Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  175 członków

Klipsch Klub
IGNORED

KLIPSCH club


marcinoss26

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, luckyguliver napisał:

Czy dobrze graja przy sluchaniu muzyki cicho?

Tak. Te głośniki mają bardzo wysoką skuteczność a do tego jest to obudowa zamknięta. Z dobrym wzmacniaczem zagrają na niskim poziomie głośności. To doskonałe głośniki do takiego nocnego słuchania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. U mnie Heresy III grały zdecydowanie lepiej na standach (i to roboczych, w postaci niskich taboretów). Ale może to zależeć od akustyki pomieszczenia, no i nie należy przesadzić z wysokością.

2. Pokój duży być nie musi, ale może. W dobrze wytłumionych 27 mkw. dawały radę bez wysiłku, w nieco większym też pewnie jeszcze nie zginą. W małych nie próbowałem - przypuszczam, że 12-14 mkw. to minimum, żeby nie musieć bardzo kombinować z ustawieniem / adaptacją.

3. Dobrze grają po cichu. A Forte jeszcze lepiej. W zakresie, który odtwarzają, oba modele są generalnie bardzo liniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, xajas napisał:

co ma wysoka skutecznosc i obudowa zamknieta wspolnego z cichym sluchaniem

BR o niskiej skuteczności wymagają rozkręcenia wzmacniacza aby zagrały. OZ o wysokiej skuteczności - nie.

 

48 minut temu, xajas napisał:

rownie dobrze mozesz napisac „dzisiaj jest czwartek a w nocy jest pelnia ksiezyca

Jest środa. O ile się nie mylę. Pełnia księżyca była zaś przed dwoma dniami. To tak dla ścisłości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piotrek7 napisał:

BR o niskiej skuteczności wymagają rozkręcenia wzmacniacza aby zagrały. OZ o wysokiej skuteczności - nie.

Ciekawe, jak taka ewidentna nieliniowość przekłada się na łatwo mierzalne zniekształcenia nieliniowe ?

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, przemak napisał:

Ciekawe, jak taka ewidentna nieliniowość przekłada się na łatwo mierzalne zniekształcenia nieliniowe ?

Nie wiem. Jedynym instrumentem pomiarowym jaki stosuję, są moje uszy. To one mi podpowiadają, który dźwięk ma mi się podobć a który powinienem uznać za zły :))))

Edytowane przez piotrek7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, piotrek7 napisał:

BR o niskiej skuteczności wymagają rozkręcenia wzmacniacza aby zagrały. OZ o wysokiej skuteczności - nie.

Jest środa. O ile się nie mylę. Pełnia księżyca była zaś przed dwoma dniami. To tak dla ścisłości

To jeszcze bardziej podkresla scislosc Twojego powiazania miedzy  "zagraniem"  a charakterystyka zestawu glosnikowego :-) 

 

Ale moze byc, ze masz bardzo specyficzne wymagania i wyobrazenie na temat tego, co to znaczy "aby zagraly".

W dalszym ciagu nie rozumiem dlaczego BR wymaga rozkrecenia wzmacniacza a OZ nie. I dlaczego roznie w zaleznosci od poziomu odtwarzania (a zwiazek ze skutecznoscia to juz wogole pomijam..)

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie brnąć w zagadnienia związane ściśle z fizyką, postaram się to wyjaśnić na przykładzie dwóch jakże odmiennych głośników. Weźmy dla porównania doskonałe KEF Reference1 i te Klipsche. Wiem, że zestawiam tu monitory z podłogówkami a różnica w cenie jest trzykrotna. KEF niewątpliwie są lepsze ale na niskim poziomie głośności to Herezje zagrają lepszym (jak dla mnie) dźwiękiem. Będzie on pełniejszy, bardziej namacalny i bezpośredni. Przy czym przez cały czas chodzi mi o przekazanie MUZYKI a nie zjawisk akustycznych o mierzalnych parametrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MUZYKA jest takim samym zjawiskiem akustycznym o mierzalnych parametrach jak i kazdy inny sygnal dzwiekowy np. wzorcowe sygnaly pomiarowe typu sweep albo white noise. A jednym z najprostszych i najwazniejszych takich mierzalnych parametrow jest przebieg pasma czestotliwosci decydujacy miedzy innymi o tym, co ty nazywasz "pelnym, namacalnym" dzwiekiem.

W uproszczeniu bez wielkiej fizyki: -> jesli przemierzysz obydwa wspomniane przez Ciebie glosniki (albo setki innych) przy roznych poziomach  glosnosci, to zauwazysz, ze wraz ze zmiana glosnosci ani w jednym ani w drugim sam "przebieg" charakterystyki (ksztalt linii) sie nie zmieni, jedyne co sie zmieni to wysokosc/poziom tego przebiegu (i to dla obydwu glosnikow identycznie, niezaleznie od marki, BR, OZ, sprawnosci, ceny  itd..!!!).

Jedyny wypadek w ktorym opisane zjawisko moglo by wystapic to zestrojenie glosnikow z ekstremaalnym podbiciem basu i wysokich tonow. Wtedy taki glosnik "brzmi pelnie" przy niskim poziomie glosnosci. Ale przy wyzszsm poziomie glosnosci prowadzi to do tonalnych znieksztalcen.

Nie wierze, by jakikolwiek producent glosnikow wybral swiadomie taka  charakterystyke/zestrojenie

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2019 o 13:06, dong napisał:

1. U mnie Heresy III grały zdecydowanie lepiej na standach (i to roboczych, w postaci niskich taboretów). Ale może to zależeć od akustyki pomieszczenia, no i nie należy przesadzić z wysokością.

 

Wychodzi na to że albo akustyka albo sama konstrukcja podstawek gra dużą rolę. Po moich zachwytach nad heresy na podstawkach i męczeniu znajomego który też ma heresy i bardzo podobny system do mojego, wstawił heresy na tymczasowe podstawki (jakieś taborety) i nie zagrało mu to dobrze. Dźwięk wyszedł za jasny, za lekki, z gorszą dynamiką ; po godzinie odsłuchów zrzucił herezje spowrotem na podłogę i dalej się nimi cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomek Koko napisał:

U mnie podobnie. Ubylo basu, dźwięk przykleił się do kolumn i nakrył kocem.

no u mnie basu tez ubyło ale dzwiek oderwał się od kolumn i dostał blasku i szczegółów w wysokich tonach, scena się powiększyła, także jak widzimy nie same kolumny robią dzwięk:-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tu czytam herezje o heresy ?

Ja swoje na podłodze słuchałem tylko kilka dni, bas był dla mnie nie do przyjęcia, bez kolorów, jednostajna ciepła buła, jeśli to dla kolegów dobry bas... no to się nie spieram ?

Bas na heresach nie będzie taki jak na słupkach z 18cm basowcem, to jest oz z 30cm, to są inne doznania i jakość basu. 

Niby klipsh podaje 56 Hz, a u mnie na płycie testowej pięknie mruczy 35hz, bas bardzo uzależniony od akustyki, u jednych jest nadmiar a u innych bieda, także z takimi opiniami byłbym bardzo powsciagliwy. 

Jeśli ktoś robi standy do heresy to polecam, żeby cały zestaw nie przekroczył 95 cm, u mnie jest 90cm.

Co do metrażu pokoju, w 10 - 12m to za mało dla tych paczek nie rozwiną skrzydeł, przestrzennosci, będą się dusić, 18 - 25m optimum. 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotr112 napisał:

Jakie tu czytam herezje o heresy ?

Ja swoje na podłodze słuchałem tylko kilka dni, bas był dla mnie nie do przyjęcia, bez kolorów, jednostajna ciepła buła, jeśli to dla kolegów dobry bas... no to się nie spieram ?

Bas na heresach nie będzie taki jak ...

To nie herezje. Zapominasz, ze jeden i ten sam zestaw glosnikowy ustawiony np. na podlodze bedzie zupenie inaczej brzmial w pomieszczeniu  X niz w pomieszczeniu Y. To w duzym stopniu kwestia rozkladu modow pomieszczenia (zaleznych od wielkosci i WYSOKOSCI pomieszczenia) i miejsca odsluchu

Czyli bas na heresach bedzie taki, na jaki pomieszczenie pozwoli ;-)

Ale faktem jest, ze wolal bym te zestawy podwyzszyc bo nie lubie wokalistow, ktorzy sa tak nisko lokalizowaani jakby "spiewali kleczac na kolanach" 

Czy ta dolna skosna "noge" mozna zdjac?

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xajas napisał:

Czy ta dolna skosna "noge" mozna zdjac?

no jasne, jest przykręcona 4 wkrętami na krzyżak

 

4 godziny temu, piotr112 napisał:

?

?

Jeśli ktoś robi standy do heresy to polecam, żeby cały zestaw nie przekroczył 95 cm, u mnie jest 90cm

u mnie maja 92cm i jest ok

Edytowane przez pharel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Wasze topowe/nowe Klipsch'e Klipschorn AK6 :

FREQUENCY RESPONSE (+/- 4 dB) 33Hz – 20kHz

SENSITIVITY* 105dB @ 2.83V / 1m

POWER HANDLING (CONT/PEAK) 100W/400W

MAXIMUM SPL 121dB Continuous

NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms Compatible

CROSSOVER FREQUENCY HF: 4500Hz MF: 450Hz

HIGH FREQUENCY DRIVER K-771 1” (2.54cm) light-weight Polyimide diaphragm compression driver mated to a 90 x 40 Tractrix horn

MIDRANGE K-55-X 2” (5.08cm) Phenolic diaphragm compression driver

LOW FREQUENCY DRIVER K-33-E 15” (38.1cm) Fiber-composite cone woofer with a trihedral exponential folded horn

ENCLOSURE MATERIAL Birch Plywood and MDF

INPUTS Dual binding posts / bi-wire / bi-amp

HEIGHT 53” (134.62 cm)

WIDTH 31.25” (79.38 cm)

DEPTH 28.25” (71.75 cm)

WEIGHT 220lbs (100 kg)

FINISH Satin Black Ash, American Walnut, Natural Cherry

GRILLE CLOTH Silver Metallic

* Sensitivity in average listening room

 

https://osirisaudio.de/test-klipschorn-ak6-audio-ausgabe-1-2019/

Tu jest test https://www.pressreader.com/germany/audio/20181207/283394832891101, tyle, że całego nie widać, gdyż powinien być jeszcze messlabor.

Więc wrzucę od siebie z magazynu audio, skany.

Audiogramm:

spacer.png

Messlabor:

spacer.png

Whisky w realu jak z Was :) - od każdego osobna butelka Whisky ?

Audio Klangurteil: 106 Punkte

 

Tyle co polskie hORNS Universum 3

Audiogramm i Messlabor:

post-28079-0-80852600-1500845902_thumb.pngpost-28079-0-23034700-1500845927_thumb.png

Lab. z innego niemieckiego magazynu, różni się, dla tych samych kolumn.

h-ORNS-Universum-3-Stereplay-de-04-2013.

 

Rozumiem, że wybieracie amerykańskie paczki/kolumny Klipsch Klipschorn AK6 (?), czy może polskie hORNS Universum 3 (?) ?

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sovereign napisał:

Rozumiem, że wybieracie amerykańskie paczki/kolumny Klipsch Klipschorn AK6 (?), czy może polskie hORNS Universum 3 (?)

Ani jedne, ani drugie. Nie mój budżet. Natomiast dysponując odpowiednią kwotą pieniędzy, wybrałbym Klipsch. Kwestia zmierzenia się z legendą? To też. Tyle lat ten dźwięk (a raczej sposób podania dźwięku) broni się i nie odchodzi do lamusa. Coś musi w tym być. A poza tym podobają mi się właśnie takie konstrukcje. Do bólu konserwatywne. Staroświeckie kredensy, z których dziwnym trafem wydobywa się dźwięk. Na drugim biegunie hORNS. Nie miałem okazji ich słuchać (a szkoda) ale po prostu nie chciałbym mieć czegoś takiego w domu. O gustach (niby) się nie dyskutuje ale jak dla mnie wyglądają jak skrzyżowanie semafora z pisuarem. Stawiam więc na klasykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem la scala i porównywałem je bezpośrednio do heresy, wielkość dzwięku i dynamika mnie zaskoczyły. Przy Klipschornach to juz nie wiem co mogłoby być więcej, a pewnie jest. Chciałem gdzieś w Polsce posłuchać, obdzwoniłem sprzedawców, dealerów ale w Polsce nigdzie ich nie ma do słuchania, jedynie do kupienia w ciemno na zamówienie:-(

Po tym jak słyszałem jak La scale dusiły się w 25m2, obstawiam że Klipschorn potrzebuje salonu odsłuchowego o powierzchni minimum 40m2 wiec w naszych realiach to już pierwszy duży problem na początek, pomijając cene..

Edytowane przez pharel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belle fajniej grają od lascali, słuchałem dużo czasu tych modeli, nie miałem dyskomfortu potem przy odsłuchu heresy, w heresach mi bardziej odpowiada bas, tam jest taki specyficzny bas skrzyniowy, bas w środku obudowy. 

Jak chce się większy bas i ma się co najmniej 25 mkw. pokój to najlepsze będą forte i Cornwall. 

Edytowane przez piotr112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pharel1 napisał:

Słuchałem la scala i porównywałem je bezpośrednio do heresy, wielkość dzwięku i dynamika mnie zaskoczyły. Przy Klipschornach to juz nie wiem co mogłoby być więcej, a pewnie jest. Chciałem gdzieś w Polsce posłuchać, obdzwoniłem sprzedawców, dealerów ale w Polsce nigdzie ich nie ma do słuchania, jedynie do kupienia w ciemno na zamówienie:-(

Po tym jak słyszałem jak La scale dusiły się w 25m2, obstawiam że Klipschorn potrzebuje salonu odsłuchowego o powierzchni minimum 40m2 wiec w naszych realiach to już pierwszy duży problem na początek, pomijając cene..

Niezupelnie.

Moj kumpel ma Klipschorny w pomieszczeniu 4,5x5m i funkcjonuja znakomicie! (sterowane aktywnie przez zmodyfikowana zwrotnice Behringera i koncowki Hypexa)

Ich przymusowe ustawienie w katach pomieszczenia jest bardzo oszczedne jesli chodzi o zajmowane miejsce (nie musisz odstawiac od sciany), a dynamika i swoboda  przy kazdym poziomie glosnosci jest FENOMENALNA!

Jedyne manko to brak niskiego basu (i lekka slabosc w stereofonii).

Ale ten problem tez jest do rozwiazania ->  subwoofer 24" wbudowany do obudowe typu Klipschorn

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszcze mozliwosci ich odsłuchu, gdzieś czytałem że odluch klioschornow zmiania podejście do całego swiata audio:-) 

co do wielkosci pomieszczenia to moze i masz racje, bo la scali sluchalem ustawiona "normalnie", moze te rogi klupschornom wychodza na dobre przy wielkosci pomieszczenia

nie słuchałem to tylko gdybam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spacer.png

Cytat

Klipsch Klipschorn AK6 loudspeakers

The product at MAF 2019 most talked about among our reporters was Klipsch’s Klipschorn AK6 loudspeaker ($25,999/pair). The original Klipschorn debuted in 1946, and soon became a legendary speaker from a soon-to-be-legendary US brand. It was considered ingenious for the way founder and designer Paul Klipsch (1904-2002) mounted its 15” woofer in a cabinet designed to act as a large “folded horn” to acoustically amplify the woofer’s output. The Klipschorn’s front-mounted tweeter and midrange driver were also horn-loaded. The speaker was designed to be placed in a corner of a room, whose side and front walls then acted to effectively increase the length and size of the horn to further increase the woofer’s output -- all with no increase in amplifier power. All of this meant that the speaker’s sensitivity was sky-high, and that the flea-watt tube amplifiers of those pre-stereo, pre-transistor days could drive a single Klipschorn to very high volumes: a combination of lifelike sound-pressure levels and great dynamic range that, still today, few speakers can achieve.

spacer.png

Roy Delgado with the Klipschorn AK6

Under the guidance of Roy Delgado, who began at Klipsch in 1986 and worked with Paul Klipsch himself, the Klipschorn AK6 was born. The speaker looks about the same as it always has (though the fit’n’finish of present-day Klipschorns is far better than that of older units I’ve seen over the decades), and there are still horns on its 1” tweeter, 2” midrange, and 15” woofer. But Delgado has made one big change, reworking the speaker’s cabinet so that it no longer has to be jammed into a corner to produce proper bass response. In Montreal, they’d placed two Walnut-finish Klipschorns about a foot from the side and front walls. (Cherry and Black Ash finishes are also available.) Delgado told me that many of the changes he’d made were ones Paul Klipsch had wanted but had not had the chance to implement. I asked him to tell me the speaker’s sensitivity at 1W/m.

“105dB,” he said.

“Real?” Exaggerating a speaker’s sensitivity is the norm for most speaker makers these days.

His reply was calm. “Real.”

It’s not hard to believe this of a horn speaker, which produces tons of acoustical gain. But if you see a fully passive speaker with no horns and a claimed sensitivity greater than 90dB/W/m, I suggest a healthy degree of skepticism. The Klipschorn’s unusually high sensitivity made the Tenor mono amps (350W into 8 ohms) they were driven by in Montreal overkill. Well, maybe not all of the time . . .

Late Saturday night, Jason Thorpe and I were in the restaurant of the Hotel Bonaventure Montréal, working on our show reports. Though not formally a member of our team, fellow writer Diego Estan was also there, drinking a beer. At a nearby table sat Roy Delgado and the other Klipschers. Jason, typing on his laptop, perked up when he heard someone at the Klipsch table talking about how loud the Klipschorn AK6es could actually go -- Jason sometimes gets rowdy, and likes his music LOUD. Then he overheard something else: One of the Klipsch krew said he’d like to go to their display room to find out just how loud they’d go. They got up.

spacer.png

I still had work to do, but Jason and Diego called out to the Klipschers and invited themselves along. They returned 20 minutes later, grinning. Diego told me that the SPL app on his smartphone measured the Klipschorn AK6es’ output as 120dB -- from 20’ away. According to the Centers for Disease Control and Prevention, “Loud noise above 120 dB can cause immediate harm to your ears.” Both had kept their ears plugged almost the entire time, but Jason told me that, despite the rock-concert SPLs, the Klipschorns’ sound was clean, with no hint of strain. Both were very impressed.

Which meant that I spent part of the next morning, Sunday, giving the Klipschorns a serious listen at normal listening levels. Their tonal balance was commendably natural -- I could detect no obscene colorations from the horns on the drivers -- but what I mostly noticed was how shockingly clean and effortless they sounded. Not only was this reboot of the classic Klipschorn one of the best products at Montréal Audio Fest 2019, it was the biggest surprise of the show for me and the team.

https://www.soundstagehifi.com/index.php/opinion/1272-the-best-of-montreal-audio-fest-2019

http://www.tenoraudio.com/press/press-releases/product-press-releases/the-best-of-montreal-audio.html

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, pharel1 napisał:

Zazdroszcze mozliwosci ich odsłuchu, gdzieś czytałem że odluch klioschornow zmiania podejście do całego swiata audio:-) 

co do wielkosci pomieszczenia to moze i masz racje, bo la scali sluchalem ustawiona "normalnie", moze te rogi klupschornom wychodza na dobre przy wielkosci pomieszczenia

nie słuchałem to tylko gdybam

Moze to i dobrze ze czegos takiego nie slyszales :-)

Gdybys to uslyszal, bylbys "zdeprawowany" do konca zycia i zfrustrowaany niemozliwoscia realizacji takiego systemu.

99% klockow/systemow/glosnikow dyskutowanych tutaj na forum to "dziecinne zabawki" w porwnaniu z takimi rozwiazaniami.

Klipschhornow NIE MOZNA ustawic "normalnie". One MUSZA stac w kacie! Przylegajaca tylna i boczna sciana sciana jest wkalkulowana w konstrukcje glosnika i jest przedluzeniem obudowy.

Katy/narozne sciany sa poprostu traktowane jak "tuba" 

Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przetworniki (drivery i woofer) takie same. Obudowa - to główna różnica konstrukcyjna między Klipschorn AK6, a...

Klipsch La Scala AL5 :

FREQUENCY RESPONSE (+/- 4 dB) 51Hz – 20kHz

SENSITIVITY* 105dB @ 2.83V / 1m POWER HANDLING 100W / 400W

MAXIMUM SPL 121dB

NOMINAL IMPEDANCE 8 ohms compatible

CROSSOVER FREQUENCY HF: 4500Hz MF: 450Hz

TWEETER K-771 1" (2.54cm) Light-Weight Polyimide Diaphragm Compression Driver Mated to a 90° x 40° Tractrix Horn

HIGH FREQUENCY HORN Tractrix

MIDRANGE K-55-X 2” (5.08cm) Phenolic diaphragm compression driver

MID-FREQUENCY HORN Exponential

WOOFER K-33-E 15” (38.1cm) Fiber-composite cone with a folded horn

ENCLOSURE MATERIAL Birch plywood and MDF

ENCLOSURE TYPE Fully horn-loaded

HEIGHT INCHES (MM) 40” (101.6 cm)

WIDTH INCHES (MM) 24 1/4” (61.59 cm)

DEPTH INCHES (MM) 25 5/16” (64.29 cm)

PRODUCT WEIGHT LBS (KG) 201 lbs (91 kg)

FINISHES Natural Cherry, Satin Black Ash and American Walnut

GRILLE CLOTH Silver Metallic

BUILT FROM 2018

* Sensitivity in average listening room

 

I te Klipsch'e załapały się do Referenzklasse - ale w tym przypadku na styk :)

AUDIO.de 07/2019 - Die Bestenliste (Referenzklasse & High-End-Klasse Lautsprecher Standboxen) :

spacer.png

AUDIO.de 07/2019 - Die Bestenliste (High-End-Klasse & Spitzenklasse Lautsprecher Standboxen) :

spacer.png

Referenzklasse :

Klipsch Klipschorn AK6 (106 Punkte) - test w nr 01/2019

Klipsch Palladium P-39F (103) - 01/2008

Klipsch La Scala AL5 (101) - 06/2019

spacer.png

spacer.png

High-End-Klasse :

Klipsch Palladium P-37F (98) - 10/2008

Klipsch RF-7 III (97) - 06/2018

Klipsch RF-7 II (95) - 11/2010

Klipsch Forte III (95) - 01/2018

Klipsch Klipschorn KH 60th Anniversary (94) - 07/2006

Klipsch Cornwall III (92) - 10/2012

Klipsch Palladium P-17B (91) - 02/2009

* * *

Klipsch La Scala AL5

Price: £12,000 w teście (https://www.henleyaudio.co.uk/shop/product/viewfile?FileId=5078&ProductId=1009) z Hi-Fi News & Record Review • June 2019

Sound: LIKE NO OTHER

‘You can drive it from a good headphone preamp!’

‘I loved the arresting crack of the snare and zing of the hi-hat’

HI-FI NEWS VERDICT

The new Klipsch La Scala AL5 isn’t for everyone, yet is superb at what it sets out to do – if that’s what you’re after, you’ll love it. It makes music a living, breathing, tactile entity that has you on the edge of your seat, transfixed. It’s also surprisingly civilised for a large horn speaker, making it acceptable to a wider audience than you’d think. An audition is highly recommended then, if your room matches your ambitions!

Sound Quality: 88%

post-28079-0-52657500-1481483688.jpg

Review: David Price; Lab: Keith Howard

HI-FI NEWS SPECIFICATIONS / LAB REPORT

Sensitivity (SPL/1m/2.83Vrms – Mean/IEC/Music): 101.6/100.6/100.4dB

Impedance modulus min/max (20Hz–20kHz): 3.9ohm @ 11.7kHz / 28.6ohm @ 50Hz

Impedance phase min/max (20Hz–20kHz): –61° @ 55Hz / 43° @ 400Hz

Pair matching/Response Error (200Hz–20kHz): ±1.5dB/ ±4.8dB/±5.4dB

LF/HF extension (–6dB ref 200Hz/10kHz): 59Hz / 18.7kHz/18.9kHz

THD 100Hz/1kHz/10kHz (for 90dB SPL/1m): 0.1% / 0.2% / 0.2%

Dimensions (HWD) / Weight: 1016x616x643mm / 91kg

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje mi nic innego jak tylko dopisać się do klubu z moimi Heresy III.
Grają świetnie w 14 metrach stojąc na szafce. Wystarczy powalczyć z dogięciem i pochyleniem a otrzymamy dźwiękową nirwanę .
Niestety jakość powłoki na fornirze jest tragiczna. Ryski powstają od samego patrzenia na nie .
Ktoś wie czym to jest pokryte, bo na pewno nie jest to lakier ?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Moon 240i, Klipsch Heresy III, Mini PC, M2Tech HiFace Evo + Tomanek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.