasilającego, to po prostu sugeruję spróbować inny, najlepiej ten dostarczony razem ze sprzętem. Warto też na wszelki wypadek sprawdzić fazę. Nic nie pisałem o złotych bezpiecznikach lub gniazdkach, choć te jeśli tylko są założone zgodnie ze sztuką i spełniają wszystkie normy napewno nic nie popsują.

Proponuje przede wszystkim wyzerowac gniazdo zasilajace jesli nie ma uziemienia, ale nie sadze aby to mial byc efekt spektakularny, proponuje poczytac wszystkie wpisy na forum dotyczace Linn Classik Music oraz Klubu Linna, moze cos sie rozjasni w temacie, mnie sie rozjasnilo, sprzedalem Linna, problem zniknął.

Myślę że to problem źródła. Odkąd Linn w tych nowych klockach zaczął stosować zasilacze impulsowe, moim zdaniem brzmienie się pogorszyło, straciło na muzykalności. Poprzednia końcówka być może nie była wystarczająco przejrzysta by to pokazać.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Swoją opinię opieram na kilku odsłuchach demonstracyjnych systemów Linna, łącznie z tym opartym o bi-amping i topowe kolumny. Niezbyt zachęcony brzmieniem, nigdy nie próbowałem go umieścić w moim systemie. Zawsze odnosiłem wrażenie że Linn za wszelką cenę dążył do uzyskania matowości dźwięku, jednakże po drodze gubiąc barwę i spontaniczność. Bas za każdym razem rzeczywiście na poziomie, scena też poprawna, czego nie można jednak było powiedzieć o naturalności brzmienia i poprawnej reprodukcji barwy.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

dla mnie osobiście linn nadaje się do wzbudzenia zachwytu w pełnej fabrycznej konfiguracji, przez pierwsze 15 minut, najlepiej w salonie (nie zapłacony), do czau podłączenia czegoś kolejnego podobnej klasy

 

a kablami zaczął bym mieszać dopiero, gdy system zagra poprawnie na przeciętnych drutach

odwrotnie to totalna ciuciubabka

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.Na pewno jeszcze troche pokombinuje z kablami.Podpialem ostatnio pozyczony interkonekt AUDIOQUESTA VIPER(do tej pory zwykly marketowy za 10pln) i troche pomoglo.Dzwiek stal sie bardziej wyrownany,dolna srednica nabrala wypelnienia,sybilanta sa ale podane w przyjemniejszy sposob.Pojde dalej tym tropem i podepne glosnikowe tej firmy(w tej chwili skretka technokabla,zamiennie z chordem), zobaczymy jak bedzie.Co do kabli sieciowych sprawdzalem ,to nie jest ich wina.

Jak masz odchudzony dźwięk i walczysz z sybilantami to pomyśl o kablach

Van Den Hula.

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi.Na pewno jeszcze troche pokombinuje z kablami.Podpialem ostatnio pozyczony interkonekt AUDIOQUESTA VIPER(do tej pory zwykly marketowy za 10pln) i troche pomoglo.Dzwiek stal sie bardziej wyrownany,dolna srednica nabrala wypelnienia,sybilanta sa ale podane w przyjemniejszy sposob.Pojde dalej tym tropem i podepne glosnikowe tej firmy(w tej chwili skretka technokabla,zamiennie z chordem), zobaczymy jak bedzie.Co do kabli sieciowych sprawdzalem ,to nie jest ich wina.

A ja jeszcze raz upieram się przy kablach Linna, interkonekt masz aktualnie na Allegro chyba za 109zł, głośnikowy K20 masz u dystrybutora mniej więcej w cenie 30zł za metr, zachęcam do spróbowania, Linn bardzo lubi się ze swoimi kablami, możesz osiągnąć oczekiwany efekt.

  • 3 tygodnie później...

Mi osobiście nie przyniosła poprawa w stylu wymień kabel i będzie git.

Polecam zerknąć co siedzi w zwrotnicy epos m16i

 

Posiadam kolumny z tej serii i mam okazję porównać sobie np. m22i i m5i, jak wiadomo

M5i jest podobne do m16i mają te same przetworniki średnioniskotonowe i o ile m22i mają ubogą zwrotnice to

tam producent dal na wysokie kondensatory mkp a w m8i, m5i które mam i najprawdopodobniej tez w m16i siedzą

mkt bo pojemności w filtrach są spore i producent zaoszczędził!

 

Ja od razu usłyszałem znaczną różnicę dźwięku między m5i i m22i

M5i za bardzo dawały po uszach wysokimi a przecież to te same tweetery co m22i, okazało się ze m5i ma

filtr właśnie na mkt i zamiana na mkp przyniosła oczekiwany efekt. Nie mam już takiej dużej różnicy jakości

na wysokich między m22i i pozostałymi m8i i m5i, dźwięk się trochę uspokoił i przestał być tak bardzo suchy z

zastawioną elektroniką yamaha3900, ale to temat na inny dział :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.