Jump to content
Violet

Panele akustyczne Vicoustic Wave Wood

Recommended Posts

Również wczoraj oglądałem panele Vicoustic na Audio Show i chyba się zdecyduję.


Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 3x Wireworld stratus 5.2 : MIT MH 750E PLUS 2x3m, Ekran: 120" Projektor: Benq W1070::: Amplituner: Denon AVR X3300 Kolumny Dolby Atmors 5.1.2: Focal Chorus 826V (front), 705V (tył, sufit), CC800V (centralny), SW800V (Subwooferr)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recenzenci z 6.moons pewnie też wieszają sobie panele Vicoustic wyłącznie to w celach estetycznych/wizualnych:

 

http://www.6moons.com/audioreviews/totaldac/4.html

post-17176-0-32629400-1321218834_thumb.jpg

post-17176-0-46045700-1321218856_thumb.jpg

Edited by Violet

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też oglądałem i niestety na żywo już tak dobrze się nie prezentują.

zapytałem człowieka jaka jest gęstość zastosowanej pianki? czy są to takie same jakie można dostać u innych producentów? czym się wyróżniają? Nie bardzo potrafił mi odpowiedzieć, odesłał na stronę internetową z pomiarami i oczywiście podkreślił wartości estetyczne.

 

ustroje te są na allegro przeliczone na PLN. Jak dla mnie ceny bardzo wysokie jak na zwykłą piankę obszytą materiałem lub z naklejoną sklejką.

 

W pomieszczeniu i w miejscach w jakich zastosował panele Violet musiał uzyskać opisaną poprawę.

 

Ja opisywałem podobne zmiany w swojej aranżacji z panelami DIY z wełny mineralnej.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recenzenci z 6.moons pewnie też wieszają sobie panele Vicoustic wyłącznie to w celach estetycznych/wizualnych:

 

W tym pokoju nie mam prawie żadnej adaptacji akustycznej :) Cztery panele z gąbki nić prawie nie wniosą. Ktoś z tego zdjęcia ustawiając panele za monitorami, pewnie chciał ograniczyć efekt SBIR, ale zapomniał, że chodzi o niskie częstotliwości, a nie powyżej 200Hz. One mogą być uzupełnieniem przy normalnej adaptacji, gdy masz już zaadoptowane pasmo 30-200Hz. Oczywiście są lepsze od gołej ściany, bo w odpowiedniej ilości zlikwidują trzepoczące echo.

 

Ja opisywałem podobne zmiany w swojej aranżacji z panelami DIY z wełny mineralnej.

 

I takie panele odpowiednio wykonane są o niebo lepsze (skuteczniejsze) i tańsze od w/w Vicoustic Wave Wood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recenzenci z 6.moons pewnie też wieszają sobie panele Vicoustic wyłącznie to w celach estetycznych/wizualnych:

 

http://www.6moons.com/audioreviews/totaldac/4.html

 

Może to i działa jak powinno, jednak nie wygląda jak powinno... sam kiedyś rozważałem tego typu panele, ale odstraszyła mnie cena. Teraz, po 'dotknięciu' wiem, że jakość wykonania (a w zasadzie użytych materiałów) jak na produkt fabryczny jest relatywnie słaba. Podejrzewam, że w podobnej cenie stolarz wykona zdecydowanie lepiej jednostkowe sztuki - przynajmniej tą wersję wve wood, bo flexi wood będzie nieco trudniejsze w kwestii cięcia gąbki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pewnie chciał ograniczyć efekt SBIR, ale zapomniał, że chodzi o niskie częstotliwości, a nie powyżej 200Hz. One mogą być uzupełnieniem przy normalnej adaptacji, gdy masz już zaadoptowane pasmo 30-200Hz. Oczywiście są lepsze od gołej ściany, bo w odpowiedniej ilości zlikwidują trzepoczące echo.

 

 

Czytam kolejny twój post kładący nacisk na pasmo poniżej 200hz. Skąd te zapędy ? W moim mniemaniu największą bolączką złych pomieszczeń są zaburzenia sceny i barwy spowodowane gołymi ścianami. U mnie przykładowo (chyba jest typowe) w 2 pomieszczeniach największy problem/pogłos pojawia się w okolicach 500-600hz. Dlatego dla mnie najważniejsze są częstotliwości 400hz+.

 

Z typowymi problemami na basie walka poprzez adaptację jest trudna. Przede wszytskim zajmuje dużo przestrzeni. Są inne sposoby żeby zachować dobry wygląd pomieszczenia, a zwalczać skutecznie basowe rezonanse. W mojej opinii należy:

 

1. Ustawić należycie kolumny/ poszukać miejsca z mniejszymi rezonansami

2. Użyć parametrycznego Equalizera DSP, by wyciąć rezonanse

3. Nawet do kolumn pełnopasmowych używać subwoofera lub 2 lub 3 subwooferów, ustawionych w różnych miejscach/rogach pomieszczenia by rozbić rezonanse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam kolejny twój post kładący nacisk na pasmo poniżej 200hz. Skąd te zapędy ? W moim mniemaniu największą bolączką złych pomieszczeń są zaburzenia sceny i barwy spowodowane gołymi ścianami. U mnie przykładowo (chyba jest typowe) w 2 pomieszczeniach największy problem/pogłos pojawia się w okolicach 500-600hz. Dlatego dla mnie najważniejsze są częstotliwości 400hz+.

 

Z typowymi problemami na basie walka poprzez adaptację jest trudna. Przede wszytskim zajmuje dużo przestrzeni. Są inne sposoby żeby zachować dobry wygląd pomieszczenia, a zwalczać skutecznie basowe rezonanse. W mojej opinii należy:

 

1. Ustawić należycie kolumny/ poszukać miejsca z mniejszymi rezonansami

2. Użyć parametrycznego Equalizera DSP, by wyciąć rezonanse

3. Nawet do kolumn pełnopasmowych używać subwoofera lub 2 lub 3 subwooferów, ustawionych w różnych miejscach/rogach pomieszczenia by rozbić rezonanse

 

Bo to pasmo jest najważniejsze - niestety masz rację bardzo trudno walczyć z podstawowym (najniższym) rezonansem pomieszczenia. Ale to on wpływa na jakość basu, jego zabarwienia, niedokładność i inne niedoskonałości. Co do używania korekcji EQ - radzę ostrożność. Robiłem pomiary po zastosowaniu EQ - chciałem ograniczyć rezonans - wycięło pół niskiego basu. Oczywiście trzeba zaadoptować duże płaskie powierzchnie jak ściany, podłogę, sufit oraz duże meble. Wyrówna to pogłos i ograniczy trzepoczące echo.

 

Generalnie dobrze zaadoptowane akustycznie pomieszczenie powinno charakteryzować się wyrównanym czasem wybrzmienia poszczególnych częstotliwości w całym zakresie audio. Ponadto ów czas wybrzmienia nie powinien być zbyt długi, zwłaszcza w zakresie najniższych częstotliwości, gdyż może to powodować powstawanie fal stojących pomiędzy dwiema równoległymi płaszczyznami ścian, podłogi i sufitu lub pomiędzy większymi porzedmiotami znajdującymi się w pomieszczeniu.

 

Pogłos niskotonowy jest właśnie tym czynnikiem, który najdotkliwiej wpływa na odbiór muzyki w wielu jej aspektach: nie dotyczy to tylko pasma niskich częstotliwości lecz całego obszaru. Dudniący bas maskuje bowiem detale o znaczenie mniejszej głośności czyniąc je niesłyszalnymi.

post-11945-0-12891000-1321557529_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. Nawet do kolumn pełnopasmowych używać subwoofera lub 2 lub 3 subwooferów, ustawionych w różnych miejscach/rogach pomieszczenia by rozbić rezonanse

 

Dodawanie kolejnych źródeł fal niskich częstotliwości i to ustawionych w różnych miejscach bardziej skomplikuje rozkład ciśnień niskich częstotliwości. Generalnie preferuję jeden sub lub dwa suby ustawione symetrycznie. Fale niskich częstotliwości nie są odbierane przez ucho ludzkie jako mocno kierunkowe, dzięki czemu nie symetryczne ustawienie subwooferów nie będzie tak mocno słyszalne jak w przypadku nie równomiernego rozstawienia kolumn pełnopasmowych. Jednak ich umieszczenie ma ważny wpływ na lokalizację miejsc gdzie bas w pomieszczeniu jest mocny, słaby lub w ogóle prawie nie występuje dla danej częstotliwości.

Ogólnie lepiej zastosować pułapki basowe lub absorbery szerokopasmowe dla uzyskania różniejszego i bardziej zróżnicowanego basu niż dostawiać kolejne subwoofery, które spotęgują i tak nie równomierny rozkład częstotliwości niskich tonów w pomieszczeniu.


Pozdrawiam Mirosław Andrejuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imacman:

 

Jakiego korektora używałeś ? Wycięło strasznie szeroką dzirę. Ja wycinam rezonanse bardzo precyzyjnie. Trochę jakbym wbijał szpilki w bardzo wąski zakres częstotoliwości. Czyli używam filtrów o bardzo niskim Q.

 

Levy:

 

Właśnie chaos wprowadzany przez kolejne źródła niskich częstotliwości powoduje skuteczne osłabienie rezonansów pomieszczenia. Optymalna ilość to 3 subwoofery. Polecam lekturę Earla Geddes z GeddLee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imacman:

 

Jakiego korektora używałeś ? Wycięło strasznie szeroką dzirę. Ja wycinam rezonanse bardzo precyzyjnie. Trochę jakbym wbijał szpilki w bardzo wąski zakres częstotoliwości. Czyli używam filtrów o bardzo niskim Q.

 

 

Korektor nie jest mój - opisałem to spotkanie w tym wątku:

 

http://www.audiostereo.pl/klub-zwolennikow-i-nie-tylko-korektora-cyfrowego-firmy-behringer-deq2496_65001.html/page__view__findpost__p__2315070

 

Na innym forum piszą, że korekcja EQ może być jako końcowy efekt adaptacji i nić nie zastąpi ustrojów przystosowanych do okiełznania niskich częstotliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że porządana kolejność to adaptacja->EQ

 

Jednak z praktycznego punktu widzenia walka z rezonansami poniżej 100hz to często szpecenie i wybitnie skuteczne zmniejszanie powierzchni życiowej :(

 

Co do DEQ2496 to albo sprzęt był uszkodzony albo źle ustawiony. To jest bardzo precyzyjne urzadzenie i da się go używać z chirurgiczną precyzją. Efekty na basie potrafią być spektakularne.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

multiple subwoofers paper: (m.in.ciekawe wykresy)

 

http://mehlau.net/audio/multisub_geddes/

Edited by fakamada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że porządana kolejność to adaptacja->EQ

 

Co do DEQ2496 to albo sprzęt był uszkodzony albo źle ustawiony. To jest bardzo precyzyjne urzadzenie i da się go używać z chirurgiczną precyzją. Efekty na basie potrafią być spektakularne.

 

Korektor to Behringer DEQ 1024 - niestety nie znam się na ustawieniach, a kolega też kupił go parę dni temu. Ja robiłem tylko pomiary.

 

Jednak z praktycznego punktu widzenia walka z rezonansami poniżej 100hz to często szpecenie i wybitnie skuteczne zmniejszanie powierzchni życiowej :(

 

 

To fakt, nie zawsze jest to akceptowane wizualnie i praktycznie.

Edited by Imacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niebawem będę miał u siebie Vicoustic Vari Bass. Ciekawe co zmienią w dźwięku?

 

Całkiem fajnie wyglądają te "Tubetrapy" - sądząc po otworach działanie rezonansowe, czy wiesz może co jest w środku takiej rury? Ile takich ustrojów planujesz?

 

Ze zdjęcia widać, że można sterować pojemnością takiego ustroju - czyli dopasować do rezonansu pomieszczenia. Dobrze by było jakbyś posiadał jakiś podstawowy system pomiarowy aby lepiej wykorzystać takie fajne ustroje.

Edited by Imacman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowy system pomiarowy już mam - moje uszy :)

  • Like 1

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się nimi interesowalem ale czytałem opinie na zachodnim forum gdzie gość kupił 2 lub 4 i trochę się rozczarował.

Co prawda stwierdził że jakieś ich działanie jest ale dalece poniżej oczekiwań i moźe jak byłoby ich wiecej to byłoby lepiej i to oczywiste.

To jest jednak działanie na zasadzie Helmholtza bo sama gąbka w nich użyta nie pochłonie basu a wielkość i pojemność tych Vari Bass też jest mała więc skutecznie moźe to działać tylko

na określoną częstotliwość.

No i tu zaczynają się schody bo w zakresie 20-150hz zwykle mamy kilka fal stojących w każdym kierunku czyli z lewa dp prawa,z tylu do przodu i z góry w dół.

U mnie na 55m2 mam po 6 różnych fal x3 kierunki to jest 18. Nawet jesli ktoś ma mniej np 15 to musiałby mieć po 4 takie Vari Basy żeby to w ogóle było skuteczne, razy 15 różnych częstotliwości to mamy 60 sztuk!!

Pomijając kosmiczną cenę to ilość miejsca na to zajmie cały pokój!

 

Poważnie rozważałem zakup tego ale zrezygnowałem i szukałem dalej.

W końcu znalazłem rozwiazanie.

Rożnych pułapek basowych jest na rynku dużo ale wiele z nich jest mało skuteczna.

Ale portugalska firma Jocavi Avoustic ma kilka bardzo dobrych pułapek w tym rewelacyjny Roundbasscorner.

Warto zobaczyć na charakterystykę jej działania.

Zaczyna od 30hz i jest coraz skuteczniejsza do ponad 100hz a nawet wiecej po czym lekko spada ale nadal działa nawet w średnicy.

Zamowiłem na próbę 2 sztuki i testuje je od miesiąca i są super skuteczne.

Właśnie zamowilem kolejne dwie.

 

Myślę że 4 sztuki mocno wyleczą średniej wielkości pokój a 8 sztuk czyli po 2 w każdym narożniku poradzą sobie nawet z dużym pokojem działając na wszystkie rezonanse basowe

w pomieszczeniu.

Dobrze że kolega zamówił te Vari Bass. Tylko poprzez próby możemy sprawdzić faktyczne działanie.

Ja mogę juź polecić te Roundbasscorner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale portugalska firma Jocavi Avoustic ma kilka bardzo dobrych pułapek w tym rewelacyjny Roundbasscorner

 

Sławku, masz może zdjęcia tych ustrojów? Ewentualnie proszę podaj link do oferty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowy system pomiarowy już mam - moje uszy :)

Czyli niewiele.

Stawianie pułapek basowych,bez wcześniejszych pomiarów jest bez sensu.

Mam dwa vari basy,(oprócz innych pułapek),ustawione na dwie konkretne częstotliwości i sprawdzają się znakomicie.

Ale jak ustawić pułapki basowe na ucho?To chyba poroniony pomysł.

  • Like 3

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli niewiele.

Stawianie pułapek basowych,bez wcześniejszych pomiarów jest bez sensu.

Mam dwa vari basy,(oprócz innych pułapek),ustawione na dwie konkretne częstotliwości i sprawdzają się znakomicie.

Ale jak ustawić pułapki basowe na ucho?To chyba poroniony pomysł.

 

Szczególnie jeśli są to pułapki które trzeba dokładnie ustawić na konkretną częstotliwość.

Bo te szerokopasmowe pułapki basowe nie trzeba ustawiać ani regulować ale można kombinować z miejscem ich ustawienia i ilością.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli niewiele.

Stawianie pułapek basowych,bez wcześniejszych pomiarów jest bez sensu.

Mam dwa vari basy,(oprócz innych pułapek),ustawione na dwie konkretne częstotliwości i sprawdzają się znakomicie.

Ale jak ustawić pułapki basowe na ucho?To chyba poroniony pomysł.

 

Spokojnie, to był żart. Tym razem będę dokonywał podstawowych pomiarów przy użyciu odpowiednich mierników :)

  • Like 1

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem będę dokonywał podstawowych pomiarów przy użyciu odpowiednich mierników :)

 

Uchylisz rąbka tajemnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od paru tygodni eksperymentuję z Vari Bassami. Pomieszczenie odsłuchowe ok 24 m2. Powierzchnia jest według mnie bardzo istotna co do ilości stosowania tych ustrojów akustycznych. Na początek wstawiłem dwa. Przy tej okazji wspomnę, że moje pomieszczenie jest zaadaptowane akustycznie. Ustawiłem je na dowolnie wybrane częstotliwości z ich skali między 55 i 96 Hz. No nie całkiem dowolne... Zauważalna zmiana! To nie były szczegóły! Jakkolwiek chciałbym je opisać jest bez znaczenia. Dostawiłem następne dwa na inne częstotliwości od tych pierwszych i posłuchałem dłużej.

Nawet nie zdawałem sobie sprawy dokąd mnie ta wyprawa zawiedzie...

Dla kogoś kto obcuje z hi-fi na co dzień to takie doświadczenie jak wymiana systemu na dużo lepszy, jakościowo z innej półki.

Dostawiłem dwa kolejne i zmiany jak wyżej.

Tu zatrzymałem się.

Mogłem dostawić kolejne ale...

Raz, że przyjemności należy dawkować.

Dwa, że należy zmierzyć parametry akustyczne pomieszczenia, tak by wiedzieć jak nastawiać Vari Bassy na odpowiednie częstotliwości, które w sali odsłuchowej są kłopotliwe.

Takie pomiary wykonamy wkrótce i będę mógł je opisać.

Zdjęcia sali odsłuchowej zamieszczę niebawem.

Przygoda z Vari Bassami to jedna z większych w moim audio-życiorysie.


elektronika bywa fascynująca; lecz to akustyka w audio ekscytuje najbardziej

www.hifijaity.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od paru tygodni eksperymentuję z Vari Bassami. Pomieszczenie odsłuchowe ok 24 m2. Powierzchnia jest według mnie bardzo istotna co do ilości stosowania tych ustrojów akustycznych. Na początek wstawiłem dwa. Przy tej okazji wspomnę, że moje pomieszczenie jest zaadaptowane akustycznie. Ustawiłem je na dowolnie wybrane częstotliwości z ich skali między 55 i 96 Hz. No nie całkiem dowolne... Zauważalna zmiana! To nie były szczegóły! Jakkolwiek chciałbym je opisać jest bez znaczenia. Dostawiłem następne dwa na inne częstotliwości od tych pierwszych i posłuchałem dłużej.

Nawet nie zdawałem sobie sprawy dokąd mnie ta wyprawa zawiedzie...

Dla kogoś kto obcuje z hi-fi na co dzień to takie doświadczenie jak wymiana systemu na dużo lepszy, jakościowo z innej półki.

Dostawiłem dwa kolejne i zmiany jak wyżej.

Tu zatrzymałem się.

Mogłem dostawić kolejne ale...

Raz, że przyjemności należy dawkować.

Dwa, że należy zmierzyć parametry akustyczne pomieszczenia, tak by wiedzieć jak nastawiać Vari Bassy na odpowiednie częstotliwości, które w sali odsłuchowej są kłopotliwe.

Takie pomiary wykonamy wkrótce i będę mógł je opisać.

Zdjęcia sali odsłuchowej zamieszczę niebawem.

Przygoda z Vari Bassami to jedna z większych w moim audio-życiorysie.

 

Aż miło się czyta - dobre podejście do zagadnienia - trzymam kciuki za powodzenie projektu i czekam na zdjęcia. Napisz proszę w jakich miejscach umieściłeś konkretne Vari Bassy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od paru tygodni eksperymentuję z Vari Bassami. Pomieszczenie odsłuchowe ok 24 m2. Powierzchnia jest według mnie bardzo istotna co do ilości stosowania tych ustrojów akustycznych. Na początek wstawiłem dwa. Przy tej okazji wspomnę, że moje pomieszczenie jest zaadaptowane akustycznie. Ustawiłem je na dowolnie wybrane częstotliwości z ich skali między 55 i 96 Hz. No nie całkiem dowolne... Zauważalna zmiana! To nie były szczegóły! Jakkolwiek chciałbym je opisać jest bez znaczenia. Dostawiłem następne dwa na inne częstotliwości od tych pierwszych i posłuchałem dłużej.

Nawet nie zdawałem sobie sprawy dokąd mnie ta wyprawa zawiedzie...

Dla kogoś kto obcuje z hi-fi na co dzień to takie doświadczenie jak wymiana systemu na dużo lepszy, jakościowo z innej półki.

Dostawiłem dwa kolejne i zmiany jak wyżej.

Tu zatrzymałem się.

Mogłem dostawić kolejne ale...

Raz, że przyjemności należy dawkować.

Dwa, że należy zmierzyć parametry akustyczne pomieszczenia, tak by wiedzieć jak nastawiać Vari Bassy na odpowiednie częstotliwości, które w sali odsłuchowej są kłopotliwe.

Takie pomiary wykonamy wkrótce i będę mógł je opisać.

Zdjęcia sali odsłuchowej zamieszczę niebawem.

Przygoda z Vari Bassami to jedna z większych w moim audio-życiorysie.

CZy to nie jest przypadkiem reklama tych pułapek?Jesteś może ich dystrybutorem?Proszę tylko nie zrozum mnie żle .Pytam tylko z ciekawości ponieważ miałbym wiecej pytań

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od paru tygodni eksperymentuję z Vari Bassami. Pomieszczenie odsłuchowe ok 24 m2. Powierzchnia jest według mnie bardzo istotna co do ilości stosowania tych ustrojów akustycznych.

Wg. Vicoustic na powierzchni do 22m2 należy zastosować min. 8 szt. Varibass-ów, a powyżej to już na podstawie pomiarów.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. Vicoustic na powierzchni do 22m2 należy zastosować min. 8 szt. Varibass-ów, a powyżej to już na podstawie pomiarów.

Tak jest,ale przecież nikt nie każe stosować tylko Vari Bassy,spokojnie można zastosować jednocześnie inne pułapki.

Ja mam dwa Vari Bassy i więcej nie potrzebuję :).

  • Like 2

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vicoustic na powierzchni do 22m2 należy zastosować min. 8 szt. Varibass-ów, a powyżej to już na podstawie pomiarów.

8 sztuk to około 10000 zl ,które lepiej doinwestować w lepsze klocki.Taki wydatek moim zdaniem ma sens przy audio wartym miń 45000zł .Ale jak ktoś uważa że taki wydatek w danej konfiguracji ma sens to ok .
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 sztuk to około 10000 zl ,które lepiej doinwestować w lepsze klocki.Taki wydatek moim zdaniem ma sens przy audio wartym miń 45000zł .Ale jak ktoś uważa że taki wydatek w danej konfiguracji ma sens to ok .

 

Z doświadczenia wiem, że bez adaptacji akustycznej inwestycja w lepsze klocki audio nie ma sensu.

Z jednej strony przedmówca ma trochę racji że mając sprzęt np za 20000zł trudno w pułapki basowe inwestować 10000zł a to i tak nie koniec bo np te 8 sztuk Vari Bass-ów nie rozwiąże problemów

pomieszczenia. Muszą do tego być użyte też inne ustroje, dyfuzory itd.

Poza tym 8 sztuk Vari Bass-ów nie rozwiąże problemów z basem a jedynie je zmniejszy.Żeby było naprawdę dobrze to na pokój ok 25m2 trzeba by użyć jeszcze min 2 większe pułapki basowe membranowe(RPG, Acousticity, Jocavi Walltrapp)

lub coś w stylu Jocavi Roundbasscorner, dyfuzory QRD na froncie oraz po bokach i coś z tyłu. W sumie taka adaptacja to 30 000zł i zapewne ma to sens dopiero przy droższych systemach.

 

Z drugiej strony bez tej adaptacji nie zagra ani tańszy ani droższy system i szkoda pchać kasę w lepsze klocki.Takie trochę błędne koło i w zasadzie brak wyboru.Po prostu adaptacja akustyczna jest niezbędna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.