Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumna bez zwrotnicy - czy warto dorobić?

Robson

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem kolumny estradowe Gemini GT-1204. Tak, wiem że to baardzo niska półka ale potrzebowałem czegoś taniego i głośno grającego i nie oczekuję cudów.

Ale jak zajrzałem do środka to zobaczyłem,że nie mają żadnej zwrotnicy - tylko jeden rezystor podłączony szeregowo z wysokotonowym. Czy warto wsadzić do nich jakąś zwrotnicę? Ponieważ nie znam się na projektowaniu zwrotnic to musiałby to być jakiś w miarę uniwersalny "gotowiec". A może nie ma sensu zawracać sobie głowy bo nic się nie poprawi? Doradźcie coś.

Poniżej dane techniczne, którymi dysponuję (więcej nie udało mi się znaleźć).

Gemini GT-1204

Carpeted passive loudspeaker

Dimensions: 15.87x 11.18x 23.62 in (403 x 284 x 600 mm)

Weight: 22.7 lbs. (10.3 kg)

Woofer size: 12"

Woofer Coil Size: 1,5"

Woofer Magnet: 25 oz

Horn size: 11" x 5"

Horn Driver: Double Piezo

Woofer Impedance: 8 ohms

Passive Power (RMS): 100 W

Passive Power (Continuous): 200 W

Passive Power (Peak): 400 W

Frequency response: 50 Hz to 20 kHz

Sebsitivity: 94 dB

High temperature voice coil

Banana & dual 1/4” input jacks

Ten rezystor to pewnie jest kondensator o wartosci kilku mikroF.

A jezeli chodzi o kolumny bez rozbudowanych zwrotnic to wbrew pozorom i opiniom bardzo dobre rozwiazanie, zwrotnice wplywaja takze i negatywnie na odtwarzany dzwiek. Wymaga to dobrych glosnikow i skrzynek, sa modele kolumn ktore mimo ze w srodku maja tylko kondesator w szereg z wyskokotonowym, kosztuja kilka tys. zl i graja dobrze,

Ten rezystor to pewnie jest kondensator o wartosci kilku mikroF.

A jezeli chodzi o kolumny bez rozbudowanych zwrotnic to wbrew pozorom i opiniom bardzo dobre rozwiazanie, zwrotnice wplywaja takze i negatywnie na odtwarzany dzwiek. Wymaga to dobrych glosnikow i skrzynek, sa modele kolumn ktore mimo ze w srodku maja tylko kondesator w szereg z wyskokotonowym, kosztuja kilka tys. zl i graja dobrze,