Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  593 członków

Hegel Klub
IGNORED

Klub HEGEL


Violet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjecia środka 590ki sporo wyjaśnią. Wystarczy że Hegel użyje lepszych podzespołów i już dźwięk bedzie sporo lepszy. W moim przekonaniu to jest problem Hegla, nie przyklada wagi do jakości niektórych podzespołów.

Konkretnie które masz na myśli? Co mozna poprawic w kazdym Heglu? Pytam z ciekawoaci czystej bo sam stoje przed dokonaniem wyboru Hegla. Na razie zastanaeiam sie ktory:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H200 H300 H360

Hegel obrał taki kierunek w konstruowaniu, że jest tam dużo kabli, niektóre są poprostu zbyt kiepskie w miejscu gdzie je zainstalowano - np kabel do terminali.

Wymianie podlegac powinny też wszystkie tanie kondensatory w przedwzmacniaczu i stopniu wejściowym końcówki. Sprzegajacy Aeon to już karygodny wręcz.

Modeli skonstruowanych na jednej płycie wewnętrznej nie badałem wiec się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Heglu HD11 wymieniłem w zasilaniu dwa kondensatory 10000uF na Mundorf. Kabelki od trafo są podłączone do płytki poprzez konektory (takie samochodowe), które po kilku latach były pokryte zielonym nalotem. Przeczyściłem ale zastanawiam się nad przylutowaniem na stałe. Co do kondensatorów 10000uF może i bas uległ poprawie ale nie zmieniło to charakteru brzmienia. U mnie ten Hegel lepiej się sprawdzał jako pośrednik między CD Moon CD1 a wzmacniaczem niż CD podłączony bezpośrednio do wzmacniacza.

Hegel jako pośrednik między CD NAD C546BEE się nie sprawdził. Wniosek: NAD to dobry CD w niskiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w niskich modelach oferowany poziom dźwięku jest na tyle.wysoki że konkurencja taki dźwięk zachowuje u siebie dla wysokich modeli

 

Gdybym był dystrybutorem to zatrudniłbym cię w tym Klubie Hegla jako „lobbystę”.....

Szacun

Edytowane przez Inspector UKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,chcialbym zapytać co bym uzyskał jeśli do mojego h360 podpiąłbym zewnętrzny dać hd30.

Znaczna byłaby różnica?Warto inwestować?

 

najlepiej wypożycz na odsłuch hd30 i posłuchaj u siebie osobiście w domu i wówczas podejmiesz decyzję czy warto, możesz też wtedy wypróbować jak gra hd30 w pętli Dac loop z H360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

 

Wolałbym żebyś napisał jaka inna marka w najniższych modelach ma prawidłową dynamikę i w miarę neutralne strojenie w skrócie potrafi zagrać prawidłowo wiele gatunków muzycznych .

 

Jacek...nie ma wzmacniacza, który zagra ze wszystkimi kolumnami tak jak każdy z nas by chciał...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i melduje się w klubie z używką Hegla H100. To mój pierwszy post tutaj, choć muszę przyznać, że zarejestrowałem się prawie 4 lata temu czasem zaglądając na forum.

Moje pytanie dotyczy połączenia Hegla H100 z System Audio Pandion 2 (mogę go zakupić w cenie 7 tys PLN. Wielkość pokoju niestety narazie 14m2 i chyba tak narazie pozostanie. Co sądzicie o tym połączeniu H100 z SA Pandion 2? Narazie będę słuchał muzyki z macbooka, z plików flac, Tidal/spotify. Być może dojdzie jakiś DAC, HD10/20?

Co do preferencji muzycznych to słucham jazz, rock (głównie progresywny, Pink Floyd, Camel Depp Purple itp), blues, czasem jakiś pop, w takiej kolejności. Obecnie posiadam kolumny infinity Primus 250 (tak, można się już smiać :) ), które grały w kinie domowym z Onkyo TX-SR606 (wiem, dalej można się śmiać).

Będę wdzięczny za wszelaką pomoc w tym względzie. Czy te zestawienie ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i melduje się w klubie z używką Hegla H100. To mój pierwszy post tutaj, choć muszę przyznać, że zarejestrowałem się prawie 4 lata temu czasem zaglądając na forum.

Moje pytanie dotyczy połączenia Hegla H100 z System Audio Pandion 2 (mogę go zakupić w cenie 7 tys PLN. Wielkość pokoju niestety narazie 14m2 i chyba tak narazie pozostanie. Co sądzicie o tym połączeniu H100 z SA Pandion 2? Narazie będę słuchał muzyki z macbooka, z plików flac, Tidal/spotify. Być może dojdzie jakiś DAC, HD10/20?

Co do preferencji muzycznych to słucham jazz, rock (głównie progresywny, Pink Floyd, Camel Depp Purple itp), blues, czasem jakiś pop, w takiej kolejności. Obecnie posiadam kolumny infinity Primus 250 (tak, można się już smiać :) ), które grały w kinie domowym z Onkyo TX-SR606 (wiem, dalej można się śmiać).

Będę wdzięczny za wszelaką pomoc w tym względzie. Czy te zestawienie ma sens?

 

Przed zakupem koniecznie wypożycz i posłuchaj u siebie tych Pandionów w 14 metrach. Nie sądzę abyś znalazł na forum użytkownika który słuchał Pandionów z H100 w takim pokoju jaki posiadasz. Od siebie napiszę tylko tyle ze ja mam poważne obawy czy H100 da radę wysterować do końca Pandiony 2 chodzi mi o wydajność prądową tego wzmacniacza. Sam mam kolumny na tych samych przetwornikach co Ty (Xavian XN 250 evo) i one wbrew pozorom potrzebują naprawdę wydajnego prądowo wzmacniacza (grać oczywiście będą grały ale swoich pełnych możliwości nie pokażą). Kolejna sprawa to bas jaki będziesz miał z Pandionów w swoim pokoju ja bym obawiał się jego nadmiaru (tak mam u siebie w 15 m2) ale tutaj będą decydowały już tylko Twoje osobiste preferencje, dlatego napiszę jeszcze raz posłuchaj u siebie zanim kupisz.

Edytowane przez mujas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neutralną/wyrównaną, no może trochę wiekszą role gra w nich średnica, ale nigdy nie były krzykliwe. Wysokie tony nie rażą, są lekko przygaszone/zaokrąglone.

W połączeniu z H100 wokale lekko przybliżyły do przodu w porównaniu do tego jak grały z Onkyo. Niskie tony nie schodzą nisko, bardziej grają wyższym basem i najmniej mi się podobają, ale to taki charakter tych kolumn.

Co do dynamiki, w parze z H100 natarcia instrumentów perkusyjnych są bardziej wyraźne bardziej dynamicznie/szybsze, gitary bardziej namacalne, żywe. Wokale są bliższe, ale chyba bardziej szczupłe (nie wiem jak to nazwać) może to wynik przyzwyczajenia z onkyo, ale ogólnie to inny charakter grania. Tak po krótce mogę opisać moje odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro progres jest słyszalny to dlaczego wybrałeś H300 zamiast H360 ..?

 

20-40 watt więcej przy 420 wattach w H360 rożnicy nie zrobi !!

Różnice usłyszysz gdy moc wzrośnie 100-150 watt.

 

Jeśli 420 watt napędzi kolumny X to 440-460 słyszalnej/zauważalnej różnicy nie zrobi i basta.

 

 

To ciekawe, ale opierając się na jednym z portali gdzie np H200 ma zmierzone 200W a H300 230W i słuchając obu u siebie muszę powiedzieć, że to zupełnie inna wydajność prądowa mimo, że to tylko 30W.

Myślę, że waty same w sobie nie są wyznacznikiem ale całkowita wydajność danego wzmacniacza.

Podobnie jak co niektórzy uważam, że im wyżej tym lepiej a kto na co może sobie pozwolić to już inny temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ale nie mogę edytować swojej wypowiedzi (pierwszego posta), a widzę, że ucięło mi pierwszą część mojej wypowiedzi, więc ponownie idzie w całości z lekką modyfikacją.

 

Ogólna charakterystyka głośników Infinity Primus zawsze oceniałem na w miarę neutralną/wyrównaną, no może trochę wiekszą role gra w nich średnica, ale nigdy nie były krzykliwe. Wysokie tony nie rażą, są lekko przygaszone/zaokrąglone. Bas w tych głośnikach nie był miły w odbiorze.

W połączeniu z H100 wokale lekko przybliżyły się w porównaniu do tego jak grały z Onkyo. Niskie tony nie schodzą nisko, bardziej grają wyższym basem i najmniej mi się podobają, ale to taki charakter tych kolumn.

Co do dynamiki, w parze z H100 natarcia instrumentów perkusyjnych są bardziej wyraźne bardziej dynamicznie/szybsze, gitary bardziej namacalne, żywe, wokale są bliższe, ale chyba bardziej szczupłe (nie wiem jak to nazwać) może to wynik przyzwyczajenia z onkyo, ale ogólnie to inny charakter grania. Mam wrażenie, że H100 wprowadził więcej życia w odbiorze słuchanej przeze mnie muzyki.

Tak po krótce mogę opisać moje odczucia.

 

A co do tego, czy H100 poradzi sobie prądowo z SA Pandion 2 trzeba chyba będzie samemu sprawdzić, choć mam w tym względzie za małe doświadczenie, ponieważ nie jestem osłuchany za bardzo z innymi sprzętami/konfiguracjami, więc nie będę miał właściwego/pełnego punktu odniesienia.

 

Poza tym mam jeszcze kilka propozycji głośników.

xavian Perle - 7,5 tys

PCM db1 - 6 tys

Buchard S300 MK2 - 5 tys,

Żadnych z nich jeszcze nie słuchałem, może w pod koniec tygodnia uda mi się przesłuchać te klocki, ale jakaś podpowiedź od was bedzie pomocna, bo wiadomo jak sklepy podchodzą do klientów mało doświadczonych muzycznie

Edytowane przez kaffik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W monitorach nie ma za dużo basu, gdy się je podłącza do mało wydajnego wzmacniacza. Natomiast wpychanie w 14 m2 kolumn trójdrożnych, oprócz zbędnej podwaliny basowej, nic więcej nie wniesie. Tym bardziej, że H100 swoją wydajnością nie grzeszy a co za tym idzie, nie zapanuje zbyt dobrze nad głośnikiem niskotonowym a to, w raz z nie dużym pomieszczeniem tylko dodatkowo nasili wzbudzanie się basu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce pan powiedzieć, że jeżeli z tą samą głośnością puścimy muzykę przez monitory w 14 metrach i przez jakieś niewielkie kolumny wolnostojące, to dźwięk z monitorów będzie lepszy?

Mocno dyskusyjne.

 

I to nie jest tak, że z kolumn wolnostojących jest więcej basu.

Basu ma być tyle ile jest na nagraniu. Jak na nagraniu nie będzie basu, to w trzech drogach też go nie będzie.

To jest tak, że w monitorach jest wycięta część pasma, bo głośnik nie jest w stanie odtworzyć tej części pasma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę z tego, że monitor jest w pewnym zakresie niskich tonów ograniczony, ale mam obawy, że duża kolumna 3-drożna w tak małym pomieszczeniu nigdy nie zagra choćby w przybliżeniu jak w dużym 35-30m2 salonie. Tym bardziej, jak to zauważył *mariush74

W nie dużym pomieszczeniu ich zalety zamienią się w wady. Dlatego tutaj jakość basu trzeba postawić ponad jego ilość.

Z drugiej strony może Audio Physic SITARA 25 Plus będzie złotym środkiem? hmmm, podobno nawet w małych pomieszczeniach te paczki potrafią zagrać nie dusząc się w kilkunastu metrach kwadratowych.

A może coś ze stajni PMC, gdzie w układ rezonansowy oparty na linii transmisyjnej, co daje bardzo dobre efekty, dużo lepsze aniżeli klasyczny bass-refleks? Przykładem może być chociażby pozornie malutki ale duży brzmieniem PMC DB1 Gold, który świetnie radzi sobie z niskimi pasmami (oczywiście w pewnych granicach), ale widać w tym przypadku jakie są zalety toru transmisyjnego.

Niestety co bym nie wybrał to kompromisy niestety w obie strony. Musiałbym to sam sprawdzić organoleptycznie, na własnych uszach biorąc je do domu, a to juz niestety jest problem w przypadku SA Sitara 25 plus z uwagi na to, że nie jest już w sprzedaży (jedynie używki bez możliwości wypożyczenia).

Edytowane przez kaffik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do H100 proponuje spr PMC Twenty5. 23, najmniejsze podłogówki tej serii lub podstawkowe .22 - obie konstrukcje powinny sie odnaleźć w tym metrażu. Podstawkowe .22 dadza wiecej powietrza/przestrzeni i znikną w pomieszczeniu. Obie konstrukcje sa na linii transmisyjnej do przodu wiec mozna ‚regulowac’ ilosc niższego basu, pozycjonujac w stosunku do scian. Powinno to granie z H100 sie spodobać :)

Z kolei nie pchałbym sie juz w .24, jest to duza kolumna, która ma dłuższa linie i H100 nie daje rady kontrolować basu, przynajmniej dla mnie było juz to nieakceptowalne. Przyczyna wg mnie była linia transmisyjna, bo grałem H100 na większych konstrukcjach oraz 3-droznych w pomieszczeniu 19 m2 z projektowana adaptacja akustyczna, i było ok.

H100 to bardzo wdzieczny wzmacniacz, testowałem go rownolegle z innymi, rownież sporo droższymi i nie poddawał sie łatwo. W stosunku „jakość grania - cena” nie widziałem sensu dokładać sporo wiecej tylko dla lepszej , przynajmniej z nazwy, marki....Nie jest wcale słabym wzmacniaczem - sprzedawałem go z dużym bólem :)

Edytowane przez will66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony może Audio Physic SITARA 25 Plus będzie złotym środkiem? hmmm, podobno nawet w małych pomieszczeniach te paczki potrafią zagrać nie dusząc się w kilkunastu metrach kwadratowych.

A może coś ze stajni PMC, gdzie w układ rezonansowy oparty na linii transmisyjnej, co daje bardzo dobre efekty, dużo lepsze aniżeli klasyczny bass-refleks? Przykładem może być chociażby pozornie malutki ale duży brzmieniem PMC DB1 Gold, który świetnie radzi sobie z niskimi pasmami (oczywiście w pewnych granicach), ale widać w tym przypadku jakie są zalety toru transmisyjnego.

Niestety co bym nie wybrał to kompromisy niestety w obie strony. Musiałbym to sam sprawdzić organoleptycznie, na własnych uszach biorąc je do domu, a to juz niestety jest problem w przypadku SA Sitara 25 plus z uwagi na to, że nie jest już w sprzedaży (jedynie używki bez możliwości wypożyczenia).

 

Grałem blisko rok czasu na Sitarach 25 w 15m2 i potwierdzam opinię że w takim metrażu te kolumny się nie duszą i mają jeszcze jedną zaletę są łatwe do wysterowania. Będąc na Twoim miejscu nie wiem czy pakował bym się w Sitary 25 plus które mają wyższą cenę a ponoć jedyne co w nich poprawili w stosunku do Sitar 25 to bas (nie użyto oczywiście innych głośników niskotonowych tylko wewnątrz obudowy kolumny zastosowano jakiś inny materiał). Za używkę Sitary 25 plus z rynku wtórnego (piszę o Polsce) wołają 7-8 tyś za Sitare 25 około 5 tyś a zwykła Sitara przy dobrych wiatrach jest do kupienia za 4 tyś.

 

Zwykła Sitara różni się od Sitary 25 i 25 plus głównie zastosowaniem innego głośnika wysoko-tonowego który gra bardziej dobitnie w stosunku do wersji jubileuszowych które z kolei grają na górze bardziej pastelowo i te z dopiskiem 25 ja bym polecał łączyć raczej z chłodną elektroniką aby nie mieć niedoboru górnej części pasma czego osobiście doświadczyłem z H360.

 

Nigdy nie słuchałem H100 ale z opinii słyszałem że jest to raczej ciepło grający wzmacniacz więc jak bym miał coś sugerować z połączeń z Sitarami to spróbował bym ze zwykłą Sitarą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze stare ale dobre tempo VI lub classic 20.

Powinny być lepsze od monitorów, które i tak trzeba ustawić na podstawkach, więc miejsca zajmą podobnie.

Tempo VI łatwo trafić na rynku wtórnym, jak się potarguje to pewnie za 6-6.5k a classic 20 też się zdarzają używane, choć rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega wyżej uważam, że 14m2 i Tempo VI to przesada.

Gram w 16m2 na monitorkach KEF LS50 + H200 i basu nie brakuje a nawet miałem problem z jego opanowaniem mimo, że jego jakość jest naprawdę dobra.

LS50 generują naprawdę duży dźwięk a co za tym idzie cudowną scenę, ale żeby ten efekt uzyskać potrzeba mocnego pieca min. H200.

Kolumny są ekstremalnie wrażliwe na ustawienie i u mnie to co mogłem zrobić to deklarowane 0,5m z tyłu i około 1m po bokach.

 

Zejścia dobrej podłogówki nie będzie, ale nie zgadzam się, że monitory nie mają basu.

Jak ktoś słuchał takich mikrusów jak LS50 z mocnym piecem to wie o czym mówię.

Edytowane przez CEzAR21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo przedstawiony bas to minimum z głośnika basowego 22cm i z OZ,ale to i tak pełnego zakresu tego pasma nie przedstawi. Monitory grają basem uśrednionym, efekciarskim, może się podobać i sprawiać wrażenie że jest go dużo, że jest wyraźny, szybki itd.pomaga przy tym obudowa z BR,ale nigdy nie będzie to bas "prawidłowy"

Edytowane przez malvern1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.