Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny do lampy 6S33S SE


krzysiow122

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - jakie kolumny ( na jakich głośnikach w przypadku DIY) polecacie dla lampy SE 6S33S i 6N1P o mocy ok. 13W? - Wstępnie przygotowałem paczki ze skośną ścianką, 23L pod głośniki usher, ale coś ciężko z tymi głośnikami i proszę o poradę - przyjmijmy np założenie kwotowe, że na głośniki przeznaczam 1000 zł a na gotowe kolumny w granicach 2500 zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Monobloki DIY SET 300B/6SN7 kolumny DIY Audio Nirvana Super 10" i CASTLE ISIS CD Fonica CDF 002R Lenco L-75 - ART DJ II

PC audio: HP 5740 Daphile -> DAC PCM 1794 + XMOS U8 + Raspberry pi 2 lub konwerter JarkaC -> DAC NOS Muse 4xTDA1543,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - jakie kolumny ( na jakich głośnikach w przypadku DIY) polecacie dla lampy SE 6S33S i 6N1P o mocy ok. 13W? - Wstępnie przygotowałem paczki ze skośną ścianką, 23L pod głośniki usher, ale coś ciężko z tymi głośnikami i proszę o poradę - przyjmijmy np założenie kwotowe, że na głośniki przeznaczam 1000 zł a na gotowe kolumny w granicach 2500 zł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Eminence Beta 8A + Monacor DT-300. Tanio, skutecznie i fajnie. Najlepiej w układzie omnipolarnym :)

ale beta 8 ma pasmo przenoszenia od 78 hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genuine Eminence

 

BETA-8A

 

IMPROVED POWER HANDLING OF 225 WATTS RMS &450 WATTS PROGRAM

THE BETA-8A IS A 8" SPEAKER WITH A 2" VOICE COIL

MID-BASS SPEAKER AND CAN ALSO BE USED FOR MIDRANGE USE BETWEEN 400 HZ AND 4KHZ IN MULTI-WAY SYSTEMS

SUITABLE FOR VOCAL P.A., KEYBOARDS, STAGE MONITORS AND BASS GUITAR.

POWERFUL 8" SPEAKER WITH VERY GOOD BASS AND MIDS!

 

 

 

 

Item Price: $59.99

 

WOOFER MODEL BETA-8A

Specifications

 

Nominal Basket Diameter 8" / 203.2mm

Impedance 8 Ohms

RMS Power Rating 225 Watts

Program Power Handling 450 Watts

Frequency Response 78Hz - 4.5kHz

Sensitivity (1W/1m) 95.1dB

Voice Coil Diameter 2" / 50.8mm

Max. Crossover Frequency 4.5kHz

Rec. Enclosure Volume(Sealed) 5.7-9.9 Liters / 0.2-0.35 cu. ft.

Rec. Enclosure Volume(Vented) 8.5-19 Liters / 0.3-0.67 cu. ft.

Mounting Information

 

Overall Diameter 8.24" / 209.2mm

Bolt Circle Diameter 7.75" / 196.9mm

Baffle Cutout Diameter 7.13" / 181mm

No. Of Mounting Holes 8

Mounting Hole Diameter 0.218" / 5.5mm

Overall Depth 3.5" / 89mm

Magnet Weight 34 oz.

Shipping Weight 7.4 lbs. /3.4kg.

Thiele-Small Parameters

 

Resonant Frequency (fs) 65 Hz

Impedance (Re)

5.99 ohms

 

Coil Inductance (Le) 0.49mH

Electromagnetic Q (Qes)

.42

 

Mechanical Q (Qms) 4.95

Total Q (Qts) .38

Compliance Equivalent Vol. (Vas) 23.3 Liters/.82cu. ft.

Voice Coil Overhang (Xmax) 3.0mm

BL Factor (BL) 9.6 T-M

Surface area of Cone (Sd) .02141m2

BETA-8A RESPONSE CURVE

 

 

 

Załączam skopiowane dane w/w głośnika

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Zapraszam do książek: http://chomikuj.pl/Branibor Vance Dickason tłumaczy po kawałeczku co to jest częstotliwość rezonansowa, dobroć, jak to się ma do działania w konkretnym typie obudowy, do pasma przenoszenia, itd. Przeczytaj, zrozum, opcjonalnie możesz też wklepać parametry w program symulacyjny i zobaczyć, co wychodzi (nie zapomnij o dodaniu bardzo wysokiej oporności wyjściowej SETa), a potem kupić głośniki, włożyć do obudowy, ustawić mikrofon i zmierzyć odpowiedź częstotliwościową (podpowiadam: pomiar w polu bliskim). Dopiero potem pisz na forum.

 

Może by tak założyć gdzieś na forum dział albo chociaż wątek "Akustyczne przedszkole"? Jak widać, przydałby się, bo takich wpisów, jak Twój, są setki albo i tysiące. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do książek:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Vance Dickason tłumaczy po kawałeczku co to jest częstotliwość rezonansowa, dobroć, jak to się ma do działania w konkretnym typie obudowy, do pasma przenoszenia, itd. Przeczytaj, zrozum, opcjonalnie możesz też wklepać parametry w program symulacyjny i zobaczyć, co wychodzi (nie zapomnij o dodaniu bardzo wysokiej oporności wyjściowej SETa), a potem kupić głośniki, włożyć do obudowy, ustawić mikrofon i zmierzyć odpowiedź częstotliwościową (podpowiadam: pomiar w polu bliskim). Dopiero potem pisz na forum.

 

Może by tak założyć gdzieś na forum dział albo chociaż wątek "Akustyczne przedszkole"? Jak widać, przydałby się, bo takich wpisów, jak Twój, są setki albo i tysiące. Pozdrawiam.

Ale częstotliwość rezonansowa dla tego głośnika wynosi 65 hz według specyfikacji zamieszczonej powyżej .Jakim cudem ten konkretny głośnik przeniesie częstotliwość od 45 hz??????

Sam producent w/w głośnika podaje pasmo przenoszenia od 78 hz a częstotliwość rezonansową od 65 hz i jak długo żyję nie spotkałem takiego głośnika ,który częstotliwość rezonansową ma 65 hz pasmo przenoszenia od 78 hz i w optymalnej dla niego objętości VAS zacznie przenosić bas od 45 hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Jakim cudem? Żadnym. To czysta fizyka. Nic Ci nie poradzę, że nie wiesz, jak działa głośnik i strojenie bass-reflexu. Poczytaj książki, ściągnij jakiś program do symulacji, popróbuj trochę, zobacz, jakie znaczenie ma dla pasma przenoszenia dobroć, co zmienia w strojeniu wysoka oporność wzmacniacza. Bez większych problemów można się też dowiedzieć, jak Eminence definiuje pasmo przenoszenia. Podpowiadam, że Beta 8A to głośnik estradowy, który ma przyjąć na klatę przeszło dwieście wat, a ma +-3 mm wychylenia liniowego. Czym jest Vas, jak widzę, nie masz zielonego pojęcia. Rzeczy do przyswojenia:

- znaczenie dobroci dla pasma przenoszenia;

- znaczenie Rwy wzmaka dla dobroci;

- co to jest obciążalność elektryczna i obciążalność mechaniczna;

- co to jest objętość ekwiwalentna (Vas);

- co w odpowiedzi częstotliwościowej głośnika zmienia room gain (potrzebne do zrozumienia ostatniego zdania w poście);

- obsługa dowolnego programu do symulacji i interpretowanie wyników.

Nie chce mi się tłumaczyć wszystkiego po kolei i nie ma na to miejsca, przeczytaj coś z literatury, którą podałem. Elementarzem jest "Loudspeaker Design Cookbook" V. Dickasona, od tego zacznij. Skoro nie rozumiesz, to przyjmij na wiarę: Beta 8A swobodnie uzyskuje pasmo sześciodecybelowe w polu swobodnym od 45 Hz, co przekłada się na (co najmniej) takie samo pasmo trzydecybelowe w pomieszczeniu, nawet bardzo dużym.

 

Masz tu wynik szybkiej symulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem? Żadnym. To czysta fizyka. Nic Ci nie poradzę, że nie wiesz, jak działa głośnik i strojenie bass-reflexu. Poczytaj książki, ściągnij jakiś program do symulacji, popróbuj trochę, zobacz, jakie znaczenie ma dla pasma przenoszenia dobroć, co zmienia w strojeniu wysoka oporność wzmacniacza. Bez większych problemów można się też dowiedzieć, jak Eminence definiuje pasmo przenoszenia. Podpowiadam, że Beta 8A to głośnik estradowy, który ma przyjąć na klatę przeszło dwieście wat, a ma +-3 mm wychylenia liniowego. Czym jest Vas, jak widzę, nie masz zielonego pojęcia. Rzeczy do przyswojenia:

- znaczenie dobroci dla pasma przenoszenia;

- znaczenie Rwy wzmaka dla dobroci;

- co to jest obciążalność elektryczna i obciążalność mechaniczna;

- co to jest objętość ekwiwalentna (Vas);

- co w odpowiedzi częstotliwościowej głośnika zmienia room gain (potrzebne do zrozumienia ostatniego zdania w poście);

- obsługa dowolnego programu do symulacji i interpretowanie wyników.

Nie chce mi się tłumaczyć wszystkiego po kolei i nie ma na to miejsca, przeczytaj coś z literatury, którą podałem. Elementarzem jest "Loudspeaker Design Cookbook" V. Dickasona, od tego zacznij. Skoro nie rozumiesz, to przyjmij na wiarę: Beta 8A swobodnie uzyskuje pasmo sześciodecybelowe w polu swobodnym od 45 Hz, co przekłada się na (co najmniej) takie samo pasmo trzydecybelowe w pomieszczeniu, nawet bardzo dużym.

 

Masz tu wynik szybkiej symulacji.

A jaki głośnik byś polecał do niezbyt mocnego wzmacniacza lampowego ?????

Myślałem o głośniku szerokopasmowym Seas-a lub koaksjalnym Beyma .Czy robiłeś , słuchałeś kolumn w oparciu o głośniki o dużej efektywności ??????

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-19955-0-14991600-1316119175_thumb.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-19955-0-02578800-1316119239_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

>>>A jaki głośnik byś polecał do niezbyt mocnego wzmacniacza lampowego ?????

 

Po pierwsze, obaliłbym mit efektywności i mocy. Jak kto głośno słucha jest kwestią niezwykle indywidualną, poza tym, podwojenie mocy wzmacniacza nie powoduje, że jest (wrażeniowo) dwa razy głośniej - jest _nieco_ głośniej. Zrobiłem jakiś czas temu kolumnę 2-way na Etonie 7-360, który ma efektywność poniżej 90 dB, a kolumna od początku była opracowana tylko i wyłącznie pod wzmaki lampowe. Kilku forumowiczów gra na tych kolumnach, nikt nie narzekał, że grają za cicho.

 

>>>Myślałem o głośniku szerokopasmowym Seas-a lub koaksjalnym Beyma .Czy robiłeś , słuchałeś kolumn w oparciu o głośniki o dużej efektywności ??????

 

A ja mam pewne wymagania jakościowe, przez które czuję odrazę do szerokopasmowców i zmasakrowanych charakterystyk częstotliwościowych estradowych tub. Że już nie wspomnę tragicznych wręcz charakterystyk kierunkowych, w obu przypadkach.

 

("Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>A jaki głośnik byś polecał do niezbyt mocnego wzmacniacza lampowego ?????

 

Po pierwsze, obaliłbym mit efektywności i mocy. Jak kto głośno słucha jest kwestią niezwykle indywidualną, poza tym, podwojenie mocy wzmacniacza nie powoduje, że jest (wrażeniowo) dwa razy głośniej - jest _nieco_ głośniej. Zrobiłem jakiś czas temu kolumnę 2-way na Etonie 7-360, który ma efektywność poniżej 90 dB, a kolumna od początku była opracowana tylko i wyłącznie pod wzmaki lampowe. Kilku forumowiczów gra na tych kolumnach, nikt nie narzekał, że grają za cicho.

 

>>>Myślałem o głośniku szerokopasmowym Seas-a lub koaksjalnym Beyma .Czy robiłeś , słuchałeś kolumn w oparciu o głośniki o dużej efektywności ??????

 

A ja mam pewne wymagania jakościowe, przez które czuję odrazę do szerokopasmowców i zmasakrowanych charakterystyk częstotliwościowych estradowych tub. Że już nie wspomnę tragicznych wręcz charakterystyk kierunkowych, w obu przypadkach.

 

("Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett)

Ja mam wzm.Amplifon wt 40II i ma on problemy z wysterowaniem 2,5 drożnych kolumn na scan-speakach rewelatorach .Kolumny brzmią świetnie ale Amplifon nie daje im rady .Chciałem zrobić kolumny do Amplifona ,kupno kolumn np. Harpia Acoustic B 300 nie wchodzi w grę ze względu na cenę .Moje kolumny mają impedancję 4 omy , co też jest nie najlepsze dla lampiaka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Wybrałeś absolutnie najgorsze możliwe głośniki do lampy. Nie słyszałem, żeby którekolwiek z drogich głośników były gorsze do lampy, niż Revelatory. Chyba tylko Illuminatory mogą się "poszczycić" gorszą współpracą z lampą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałeś absolutnie najgorsze możliwe głośniki do lampy. Nie słyszałem, żeby którekolwiek z drogich głośników były gorsze do lampy, niż Revelatory. Chyba tylko Illuminatory mogą się "poszczycić" gorszą współpracą z lampą.

Jak kupowałem kolumny ,to nie miałem i nigdy nie słyszałem żadnego wzmacniacza lampowego ,stąd wybór kolumn Akustyka .Po dwóch latach jak już kupiłem kolumny przypadkiem natknąłem się na odsłuch wzmacniacza lampowego i po prostu mnie urzekła lampa.W/w kolumny słucham na co dzień na wzmacniaczu tranzystorowym.

Mógłbym sprzedać te kolumny ale sporo bym stracił i sporo musiałbym jeszcze dołożyć do odpowiednich kolumn do wzm.lampowego , dlatego myślę aby samemu zrobić jakieś kolumny .Na tym forum jest człowiek ,który ma monitory na scan-speaku i wzm.lampowy na 300B i podobno bez problemu mu wysterowywuje kolumny.

Barwowo to kolumny Akustyka mi się podobają ,są melodyjne , nie męczące ,muzykalne ,jedynie przydałaby się lepsza ,większa motoryka ,dynamika

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- > Father _PiO

Chyba masz rację piszac o tym demonizowaniu efektywności w przypadku zestawien kolumn ze wzmacniaczami SET. Znam system, w którym SET na diablach napedza kolumny Jm Lab Electra 926, uwazane za ponoc bardzo trudne do prawidlowego wysterowania, a tu zonk, bo rzeczony SET robi to bez trudu, a poziomy głośności, jakie można uzyskac w pomieszczeniu ok. 25 m2 moga urwac leb :) Z kolei ten sam SET już tak gladko nie napedza Triangli Antal 202, mających tez spora efektywność, i mi się zdaje, ze na to jak wzmacniacz lampowy wysteruje dane kolumny jest poza efektywnością również warunkowane zmiennością modulu impedancji, im mniejsze te zmiany tym lepiej w przypadku wzmakow lampowych. Skoro piszesz Father_PiO o zestawieniu głośników Eminecna I Monacora może podalbys wiecej szczegółów odnosnie jego, jakas może zwrotke zapodasz tudzież litraz obudowy ze stosownym tunelem b-r ? Wiem, ze to Twoja ciezka praca, ale może będziesz tak dobry i podzielisz się swoimi doświadczeniami w kwestii budowy kolumn na Eminence Beta 8A i Monacorze DT300 ? Arturp z naszego forum na tym eminencie beta 8a i tytanowej Beymie budowal kolumny, z reszta gdzies na forum udostępnił wszystkie dane :)

Pozdrawiam

Janek Rymarczyk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

>>>Znam system, w którym SET na diablach napedza kolumny Jm Lab Electra 926, uwazane za ponoc bardzo trudne do prawidlowego wysterowania

 

Zawsze to powtarzam: gra system jako całość, a nie poszczególne komponenty. Nie można w ciemno oczekiwać, że jeśli kolumny A grają dobrze ze wzmacniaczem X, a wzmacniacz Y z kolumnami B, to że kolumny A + wzmacniacz Y z automatu stworzą udaną kombinację. A z drugiej strony istnieją zestawy niby bezsensowne, które grają super.

 

>>>na to jak wzmacniacz lampowy wysteruje dane kolumny jest poza efektywnością również warunkowane zmiennością modulu impedancji

 

Dlatego moje kolumny mają aż dwa obwody linearyzacji modułu impedancji, który w zakresie 100-20000 Hz utrzymuje się w przedziale 7,0-8,1 ohma.

 

>>>może podalbys wiecej szczegółów odnosnie jego

 

To taka moja fantazja, nie robiłem takiej kolumny. Wybrałem te głośniki ze względu na efektywność i możliwość zrobienia bardzo niskiego podziału. Myślałem od początku o kolumnie omnipolarnej, wiec nie muszę się martwić kiepskimi charakterystykami kierunkowymi dużej kopułki. Eminence'a Beta 8A zawiera któryś starszy model WLM-a, a DT-300 użył Troels tutaj: http://www.troelsgravesen.dk/C17_II.htm Trochę informacji o nich jest. W układzie omnipolarnym mogłyby być bardzo dobrym i tanim projektem.

 

>>> tudzież litraz obudowy ze stosownym tunelem b-r ?

 

Strojenie jak na obrazku, 25-30 litrów strojone na 50-57 Hz, zależnie od upodobań. Ja wolałbym strojenie wysokie, objętość mniejszą niż większą.

 

Wracając do tematu: zdecydowanie polecam do lampy Vifę M21WJ-09-08, ożenioną z małą wstęgą, np. taką: http://allegro.pl/fountek-neocd3-5h-glosnik-wstegowy-wys-gratis-i1798625170.html Trzeba tylko wywalić mu tę tubkę i zrobić normalny, płaski front. Obu głośników używałem, Vifę połączyłem z małym Aurum Cantusem, ale ogólnie Founteki uważam za lepsze. Vifa bardzo ładnie gra z lampą, ale raczej pasuje do lekkiej muzy, miłośnicy dubstepu i tego typu łubu-dubu będą zawiedzeni.

 

Interesujące są też dwie Beymy: http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p102,8lw30 oraz http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p972,8p300-fe To ta sama kategoria, co Beta 8A, ale sprawiają lepsze, bardziej "solidne" wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem kolumny ,to nie miałem i nigdy nie słyszałem żadnego wzmacniacza lampowego ,stąd wybór kolumn Akustyka .Po dwóch latach jak już kupiłem kolumny przypadkiem natknąłem się na odsłuch wzmacniacza lampowego i po prostu mnie urzekła lampa.W/w kolumny słucham na co dzień na wzmacniaczu tranzystorowym.

Mógłbym sprzedać te kolumny ale sporo bym stracił i sporo musiałbym jeszcze dołożyć do odpowiednich kolumn do wzm.lampowego , dlatego myślę aby samemu zrobić jakieś kolumny .Na tym forum jest człowiek ,który ma monitory na scan-speaku i wzm.lampowy na 300B i podobno bez problemu mu wysterowywuje kolumny.

Barwowo to kolumny Akustyka mi się podobają ,są melodyjne , nie męczące ,muzykalne ,jedynie przydałaby się lepsza ,większa motoryka ,dynamika

 

Tak się składa że że za niedługi czas będę posiadaczem SE na diabłach i miałem akustyki na revelatorach , miałem też amplifona wt40 ( a dokładnie przez okres 5 lat 3 sztuki).

 

Obecnie posiadam co jak co ale kapitalne monitory sonus faber electa amator 1 , gram w tej chwili na dość wydajnym wzmacniaczu cayin a88t , wczesniej na hybrydzie unisona.

 

Co do amplifona bardzo fajny wzmacniacz ładna przestrzeń , świetna góra ale co do basu mam sporo zastrzeżeń - owszem bas schodzi bardzo nisko ale jest słabo kontrolowany/za wolny co sprawia wrażenie nieco osłabionej dynamiki (w jadisie na el34 podobny efekt) w manleyu stingray znacznie lepiej w cayinie na kt88 tego problemu brak.

 

W tej chwili buduję sobie kolumny zaprojektowane przez Father_Pio na etonie i wstędze founteka. Z ręką na sercu mogę polecić ten projekt (mają te kolumny między innymi areg ( SE na gm 70) i involve (Se na diabłach - mi też się taki robi :))

 

Oczywiście porównywałem swoje sonusy u forumowego kolegi involve na jego lampce.

 

Wnioski:

Wzmacniacz nie był w stanie wysterować 8ohm sonusów o podanej efektywności 88 db , i nie chodzi o poziomy głośności bo zagrał głośno , czysto bez jakichkolwiek zniekształceń na wokalu i " lekkich " klimatach było pięknie ale problemy pojawiły się przy dynamicznych kawałkach np z płyty Hansa Zimmera z muzyki z filmu "gladiator".

 

Na kolumnach zaprojektowanych przez Father_Pio ten problem nie miał miejsca (87 db 6 0hm z tego co kojarzę )

 

Brzmieniowo sonusy miały nieco mniej średnicy , wstęga founteka daje wrażenie niesamowitej przestrzeni dźwięk totalnie oderwany od głośników (lepiej niż u audio physica), świetny bas. Kopułka esotar 330 dynaudio (wg mnie najlepsza tekstylna na świecie) miała nieco lepsze wybrzmienia i grała bardziej słodko od wstęgi ale nieco traciła na ilości szczegółów ale żeby coś więcej napisać muszę skonfrontować dłużej obydwie kolumny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

a ja dodam od siebie, jako, że niedawno miałem okazję na bezpośrednie porównanie wspomnianych tutaj kolumn (eton + fountek) z kolumnami na kewlarowym SS i bardzo cenionym przez diyowców Morelu MDT30 (często porównywanym z szczytowymi modelami kopułek Dynaudio) i zarówno na tranzystorze Roksan Caspian jak i na moim Secie GM70 el Fuego (tak nazywa się projekt Piotrka na Etonie i Founteku) wyrażanie grały lepiej. Najmniejsze różnice były na basie natomiast środek i góra to zupełnie inna liga, kolumny dłużej wybrzmiewały, przekazywały znacznie więcej informacji a zarazem były bardziej muzykalne, przestrzeń głębsza i bardziej wyraźna, precyzyjna. Gitara elektryczna Joe Bonamassa pokazała znaczne różnice w odsłuchu, na wstędze (founteku) było słychać długie i wyraźne wybrzmiewanie strun na kopułce dźwięk sie po prostu kończył. Gram na tych kolumnach od 2 lat i do czasu zrealizowania nowego (dość szalonego :)) projektu nie widzę dla nich konkurencji w tym zakresie cenowym. I na koniec to nie jest reklama ani kiełbasa wyborcza tylko moja opinia jako użytkownika :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wszystko high-end co się świeci......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- > Father_PiO

Dzieki za odp. Myslalem ze może cos juz robiles na w/w przetwornikach, generalnie arturp drążył temat 8 calowych eminencow na forum, właściwie dal gotowe przepisy na kolumny o wysokiej efektywności i tak jak Ty piszesz w budzie ok. 25 litrow strojonej do 50 – 60 Hz sam stwierdzil ze basu nie brakuje i nie czuc jakos szczególnie brakow w jego rozciągnięciu na przykład w jazzie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstęga gra dość specyficznie, miałem okazję słuchac kilku i wydaje mi się ze z lampą nie jest to najlepsze połączenie. Wysokie bardzo szczegółowe, może zbyt szczególowe. Ale w sumie dźwięk nieco nienaturalny, przejskrawiony.

Wolę kopułki.

Jeżeli chodzi o diabełki to pociągną większość dostepnych kolumn. Ale też zalezy to dużej mierze od wzmacnicza i jego budowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Zupełnie się z Tobą nie zgadzam. Co to były za kolumny? Wstęgi trzeba odpowiednio zestroić i nie mogą grać w akustycznie słabym pomieszczeniu, bo promieniują poza osią dużo większą energię niż kopułka, przez to bardziej "nasycają" scenę górą pasma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

a ja dodam od siebie, jako, że niedawno miałem okazję na bezpośrednie porównanie wspomnianych tutaj kolumn (eton + fountek) z kolumnami na kewlarowym SS i bardzo cenionym przez diyowców Morelu MDT30 (często porównywanym z szczytowymi modelami kopułek Dynaudio) i zarówno na tranzystorze Roksan Caspian jak i na moim Secie GM70 el Fuego (tak nazywa się projekt Piotrka na Etonie i Founteku) wyrażanie grały lepiej. Najmniejsze różnice były na basie natomiast środek i góra to zupełnie inna liga, kolumny dłużej wybrzmiewały, przekazywały znacznie więcej informacji a zarazem były bardziej muzykalne, przestrzeń głębsza i bardziej wyraźna, precyzyjna. Gitara elektryczna Joe Bonamassa pokazała znaczne różnice w odsłuchu, na wstędze (founteku) było słychać długie i wyraźne wybrzmiewanie strun na kopułce dźwięk sie po prostu kończył. Gram na tych kolumnach od 2 lat i do czasu zrealizowania nowego (dość szalonego :)) projektu nie widzę dla nich konkurencji w tym zakresie cenowym. I na koniec to nie jest reklama ani kiełbasa wyborcza tylko moja opinia jako użytkownika :)

 

 

Witam - co to za głośniki siedzą w tej ładnej kolumnie, jaka jest jej wielkość?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Monobloki DIY SET 300B/6SN7 kolumny DIY Audio Nirvana Super 10" i CASTLE ISIS CD Fonica CDF 002R Lenco L-75 - ART DJ II

PC audio: HP 5740 Daphile -> DAC PCM 1794 + XMOS U8 + Raspberry pi 2 lub konwerter JarkaC -> DAC NOS Muse 4xTDA1543,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - co to za głośniki siedzą w tej ładnej kolumnie, jaka jest jej wielkość?

 

Fountek NEOCD2.0, Eton 7-360 37 hex, 15,5L BR

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wszystko high-end co się świeci......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Leży w necie recenzja WLMów z Eminencem. Nie pamietam co tam piszą ale zapewne Betka gra niezaobfitym ale cholernie dobrym jakościowo basikiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, obaliłbym mit efektywności i mocy.

o micie efektywności mówią tylko ci którym kojarzy się ona z głośnością, te głośniki są po prostu bardziej ekspresyjne

ale skoro radzisz jak ekspert doradź i mnie: jaki głośnik można zastosować do onkena

pudło strojone poniżej rezonansu wymusza zastosowanie głośnika przetwarzającego efektywnie w okolicach własnego rezonansu bo po co tak stroić jeśli wyjdzie -20dB

znasz taki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Polecam lekturę elementarza akustyki i głośników dynamicznych. Efektywne przetwarzanie w okolicach rezonansu jest, najprościej mówiąc, związane z dobrocią. Szukaj pod tym hasłem. Butterworth i te sprawy, w książkach to jest. Pozdrawiam.

 

PS. Shift i kropkę w klawiaturze masz popsute?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie coś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Watów jak do lampy,niskie fs.Zastanawiam sie czy to nie świetna propozycja do lampy,tylko Qts wskazuje raczej na variovent.Powiedzcie coś na temat zamiast zadymiać.

 

Do Onkena nic lepszego nie wymyślili jak woofery pro albo vintage jakieś Jbl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie również kończę swojego SET na 6S33S, na dzień dzisiejszy mam PP EL34 i kolumny 2,5 drożne bassrefleks przód. EL34 dają bez zająknięcia radę wysterować w/w.Jednak chciałbym spróbować przy diabełkach czegoś nowego, i tu mam pytanie czy odgrody mogą być dobrym kierunkiem ? z tym iż pomieszczenie jest dość małe ok.20m2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek jak chcesz to jutro zerkne jak mój Omak na el84 10watt wysteruje w odgrodzie 15 i 12 calowce.

 

Moim zdaniem potrzeba mocy chociaż kiedyś podłączyłem Monacor 200 watt do Omaka i dawał rade w bassreflex

 

Obecnie Monacory sp30\200NEO grają pod Omakiem w odgrodzie ale wspieram to 15calowcami i tranzystorem.Same Monacory grają delikatnym basem,no chyba żeby mocne filtry zrobić i nisko to ciąć.

 

Ja jak bym robił kompletną pasywną odgrode to dwa 12calowce albo jeden 15 calowiec

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.