Skocz do zawartości
IGNORED

Referencja na LM4702 wg Arcama


Bogdan

Rekomendowane odpowiedzi

:-) jesteś w błędzie , gwarantuję Ci , że u mnie nic nie hamuje

 

Nie jest ;-) Też kiedyś myślałem że PGA2320 brzmi dobrze... myliłem sie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan przepraszam że się wtrącę ale pga2320 nigdy nie będzie receptą na hi-end, wystarczy porównać ten układ do dobrego pre na lampie i od razu słychać jak pga mocno hamuje dźwięk

Mam podobne spojrzenie , nacuowałem sie kiedyś nad przedwzmacniaczem , przekombinowałem najlepsze pomysły a jak podpiąłem przedwzmacniacz na 6SN7 to już niewyobrażam sobie nie mieć w torze dźwięku żadnej lampy . Regulacja volume tylko na drabince rezystorowej . Zawsze trzeba patrzeć na każde ogniwo w systemie rędgenowskim okiem . Bogdan tak czy inaczej dziękuje bo naprowadziłeś mnie na LM4702 i mnie to zainspirowało . :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie niebieski alps poległ z pga2320, a stosowanie dodatkowego preampa czy bufora to już zupełnie inna kwestia, poza tym dla mnie ważna jest precyzja, trwałość i wygoda , że mogę sobie precyzyjnie dopasować głośność

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zżeń niebieskiego alpsa z pre lampowym. samo porównanie alpsa jako pasywki do pga które jest aktywne to żadne porównanie i niesprawiedliwy osąd dla alpsa który jest bardzo dobry.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Moze troszke malo w temacie ale moze sie to komus przydac (szczegolnie ze stopien napieciowy kosteczki jest zbiasowany na okolo 5,5mA tak jak u mnie).

 

Mianowicie jezeli tylko macie taka mozliwosc i mozecie gdzies dostac jeszcze oryginalne mosfety od toshiby to naprawde polecam. Ja jakis czas temu zakupilem worek i tak przelezal prawie 4 lata. Moim zdaniem zdecydowanie warto, jest precyzja, jest fajna delikatna gora, kurde nie wiem jak to mam napisac, granie zupelnie inne niz na BJT.

 

Teraz do rzeczy, jak ktos bedzie potrzrebowal to ja uzywam schematu jak ponizej, bias w stopniu koncowym jest przekompensowany o jakies 10%, zawsze tak robie bo po wlozeniu w obudowe i tak to sie wyrownuje albo idzie nieco na tempco in +. U mnie toshiby sa z grupy Y (maja inne Vgs niz grupa O), nalezy sobie przeliczyc prad drivera:

 

(VgsSK+VgsSJ)/R19 = 14mA u mnie.

 

Dobrze jest dac okolo 8-10mA na parke tranzystorow, tak zeby nie bylo problemu z ich wylanczaniem (szczegolnie gdy wtornik zrodlowy znajduje sie blisko raila, nieliniowa pojemnosc ma wtedy najwieksza wartosc i trzeba ja cala przeladowac w przeciwnym kierunku, ponizej slajd co sie dzieje na railach zasilania jak tego pradu braknie + nie ma odsprzegu).

 

Dobra a jak nie ma pod reka mosfetow od toshiby ??

Mozna zrobic tak zwany plan B, czyli tak jak na zdjeciu koncoweczki po lewej stronie. Lutujemy IRFP + popularne drivery BJT (2sc4793/2sa1837) oraz IRFP240 + IRFP9140(do napiecia 2x 50V)/IRFP9240(do napiecia powyzej 2x 50V). Jedyna zmiane jaka trzeba zrobic to znowu przeliczyc R19, dla Hexfetow potrzeba okolo 6,8V pomiedzy bramkami do zbiasowania wiec rachunek jest prosty (ja dalem sobie 560R). Bias stopnia koncowego w takim przypadku tez jest przekompensowany o jakies 10% zeby nie bylo klopotu po wlozeniu w obudowe.

 

Kompensacja temperaturowa nie jest idealna ale jest na tyle uniwersalna ze mozna zastosowac te drogie i te tanie mosfety na jednej plycie oraz latwo mozna ja sobie przerobic na tempco+ albo -.

 

Jezeli ktos bedzie chcial koniecznie BJT w stopniu koncowym to polecam trzystopniowy wtornik emiterowy, LM4702 bedzie swietnie zabuforowany i napewno odplaci sie za to>

 

Pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8025-0-37678600-1485242517_thumb.jpg

post-8025-0-90256800-1485242639_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

iAMP, iPSU, iSMPS i kto tam wie co jeszcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od kilku dni słucham LM4702 + Alfety wg. @andrejos1. Od czasów GG ostrożnie podchodzę do kostek wszystko w jednym, jednak w tej konfiguracji można się zdziwić. Wszystkie porównania jakie robiłem, to były wzmacniacze w klasie A. Pass (A5,A2) i Accuphase (A46), więc zróżnicowane pod kątem technologicznym i brzmieniowym.

 

Ta konfiguracja jest równa w całym paśmie, niczego nie preferuje i nie zaciemnia. Góra i środek pasma wyrównana, szczegółowa, otwarta, konturowa. Czuć klimat, otwartość i wybrzmienia

No i niespodziewany dół pasma. Niby klasa AB z jedną para, ale przekaz w pełni zróżnicowany bez wysilania spokojnie wybrzmiewają najniższe rejestry. Atak i zejście w dodatku z szybkością jakiej nie słyszałem.

 

Nie napiszę nic o scenie, ponieważ moje warunki odsłuchowe marne i pisanie że jest lokalizacja i scena bez adaptacji akustycznej to nieporozumienie.

W mojej ocenie, konstrukcja jak najbardziej warta uwagi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni słucham LM4702 + Alfety wg. @andrejos1. Od czasów GG ostrożnie podchodzę do kostek wszystko w jednym, jednak w tej konfiguracji można się zdziwić. Wszystkie porównania jakie robiłem, to były wzmacniacze w klasie A. Pass (A5,A2) i Accuphase (A46), więc zróżnicowane pod kątem technologicznym i brzmieniowym.

 

Ta konfiguracja jest równa w całym paśmie, niczego nie preferuje i nie zaciemnia. Góra i środek pasma wyrównana, szczegółowa, otwarta, konturowa. Czuć klimat, otwartość i wybrzmienia

No i niespodziewany dół pasma. Niby klasa AB z jedną para, ale przekaz w pełni zróżnicowany bez wysilania spokojnie wybrzmiewają najniższe rejestry. Atak i zejście w dodatku z szybkością jakiej nie słyszałem.

 

Nie napiszę nic o scenie, ponieważ moje warunki odsłuchowe marne i pisanie że jest lokalizacja i scena bez adaptacji akustycznej to nieporozumienie.

W mojej ocenie, konstrukcja jak najbardziej warta uwagi.

 

Gdyby ktoś był chętny mam 1 sztukę ( mam 2 sztuki i rezygnuję z toru zbalansowanego ) tej konstrukcji na lepszych jakościowo częściach do odsprzedania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ponieważ sprawa dotyczy wzmacniacz Arcama, zapytam tu.

Chcę się zabrać za prostą modyfikację starego Arcama, polegającą na wymianie kondensatorów głównych zasilających, oraz podmianie wejściowych elektrolitów na MKP. Po odszukaniu "serwisówki" spojrzałem na schemat, odszukałem poszukiwane kondy i ich numery na PCB.

Ale zadziwiło mnie trochę umiejscowienie scalaczka NE5532, (na schemcie Z301B) czy ktoś mi odpowie co on robi w tym układzie?

to oczywiście tylko część schematu, konkretnie jeden kanał końcówki

 

przy okazji

wejście sygnału to PWRIR i tam są kondensatory C110 i C130 które chcę wymienić na MKP, rozumiem że jeden 10uF w tym miejscu wystarczy?

schemat w załączniku PDF, a na obrazku tylko fragment, ale zaznaczyłem na nim o co mi chodzi, aby łatwiej było odszukać już w pełnym schemacie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-38223-0-39382800-1486158101_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie odpowie?

1. Wygląda na DC servo

2. Styknie pewnie i połowa tego ale czy wyjdzie na lepsze to sam musisz ocenić ;-) Ktoś z jakiegoś powodu wstawił te a nie inne elektrolity.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januss73 dzięjuje za odpowiedź

Ktoś z jakiegoś powodu wstawił te a nie inne elektrolity.

 

Wydaje mi się, że Mundorf M-Cap powinien być lepszy niż elektrolit na wejściu sygnału

zastanawiam się tylko nadal nad pojemnością, bo dali "mixa" 10uF Cerafine i 22uF OsCon

(tego Cerafine na PCB nie znalazłem, być może jest od spodu dolutowany)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie teraz modyfikowany Primare spa z LM4702 rozjeżdża wzmacniacz lampowy SE na 6H13C :-( ,

niestety .... a już napaliłem się na budowę SE na 6c33c a potem GM70 , ale teraz juz sie waham ....

 

lampa przeleżała na strychu kilka lat o dzisiaj przyszedł czas na porównanie i mimo iż ma fory,

bo sygnał dostaje z dac na pcm1794a , ktory gra o promil szlachetniej od wewnętrznego pcm1738,

to i tak ogólnie jest gorzej niż z końcówki Primare

 

LM4702 jeszcze w wolnej chwili z bipolarnej koncówki przerobię na 2 x 2sj162/2sk1058 na kanał , bo zawsze lubiłem to brzmienie , ale już teraz jest super i trochę strach coś zmieniać....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na koniec odkopałem starego Harmana PM660 z usuniętym fatalnym preampem i muszę przyznać , że ten wzmacniacz zawsze grał perfekcyjnie - tym razem tak samo zagrał.... perfekcja - LM4702 na bipolarach jest bardziej ostry i dynamiczny, ale hk gra finezyjnie, czysto, przestrzennie, kulturalnie , pięknie - taki stary klocek , a dźwięk z najwyższej półki - ale trzeba wiedzieć , że preamp psuje wyśmienity wzmacniacz

 

po tych wszystkich latach dla mnie absolutny dźwięk chyba z hybrydy lampa - półprzewodnik ..... takie mam przeczucie.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na koniec odkopałem starego Harmana PM660 z usuniętym fatalnym preampem i muszę przyznać , że ten wzmacniacz zawsze grał perfekcyjnie - tym razem tak samo zagrał.... perfekcja - LM4702 na bipolarach jest bardziej ostry i dynamiczny, ale hk gra finezyjnie, czysto, przestrzennie, kulturalnie , pięknie - taki stary klocek , a dźwięk z najwyższej półki - ale trzeba wiedzieć , że preamp psuje wyśmienity wzmacniacz

 

po tych wszystkich latach dla mnie absolutny dźwięk chyba z hybrydy lampa - półprzewodnik ..... takie mam przeczucie.....

Mam podobnie , w torze sygnału za dacem musi być lampa , a końcówka już tranzystorowa . Tylko z lampą taki układ gada najpiękniej , stąd ludzie lampizują Dac-e albo stosują preampy lampowe albo robią końcówki hybrydowe z lampą .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dużo czasu upłynęło, a że jest kilka dni wolnego , to postanowiłem zrealizować dawny pomysł wykorzystania stopnia końcowego niezbyt udanego klona accu p7100 i połączenia go z LM4702 - pierwszy odpał nie był zadawaląjący, bo oryginalny potrójny wtórnik p7100 nie grał tak , jak trzeba - było dobrze barwowo , ale mułowato , bez dynamiki , bez głębi , dziwny stłumiony dźwięk - nie mogłem tez uzyskać prawidłowego biasu - od razu miałem przeczucie jak zmodyfikować oryginalny układ accu - usunąłem : C31,32 ,oporniki R50,71 a R77 - 160R zamieniłem na 470R,

uklad biasu teraz to r105 - 8,2 k  ,  R103 - 2,2 K a potek to 5K - prąd spoczynkowy ustawiłem na 35 mA na każdą gałąź.

Wzmacniacz gra przepięknie - klon grał bardzo dobrze, ale to jeszcze nie było to , w dodatku po modach do schematu fabrycznego zaczął mi brumieć , co mnie całkowicie zniechęciło do dalszej zabawy z tym układem.

Z LM4702 miałem dotychczas bardzo dobre doświadczenia, a że Arcam stosuje LM4702 a Jeff Rowland w końcówkach 625 stosuje LME49810 , to mnie utwierdziło ,że trzeba spróbować uratować pieniądze włożone

w klona p7100.

Teraz to chyba już mój wzmacniacz docelowy - gra przepieknie :-)

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj porównałem go do Rotela RB990BX i Rotel też dobry - bardzo efektowny, detaliczny , przestrzenny - tyle, że LM/accu bardziej wyrównany i wyrafinowany , subtelniejszy i przyjemniejszy przy dłuższym słuchaniu.

tak mnie to zachęciło, że jeszcze nad nim popracuję - osobne i wyższe zasilanie dla LM , oraz nieco większy bias na początek .....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 30

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.