Skocz do zawartości
IGNORED

Klasyka - czego mam słuchać?

vorpane

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie. Dziwnie to brzmi, ale już wyjaśniam.

Jestem zupełnie początkujący w kwestii obcowania z muzyką klasyczną i w tym właśnie kierunku chcę teraz zmierzać. Moje doświadczenia z "klasyką" ograniczają się do muzyki filmowej (Władca, Star Wars itp.) oraz dosłownie KILKU prawdziwych kasyków.

Powiedzcie jaki płytki mam na początek sobie kupić. Czy jest coś władco-podobnego? Uwielbiam instrumenty smyczkowe, dęte już mniej, fortepianu nie lubię. Patetyczne chóry wysoko cenię :) ale nie chcę, by dominowały. Przypadł mi do gustu Vivaldi oraz utwory Beethovena takie jak ten z Equilibrium (wiem, że było go tam całe 15 sekund :).

Pytam, co jeszcze w tych okolicach?

Pytam, czy miał ktoś styczność z płytami serii Classical Collection za 6,99 zł /szt (w Media Markt)? Może od tego zacząć?

https://www.audiostereo.pl/topic/8792-klasyka-czego-mam-s%C5%82ucha%C4%87/

Posluchaj radia: Programu 2. Nie sluchaj krytykow, nie czytaj recenzji - muzyka ma sie podobac Tobie. Nie kupuj na razie plyt.

Sproboj nagrywac z radia, np: na magnetowid - w trybie LP. Mozna go zaprogramowac zeby nagrywal sam w nocy.

Nie wiem skąd jesteś ale jeśli idzie o radio to są jeszcze Radio Klasyka i RMF Classic. Muzyka poważna z dodatkiem filmowej na okrągło. Gadania mało. Dostępne w paru miastach (obie w Warszawie, RMF w Krakowie i Szczecinie) lub przez kablówkę. I to może być najgładsze wprowadzenie.

Clasical Collection unikaj z MM. Mam jedną taką płytkę i jest do niczego. Powinienem byc ostrożniejszy, przecież tam nie ma nawet informacji o wykonaniu (!) ale na składance było parę ciekawych tytułów i dałem się niestety skusić. W MM znajdziesz może jeszcze troche ciekawych płyt z nagraniami z archiwum Mełodii. Mieli tego mnóstwo! Czarne okładki i na grzbiecie MEL. Głasunow, Czajkowski, Rachmaninow i inni Rosjanie. Od 3.99 nawet. Nie wiem jednak, czy to jest dobra propozycja na początek...