Skocz do zawartości
IGNORED

Pomysł na nowy sprzęt

Ravvt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Aktualnie posiadam podłogowce stx fx-300 oraz wzmacniacz NAD C370.

Myślę o wymianie, ponieważ czuję pewien niedosyt.

STXy niby grają w porządku, ale chciałbym usłyszeć Philla Colinsa, Norah`e Jones czy Elvisa na czymś innym. Jaki zestaw możecie mi polecić w podobnej cenie?

Z drugiej strony słucham rapu/reggae i tutaj stxy nie wystarczają. Tak, jestem amatorem "hardcore`u", który lubi mieć w pokoju natężenie dzwięku prosto z dyskoteki...

Wymyśliłem kilka opcji:

- wymiana stx+nad na coś lepiej brzmiącego i dokupienie sprzętu w stylu Cerwin Vega ve-12f

- Zestaw stereo, który będzie kompromisem między brzmieniem, a natężeniem. Tj, brzmieniowo nie gorszy od stx, ale głośniejszy i z niższym basem.

- system 2.1, czyli wymiana stx+nad na inne stereo i dokupienie głośnika sub-niskotonowego.

Na co wymienić stx+nad?

Jaki głośnik sub-niskotonowy kupić?

Jakie stereo wybrać za kompromis?

Do tego interesu mogę dodać ok 3000 pln, czyli wartość stx+nad+3000 pln

Pozdrawiam.

https://www.audiostereo.pl/topic/83321-pomys%C5%82-na-nowy-sprz%C4%99t/

Hmm z STX`ami potrafi zagrać punktowo.

Fakt, NAD ma dużo mocy, ale zniekształcenia przy dużych głośnościach zniknęły dopiero po przełączeniu wzmacniacza w mostek i podłączeniu jednej kolumny.

Sęk w tym, że bardzo głośne słuchanie muzyki nie sprzyja żywotności sprzętu. Są utwory, w których występują dźwięki subsoniczne, co powoduje spore wychylenie membrany. Zdarzyło mi się, że cewka spotkała się z nabiegunnikiem, a to nie jest wskazane.

Dlatego chciałbym w jakiś sposób odciążyć kolumny. Rozwiązaniem może być dokupienie głośnika sub-niskotonowego, osobnego zestawu do słuchania muzyki "głośniej", albo wymiana stxów na głośniejszy zestaw.

To ostatnie byłoby chyba najlepszym rozwiązaniem, ponieważ myślałem o wymianie sprzętu.