Jump to content
Bogdan

Accuklon P-7100

Recommended Posts

Mi poszło chyba dwie tubki, ale ile w nich było to zabij mnie a nie powiem. W każdym bądź razie dużo. Co innego posmarować jeden tranzystor a co innego taką powierzchnię płaskownika. Wszystko się zgniecie do super cienkiej warstwy, ale zeby mieć pewność że wszędzie pasta będzie odruchowo dajesz jej więcej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Darek67 napisał:

odruchowo dajesz jej więcej. 

Jeszcze raz dziękuję. Nic innego nie pozostaje jak udać się na złom i wyszperać alu za grosze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam leciałem radiatory taśmówką , wszystkie jakie miałem były krzywe  ,te kupione cięte z mb od piekarza jak i te z modushop ,czy toroidy , wypaczenia do 1mm a  czasem lepiej ,dobrze to widać jak przystawi się prosty płaskownik do takiego radiatora  . 

Taśmówka i jest zero na to  amelinowy płaskownik 10x50  ,pasta , pomiędzy tranzystory podkładka ceramiczna na paście i po akcji . 

Od spodu płaskownika wstawione gotowe gwintowane tuleje mosiężne 5mm M3 pod mocowanie tranzystora - i temat gwintowania płaskownika M3 odpada , zepsujesz jeden taki gwint i cały płaskownik leci do kosza  . 

Jeden płaskownik 10x50 mocuje 12 szt śrub M4 do radiatora . 

 

20160306_085541.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

aha używając do 7100 tranów mocy 5200 /1943 czyli powiedzmy zamienników orginałów mamy zdaje się 150W vs 100W w orginale , taki 7100 na  wogóle sie nie grzeje przy biasie powiedzmy 23mV no nic może troszkę więcej jak temperatura otoczenia  

Sam mam dwie sztuki 7100 grają w mostku na orginalnych tranach mocy i jednak jest różnica w okolicy 10 stopni do 5200/1943

No orginalny tranzystor do 7100 ma mniejszą powierzchnie odprowadzania ciepła i mniejszą moc 100W vs 150W w zamienniku . 

Tak że można pominąć kwestie krzywego radiatora ,past ,podkładek z ceramiki .... to nie A klasa  . 

Tuleje na allegro 5mm długie gwint wewnętrzny M3 wbijasz je od spodu płaskownika i masz zajebiste mocowanie trana , na wiele wkręceń czy poprawek ,a nie jakieś gwintowanie amelinium gdzie po jednym wkręceniu zastanawiasz się czy dobrze to to trzyma . 

Te wszystkie radiatory są wytłaczane na wytłaczarce  z amelinium i nie ma takiej opcji aby byłe proste . 

Accu odlewa sobie radiator , a jak ostygnie to robi planowanie pod mocowania tranzystorów i jest na zero  , a pasta w takim przypadku i rozproszenia ciepła przez tranzystor to totalnie pomijalna sprawa .Takie 7100 w lipcu przy mocny graniu i fabrycznym biasie ma może z max 40 stopni na radiatorze a na parze 5200 /1943 jeszcze mniej .

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.11.2019 o 15:09, Bogdan napisał:

prawdopodobnie tranzystory były źle lub wcale niedobrane

to nie to, nawet najgorzej dobrane pary roznicowe nie spowoduja tak wysokiego offsetu


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem ten link - 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Myślę że skręcenie płaskownika z radiatorem  to najmniejszy problem , jest wiele innych czyhających zasadzek   ,  to wszystko jest do zrobienia i opanowania a po przejściach i wielu godzinach spędzonych przy projekcie ,  można sobie zrobić 7100 grające na poziomie. orginału  a kto wie czy nie lepiej :) . 

Edited by indyk9

Share this post


Link to post
Share on other sites

na orginalnych tranach mocy w swoich 7100 mam teraz 30mV ,a do 50 mV podkręcałem i to było max jak na lipiec ,grzało się ale stabilnie było  . 

Nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć czy jest lepiej , ostatnio mam dość takich porównań , lepiej zapodać jakieś wypasiony WO do pcb wejściowego to mega zmienia i to jest progres   , kupić dobre kondensatory mocy 2x47000uF ,dobre graty sprawdzone i pewne PCB i a 7100 zagada  od strzału .

Miałem takie samo 7100 na kondach Mundorfa 47 i Nippona 47 

Oba grają świetnie , Nippon tak dodawał masy , grał gęsto taki okrągły dzwięk , Mundorf detal i szybkość , wyciąganie dalszych planów  ,dokładność i nie żeby była mega przepaść pomiędzy nimi   no ale jednak Mundorf wygrywa .

Tranzystory mocy - nie warto to się szarpać w orginalne  , nie ma różnicy  

Kondy jak jest kasa to Mundorf , jest lepiej bez dwóch zdań 

Rezystory  hm ja tam wstawiłem u siebie  w całości Takman . 

PCB przerobiłem wszystkie , od Tomka ,Jaskiniowca ,Chińskie ,i od Protagorasa  , powiem tyle że w pierwszym przypadku to dobre pcb , nr .2 to nawet jak by mi dopłacili to bym na tym nic nie poskładał ,szkoda czasu i nerwów , a chińskie czy protagorasa brać w ciemno  :)  są bezbłędne . 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie mam https://pl.mouser.com/ProductDetail/Nichicon/LNR1K473MSE?qs=kArNe9LFxXmvqS7eJPC6kQ%3D%3D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, indyk9 napisał:

Tuleje na allegro 5mm długie gwint wewnętrzny M3 wbijasz je od spodu płaskownika i masz zajebiste mocowanie trana

Tylko się zastanawiam . Jak żeś to zrobił bo po wywierceniu wiertłem okrągłego otworu przecież taka tulejka nie jest w żaden sposób zblokowana (skontrowana) na płaskowniku alu aby można było przykręcić lub odkręcić śrubkę ? Całość będzie się kręcić za każdym razem? Z początku myślałem aby faktycznie nagwintować otwory na płaskowniku ale teraz przyszedł mi pomysł do głowy żeby spróbować nitonakrętek od wewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądzę że jeśli się wywierci otwor odpowiedniej średnicy to taką  tuleje sie wbija w otwór i ona sama w alu tworzy sobie "blokadę" bo kanty wyciskają kształt tulei - to sie nie przekręci ....chyba. Tak myślę . Pytanie czy nie wybuli brzegów otworu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Darek67 napisał:

"blokadę" bo kanty wyciskają kształt tulei - to sie nie przekręci

Możliwe ale poczekam na wyjaśnienia kolegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Darek67 napisał:

Sądzę że jeśli się wywierci otwor odpowiedniej średnicy to taką  tuleje sie wbija w otwór i ona sama w alu tworzy sobie "blokadę" bo kanty wyciskają kształt tulei - to sie nie przekręci ....chyba. Tak myślę . Pytanie czy nie wybuli brzegów otworu ?

Dokładnie tak , otwór pod tuleje  nie wiercisz na wylot a na głebokość powiedzmy 7mm ,płaskownik masz 10mm . 

Nic nie wybuli  , robisz kilka próbnych otworów aby dopasować średnice wiertła do tulejki , nie ma opcji aby się ona po wbiciu przemieściła /obruciła 

Inaczej - wiercisz otwór w płaskowniku pod mocowanie tranzystora wiertło tak minimum 3,5 mm,otwór wiercisz na wylot - odwracasz płaskownik na lewą stronę i rozwiercasz ten otwór  wiertłem około 5,5 mm pod wbijaną tuleję na głebokość 7-8 mm w płaskoniku - wbijasz tuleję ,delikatnie aż oprze się o te pozostawione 2-3 mm .

Ważne aby otwory wiercić prosto to znaczy pod kątem prostym do płaskownika 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, indyk9 napisał:

wiercisz otwór w płaskowniku pod mocowanie tranzystora wiertło tak minimum 3,5 mm,otwór wiercisz na wylot - odwracasz płaskownik na lewą stronę i rozwiercasz ten otwór  wiertłem około 5,5 mm pod wbijaną tuleję na głebokość 7-8 mm w płaskoniku - wbijasz tuleję ,delikatnie aż oprze się o te pozostawione 2-3 mm .

 I teraz wszystko jasne. Dzięki 👍za patent . Na pewno skorzystam z niego!! 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indyk, na to nie wpadłem że mozną wbić tuleję z drugiej strony ......:) . Dlatego pisałem o tym wybuleniu które od strony tranów było by problemem. Jest to genialne rozwiązanie które na pewno zastosuję jak będę składał kolejne E450 bo mam dwa komplety płytek jeszcze. Piszesz że taka różnica jest na WO . Napisz proszę co mozna zastosować w E450 zeby był wypas.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.12.2019 o 21:51, indyk9 napisał:

 

temat gwintowania płaskownika M3 odpada , zepsujesz jeden taki gwint i cały płaskownik leci do kosza  .

Gwintowanie w amelinium M3 to pomyłka technologiczna w tym przypadku 🙂

Z tego też powodu większość producentów używa do przykręcania tranzystorów blachowkrętów. Trzeba się postarać aby to zepsuć 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrym patentem są wkładki gwintowe. A jeśli chodzi o patenty to wiercenie i gwintowanie aluminium robimy na denaturat:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od stopu Aluminium. Niestety jest tak że gatunek dobry do ciagnienia jak na radiatory słabo się skrawa i trzeba sobie pomagać np alkoholem w czasie obróbki. Jeśli coś ma być przykręcone raz to w zasadzie nie ma problemu z gwintami ale jeśli coś ma być wkręcane i wykręcane wielokrotnie to najlepiej zastosować wkładki gwintowe które są również znakomite do naprawy uszkodzonych gwintów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co takie karkołomne kombinacje? Wystarczy płaskownik przewiercić, nagwintować i od strony radiatora nawiercić stożkowo większym wiertłem, tak by się tam zmieścił łepek śrubki stożkowej. Następnie wkręcamy w miarę długie śrubki z łebkami stożkowymi tak by po wkręceniu na tyle wystawały z płaskownika by można na tym mocować tranzystory. W taki to sposób otrzymujemy stalowy wystający wkręt do mocowania tranzystorów!!

Należy pamiętać o tym aby zarówno płaskownik jak i radiator miał jak największą powierzchnię styku, więc aby były te powierzchnie jak najgładsze. Pasta nie jest tak dobrym przewodnikiem ciepła jak styk metali. Służy ona jedynie do wypełnienia miejsc gdzie na skutek nierówności nie ma styku, gdyż lepiej przewodzi ciepło niż powietrze.

Ja zawsze przyklejam kawałek papieru ściernego (jak najdrobniejszego) do równiutkiego i gładkiego klocka i szlifuję do gładkości powierzchnie zarówno radiatora jak i płaskownika. Na to daję cieniutką warstwę pasty i silny docisk załatwia już resztę.

Życzę powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Ciemnogród napisał:

W taki to sposób otrzymujemy stalowy wystający wkręt do mocowania tranzystorów

Zgadza się - stalowy nie estetyczny , wystający pręt do mocowania tranzystorów . 

Ja sam nigdy bym czegoś takiego nie zastosował - nie po to robi się tak zaawansowany projekt jak 7100  nie szczędząc mu czasu kasy i  zangażowania żeby mi tu takie wystające pręty wystawały .

Szybciej nabije tuleje niż Ty przewiercisz ,nagwintujesz M3 otwory i wkręcisz te pręty 

Powiadasz że 58 szt wystających prętów w jednym wzmacniaczu :)  to dobry pomysł 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.11.2019 o 16:37, genek napisał:

Polecam wymienić mostek na oryginał zobaczycie co się zadzieje s25vb60 .

Dzięki za tą informacje. Po odsłuchach muszę przyznac, ze jest duza poprawa. Juz kupilem 6 mostków do: e-450, p-5000 i p-7100😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, mati82 napisał:

Koledzy chciałbym zamówić trafo pod 7100, mógłby ktoś dać namiar na wykonawcę, napięcie i moc transformatora? 

Dzięki za pomoc.

4x 50VAC /  5A= 1000w

4x 65VAC / 0.5A=130w

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mati82

Stoję przed tym samym problemem. Zamówienie trafo.

W wątku Robertus podał:

Cytat

Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane)

Faktycznie przeoczenie. Podaje jeszcze raz.

 

Informacje dotyczące trafa:

Główne trafo do koncówki powinny być o mocy ok 1000VA, napięcia 2x57V - 900VA, 4x65V - ok. 100VA.

 

Napięcia do zasilenia preampa 2x 28-30V, moc min. 10VA.

Napięcie pomocnicze np. 22-24V, moc min. 10VA.

(Moża pobrać z trafa do pre w przypadku mocy ok 30VA lub więcej)?
Edytowane 17 Stycznia 2012 przez Robertus

Z serwisówki, którą ściągnąłem z sieci:

2x57 VAC
4x65 VAC
2x22,5 VAC

W dniu 19.06.2019 o 06:59, Mimao napisał:

Z tego co wiem to ludzie są zadowoleni z Poltrafo

co do rozpiski ja z poprzednich postów mam ciut inna:
2x55-57V 2x700w (tu może być i 2x500w)

4x65V 4x80W ( w poprzednich postach pojawiło sie to 4x65v zamiast 2x65V wiec nie wiem która wersja lepsza i czt to potrzebne do czegokolwiek)

3x24V 3x16w

Ja chyba oprę się na koledze Robertusie i serwisówce

Zastanawiam się czy zamówić jedno trafo czy dwa, w tym drugim małe moce. Pytanie czy jest sens, bo przeglądając zdjęcia z prac kolegów nie zauważyłem takiego rozwiązania. Może miejsca za mało w obudowie.

😞

Edited by payong
uzupełnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.