Skocz do zawartości
IGNORED

opony całoroczne


mikson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, stench napisał:

A ja się zastanawiam, czy jak mi padną zimówki to w ich miejsce nie kupić całorocznych. Na upalne lato letnie, a na sezon chłodny i mokry całoroczne, które wtedy lepiej się sprawują od letnich i od zimowych.

P.S na narty w góry nie jeżdżę.

Przekombinujesz i przepłacisz. A jak śnieg spadnie to będziesz żałować. Jeśli już to całoroczne i zimówki, ale to też większego sensu nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kghm napisał:

Najgorsze są okresy przejściowe. Byłem w Kudowa-Zdrój koniec kwietnia. Deszcz że śniegiem około 0 stopni wszyscy na letnich już pod górę nie podjechali, czekali na piaskarkę. Na swoich goodyear season 4, bez problemu. Super opony, zachowują się jak dobre zimówki. 

Najgorszy jest śnieg i podjazdy, tam gdzie zimówka podjedzie z lekkim trudem wielosezon polegnie totalnie. Używam te opony w dwóch autach, które zimą jak jest źle mogą stać a latem robią do 10kkm.

Zeszłej zimy worek piasku i szufla to standardowe wyposażenie nie tylko u mnie. Opony są spoko przy pierwszym sezonie gdzie guma jeszcze nie uległa degradacji a chemia nie wyparowała.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
16 godzin temu, fetek napisał:

Najgorszy jest śnieg i podjazdy, tam gdzie zimówka podjedzie z lekkim trudem wielosezon polegnie totalnie.

Dokładnie taki przykład miałem rok temu. Sąsiad na swoich super duper wielosezonówkach utknął na prostej choć ośnieżonej (lekko oblodzonej drodze) a Nokiany WR D4 poradziły sobie bez trudu. Przynajmniej szybko wyciągnął wnioski i kupił w nast. tygodniu prawdziwe zimówki, bodajże Blizzaka LM005, którego później bardzo chwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 3 sezon na crossclimat i jakoś na razie nie miałem problemów.

W górach zimą też byłem parę razy. Podjazdu do garażu też nie zawsze chciało mi się odśnieżać. Może za spokojnie jeżdżę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Jeżdżę 3 sezon na crossclimat i jakoś na razie nie miałem problemów.

W górach zimą też byłem parę razy. Podjazdu do garażu też nie zawsze chciało mi się odśnieżać. Może za spokojnie jeżdżę. 

Pierwsze zimówki założyłem dopiero w trzecim aucie, jakoś nie pamiętam abym przedtem gdzieś w zimie utknął, a jedyny poważniejszy poślizg w zimie zaliczyłem na zimówkach właśnie 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lodzie pod górkę na żadnej się nie podjedzie.

Cała dyskusja to, jak sławetna o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Świętami Bożego Narodzenia. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wszystko zalezy od efektywnosci jakiej oczekujemy od naszego auta

mamy rózne oczekiwania

mamy rózne auta

mamy rózne nawyki umiejetnosci

kazdy napisze swoje zdanie i tyle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, boomaga napisał:

Dokładnie taki przykład miałem rok temu. Sąsiad na swoich super duper wielosezonówkach utknął na prostej choć ośnieżonej (lekko oblodzonej drodze) a Nokiany WR D4 poradziły sobie bez trudu. 

To jeszcze podaj jakie wielosezonówki, jaki rocznik, grubość bieżnika itp. Jeżdżę zimą w góry i jeszcze ani razu mnie nie zawiodły, ani razu się nie zakopałem. Symbol góry z płatkiem śniegu na oponie oznacza, że jest to pełnoprawna opona o parametrach zimowych.

Najwygodniejsze w całorocznych oponach jest to, że pierwszy czy ostatni śnieg nigdy cię nie zaskoczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kghm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na wielosezonowych i więcej zimowych nie kupię. Były Micheliny CC, później Bridgestone A005 i obecnie Pirelli Cinturato. Pirelli jak dotąd najcichsze i maja jakiś bajer jeśli opona zostanie przebita można jechać dalej.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, kichanadeta napisał:

Jeżdżę na wielosezonowych i więcej zimowych nie kupię.

Komplet lato / zima mam w trzech autach, różne zestawy opon wielosezonowych też w trzech autach.  Łącznie wyjeżdżałem 5 różnych opon wielosezonowych w jednym rozmiarze i wszystkie mają te same cechy i te same problemy. Tu nie ma żadnej filozofii.

Ja wiem że do auta, które musi być zawsze czynne nigdy nie kupię opony wielosezonowej ani taniej zimówki.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy, gdzie w jakim regionie się przemieszczasz. W Hamburg praktycznie śniegu nie uświadczysz więc i opony zimowe maja niewielki sens.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, fetek napisał:

Ja wiem że do auta, które musi być zawsze czynne nigdy nie kupię opony wielosezonowej ani taniej zimówki.  

To jasne, tylko że 90 albo i więcej procent kierowców nie ma takich potrzeb.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, boomaga napisał:

A ja jednak uważam, że jednak powietrze premium i wtedy nawet zimowe opony niepotrzebne.

 

Wystarczy balon z helem na dachu i koła też niepotrzebne. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Zbig napisał:

To jasne, tylko że 90 albo i więcej procent kierowców nie ma takich potrzeb.

no tak, bo nikt w tym kraju nie pracuje.. albo wszyscy są eko i walą z buta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, fetek napisał:

Ja wiem że do auta, które musi być zawsze czynne nigdy nie kupię opony wielosezonowej ani taniej zimówki.  

To wtedy najlepiej dwa auta, jedno na zimówkach, drugie na letnich.

Kiedyś jeździło się tylko na całorocznych D-124 i auto zawsze było czynne i zimy o wiele większe. A jaka jest przepaść technologiczna między takimi CrossClimate a oponami z lat 80.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kghm napisał:

To wtedy najlepiej dwa auta, jedno na zimówkach, drugie na letnich.

Napisałbym jeszcze czego... ale znam kilku co tak robi...

1 godzinę temu, kghm napisał:

Kiedyś jeździło się tylko na całorocznych D-124 i auto zawsze było czynne i zimy o wiele większe. A jaka jest przepaść technologiczna między takimi CrossClimate a oponami z lat 80.

ile kiedyś było aut? miejsca na hamowanie itd ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Jeżdżę 3 sezon na crossclimat i jakoś na razie nie miałem problemów.

W górach zimą też byłem parę razy. Podjazdu do garażu też nie zawsze chciało mi się odśnieżać. Może za spokojnie jeżdżę. 

A może masz 4x4? Tak, masz 4x4.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Przemysław_51508 napisał:

Mam. A do AWD nie trzeba dobrych opon?

Do ruszenia w śniegu? Nie. W 4x4 każde z napędzanych kół musi tylko ćwierć a nie pół masy samochodu w ruch wprawić i nie musi pokonywać oporu kół nienapędzanych. Różnica nie jest subtelna a kolosalna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
4 godziny temu, szymon1977 napisał:

Do ruszenia w śniegu? Nie. W 4x4 każde z napędzanych kół musi tylko ćwierć a nie pół masy samochodu w ruch wprawić i nie musi pokonywać oporu kół nienapędzanych. Różnica nie jest subtelna a kolosalna.

Niestety wielu 4x4 zapomina o prawach fizyki i nie zdaje sobie sprawy, że nie sztuka ruszyć, sztuka się zatrzymać. Takie auto 4x4 przeważnie jest sporo cięższe od zwykłego z napędem na przód, bezwładność większa i nieszczęście gotowe. Sam byłem świadkiem szarżowania takiego pana Toyotą Hilux (leciał jak przecinak, bo on ma napęd na 4 koła, to może), który staranował nomen omen toyote Yaris. Ona się zdążyła zatrzymać, on już nie. Yariska poszła do kasacji, pani do szpitala, a kierowca udawał głupa (wróć, może nie udawał). Oczywiście nie neguję napędu 4x4 ale czasami zbyt duża pewność siebie (nie tylko w tym przypadku) może doprowadzić do nieszczęścia.

A piszę to w kontekście, że nawet 4x4 potrzebuje zimą dobrych opon zimowych, bo co z tego, że ruszysz jak się nie zatrzymasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, boomaga napisał:

Niestety wielu 4x4 zapomina o prawach fizyki...

Sam bym się kiedyś rozj.bał, wspaniałym Audi 90 2.3 20V quattro. Jechałem spokojnie bo auto nie moje a warte wtedy worek pieniędzy (dziś ze dwa worki), a że przy ruszaniu koła nie mieliły, to się nie zorientowałem jak bardzo jest ślisko.

Jedno z najwspanialszych aut, z jakimi miałem do czynienia

1631-f.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, szymon1977 napisał:

Do ruszenia w śniegu? Nie. W 4x4 każde z napędzanych kół musi tylko ćwierć a nie pół masy samochodu w ruch wprawić i nie musi pokonywać oporu kół nienapędzanych. Różnica nie jest subtelna a kolosalna.

większość tych aut bez dodatkowej elektroniki nie ruszy z miejsca, pamiętaj że tam nie ma gadżetów z terenówek, które w razie problemu możesz zastosować.

3 godziny temu, boomaga napisał:

Niestety wielu 4x4 zapomina o prawach fizyki i nie zdaje sobie sprawy, że nie sztuka ruszyć, sztuka się zatrzymać. Takie auto 4x4 przeważnie jest sporo cięższe od zwykłego z napędem na przód, bezwładność większa i nieszczęście gotowe. Sam byłem świadkiem szarżowania takiego pana Toyotą Hilux (leciał jak przecinak, bo on ma napęd na 4 koła, to może), który staranował nomen omen toyote Yaris. Ona się zdążyła zatrzymać, on już nie. Yariska poszła do kasacji, pani do szpitala, a kierowca udawał głupa (wróć, może nie udawał). Oczywiście nie neguję napędu 4x4 ale czasami zbyt duża pewność siebie (nie tylko w tym przypadku) może doprowadzić do nieszczęścia.

A piszę to w kontekście, że nawet 4x4 potrzebuje zimą dobrych opon zimowych, bo co z tego, że ruszysz jak się nie zatrzymasz.

4x4 zimą bez elektroniki jest bardziej niebezpieczniej niż ośka, auto nawet na lodzie będzie jechać a w momencie złapania przez 1-2 koła trakcji wystrzeli jak z procy i nieszczęście gotowe.

Z hamowaniem nie ma problemów, drzew i innych aut zazwyczaj nie brakuje.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, fetek napisał:

większość tych aut bez dodatkowej elektroniki nie ruszy z miejsca, pamiętaj że tam nie ma gadżetów z terenówek, które w razie problemu możesz zastosować.

Pamiętam. Pisząc, że ruszy bez problemu biorą pod uwagę np hamulce symulujące szperę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, szymon1977 napisał:

Jedno z najwspanialszych aut, z jakimi miałem do czynienia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Stoi takie audi na jednym z parkingów w Hamburgu i gnije, koroduje, pleśnieje… Żal patrzeć. Pstryknę foto przy okazji. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, boomaga napisał:

A piszę to w kontekście, że nawet 4x4 potrzebuje zimą dobrych opon zimowych, bo co z tego, że ruszysz jak się nie zatrzymasz.

Od czego ABS ? i w takim razie co z tymi oponami bo ruszyć potrafią a hamować już nie

ABS ABS-owi nie równy ale to też pewnie wiecie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, ASURA napisał:

Od czego ABS ? i w takim razie co z tymi oponami bo ruszyć potrafią a hamować już nie

ABS zima przy śniegu bardziej szkodzi niż pomaga. Opona bez ABSu zbiera śnieg przed sobą, co daje dodatkowe tarcie (mówię o raczej małych prędkościach), z ABSem owszem pomaga tarcie statyczne, ale jest tak mała różnica między dynamicznym, że zyski są prawie żadne, a "kupka" śniegu z przodu pod oponą dają większą siłę hamowania. Oczywiście na samym lodzie to już w zasadzie nic nie pomoże, ani dobra opona ani ABS, jedynie kolce lub łańcuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, boomaga napisał:

Takie auto 4x4 przeważnie jest sporo cięższe od zwykłego z napędem na przód, bezwładność większa i nieszczęście gotowe.

Moja honda ma niewiele ponad 1500 kg. To nie  specjalnie dużo jak na dzisiejsze czasy gdy zwykły golf może tyle ważyć. 

Z hamowaniem też nie mam problemów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.