Jump to content
sly30

Topowe kable zasilające ?

Recommended Posts

A co byście zaproponowali do transportu cyfrowego?

Shunyatę Pythona Helix Alpha VX ...

Edited by zyzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co byście zaproponowali do transportu cyfrowego?

Pożycz X-DC2 a jeszcze lepiej Studio Master 350,a już najlepiej najnowszy model H-DC350M2R :).

Edited by stefek
  • Like 8

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezu...co ty wypisujesz....jeszcze Gargantua do tego?!!...Kubri, Ujemny, ratujcie chłopaka, albo wpadł w alkoholowy trans albo popłynął w miasto na czymś co daje mocnego kopa....

Albo chłopak doznał objawienia, może na szybie pokazał się jakiś święty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak można caly system okablować Harmonixem ;),pod warunkiem,że to system Reimyo.Tu Harmonix gra lepiej niż każdy inny kabel,w tym najlepsze Acrolinki :).

Może, ale swojego bym tak nie okablował...zresztą miałem przez chwilę - 3 tygodnie Enacomy Harmonixa i Matko Bosko Kochano...co za muł.....Ic też jakiś miałem.... ble....tylko X-DC2 został....

 

Jezu...co ty wypisujesz....jeszcze Gargantua do tego?!!...Kubri, Ujemny, ratujcie chłopaka, albo wpadł w alkoholowy trans albo popłynął w miasto na czymś co daje mocnego kopa....

Albo chłopak doznał objawienia, może na szybie pokazał się jakiś święty?

Przecież mówiłem, że mam drogie kable z czasów ostrej choroby.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enacom to też miałem, ten do AC ale uważam tak samo jak...zyzio...cholera znów mu przyznałem rację!!Horror jakiś.

Ale IC Harmonix HS-101 GP SUS na rodowanych XLR-ach grał bardzo dobrze, owszem ciepło, miękko ale przestrzennie, szczegółowo i tak ogólnie przyjemnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest masza1968

Shunyatę Pythona Helix Alpha VX ...

Akurat Pythona mam i super spisuje się z DAC'em natomiast ze źródłem już nie do końca.

Pożycz X-DC2 a jeszcze lepiej Studio Master 350,a już najlepiej najnowszy model H-DC350M2R :).

Harmonixa jeszcze nie przerabiałem. Kto to dystrybuuje i czy wypożycza za kaucją?

 

Ktoś mi doradzał Acoustic Zen. Macie jakieś doświadczenia z tymi kablami?

Edited by masza1968

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś mi doradzał Acoustic Zen. Macie jakieś doświadczenia z tymi kablami?

Gargantua II, ale to kable wyłącznie do wzmacniaczy/ końcówek mocy - bardzo dobre.

 

Kable to wypadkowa całości (sieciowe, IC, głośnikowe)....jak udało się je dobrze zmiksować i gra to nie ruszać....bo można tylko spartolić.......nawet pomimo poprawy w jakimś aspekcie....

Edited by zyzio
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest masza1968

Generalnie całość zasilania mam zrobione w Shunyacie ale przybywa mi nowy klocek i już widzę, że z Shunyatą sie pierwszy nie polubił. Będę testował jeszcze jeden odtwarzacz/transport. Może z tym drugim sie dogada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co byście zaproponowali do transportu cyfrowego?

 

Moim zdaniem do transportu cyfrowego powinien byc kabel sieciowy maksymalnie szczegolowy, konturowy, dynamiczny z bardzo dobrym oddaniem sceny np. Nordost, Acrolink. Wiekszosc innych to zamulacze albo rozmiekczacze.


Nordost Thor/nDAC/Octave V80/Dynaudio C1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem do transportu cyfrowego powinien byc kabel sieciowy maksymalnie szczegolowy, konturowy, dynamiczny z bardzo dobrym oddaniem sceny np. Nordost, Acrolink. Wiekszosc innych to zamulacze albo rozmiekczacze.

 

Tu kolega ma w pełni rację.Sam doszedłem do takich wniosków.Ciepłe kable można mieć do pre albo do końcówek mocy ale źródło powinno wypuścić

z siebie jak najwięcej informacji i tu taki szczegółowy kabel jest jak najbardziej wskazany.

Miałem taki nowy, polski, świetny kabel firmy Ansae, model Supreme. To nowość, następca Muluca Supreme.Bardzo dobry, szybki i szczegółowy kabel.

Nie jest tani bo ok 5 tys ale to i tak o 60% mniej niż np Nordost Valhalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dobór kabli zasilających do poszczególnych urządzeń toru może być łatwy,trudny,trafiony,przypadkowy,ograniczony budżetem,

mozemy sie tu kierować sugestią,recenzją,legendą,dedykacją-podaną przez producenta,własnym gustem-chodzi o rodzaj brzmienia w naszych

oczekiwaniach-także droga jest trudna ,kręta i zawiła-nie ma lekko.

Oczywiście rozmawiamy o systemach h-endowych.

Na przykład mój dac jest zasilany przewodem od lampki nocnej z zaznaczeniem i wpięciem gorącego bolca w hydrę v-ray.

Po odwróceniu kabla wszystko niesamowicie siada.Dodam,że przewód od lampki mam do dac-a na stałe-bo to sie sprawdza.

Powodzenia w doborze kabli wszelkiego typu-tzn rodzaju przewodnika,koloru oplotu,długości,rodzaju wtyczek-jest mnóstwo mozliwości.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie Argento FMR do CD i wzmacniacza najlepiej się sprawdziły,natomiast listwa ściana Harmonix 350 Studio Master bardzo dobrze zadziałał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak można caly system okablować Harmonixem ;),pod warunkiem,że to system Reimyo.Tu Harmonix gra lepiej niż każdy inny kabel,w tym najlepsze Acrolinki :).

 

Stefek, a może ta synergia wynika ze stosowania stabilizatora Reymio ALS-777, w moim systemie także najlepiej grają w komplecie sieciówki Harmonixa.

Pozdrawiam

Marek

  • Like 1

„Pomnij, że sąd laika, gdy mówi o dziele

O dziele mówi mało; o laiku – wiele!”

— Henryk Elzenberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Panowie dobór kabli zasilających do poszczególnych urządzeń toru może być łatwy,trudny,trafiony,przypadkowy,ograniczony budżetem,

mozemy sie tu kierować sugestią,recenzją,legendą,dedykacją-podaną przez producenta,własnym gustem-chodzi o rodzaj brzmienia w naszych

oczekiwaniach-także droga jest trudna ,kręta i zawiła-nie ma lekko.

Oczywiście rozmawiamy o systemach h-endowych.

Na przykład mój dac jest zasilany przewodem od lampki nocnej z zaznaczeniem i wpięciem gorącego bolca w hydrę v-ray.

Po odwróceniu kabla wszystko niesamowicie siada.Dodam,że przewód od lampki mam do dac-a na stałe-bo to sie sprawdza.

Powodzenia w doborze kabli wszelkiego typu-tzn rodzaju przewodnika,koloru oplotu,długości,rodzaju wtyczek-jest mnóstwo mozliwości.

 

 

Stary audiofilu wychodzi z ciebie starość a zarazem głębokie doświadczenie. Popieram. Próby i jeszcze raz próby to jest droga do sukcesu:-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stefek, a może ta synergia wynika ze stosowania stabilizatora Reymio ALS-777, w moim systemie także najlepiej grają w komplecie sieciówki Harmonixa.

Pozdrawiam

Marek

Ale u mnie wszystko wpięte bezpośrednio do ściany ;).

  • Like 5

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiście nie miałem okazji testować i wsłuchiwać się w kable zasilające z najwyższej półki. Z tego, co się zorientowałem koszt takowych potrafi osiągnąć 10 tyś i więcej. Wierzę kolegom, że w ich systemach można usłyszeć różnice. Tylko czy z tymi słyszalnymi różnicami nie jest tak jak to podsumował Zyzio. Nowy wypasiony kabel, wykonujemy testy porównawcze przy wyostrzonej percepcji żeby jednak te różnice usłyszeć i jest to dalekie od tego co można nazwać słuchaniem muzyki.No i słyszymy. Dlaczego słyszymy to już trudno mi zrozumieć bo przed metrową sieciówką z super konstrukcją mamy normalną sieć zasilającą ze wszystkimi jej ułomnościami. Ale wierzę, że je słychać bo już kilka razy w kontaktach z high-endowym audio moje racjonalne podejście do tematu mogłem sobie wsadzić no wiecie gdzie. Może kiedyś sam będę miał okazję się nausznie przekonać jak duże to są różnice. Elementy pasywne (listwa, przewód) są w stanie odfiltrować zakłócenia i możliwe, że z racji super geometrii i użytych materiałów „wyprostować” prąd. To jest pewne i to może być odpowiedź na to dlaczego sieciówka ma wpływ na brzmienie sprzętu. Ale czy są w stanie „naprawić” wszystkie zniekształcenia, jakie towarzyszą przesyłowi prądu do naszych gniazdek w ścianie. Poniżej graficzne przedstawienie zniekształceń jakie mogą się pojawić na linii zasilającej.

 

post-9599-0-40767600-1341821269_thumb.jpg

 

Znalazłem te informacje przy okazji lektury na temat UPS-ów. Jak widać tej złej energii w prądzie potrafi być całkiem sporo. Ten ostatni słupek obejmujący likwidację prawie wszystkich zakłóceń zapewnia UPS z technologią VFI. UPSy tego typu to urządzenia bardzo podobne do Pure Power opisywanego tu na forum ale większość z nich z racji emitowanego hałasu nie nadaje się do zastosowań w audio. No chyba, żeby postawić go w pomieszczeniu za ścianą.

I teraz zachodzi pytanie ile z tych zakłóceń pokazanych na diagramie można wyeliminować elementem pasywnym. A może część z nich nie jest groźna, bo sekcja zasilania w sprzęcie daje sobie z nimi doskonale radę. Czy element pasywny jest w stanie zniwelować skoki napięcia? Chyba nie. A więc na jego wyjściu nie będziemy mieli przebiegu zbliżonego do idealnej sinusoidy. Pytanie, jaki może mieć wpływ nieregularny przebieg sinusoidalny na brzmienie naszego sprzętu. Jakie zniekształcenia z podanych na diagramie są w stanie zniwelować high-endowe sieciówki? Czy mając „czysty prąd” z takiego np. UPSa lub Pure Power wystarczy zwykła sieciówka? Do mnie przemawia zastosowanie systemu aktywnego na drodze do uzyskania „audiofilskiego” prądu. Co wy na To?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale u mnie wszystko wpięte bezpośrednio do ściany ;).

 

Stefek jeszcze niedyskretne pytanie czy próbowałeś już firmowego "stabilizatora" i jak ewentualnie wypadł :)


„Pomnij, że sąd laika, gdy mówi o dziele

O dziele mówi mało; o laiku – wiele!”

— Henryk Elzenberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stefek jeszcze niedyskretne pytanie czy próbowałeś już firmowego "stabilizatora" i jak ewentualnie wypadł :)

Nie próbowałem,zmniejszyła mi się ilość urządzeń,i póki wystarcza ilość gniazdek w ścianie,to narazie temat "kondycjonerów" uważam za zamknięty :).

  • Like 7

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wy na To?

 

Jak chcesz sobie podłączyć jakąś maszynę , urządzenie techniczne to jak najbardziej, taki uniwersalny zasilacz jest świetnym pomysłem!

 

W audio to nie działa tak do końca w ten sposób, co układ to inna interakcja!

 

Przykładowo zmieniając częstotliwość na trochę wyższą powinno być teoretycznie lepiej ale elektronika wchodzi w jakąś interakcję i końcowy sygnał staje się jakiś taki dziwny :).Takich kombinacji jest dużo i w każdym systemie spisuje się to inaczej. Jak się okazuje inna sieciówka powinna być do DAC-a a inna do końcówki mocy bo urządzenia spełniają zupełnie inną funkcję. To jak u człowieka inny typ mięśni potrzebny jest sztangiście a inny biegaczowi na 100 metrów.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pożycz X-DC2 a jeszcze lepiej Studio Master 350,a już najlepiej najnowszy model H-DC350M2R :).

Studio Master 350 jako kable zasilające są niezłe.Ciekaw jestem konfrontacji z sieciówkami NBS Statement lub Omega O.

Czy próbawałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćwiczę od jakiegoś czasu temat nowej sieciówki do źródła (do końcówki może tez przy okazji). Przerobiłem już Harmonixa SM350 (niezły, dosyć równy i spójny, ale bez szału w żadnym aspekcie), Wireworld Platinium Electra (dyplomatycznie nic nie napiszę), Furutech Power Reference III (również ok, fajna góra, trochę zbyt zaakcentowany bas),Argento Serenity (podobał mi się, chociaż to raczej jaśniejsze granie z mocną górą, ale dosyć gładki), Argento Flow (gładki do bólu, gra raczej plamami niż konturem, słychać, ze przyzwoity kabel, ale u mnie za spokojnie i... nudno), nowy Harmonix SM350 Improved (dopalona średnica, generalnie nacisk kładziony na środek pasma, ładne wokale, góra ok, chociaż trochę zbyt słodko, bas za duży i za miękki, słychać, że kabel gra raczej wąski pasmem z koncentracją na środku). Zastanawiam się czego jeszcze spróbować? Jakieś typy? Budżet do 6-8kzl za sztukę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

z budżetem może być problem...

.

 

SR - powyżej T3, ale i tak musi się wpasować w system.... :)


Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćwiczę od jakiegoś czasu temat nowej sieciówki do źródła (do końcówki może tez przy okazji). Przerobiłem już Harmonixa SM350 (niezły, dosyć równy i spójny, ale bez szału w żadnym aspekcie), Wireworld Platinium Electra (dyplomatycznie nic nie napiszę), Furutech Power Reference III (również ok, fajna góra, trochę zbyt zaakcentowany bas),Argento Serenity (podobał mi się, chociaż to raczej jaśniejsze granie z mocną górą, ale dosyć gładki), Argento Flow (gładki do bólu, gra raczej plamami niż konturem, słychać, ze przyzwoity kabel, ale u mnie za spokojnie i... nudno), nowy Harmonix SM350 Improved (dopalona średnica, generalnie nacisk kładziony na środek pasma, ładne wokale, góra ok, chociaż trochę zbyt słodko, bas za duży i za miękki, słychać, że kabel gra raczej wąski pasmem z koncentracją na środku). Zastanawiam się czego jeszcze spróbować? Jakieś typy? Budżet do 6-8kzl za sztukę.

 

Czyli tego nowego,topowego Harmonixa X-DC350M2R testowałeś tak? To świetny kabel.

Ale czego oczekujesz? Bo ten za miękki,tamten za gładki to jak ma być? Ostro ma być i twardo?Jesteś pewien? A może jest coś nie tak z konfiguracją systemu?

Bo przecież wiesz że "ludzie na głowie stają" żeby uciec od brzmienia ostrego i twardego?

Spróbuj najnowszy kabel polskiej firmy Ansae, model Supreme, dopiero co się pokazał, cena ok 5.5tys, trochę podobny do Valhalli, mocna górę, bardzo szczegółowa, na pewno nie jest nudny, dużo powietrza, szybkość, punktowy, konturowy bas.Fajny do ciemnego, zmulonego systemu.

Ja akurat wolę właśnie żeby było bardziej gładko, miękko, cieplej, pastelowo.Ale to też kwestia gustu.O tym nie ma co dyskutować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam że się wtrącam, ale brzmienie ostre i twarde, jest najtrudniejsze do uzyskania.

Zawsze będzie zbyt miękko niż w oryginale i zbyt gładko.

 

Ostrość rozumiana jako szybkość paradoksalnie łagodzi przekaz, tak samo z twardością, dobijanie dźwięku do podłogi, zamiast pozostawiania go gdzieś w zawieszeniu jest bardzo trudne do technologicznego uzyskania.

 

Wszystkie pasożytnicze parametry techniczne, zaokrąglają dźwięk, oraz nie pozwalają aby był grany do końca, nie mówiąc już o harmonii w dziedzinie czasu.

 

Przepraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ciekawe. Miałem ostatnio u siebie kilka sprzętów studyjnych.

To nie są drogie sprzety i wszystkie grały twardo, sucho i raczej ostro.

Bardzo szybko odechciało mi się słuchania muzyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie ostrość to stromość zbocza impulsu.

 

Dla taniego urządzenia ostrość to ..............no właśnie, tu można by do rana, temat rzeka.

Tanie urządzenia posiadają braki na poziomie podstawowym, słabe rdzenie w trafo, kiepskie druty, tanie rezystory, seryjne kondensatory przemysłowe, półprzewodniki, etc, to nie może grać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.