Skocz do zawartości
IGNORED

Bang&Olufsen kontra Bose w nowym A6


Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie - czy ktos z kolegow mial okazje porownac oba systemy?

Mnie udalo sie posluchac tylko Bose - brzmi calkiem niezle,czy jednak Bang&Olufsen potrafi zagrac wyraznie lepiej?Jesli ktos z kolegow sluchal tego systemu to prosze o wpisy.Dziekuje

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/83911-bangolufsen-kontra-bose-w-nowym-a6/
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie kwapi sie z podpowiedzia,wiec dodam ze porownanie obu systemow w A8 wypada wyraznie na korzysc Bang&Olufsena.Mam nadzieje ze w A6 bedzie podobnie.

także słuchałem obu w A8 - B&O było jednym z lepszych systemów fabrycznych jakie słyszałem (lepsze niż np Mark Levinson w Lexusie LS600h czy Dynauadio w VW Touareg 2011)

 

co do Bose - nie podoba mi się jego dźwięk ani w A8 ani w A6

 

 

kupujesz nowe auto i zastanawiasz się nad dopłatą do systemu ?

wg mnie lepiej kupić z najprostszym systemem i zamontować aftermarket - na pewno

osiągniesz lepsze rezultaty w ramach danej kwoty

Nie jestem zwolennikiem montowania w nowym aucie dodatkowej,nieoryginalnej elektroniki,choc poniekad zgadzam sie ,ze wydajac kwote potrzebna na oryginalny B&O mozna prawdopodobnie osiagnac lepszy dzwiek.Ciekawi mnie natomiast za jaka kwote mozna miec dzwiek co najmniej tak samo dobry jak z oryginalnego B&O.

Na przykładzie B&O z A8 vs. Bose w A6: Inny świat. Bose to porażka. ABSOLUTNIE nie dopłacać do Bose! Już lepiej seryjne audio mieć i głośniki sobie zmienić. B&O - to działa... ale za jakie pieniądze.

Z b. dobrych samochodowych stereo miło wspominam też Harman Kardon w Roverze 75

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Bose miałem w A6,w A8 B&O.

B&O,żadnych zastrzeżeń nie mam,brzmi super.

Ale na Bose w A6 psów bym nie wieszał,bez przesady ;).

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

  • 3 tygodnie później...

Temat już się postarzał, ale dodam że standardowe audio w A6 C6 z kolorowym ekranem (były chyba 3 wersje ekranów + nagłośnienia) i DSP brzmi naprawdę dobrze.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

No wiec i ja dodam cos od siebie.Trafilem w salonie na A64G z zamontowanym B&O.Jesli slucha sie CD - zwlaszcza oryginalnych,to co tu duzo pisac,zabija firmowke,pozera BOSE na sniadanie.W przypadku sluchania radia,zwlaszcza po analogu roznicy wielkiej nie ma.MP3 dobrze zrobione brzmia lepiej,ale to nie nokaut.Za to nokautem jest cena,no i te wysuwajace sie z kokpitu wysokotonowe "soczewki"Design nade wszystko.Jak ktos ma jeszcze podwojne,wygluszajace szyby - mozna sie delektowac i ...oplakiwac wydane 6000€

B&O nie ma co porównywać z BOSE. Bose to przede wszystkim systemy nagłośnienia wytwarzane seryjnie. B&O jest firmą tuningową, nie mają typowo swoich produktów, np odtwarzacze Alpine wpakowane w obudowę i desing B&O i cała elektronika poprzerabiana. To tak jak z Mercedesa wyciska wszystkie soki BRABUS. B&O po prostu sprzęt nieziemski tak jak i jego cena.

Nie slyszalem jeszcze seryjnego dobrego zestawu w aucie.Cene za ktora sie placi jest masakryczna.Placac kila tysiecy dostaje sie glosniki warte 30ziko.

Edytowane przez bitkon

Nie slyszalem jeszcze seryjnego dobrego zestawu w aucie.Cene za ktora sie placi jest masakryczna.Placac kila tysiecy dostaje sie glosniki warte 30ziko.

 

Cena masakryczna - to fakt,co do glosnikow za 30 Zl to "letko"..zupgreadowales w dol.Jesli nie slyszales dobrego seryjnego zestawu,to posluchaj B&O-wyroznia sie zdecydowanie.Pytanie tylko czy w samochodzie,gdzie jest tyle dodatkowych zrodel dodatkowych dzwiekow jest to rzeczywiscie potrzebne,a raczej, czy sie z tego skorzysta.Sa ludzie jezdzacy na dluzszych trasach,zamawiajacy dodatkowo wytlumiajace szyby,sluchajacy tylko oryginalnych CD,najlepiej z muzyka powazna - ci skorzystaja.Wiekszosc,sluchajaca glownie radia i mp3 zauwazy raczej roznice w zawartosci kieszeni,niz w jakosci doznan akustycznych.Zwolennicy umta-umta mit voll power "sensibility" i tak zamontuja subwofer zajmujacy 3/4 bagaznika,zeby bojnac sie po osiedlu i pare szyb z ram okiennych sasiadom wysmyknac...Reasumujac - zestaw dla waskiego grona koneserow majacych spoore srodki finansowe.

Sluchalem 4 auta ktore kosztowaly prawie pol banki w zadnym nie bylo nic dobrego.Jak ktos nie jest obcykany ze sprzetem to moze mu sie podobac.W nowym rolsie sa 22glosniki nie sluchalem, ale prawa fizyki sa stale.Nie ma prawa takie cos dobrze grac, chyba ze ktos chce kino w aucie.

Dziś znów miałem okazję porównać - tym razem na odwrót: B&O w nowym A6 vs. Bose w nowym A8...

Z tego A6 nie chciało mi się wysiadać... wszystkie możliwe bajery na pokładzie m. in. te "grzybki" B&O wysuwające się z deski rozdzielczej (w IRL 9000€ dopłaty). "Zwykłe" A6 kosztuje od ok. 40 tys €. Ta wersja kosztowała 106 tys €.

No i nawet na zwykłym radiu system B&O grał na bardzo wysokim poziomie.

Potem nowe A8 - inna bajka - najlepsze miejsca są z tyłu, duży telewizor, masaż, fotele rozkładane do "leżanek". Pan Prezes byłby zadowolony z takiego samochodu. A nawet Pan Premier.

Ale... jeśli kogoś już stać na nowe A8 (ten "mój" kosztował 120 tys €), to powinien koniecznie zamówić B&O - Bose nie daje rady.

Na marginesie: z limuzyn klasy średniej, jeśli chodzi o stylistykę, poczucie jakości i "bajery" w środku, ani E-Klasa ani 5-ka BMW nie mają do nowego A6 startu. Dziś odwiedziłem salon Mietka, BMW i Audi. Gdybym miał wybierać - to A6 i długo, długo nic... Mimo, że jestem fanem Mercedesa, to Stuttgart musi się bardzo teraz napocić, bo Mesio większy wewnątrz i wygodniejsze ma fotele ale nic poza tym... BMW to coś pomiędzy. Nowa piątka dużo lepsza od poprzedniej. Ale nowe A6 - ten wóz mnie rozwalił. Tylko musi być obajerowany: B&O, quattro, sportowa szpera, head up display, supernawigacja, lepsze fotele... a to bardzo winduje cenę.

Niezły szok przeżyłem, gdy A6 mi oświadczyło: "masz mało paliwa - czy wskazać drogę do najbliższej stacji benzynowej?". :)

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Dziś znów miałem okazję porównać - tym razem na odwrót: B&O w nowym A6 vs. Bose w nowym A8...

Z tego A6 nie chciało mi się wysiadać... wszystkie możliwe bajery na pokładzie m. in. te "grzybki" B&O wysuwające się z deski rozdzielczej (w IRL 9000€ dopłaty). "Zwykłe" A6 kosztuje od ok. 40 tys €. Ta wersja kosztowała 106 tys €.

No i nawet na zwykłym radiu system B&O grał na bardzo wysokim poziomie.

Potem nowe A8 - inna bajka - najlepsze miejsca są z tyłu, duży telewizor, masaż, fotele rozkładane do "leżanek". Pan Prezes byłby zadowolony z takiego samochodu. A nawet Pan Premier.

Ale... jeśli kogoś już stać na nowe A8 (ten "mój" kosztował 120 tys €), to powinien koniecznie zamówić B&O - Bose nie daje rady.

Na marginesie: z limuzyn klasy średniej, jeśli chodzi o stylistykę, poczucie jakości i "bajery" w środku, ani E-Klasa ani 5-ka BMW nie mają do nowego A6 startu. Dziś odwiedziłem salon Mietka, BMW i Audi. Gdybym miał wybierać - to A6 i długo, długo nic... Mimo, że jestem fanem Mercedesa, to Stuttgart musi się bardzo teraz napocić, bo Mesio większy wewnątrz i wygodniejsze ma fotele ale nic poza tym... BMW to coś pomiędzy. Nowa piątka dużo lepsza od poprzedniej. Ale nowe A6 - ten wóz mnie rozwalił. Tylko musi być obajerowany: B&O, quattro, sportowa szpera, head up display, supernawigacja, lepsze fotele... a to bardzo winduje cenę.

Niezły szok przeżyłem, gdy A6 mi oświadczyło: "masz mało paliwa - czy wskazać drogę do najbliższej stacji benzynowej?". :)

 

Podzielam ten poglad w calej rozciaglosci.Na pocieszenie w Niemczech full wypas 90-93000€a doplata za B&O 6000€.

Edytowane przez plustek

Żadne to dla mnie pocieszenie... podatek importowy czyli VRT (Vehicle Registration Tax) jest w IRL niestety chorobliwie wysoki i ściąganie auta z zewnątrz (mam na myśli UK ze względu na położenie kierownicy) w większości przypadków się nie kalkuluje. Ceny używanych aut spadły o 30% ale auta nowe - co za paranoja! - wciąż trzymają wysokie ceny w irolskich salonach. Nowy Mesio C-klasa coupe... śliczny mały samochodzik. Doskonały moment by zainteresować Mietkiem młodszych klientów. Co z tego, jeśli kosztuje od 42 tys euro? Przecież to chore!

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

  • 4 tygodnie później...

Dziś znów miałem okazję porównać - tym razem na odwrót: B&O w nowym A6 vs. Bose w nowym A8...

Z tego A6 nie chciało mi się wysiadać... wszystkie możliwe bajery na pokładzie m. in. te "grzybki" B&O wysuwające się z deski rozdzielczej (w IRL 9000€ dopłaty). "Zwykłe" A6 kosztuje od ok. 40 tys €. Ta wersja kosztowała 106 tys €.

No i nawet na zwykłym radiu system B&O grał na bardzo wysokim poziomie.

Potem nowe A8 - inna bajka - najlepsze miejsca są z tyłu, duży telewizor, masaż, fotele rozkładane do "leżanek". Pan Prezes byłby zadowolony z takiego samochodu. A nawet Pan Premier.

Ale... jeśli kogoś już stać na nowe A8 (ten "mój" kosztował 120 tys €), to powinien koniecznie zamówić B&O - Bose nie daje rady.

Na marginesie: z limuzyn klasy średniej, jeśli chodzi o stylistykę, poczucie jakości i "bajery" w środku, ani E-Klasa ani 5-ka BMW nie mają do nowego A6 startu. Dziś odwiedziłem salon Mietka, BMW i Audi. Gdybym miał wybierać - to A6 i długo, długo nic... Mimo, że jestem fanem Mercedesa, to Stuttgart musi się bardzo teraz napocić, bo Mesio większy wewnątrz i wygodniejsze ma fotele ale nic poza tym... BMW to coś pomiędzy. Nowa piątka dużo lepsza od poprzedniej. Ale nowe A6 - ten wóz mnie rozwalił. Tylko musi być obajerowany: B&O, quattro, sportowa szpera, head up display, supernawigacja, lepsze fotele... a to bardzo winduje cenę.

Niezły szok przeżyłem, gdy A6 mi oświadczyło: "masz mało paliwa - czy wskazać drogę do najbliższej stacji benzynowej?". :)

nio troszke sie niezgodze nowe a6 nic sie praktycznie nie zmienilo z zewnatrz jak dla mnie to ostry lift swiatel tyl przod a poza tym inny srodek niz w c6 ,naglosnienie B&O miodzio BOSE jednak nie przekreslam i tak brzmi lepiej niz wiekszosc systemow car audio,co do BMW moim zdaniem przeskoczylo a6 c7 zrobili ladniejszy srodek niz w poprzednim modelu i bryla jest muskularna jak audik stoi obok niego to mizernie wyglada a mesiu totalna klapa bez komentarza

Sharp AQUOS 80" Full LED LC-80LE645E .......Benq w1070 120" ... clone Pro-Ac d100 kino+ tannoy mercury 7.4 stereo... 4K... 4k ultrabox+

10kzł przy odpowiedniej wiedzy wystarczy w zupełności

 

To chyba najtrafniejsza rada... Za taką kasę już można stworzyć dobre audio w samochodzie przyćmiewające większość fabrycznych zestawów... Nawet tych opcjonalnych...

  • 1 miesiąc później...

Ale nie będzie tych "grzybków" B&O wyjeżdżających z deski rozdzielczej... co za widok! :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

W ramach ciekawostki o

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez PortalCarAudio
  • 2 miesiące później...

Dawno nikt w tym watku nie napisal a szkoda,bo przeczytalem ostatnio, ze BMW w co bardziej prestizowych modelach rowniez jako "High-end" B&O w swojej ofercie do wyboru daje.

Za jakies 5-6tys da sie zrobic juz mega dobre audio.Dwa piece, glosniki, maty, sub, jednostke.Trzeba robic sammeu.

 

U siebie mam alpine 9833r

kenwooda 300t

zapco 150

sob focal 21v2

glosnik reinbow slc 365, sredniaki wymienione na tang-bang

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.