Jump to content
Severance

Subiektywny ranking lamp EL34 / 6CA7 / KT77

Recommended Posts

Wszedłem w posiadanie lamp EL34 RFT. Właśnie porównuję z nr 1 tego wątku. Na tę chwilę mogę powiedzieć, że obie te lampy to pierwsza liga, ale... grają zupełnie inaczej. Jak się osłucham, napiszę więcej.

A jak tam Severance i jego małe lampki? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ciekawi mnie to porównanie RFT do tych 6CA7-Z. A severance robi okablowanie w studiu ale niby test juz ma tylko ciezko mu go wkleic na forum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie ciekawi porównanie Tung-Sol z RFT. Strzelam, że grają podobnym charakterem a Tung-Sol będzie mieć lepszą średnicę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to pewnie dlatego milosnicy lamp RFT w poszukiwaniu podobnego brzmienia decyduja sie na Tung Sole. Ja sluchalem miedzy innymi Tung-Soli w czwartek zarowno na MS-34D jak i na moim MS-20L i jak dla mnie nie maja one startu do 6CA7-Z ale nie sa to zle lampy jedne z lepszych EL34 jakie slyszalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc jeśli chodzi o trójkę: 6CA7-Z, RFT i Tung-Sol, moim zdaniem punktacja wygląda tak:

 

1. 6CA7-Z - kontrola całego pasma, bas trzymany w ryzach, dobitny i wyraźny, powietrze, plany, głębia i stereofonia na złoty medal. Brzmienie bliższe gładkości, wyrazistości, po wygrzaniu pojawiają się niuanse typu rezonanse pudeł basowych, wokal wolny od sylabizowania, umiejscowiony tak, by nie przeszkadzać sekcji. W lepszych realizacjach (np. niektóre albumy Patrycji Barber) te lampy ujawniają wartość dodatkową: mamy do czynienia z holografią, jeśli idzie o instrumentarium. Barwa - w znacznej mierze chyba zależna od lamp sterujących - w towarzystwie czarnych baniek jest naturalna, czyli bas brzmi jak bas, organy jak organy etc. To atut, jednak miłośnicy tzw. lampowego brzmienia mogą czuć niedosyt. Jednak przy dłuższym osłuchaniu te lampy wygrywają, ponieważ ich "lampowość"; jest, jeśli można tak powiedzieć, elitarna, zniuansowana, a nie narzucona.

 

2. Tung-Sol EL34B - lampy innej klasy, ich bunt nie przeminął, lecz się ustatecznił, jak pisał poeta. W tym sensie, że mają głębię (ale mniej powietrza), eksponują niuanse (ale w mniej dobitny, mniej analityczny sposób), dysponują stereofonią (ale potrafią ją gubić na rzecz mięsa), a poza tym góra jest mniej przestrzenna na rzecz średnicy. Bas w tym lampach jest dobrze kontrolowany, wybrzmiewa jednak garażowo, cokolwiek to znaczy. Jest pełny, mięsisty, żadnej kluchy, a jednak trudno mówić o jego samodzielnym bycie. Po wygrzaniu warte polecenia dla miłośników lampowości w rasowej odsłonie srebrnego medalu.

 

3. RFT - podobnie, jak w Tung-Solach, tylko wszystko gorzej, a może - jak kto woli - inaczej. Dlatego miejsce trzecie. Nie wpadły mi w ucho te lampy, choć nie można powiedzieć, że to jest druga liga. To raczej pierwsza liga, ale z mocno podstarzałym trenerem. Przynajmniej w przypadku Yaqina MS-20L, który sam w sobie jest dynamiczny, szybki, z kategorii tych mniej lampowych lamp. Może we wcześniejszych modelach Yaqina RFT brzmią na miarę czasów, z których pochodzą. Ich radykalna chropowatość nie pasuje do tego konkretnego Yaqina. A szkoda, bo to ponoć legenda (lampy, nie wzmacniacz :)).

 

I tyle na ten temat.

Edited by SzuB
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez oceniam nizej RFT od Tung-Soli. Sluchalem ich w zeszlym tygodniu i nie powalily mnie. Mieso jest dobre ale nie w nadmiarze, bo mozna dostac niestrawnosci ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

SzuB bardzo ładnie, bardzo trafnie, przynajmniej w odniesieniu do Tung-Soli (bo resztę wymienionych lamp znam raczej ze "słyszenia" ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie. A nie wiecie co się dzieje że w sklepie internetowym z lampami (pl) nie ma EL34 Tungsol ? Myślę sobie że mógłbym je przećwiczyć, ale najpierw chciałbym spróbować 6CA7 EH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, czy miał ktoś z Was do czynienia z Mullard'ami el34 z bieżącej produkcji?

Poszukuję opinii z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullardów nie słyszałem, ale ktoś robi im niezły PR:

 

:)

 

@PiotrJ - napisz do tego sklepu, pewnie czekają na dostawę, bo sprzedali zapasy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mam dylemat: Tung-Sol czy 6CA7 EH?.... Czy ktoś testował te ostatnie w MS-20L?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego clark_kent, a zerknijcież na pierwszą stronę tego wątku... ;) Tam wprawdzie mowa o MS34D, ale wątpię, by na MS20L zagrały gorzej.

Edited by SzuB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano czytałem już to wszystko, ale pojawiaja się tu wpisy jakoby 34D to już inna liga względem 20L, choć pewnie jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica jest chyba głównie w tym, że 34 ma 4 małe lampki, a 20 osiem, co zapewne ma wpływ na reprodukcję dźwięku. Ale jakość opisanych lamp (i to, co dają) chyba nie powinna się bardzo różnić w obu tych wzmacniaczach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc jeśli chodzi o trójkę: 6CA7-Z, RFT i Tung-Sol, moim zdaniem punktacja wygląda tak:

 

1. 6CA7-Z - kontrola całego pasma, bas trzymany w ryzach, dobitny i wyraźny, powietrze, plany, głębia i stereofonia na złoty medal. Brzmienie bliższe gładkości, wyrazistości, po wygrzaniu pojawiają się niuanse typu rezonanse pudeł basowych, wokal wolny od sylabizowania, umiejscowiony tak, by nie przeszkadzać sekcji. W lepszych realizacjach (np. niektóre albumy Patrycji Barber) te lampy ujawniają wartość dodatkową: mamy do czynienia z holografią, jeśli idzie o instrumentarium. Barwa - w znacznej mierze chyba zależna od lamp sterujących - w towarzystwie czarnych baniek jest naturalna, czyli bas brzmi jak bas, organy jak organy etc. To atut, jednak miłośnicy tzw. lampowego brzmienia mogą czuć niedosyt. Jednak przy dłuższym osłuchaniu te lampy wygrywają, ponieważ ich "lampowość"; jest, jeśli można tak powiedzieć, elitarna, zniuansowana, a nie narzucona.

 

2. Tung-Sol EL34B - lampy innej klasy, ich bunt nie przeminął, lecz się ustatecznił, jak pisał poeta. W tym sensie, że mają głębię (ale mniej powietrza), eksponują niuanse (ale w mniej dobitny, mniej analityczny sposób), dysponują stereofonią (ale potrafią ją gubić na rzecz mięsa), a poza tym góra jest mniej przestrzenna na rzecz średnicy. Bas w tym lampach jest dobrze kontrolowany, wybrzmiewa jednak garażowo, cokolwiek to znaczy. Jest pełny, mięsisty, żadnej kluchy, a jednak trudno mówić o jego samodzielnym bycie. Po wygrzaniu warte polecenia dla miłośników lampowości w rasowej odsłonie srebrnego medalu.

 

3. RFT - podobnie, jak w Tung-Solach, tylko wszystko gorzej, a może - jak kto woli - inaczej. Dlatego miejsce trzecie. Nie wpadły mi w ucho te lampy, choć nie można powiedzieć, że to jest druga liga. To raczej pierwsza liga, ale z mocno podstarzałym trenerem. Przynajmniej w przypadku Yaqina MS-20L, który sam w sobie jest dynamiczny, szybki, z kategorii tych mniej lampowych lamp. Może we wcześniejszych modelach Yaqina RFT brzmią na miarę czasów, z których pochodzą. Ich radykalna chropowatość nie pasuje do tego konkretnego Yaqina. A szkoda, bo to ponoć legenda (lampy, nie wzmacniacz :)).

 

I tyle na ten temat.

A co sądzisz o lampach KT77 Gold Lion lub EL34 Svetlana (S). Ta pierwsza to tetroda strumieniowa dużej mocy a druga pentoda mocy. Czy mógłbyś coś powiedzieć o tych lampach? A może któryś z Kolegów mógłby sie wypowiedzieć na ich temat?

Edited by Nikonowiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co sądzisz o lampach KT77 Gold Lion lub EL34 Svetlana (S). Ta pierwsza to tetroda strumieniowa dużej mocy a druga pentoda mocy. Czy mógłbyś coś powiedzieć o tych lampach? A może któryś z Kolegów mógłby sie wypowiedzieć na ich temat?

 

Nie znam tych lamp "na ucho". Znam Svetlane EL34, ale C - nie polecam. Ale znów odsyłam do pierwszej strony tego wątku.

Edited by SzuB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikonowiec odbierz prywatną wiadomość:)

 

Co do KT77 to tez już były opisywane w tym wątku przez kolegę Dzagias i mam wrażenie, że spadły trochę z piedestału (wcześniejsze opinie o tych lampach były pełne zachwytów)

Pozdrawiam

Edited by clark_kent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, czy miał ktoś z Was do czynienia z Mullard'ami el34 z bieżącej produkcji?

Poszukuję opinii z góry dzięki za pomoc.

 

Miałem przyjemność testować współczesne EL34 Mullardy i oceniam je bardzo pozytywnie, to tak w telegraficznym skrócie.

Porównałem Mullardy w ostatnim miesiącu z Tung-Sol i RFT i do jutra napiszę szerszą swoją ocenę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zbyniu 360

czekamy na opinie tych lampek bo sa to jedne z lepszych lampek el 34 sadzac po opiniach uzytkownikow na forum...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już od dawna chciałem przekonać się jak grają EL34 Mullard, by wyrobić sobie zadnie subiektywne oparte na testach i odsłuchach w domu. Jako punkt odniesienia posłużyły mi Tung-Sole i RFT, bo tych lamp bardzo dobrze się nasłuchałem.

Zamontowałem Mullardy do Yaqina MC-10L na pokładzie wzmacniacza były para 6CG7 RCA i para 6N1P-EW. Co zauważyłem , bias dla wszystkich lamp musiałem wyregulować o tą samą wartość. Wyraźnie kwadra lamp dobrze dobrana i wyselekcjonowana.

Pierwsze wrażenia przy odsłuchu świeżych lamp mocy są najczęściej mylące i obarczone błędem nowości w całym tego słowa znaczeniu. Wygrzewałem już wcześniej nowe lampy np. Tung Sol i wiem, że trzeba dać im pograć kilkadziesiąt godzin. Tym razem jednak miałem duże ułatwienie kolega mar-celi, właściciel już je 120 godzin wygrzewał w swoim Janku. Tak więc najgorsze było za mną, tak mi się przynajmniej zdawało.

Pierwszego dnia miałem ich dość, po kilku godzinach słuchania muzyki byłem zmęczony krzykliwością i ostrością. Ale również dostrzegałem duży potencjał, bass krótki sprężysty, punktowy. Góra pasma ostra, ale nie sssycząca, detaliczna, jednak pewne braki w środku pasma.

Następnego dnia postanowiłem temu zaradzić i radzieckim lampką dałem wolne i poszły do pudełka. Dołożyłem drugą parę RCA ClearTop i poprawa była znaczna lecz coś drażniąco męczącego w muzyce zostało. Nie zadowalał mnie ten dźwięk bo mając wcześniej do czynienia z Tung-Solami wiedziałem, że nie tędy droga. Przy niektórych realizacjach płyt robi się zbyt ciężkawo i nienaturalnie. Dźwięk podbarwiony, tego nie lubię, dobre na trochę dla urozmaicenia. Zapędy Mullardów do ostrego krzykliwego grania trzeba wyregulować za pomocą innej pary lamp, ze zdecydowaną średnicą.

Wybór padł na 6CG7 Sylvania i to było pójście w dobrym kierunku. Ale cały czas słuchając muzyki miałem wrażenie, że może być lepiej. Jeszcze na tym etapie porównań Tung-Sol był mi bliższy sercu niż Mullard. Kolejnego dnia postanowiłem zmienić kable głośnikowe na czysto miedziane i odłączyć Qed Silver Aniversary z kolumn. To było bardzo dobre posunięcie, wręcz kluczowe, zniknęły resztki krzykliwości bez utraty szczegółów i dół pasma jeszcze się ocieplił. Porównywane lampy EL34 teraz miały u mnie remis i obie kwadry pełną sympatię. Okazało się, że srebro w kablu głośnikowym lampą Mullard oraz moim uszom razem nie po drodze. Po kilku następnych godzinach słuchania postanowiłem zamiast Sylvania dać dwie RCA, ale te z getterem u góry. Ta para to jak wisienka na torcie, uwypukliła wspaniale średnice, nie zakłócając reszty pasma.

Wielką przyjemność sprawia słuchanie takiej konfiguracji, mocny klarowny dźwięk i przestrzeń z detalami, cóż więcej wymagać. Współczesne Mullardy moim zdaniem bardzo dobre lampy tylko wymagają wielogodzinnego wygrzewania, później zagrają pełnią możliwości trzeba je dopieścić małymi lampami. Kolejny raz przekonałem się, że lampa mocy daje podstawę dźwięku, stanowi trzon, ale poukładać trzeba małymi lampami.

Podsumowując Tung-Sol gra niżej, ogólnie łagodniejsza w górnych rejestrach, środek porównywalny. Mullardy odnoszę wrażenie bardziej szczegółowa, ale jest ryzyko krzykliwości w niektórych systemach. Jeśli koledzy mają zamiar kupić lampy współczesne Mulardy lub Tung-Sola to mają pewien dylemat. Nie jestem wskazać faworyta tej konfrontacji obie lampy można śmiało polecić.

Jeśli ryzykować i narażać się na kupno niepewnych używanych (śmieci) to nie ma co się zastanawiać kupić nowe spokojnie wygrzać i małymi lampkami dosmaczyć do swoich upodobań.

Nadal jak obie wspomniane lampy jak dla mnie nie pobiły RFT, ale to już inna historia. Każdy lubi co innego i słuchamy na innych kolumnach , wzmacniaczach, itd....

 

Pozdrawiam

Życzę spokojnych Świąt Wielkanocnych

post-30302-0-74375600-1333749436_thumb.jpg

post-30302-0-70066700-1333749453_thumb.jpg

post-30302-0-85769300-1333749474_thumb.jpg

post-30302-0-39456300-1333749580_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zbyniu 360

piekna recenzja lamp mocy w polaczeniu z lampami sterujacymi, i takie recenzje powino sie tworzyć!!!-stokrotne uznanie za takie porownanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znów potwierdziło się, że srebro jest dobre do wyrobu łyżek stołowych, a miedź do kabli audio :) Ale co do sedna, to moim zdaniem z Twojej recenzji wynika, że Mullardy są mierne...

Edited by SzuB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

to i ja opiszę krótko swoje doświadczenia oparte na 6CA7 od Electro Harmonix. Wzmak to Unison S6 który potrzebuje sextetu tych lampek.

Lampy już się troche wygrzały i charakter jak to zazwyczaj bywa zmienił się na plus. A wcale na początku nie byłem pewien ze ich wsadzenie to był dobry ruch w stosunku do poprzednich Svetlan. Ponizej troszke o zabawie ze sterującymi bo to one zmieniają tu znacząco charakter brzmienia, a lampy mocy mają to tylko przekazać dalej.

 

Długo słuchałem w duecie ze sterującymi ECC82 od Siemensa, tymi tzw. z chromowanymi anodami. To bardzo szczegółowa lampka i jasna w dobrym tego słowa znaczeniu. Analityczna ale bez przesady. Podobny charakter dźwięku, który uzyskuję we wzmaku słuchawkowych z ECC85 od Telefunkena. Siemens jest podobny w charakterze do RCA clear top, która to lampa ma moim zdaniem znakomity stosunek jakości do ceny ale jednak z Siemensem przegrywa. Jest mniej dokładna. Jedno czego Siemensowi troche brakuje to dół pasma, nie mówię o jakości tylko o szczupłości basu. Tutaj Mullard na którym aktualnie gram jest znakomity, czasem odnosze wrażenie, że basu jest aż za dużo. Mullard natomiast to przepiekna średnica. Typowe lampowe brzmienie. Mniam. Góra wydaje się troszke wycofana. Ta lampa jest zaprzeczeniem Siemensa, gra ciepło i mięsiście, Siemens szczegółowo i analitycznie. Moje odsłuchy potwierdzają opisy które można o tych lampach wyszukać w necie. Zamówiłem jeszcze dwie parki tj. GE i RCA black plates gdzie liczę troszkę, że ta ostatnia połączy cechy Siemensa i Mullarda. Zobaczymy.

 

BTW złapałem się wczoraj na stwierdzeniu, że S6 z Sonusami Minuetto gra "ładniej" niż mój drugi zestaw, dwa razy droższy, tj. Krell + Thiel. Lampa pokazywała duszę, tranzystor obnażał mięso i kości rozorane ostrym skalpelem. Słuchana tamże muza to swing i big bandy, trochę R&B.

 

Tu macie ranking sterujących ECC82: https://www.tubeworld.com/12au7_poll.php

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

to i ja opiszę krótko swoje doświadczenia oparte na 6CA7 od Electro Harmonix. Wzmak to Unison S6 który potrzebuje sextetu tych lampek.

Lampy już się troche wygrzały i charakter jak to zazwyczaj bywa zmienił się na plus. A wcale na początku nie byłem pewien ze ich wsadzenie to był dobry ruch w stosunku do poprzednich Svetlan. Ponizej troszke o zabawie ze sterującymi bo to one zmieniają tu znacząco charakter brzmienia, a lampy mocy mają to tylko przekazać dalej.

 

Długo słuchałem w duecie ze sterującymi ECC82 od Siemensa, tymi tzw. z chromowanymi anodami. To bardzo szczegółowa lampka i jasna w dobrym tego słowa znaczeniu. Analityczna ale bez przesady. Podobny charakter dźwięku, który uzyskuję we wzmaku słuchawkowych z ECC85 od Telefunkena. Siemens jest podobny w charakterze do RCA clear top, która to lampa ma moim zdaniem znakomity stosunek jakości do ceny ale jednak z Siemensem przegrywa. Jest mniej dokładna. Jedno czego Siemensowi troche brakuje to dół pasma, nie mówię o jakości tylko o szczupłości basu. Tutaj Mullard na którym aktualnie gram jest znakomity, czasem odnosze wrażenie, że basu jest aż za dużo. Mullard natomiast to przepiekna średnica. Typowe lampowe brzmienie. Mniam. Góra wydaje się troszke wycofana. Ta lampa jest zaprzeczeniem Siemensa, gra ciepło i mięsiście, Siemens szczegółowo i analitycznie. Moje odsłuchy potwierdzają opisy które można o tych lampach wyszukać w necie. Zamówiłem jeszcze dwie parki tj. GE i RCA black plates gdzie liczę troszkę, że ta ostatnia połączy cechy Siemensa i Mullarda. Zobaczymy.

 

BTW złapałem się wczoraj na stwierdzeniu, że S6 z Sonusami Minuetto gra "ładniej" niż mój drugi zestaw, dwa razy droższy, tj. Krell + Thiel. Lampa pokazywała duszę, tranzystor obnażał mięso i kości rozorane ostrym skalpelem. Słuchana tamże muza to swing i big bandy, trochę R&B.

 

Tu macie ranking sterujących ECC82: https://www.tubeworld.com/12au7_poll.php

 

Pozdro

Witam

Sam mam te lampki czyli EH 6CA7, i jestem ciekaw doznań kolegi, proszę opisać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znów potwierdziło się, że srebro jest dobre do wyrobu łyżek stołowych, a miedź do kabli audio :) Ale co do sedna, to moim zdaniem z Twojej recenzji wynika, że Mullardy są mierne...

 

Przez dłuższą chwilkę zastanawiałem się co odpisać Tobie, bo napisałem co napisałem i każdy ma prawo do swoich wniosków. Ale trochę pochopnie wysuwasz wniosek o mierności EL34 Mullard. Kable głośnikowe z srebrem mogą dobrze sprawdzić się na innych lampach mocy np. EL34B Shuguang (sprawdziłem i jest ok) na innym wzmacniaczu i kolumnach.

Gdybym miał tylko do dyspozycji kable miedziane nie wiedziałbym o tej przypadłości. Z tego co czytam na forum, to ludzie poszukują sposobów rozjaśnienia brzmienia systemów i za pomocą tej lampy można to uczynić. Ja akurat lubię ciężkawe granie i musiałem utemperować wysokie rejestry bo na moich kolumnach Canton miałem ich za dużo. Ale jak wspomniałem spokojnie można wszystko poukładać za pomocą małych lamp. Słuchając jazzu bardzo fajnie zagrał saksofon, trąbka, klarnet piękny czysty klarowny dźwięk z dużą przestrzenią i podkreślam detaliczny.

Może jeszcze któryś z kolegów ma EL34 Mullard i napisze swoją opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym srebrem to oczywiście żart - kiedyś czytałem kótnię między zwolennikami srebra a miedzi i tyle było w tym patosu, że olaboga. Wszystko zależy od źródła i kolumn. U mnie kolumny grają na miedzianym kablu solid core i innego po testach nie chcę widzieć. Ale w innym systemie może sprawdzi się srebrny. Wzmacniacz wzmacniaczem, ale jak zmieniam lampy w swoim CD, to za każdym razem, zależnie od lamp, bardzo wyraźnie zmienia się charakter brzmienia. A zatem jest sporo parametrów do ustawienia, same lampy to nie wszystko. Może kiedyś spróbuję tych Mullardów, uprzedzony nie jestem - po prostu po przeczytaniu Twojej recenzji tak ją zinterpretowałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmacniacz wzmacniaczem, ale jak zmieniam lampy w swoim CD, to za każdym razem, zależnie od lamp, bardzo wyraźnie zmienia się charakter brzmienia. A zatem jest sporo parametrów do ustawienia, same lampy to nie wszystko.

Masz rację, mam takie same odczucia. Ludzie którzy poszukują brzmienia to również decydują się na podróż i przygodę, gdzie nie ma adresu, bo przecież wędrować można bez końca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

to i ja opiszę krótko swoje doświadczenia oparte na 6CA7 od Electro Harmonix. Wzmak to Unison S6 który potrzebuje sextetu tych lampek.

Lampy już się troche wygrzały i charakter jak to zazwyczaj bywa zmienił się na plus. A wcale na początku nie byłem pewien ze ich wsadzenie to był dobry ruch w stosunku do poprzednich Svetlan. Ponizej troszke o zabawie ze sterującymi bo to one zmieniają tu znacząco charakter brzmienia, a lampy mocy mają to tylko przekazać dalej.

 

Długo słuchałem w duecie ze sterującymi ECC82 od Siemensa, tymi tzw. z chromowanymi anodami. To bardzo szczegółowa lampka i jasna w dobrym tego słowa znaczeniu. Analityczna ale bez przesady. Podobny charakter dźwięku, który uzyskuję we wzmaku słuchawkowych z ECC85 od Telefunkena. Siemens jest podobny w charakterze do RCA clear top, która to lampa ma moim zdaniem znakomity stosunek jakości do ceny ale jednak z Siemensem przegrywa. Jest mniej dokładna. Jedno czego Siemensowi troche brakuje to dół pasma, nie mówię o jakości tylko o szczupłości basu. Tutaj Mullard na którym aktualnie gram jest znakomity, czasem odnosze wrażenie, że basu jest aż za dużo. Mullard natomiast to przepiekna średnica. Typowe lampowe brzmienie. Mniam. Góra wydaje się troszke wycofana. Ta lampa jest zaprzeczeniem Siemensa, gra ciepło i mięsiście, Siemens szczegółowo i analitycznie. Moje odsłuchy potwierdzają opisy które można o tych lampach wyszukać w necie. Zamówiłem jeszcze dwie parki tj. GE i RCA black plates gdzie liczę troszkę, że ta ostatnia połączy cechy Siemensa i Mullarda. Zobaczymy.

 

BTW złapałem się wczoraj na stwierdzeniu, że S6 z Sonusami Minuetto gra "ładniej" niż mój drugi zestaw, dwa razy droższy, tj. Krell + Thiel. Lampa pokazywała duszę, tranzystor obnażał mięso i kości rozorane ostrym skalpelem. Słuchana tamże muza to swing i big bandy, trochę R&B.

 

Tu macie ranking sterujących ECC82: https://www.tubeworld.com/12au7_poll.php

 

Pozdro

Witam

Jakdługo rozgrzewałeś te 6CA7 bo właśnie je kupiłem i jest troche ostrawo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.