Skocz do zawartości
IGNORED

Subiektywny ranking lamp EL34 / 6CA7 / KT77


Severance

Rekomendowane odpowiedzi

Wszedłem w posiadanie lamp EL34 RFT. Właśnie porównuję z nr 1 tego wątku. Na tę chwilę mogę powiedzieć, że obie te lampy to pierwsza liga, ale... grają zupełnie inaczej. Jak się osłucham, napiszę więcej.

A jak tam Severance i jego małe lampki? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawi mnie to porównanie RFT do tych 6CA7-Z. A severance robi okablowanie w studiu ale niby test juz ma tylko ciezko mu go wkleic na forum ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi porównanie Tung-Sol z RFT. Strzelam, że grają podobnym charakterem a Tung-Sol będzie mieć lepszą średnicę :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to pewnie dlatego milosnicy lamp RFT w poszukiwaniu podobnego brzmienia decyduja sie na Tung Sole. Ja sluchalem miedzy innymi Tung-Soli w czwartek zarowno na MS-34D jak i na moim MS-20L i jak dla mnie nie maja one startu do 6CA7-Z ale nie sa to zle lampy jedne z lepszych EL34 jakie slyszalem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to macie teścik sterujących:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli chodzi o trójkę: 6CA7-Z, RFT i Tung-Sol, moim zdaniem punktacja wygląda tak:

 

1. 6CA7-Z - kontrola całego pasma, bas trzymany w ryzach, dobitny i wyraźny, powietrze, plany, głębia i stereofonia na złoty medal. Brzmienie bliższe gładkości, wyrazistości, po wygrzaniu pojawiają się niuanse typu rezonanse pudeł basowych, wokal wolny od sylabizowania, umiejscowiony tak, by nie przeszkadzać sekcji. W lepszych realizacjach (np. niektóre albumy Patrycji Barber) te lampy ujawniają wartość dodatkową: mamy do czynienia z holografią, jeśli idzie o instrumentarium. Barwa - w znacznej mierze chyba zależna od lamp sterujących - w towarzystwie czarnych baniek jest naturalna, czyli bas brzmi jak bas, organy jak organy etc. To atut, jednak miłośnicy tzw. lampowego brzmienia mogą czuć niedosyt. Jednak przy dłuższym osłuchaniu te lampy wygrywają, ponieważ ich "lampowość"; jest, jeśli można tak powiedzieć, elitarna, zniuansowana, a nie narzucona.

 

2. Tung-Sol EL34B - lampy innej klasy, ich bunt nie przeminął, lecz się ustatecznił, jak pisał poeta. W tym sensie, że mają głębię (ale mniej powietrza), eksponują niuanse (ale w mniej dobitny, mniej analityczny sposób), dysponują stereofonią (ale potrafią ją gubić na rzecz mięsa), a poza tym góra jest mniej przestrzenna na rzecz średnicy. Bas w tym lampach jest dobrze kontrolowany, wybrzmiewa jednak garażowo, cokolwiek to znaczy. Jest pełny, mięsisty, żadnej kluchy, a jednak trudno mówić o jego samodzielnym bycie. Po wygrzaniu warte polecenia dla miłośników lampowości w rasowej odsłonie srebrnego medalu.

 

3. RFT - podobnie, jak w Tung-Solach, tylko wszystko gorzej, a może - jak kto woli - inaczej. Dlatego miejsce trzecie. Nie wpadły mi w ucho te lampy, choć nie można powiedzieć, że to jest druga liga. To raczej pierwsza liga, ale z mocno podstarzałym trenerem. Przynajmniej w przypadku Yaqina MS-20L, który sam w sobie jest dynamiczny, szybki, z kategorii tych mniej lampowych lamp. Może we wcześniejszych modelach Yaqina RFT brzmią na miarę czasów, z których pochodzą. Ich radykalna chropowatość nie pasuje do tego konkretnego Yaqina. A szkoda, bo to ponoć legenda (lampy, nie wzmacniacz :)).

 

I tyle na ten temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SzuB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez oceniam nizej RFT od Tung-Soli. Sluchalem ich w zeszlym tygodniu i nie powalily mnie. Mieso jest dobre ale nie w nadmiarze, bo mozna dostac niestrawnosci ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SzuB bardzo ładnie, bardzo trafnie, przynajmniej w odniesieniu do Tung-Soli (bo resztę wymienionych lamp znam raczej ze "słyszenia" ;).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. A nie wiecie co się dzieje że w sklepie internetowym z lampami (pl) nie ma EL34 Tungsol ? Myślę sobie że mógłbym je przećwiczyć, ale najpierw chciałbym spróbować 6CA7 EH.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy miał ktoś z Was do czynienia z Mullard'ami el34 z bieżącej produkcji?

Poszukuję opinii z góry dzięki za pomoc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mullardów nie słyszałem, ale ktoś robi im niezły PR:

 

:)

 

@PiotrJ - napisz do tego sklepu, pewnie czekają na dostawę, bo sprzedali zapasy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam dylemat: Tung-Sol czy 6CA7 EH?.... Czy ktoś testował te ostatnie w MS-20L?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego clark_kent, a zerknijcież na pierwszą stronę tego wątku... ;) Tam wprawdzie mowa o MS34D, ale wątpię, by na MS20L zagrały gorzej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SzuB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano czytałem już to wszystko, ale pojawiaja się tu wpisy jakoby 34D to już inna liga względem 20L, choć pewnie jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest chyba głównie w tym, że 34 ma 4 małe lampki, a 20 osiem, co zapewne ma wpływ na reprodukcję dźwięku. Ale jakość opisanych lamp (i to, co dają) chyba nie powinna się bardzo różnić w obu tych wzmacniaczach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli chodzi o trójkę: 6CA7-Z, RFT i Tung-Sol, moim zdaniem punktacja wygląda tak:

 

1. 6CA7-Z - kontrola całego pasma, bas trzymany w ryzach, dobitny i wyraźny, powietrze, plany, głębia i stereofonia na złoty medal. Brzmienie bliższe gładkości, wyrazistości, po wygrzaniu pojawiają się niuanse typu rezonanse pudeł basowych, wokal wolny od sylabizowania, umiejscowiony tak, by nie przeszkadzać sekcji. W lepszych realizacjach (np. niektóre albumy Patrycji Barber) te lampy ujawniają wartość dodatkową: mamy do czynienia z holografią, jeśli idzie o instrumentarium. Barwa - w znacznej mierze chyba zależna od lamp sterujących - w towarzystwie czarnych baniek jest naturalna, czyli bas brzmi jak bas, organy jak organy etc. To atut, jednak miłośnicy tzw. lampowego brzmienia mogą czuć niedosyt. Jednak przy dłuższym osłuchaniu te lampy wygrywają, ponieważ ich "lampowość"; jest, jeśli można tak powiedzieć, elitarna, zniuansowana, a nie narzucona.

 

2. Tung-Sol EL34B - lampy innej klasy, ich bunt nie przeminął, lecz się ustatecznił, jak pisał poeta. W tym sensie, że mają głębię (ale mniej powietrza), eksponują niuanse (ale w mniej dobitny, mniej analityczny sposób), dysponują stereofonią (ale potrafią ją gubić na rzecz mięsa), a poza tym góra jest mniej przestrzenna na rzecz średnicy. Bas w tym lampach jest dobrze kontrolowany, wybrzmiewa jednak garażowo, cokolwiek to znaczy. Jest pełny, mięsisty, żadnej kluchy, a jednak trudno mówić o jego samodzielnym bycie. Po wygrzaniu warte polecenia dla miłośników lampowości w rasowej odsłonie srebrnego medalu.

 

3. RFT - podobnie, jak w Tung-Solach, tylko wszystko gorzej, a może - jak kto woli - inaczej. Dlatego miejsce trzecie. Nie wpadły mi w ucho te lampy, choć nie można powiedzieć, że to jest druga liga. To raczej pierwsza liga, ale z mocno podstarzałym trenerem. Przynajmniej w przypadku Yaqina MS-20L, który sam w sobie jest dynamiczny, szybki, z kategorii tych mniej lampowych lamp. Może we wcześniejszych modelach Yaqina RFT brzmią na miarę czasów, z których pochodzą. Ich radykalna chropowatość nie pasuje do tego konkretnego Yaqina. A szkoda, bo to ponoć legenda (lampy, nie wzmacniacz :)).

 

I tyle na ten temat.

A co sądzisz o lampach KT77 Gold Lion lub EL34 Svetlana (S). Ta pierwsza to tetroda strumieniowa dużej mocy a druga pentoda mocy. Czy mógłbyś coś powiedzieć o tych lampach? A może któryś z Kolegów mógłby sie wypowiedzieć na ich temat?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Nikonowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzisz o lampach KT77 Gold Lion lub EL34 Svetlana (S). Ta pierwsza to tetroda strumieniowa dużej mocy a druga pentoda mocy. Czy mógłbyś coś powiedzieć o tych lampach? A może któryś z Kolegów mógłby sie wypowiedzieć na ich temat?

 

Nie znam tych lamp "na ucho". Znam Svetlane EL34, ale C - nie polecam. Ale znów odsyłam do pierwszej strony tego wątku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SzuB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikonowiec odbierz prywatną wiadomość:)

 

Co do KT77 to tez już były opisywane w tym wątku przez kolegę Dzagias i mam wrażenie, że spadły trochę z piedestału (wcześniejsze opinie o tych lampach były pełne zachwytów)

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez clark_kent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy miał ktoś z Was do czynienia z Mullard'ami el34 z bieżącej produkcji?

Poszukuję opinii z góry dzięki za pomoc.

 

Miałem przyjemność testować współczesne EL34 Mullardy i oceniam je bardzo pozytywnie, to tak w telegraficznym skrócie.

Porównałem Mullardy w ostatnim miesiącu z Tung-Sol i RFT i do jutra napiszę szerszą swoją ocenę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już od dawna chciałem przekonać się jak grają EL34 Mullard, by wyrobić sobie zadnie subiektywne oparte na testach i odsłuchach w domu. Jako punkt odniesienia posłużyły mi Tung-Sole i RFT, bo tych lamp bardzo dobrze się nasłuchałem.

Zamontowałem Mullardy do Yaqina MC-10L na pokładzie wzmacniacza były para 6CG7 RCA i para 6N1P-EW. Co zauważyłem , bias dla wszystkich lamp musiałem wyregulować o tą samą wartość. Wyraźnie kwadra lamp dobrze dobrana i wyselekcjonowana.

Pierwsze wrażenia przy odsłuchu świeżych lamp mocy są najczęściej mylące i obarczone błędem nowości w całym tego słowa znaczeniu. Wygrzewałem już wcześniej nowe lampy np. Tung Sol i wiem, że trzeba dać im pograć kilkadziesiąt godzin. Tym razem jednak miałem duże ułatwienie kolega mar-celi, właściciel już je 120 godzin wygrzewał w swoim Janku. Tak więc najgorsze było za mną, tak mi się przynajmniej zdawało.

Pierwszego dnia miałem ich dość, po kilku godzinach słuchania muzyki byłem zmęczony krzykliwością i ostrością. Ale również dostrzegałem duży potencjał, bass krótki sprężysty, punktowy. Góra pasma ostra, ale nie sssycząca, detaliczna, jednak pewne braki w środku pasma.

Następnego dnia postanowiłem temu zaradzić i radzieckim lampką dałem wolne i poszły do pudełka. Dołożyłem drugą parę RCA ClearTop i poprawa była znaczna lecz coś drażniąco męczącego w muzyce zostało. Nie zadowalał mnie ten dźwięk bo mając wcześniej do czynienia z Tung-Solami wiedziałem, że nie tędy droga. Przy niektórych realizacjach płyt robi się zbyt ciężkawo i nienaturalnie. Dźwięk podbarwiony, tego nie lubię, dobre na trochę dla urozmaicenia. Zapędy Mullardów do ostrego krzykliwego grania trzeba wyregulować za pomocą innej pary lamp, ze zdecydowaną średnicą.

Wybór padł na 6CG7 Sylvania i to było pójście w dobrym kierunku. Ale cały czas słuchając muzyki miałem wrażenie, że może być lepiej. Jeszcze na tym etapie porównań Tung-Sol był mi bliższy sercu niż Mullard. Kolejnego dnia postanowiłem zmienić kable głośnikowe na czysto miedziane i odłączyć Qed Silver Aniversary z kolumn. To było bardzo dobre posunięcie, wręcz kluczowe, zniknęły resztki krzykliwości bez utraty szczegółów i dół pasma jeszcze się ocieplił. Porównywane lampy EL34 teraz miały u mnie remis i obie kwadry pełną sympatię. Okazało się, że srebro w kablu głośnikowym lampą Mullard oraz moim uszom razem nie po drodze. Po kilku następnych godzinach słuchania postanowiłem zamiast Sylvania dać dwie RCA, ale te z getterem u góry. Ta para to jak wisienka na torcie, uwypukliła wspaniale średnice, nie zakłócając reszty pasma.

Wielką przyjemność sprawia słuchanie takiej konfiguracji, mocny klarowny dźwięk i przestrzeń z detalami, cóż więcej wymagać. Współczesne Mullardy moim zdaniem bardzo dobre lampy tylko wymagają wielogodzinnego wygrzewania, później zagrają pełnią możliwości trzeba je dopieścić małymi lampami. Kolejny raz przekonałem się, że lampa mocy daje podstawę dźwięku, stanowi trzon, ale poukładać trzeba małymi lampami.

Podsumowując Tung-Sol gra niżej, ogólnie łagodniejsza w górnych rejestrach, środek porównywalny. Mullardy odnoszę wrażenie bardziej szczegółowa, ale jest ryzyko krzykliwości w niektórych systemach. Jeśli koledzy mają zamiar kupić lampy współczesne Mulardy lub Tung-Sola to mają pewien dylemat. Nie jestem wskazać faworyta tej konfrontacji obie lampy można śmiało polecić.

Jeśli ryzykować i narażać się na kupno niepewnych używanych (śmieci) to nie ma co się zastanawiać kupić nowe spokojnie wygrzać i małymi lampkami dosmaczyć do swoich upodobań.

Nadal jak obie wspomniane lampy jak dla mnie nie pobiły RFT, ale to już inna historia. Każdy lubi co innego i słuchamy na innych kolumnach , wzmacniaczach, itd....

 

Pozdrawiam

Życzę spokojnych Świąt Wielkanocnych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-30302-0-70066700-1333749453_thumb.jpg

post-30302-0-85769300-1333749474_thumb.jpg

post-30302-0-39456300-1333749580_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów potwierdziło się, że srebro jest dobre do wyrobu łyżek stołowych, a miedź do kabli audio :) Ale co do sedna, to moim zdaniem z Twojej recenzji wynika, że Mullardy są mierne...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SzuB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to i ja opiszę krótko swoje doświadczenia oparte na 6CA7 od Electro Harmonix. Wzmak to Unison S6 który potrzebuje sextetu tych lampek.

Lampy już się troche wygrzały i charakter jak to zazwyczaj bywa zmienił się na plus. A wcale na początku nie byłem pewien ze ich wsadzenie to był dobry ruch w stosunku do poprzednich Svetlan. Ponizej troszke o zabawie ze sterującymi bo to one zmieniają tu znacząco charakter brzmienia, a lampy mocy mają to tylko przekazać dalej.

 

Długo słuchałem w duecie ze sterującymi ECC82 od Siemensa, tymi tzw. z chromowanymi anodami. To bardzo szczegółowa lampka i jasna w dobrym tego słowa znaczeniu. Analityczna ale bez przesady. Podobny charakter dźwięku, który uzyskuję we wzmaku słuchawkowych z ECC85 od Telefunkena. Siemens jest podobny w charakterze do RCA clear top, która to lampa ma moim zdaniem znakomity stosunek jakości do ceny ale jednak z Siemensem przegrywa. Jest mniej dokładna. Jedno czego Siemensowi troche brakuje to dół pasma, nie mówię o jakości tylko o szczupłości basu. Tutaj Mullard na którym aktualnie gram jest znakomity, czasem odnosze wrażenie, że basu jest aż za dużo. Mullard natomiast to przepiekna średnica. Typowe lampowe brzmienie. Mniam. Góra wydaje się troszke wycofana. Ta lampa jest zaprzeczeniem Siemensa, gra ciepło i mięsiście, Siemens szczegółowo i analitycznie. Moje odsłuchy potwierdzają opisy które można o tych lampach wyszukać w necie. Zamówiłem jeszcze dwie parki tj. GE i RCA black plates gdzie liczę troszkę, że ta ostatnia połączy cechy Siemensa i Mullarda. Zobaczymy.

 

BTW złapałem się wczoraj na stwierdzeniu, że S6 z Sonusami Minuetto gra "ładniej" niż mój drugi zestaw, dwa razy droższy, tj. Krell + Thiel. Lampa pokazywała duszę, tranzystor obnażał mięso i kości rozorane ostrym skalpelem. Słuchana tamże muza to swing i big bandy, trochę R&B.

 

Tu macie ranking sterujących ECC82:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to i ja opiszę krótko swoje doświadczenia oparte na 6CA7 od Electro Harmonix. Wzmak to Unison S6 który potrzebuje sextetu tych lampek.

Lampy już się troche wygrzały i charakter jak to zazwyczaj bywa zmienił się na plus. A wcale na początku nie byłem pewien ze ich wsadzenie to był dobry ruch w stosunku do poprzednich Svetlan. Ponizej troszke o zabawie ze sterującymi bo to one zmieniają tu znacząco charakter brzmienia, a lampy mocy mają to tylko przekazać dalej.

 

Długo słuchałem w duecie ze sterującymi ECC82 od Siemensa, tymi tzw. z chromowanymi anodami. To bardzo szczegółowa lampka i jasna w dobrym tego słowa znaczeniu. Analityczna ale bez przesady. Podobny charakter dźwięku, który uzyskuję we wzmaku słuchawkowych z ECC85 od Telefunkena. Siemens jest podobny w charakterze do RCA clear top, która to lampa ma moim zdaniem znakomity stosunek jakości do ceny ale jednak z Siemensem przegrywa. Jest mniej dokładna. Jedno czego Siemensowi troche brakuje to dół pasma, nie mówię o jakości tylko o szczupłości basu. Tutaj Mullard na którym aktualnie gram jest znakomity, czasem odnosze wrażenie, że basu jest aż za dużo. Mullard natomiast to przepiekna średnica. Typowe lampowe brzmienie. Mniam. Góra wydaje się troszke wycofana. Ta lampa jest zaprzeczeniem Siemensa, gra ciepło i mięsiście, Siemens szczegółowo i analitycznie. Moje odsłuchy potwierdzają opisy które można o tych lampach wyszukać w necie. Zamówiłem jeszcze dwie parki tj. GE i RCA black plates gdzie liczę troszkę, że ta ostatnia połączy cechy Siemensa i Mullarda. Zobaczymy.

 

BTW złapałem się wczoraj na stwierdzeniu, że S6 z Sonusami Minuetto gra "ładniej" niż mój drugi zestaw, dwa razy droższy, tj. Krell + Thiel. Lampa pokazywała duszę, tranzystor obnażał mięso i kości rozorane ostrym skalpelem. Słuchana tamże muza to swing i big bandy, trochę R&B.

 

Tu macie ranking sterujących ECC82:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdro

Witam

Sam mam te lampki czyli EH 6CA7, i jestem ciekaw doznań kolegi, proszę opisać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów potwierdziło się, że srebro jest dobre do wyrobu łyżek stołowych, a miedź do kabli audio :) Ale co do sedna, to moim zdaniem z Twojej recenzji wynika, że Mullardy są mierne...

 

Przez dłuższą chwilkę zastanawiałem się co odpisać Tobie, bo napisałem co napisałem i każdy ma prawo do swoich wniosków. Ale trochę pochopnie wysuwasz wniosek o mierności EL34 Mullard. Kable głośnikowe z srebrem mogą dobrze sprawdzić się na innych lampach mocy np. EL34B Shuguang (sprawdziłem i jest ok) na innym wzmacniaczu i kolumnach.

Gdybym miał tylko do dyspozycji kable miedziane nie wiedziałbym o tej przypadłości. Z tego co czytam na forum, to ludzie poszukują sposobów rozjaśnienia brzmienia systemów i za pomocą tej lampy można to uczynić. Ja akurat lubię ciężkawe granie i musiałem utemperować wysokie rejestry bo na moich kolumnach Canton miałem ich za dużo. Ale jak wspomniałem spokojnie można wszystko poukładać za pomocą małych lamp. Słuchając jazzu bardzo fajnie zagrał saksofon, trąbka, klarnet piękny czysty klarowny dźwięk z dużą przestrzenią i podkreślam detaliczny.

Może jeszcze któryś z kolegów ma EL34 Mullard i napisze swoją opinie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym srebrem to oczywiście żart - kiedyś czytałem kótnię między zwolennikami srebra a miedzi i tyle było w tym patosu, że olaboga. Wszystko zależy od źródła i kolumn. U mnie kolumny grają na miedzianym kablu solid core i innego po testach nie chcę widzieć. Ale w innym systemie może sprawdzi się srebrny. Wzmacniacz wzmacniaczem, ale jak zmieniam lampy w swoim CD, to za każdym razem, zależnie od lamp, bardzo wyraźnie zmienia się charakter brzmienia. A zatem jest sporo parametrów do ustawienia, same lampy to nie wszystko. Może kiedyś spróbuję tych Mullardów, uprzedzony nie jestem - po prostu po przeczytaniu Twojej recenzji tak ją zinterpretowałem :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz wzmacniaczem, ale jak zmieniam lampy w swoim CD, to za każdym razem, zależnie od lamp, bardzo wyraźnie zmienia się charakter brzmienia. A zatem jest sporo parametrów do ustawienia, same lampy to nie wszystko.

Masz rację, mam takie same odczucia. Ludzie którzy poszukują brzmienia to również decydują się na podróż i przygodę, gdzie nie ma adresu, bo przecież wędrować można bez końca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to i ja opiszę krótko swoje doświadczenia oparte na 6CA7 od Electro Harmonix. Wzmak to Unison S6 który potrzebuje sextetu tych lampek.

Lampy już się troche wygrzały i charakter jak to zazwyczaj bywa zmienił się na plus. A wcale na początku nie byłem pewien ze ich wsadzenie to był dobry ruch w stosunku do poprzednich Svetlan. Ponizej troszke o zabawie ze sterującymi bo to one zmieniają tu znacząco charakter brzmienia, a lampy mocy mają to tylko przekazać dalej.

 

Długo słuchałem w duecie ze sterującymi ECC82 od Siemensa, tymi tzw. z chromowanymi anodami. To bardzo szczegółowa lampka i jasna w dobrym tego słowa znaczeniu. Analityczna ale bez przesady. Podobny charakter dźwięku, który uzyskuję we wzmaku słuchawkowych z ECC85 od Telefunkena. Siemens jest podobny w charakterze do RCA clear top, która to lampa ma moim zdaniem znakomity stosunek jakości do ceny ale jednak z Siemensem przegrywa. Jest mniej dokładna. Jedno czego Siemensowi troche brakuje to dół pasma, nie mówię o jakości tylko o szczupłości basu. Tutaj Mullard na którym aktualnie gram jest znakomity, czasem odnosze wrażenie, że basu jest aż za dużo. Mullard natomiast to przepiekna średnica. Typowe lampowe brzmienie. Mniam. Góra wydaje się troszke wycofana. Ta lampa jest zaprzeczeniem Siemensa, gra ciepło i mięsiście, Siemens szczegółowo i analitycznie. Moje odsłuchy potwierdzają opisy które można o tych lampach wyszukać w necie. Zamówiłem jeszcze dwie parki tj. GE i RCA black plates gdzie liczę troszkę, że ta ostatnia połączy cechy Siemensa i Mullarda. Zobaczymy.

 

BTW złapałem się wczoraj na stwierdzeniu, że S6 z Sonusami Minuetto gra "ładniej" niż mój drugi zestaw, dwa razy droższy, tj. Krell + Thiel. Lampa pokazywała duszę, tranzystor obnażał mięso i kości rozorane ostrym skalpelem. Słuchana tamże muza to swing i big bandy, trochę R&B.

 

Tu macie ranking sterujących ECC82:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdro

Witam

Jakdługo rozgrzewałeś te 6CA7 bo właśnie je kupiłem i jest troche ostrawo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.