Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  593 członków

Hegel Klub
IGNORED

Klub HEGEL


Violet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, CEzAR21 napisał:

Jestem zdania, że takie piece jak H190 czy tym bardziej H390 powinno się porównywać na kolumnach które nie są ograniczone na dole pasma czy też nie mają innych ograniczeń np w zakresie dynamiki. Monitory tego typu to kompromis tym bardziej, że jest to konstrukcja 2 drożna.

Proszę nie traktuj tego jako atak, ale sam wiele lat grałem na monitorach i takie mam doświadczenia.

Dokładnie tutaj H390 nie pokazał co naprawdę potrafi był ograniczony monitorami. Ten piec potrzebuje porządne podłogówki wtedy pokaże na co go stać. Porównanie jest nie miarodajne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, CEzAR21 napisał:

Jestem zdania, że takie piece jak H190 czy tym bardziej H390 powinno się porównywać na kolumnach które nie są ograniczone na dole pasma czy też nie mają innych ograniczeń np w zakresie dynamiki. Monitory tego typu to kompromis tym bardziej, że jest to konstrukcja 2 drożna.

Proszę nie traktuj tego jako atak, ale sam wiele lat grałem na monitorach i takie mam doświadczenia.

Z mojego doświadczenia wiem jedno ,źe monitory uśredniają dzwięk ,konstrukcje 2 drożne to zawsze półśrodek,ale dużą zaletą monitora jest szybkość grania,precyzja i stereo dla tego uważam ,że te aspekty jest łatwiej wychwycić w zależności miedzy wzmacniaczami które podpinamy pod 2 drożne monitory .

Oczywiście nie można też uogólniać kolumn podstawkowych,duże znaczenie ma rozmiar głośnika,litraż ,wysokość ustawienie,pochył kolumny ,odległość miejsca odsłuchu.

Wielu moich znajomych świadomie wybiera kolumny podstawkowe 2 drożne konstrukcje ,bo odpowiada im taka szkoła prezentacji.

Sam mam monitory i podłogówki ,jedne i drugie mają swoje wady i zalety,ale różnice na wzmacniaczach czy generalnie na elektronice słychać na obu konstrukcjach.

Edytowane przez malvern1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, CEzAR21 napisał:

Jestem zdania, że takie piece jak H190 czy tym bardziej H390 powinno się porównywać na kolumnach które nie są ograniczone na dole pasma czy też nie mają innych ograniczeń np w zakresie dynamiki. Monitory tego typu to kompromis tym bardziej, że jest to konstrukcja 2 drożna.

 

jasne, najpierw akustyka, że nie taka jak powinna,  później uszy zbyt mało złotouche, a teraz kolumny nie te co trzeba,

chcąc nie chcąc, robicie z tej 390tki taką przysłowiową baletnicę co przeszkadza jej byle rąbek u spódnicy, a przecież nawet ja napisałam że to dobry wzmacniacz

słuchałem te wzmaki także na kolumnach podłogowych, odczucia te same - nie ma przepaści,

przepraszam ale czasami mam nieodparte wrażenie jak czytam te wpisy, że 390tka dla co poniektórych to wzmacniacz do naparzania i przestawiania ścian, a to trochę nie moja szkoła oceny

Edytowane przez m4tech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, m4tech napisał:

 

jasne, najpierw akustyka, że nie taka jak powinna,  później uszy zbyt mało złotouche, a teraz kolumny nie te co trzeba,

chcąc nie chcąc, robicie z tej 390tki taką przysłowiową baletnicę co przeszkadza jej byle rąbek u spódnicy, a przecież nawet ja napisałam że to dobry wzmacniacz

słuchałem te wzmaki także na kolumnach podłogowych, odczucia te same - nie ma przepaści,

przepraszam ale czasami mam nieodparte wrażenie jak czytam te wpisy, że 390tka dla co poniektórych to wzmacniacz do naparzania i przestawiania ścian, a to trochę nie moja szkoła oceny

Źle mnie zrozumiałeś i absolutnie nie mówię o żadnym przestawianiu ścian (no chyba że masz na myśli kreowanie sceny) bo dla mnie system ma grać tak, że zaczynam słuchać np o 21:00 a kończę o 4:00 i jest to i tak okupione wewnętrzną walką "a może jeszcze tylko jeden kawałek".

Powiedz mi w takim razie jak rzetelnie porównać pasmo którego dana kolumna nie odtwarza albo dynamikę którą kompresuje ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grając wiele lat na perkusji opierałem budowę systemu audio pod kątem i odwzorowaniu tego instrumentu.Doskonale wiem jaką sygnaturę i barwę mają talerze czy naciągi poszczególnych marek.

System audio dla mnie ma oddać te barwy jak najwierniej i prawdziwie.

Wiele wzmacniaczy przekłamuje,dodaje od siebie,podkolorowuje,pompuje dzwięk.

Wzmacniaczy grających neutralnym dzwiękiem jest niestety mało na rynku.

Stara szkoła grania jest najbliższa naturalnego grania,więc ja poszedłem w tym kierunku i słyszę ,potrafię zdiagnozować bez problemu ,że np.blacha sygnatury K Zildjian to jest ta blacha,identyfikuje jej barwę bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, CEzAR21 napisał:

Powiedz mi w takim razie jak rzetelnie porównać pasmo którego dana kolumna nie odtwarza albo dynamikę którą kompresuje ?

Jeśli mówimy o Contourach to nie są to aż takie małe monitorki, jedna kolumna wraz z "posadowieniem" waży u mnie 27kg, grają uczciwie gdzieś od 37Hz i to pasmo wystarcza do oceny znakomitej większości muzyki.

Dla mnie bas powinien być tylko obecny i jak to możliwe konturowy, wolę już gdy jest go ciut mniej niż miałoby być za dużo, dlatego C20  wystarczają mi w pomieszczeniu które sumarycznie ma ok. 35m2 powierzchni otwartej, zastąpiły wolnostojące konstrukcje bez żadnego bólu w dolnych rejestrach, o górze nie wspominam ? 

Edytowane przez m4tech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, malvern1 napisał:

Grając wiele lat na perkusji opierałem budowę systemu audio pod kątem i odwzorowaniu tego instrumentu.Doskonale wiem jaką sygnaturę i barwę mają talerze czy naciągi poszczególnych marek.

Z ciekawości, to jaki wzmacniacz masz obecnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, malvern1 napisał:

Grając wiele lat na perkusji opierałem budowę systemu audio pod kątem i odwzorowaniu tego instrumentu.Doskonale wiem jaką sygnaturę i barwę mają talerze czy naciągi poszczególnych marek.

System audio dla mnie ma oddać te barwy jak najwierniej i prawdziwie.

Wiele wzmacniaczy przekłamuje,dodaje od siebie,podkolorowuje,pompuje dzwięk.

Wzmacniaczy grających neutralnym dzwiękiem jest niestety mało na rynku.

Stara szkoła grania jest najbliższa naturalnego grania,więc ja poszedłem w tym kierunku i słyszę ,potrafię zdiagnozować bez problemu ,że np.blacha sygnatury K Zildjian to jest ta blacha,identyfikuje jej barwę bez problemu.

Miałeś okazję słuchać kolumn opartych o ceramiczny głośnik accutona? 

Pamiętam że odwzorowanie perkusji ataku i wybrzmień było wzorcowe ale wokale już była tragedia. Niestety nie ma kolumn które potrafią odwzorować każdy instrument wzorcowo zawsze jest kompromis. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jacm napisał:

Miałeś okazję słuchać kolumn opartych o ceramiczny głośnik accutona? 

Pamiętam że odwzorowanie perkusji ataku i wybrzmień było wzorcowe ale wokale już była tragedia. Niestety nie ma kolumn które potrafią odwzorować każdy instrument wzorcowo zawsze jest kompromis. 

Accuton ze starszej serii Diamond petarda!.Szybkość ,precyzja na basie i ten metaliczny pogłos w tle.

Miałem zrobione przez pana WA z Akussa?

Strasznie duzo prądu im potrzeba.

Ja może nie jestem do końca obiektywny bo zawsze słucham instrumentów perkusujnych ,zwracam szczególną uwagę na to.

Taka choroba z przeszłości?

Edytowane przez malvern1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, m4tech napisał:

Jeśli mówimy o Contourach to nie są to aż takie małe monitorki, jedna kolumna wraz z "posadowieniem" waży u mnie 27kg, grają uczciwie gdzieś od 37Hz i to pasmo wystarcza do oceny znakomitej większości muzyki.

Dla mnie bas powinien być tylko obecny i jak to możliwe konturowy, wolę już gdy jest go ciut mniej niż miałoby być za dużo, dlatego C20  wystarczają mi w pomieszczeniu które sumarycznie ma ok. 35m2 powierzchni otwartej, zastąpiły wolnostojące konstrukcje bez żadnego bólu w dolnych rejestrach, o górze nie wspominam ? 

Producent podaje, że nowy przetwornik gra w Contourach od 39 Hz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, m4tech napisał:

Jeśli mówimy o Contourach to nie są to aż takie małe monitorki, jedna kolumna wraz z "posadowieniem" waży u mnie 27kg, grają uczciwie gdzieś od 37Hz i to pasmo wystarcza do oceny znakomitej większości muzyki.

Dla mnie bas powinien być tylko obecny i jak to możliwe konturowy, wolę już gdy jest go ciut mniej niż miałoby być za dużo, dlatego C20  wystarczają mi w pomieszczeniu które sumarycznie ma ok. 35m2 powierzchni otwartej, zastąpiły wolnostojące konstrukcje bez żadnego bólu w dolnych rejestrach, o górze nie wspominam ? 

Wracamy do punktu wyjscia. Tak jak pisalem wiele lat gralem na monitorach i bylem nimi zauroczony i nadal mile wspominam, ale po przesiadce na podlogowki zrozumialem ile jeszcze muzyki jest tam na dole a jak dobrze wiemy jest to najciezsze do opanowania pasmo dlatego H390 moim zdaniem powinien miec odpowiednie towarzystwo do porownan aby wykonac to rzetelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe Hegle z monitorami Dynaudio nie pokażą na co ich stać. Dynki to bardzo charakterystyczne brzmienie i nie twierdzę, że nie może się podobać, ale brakuje im przede wszystkim swobody, generowania wielkiej sceny i budowania spektaklu,  o ile realizacja nagrania na to oczywiście pozwala. To dżwięk osłodzony na górze i wyższym środku, lekko skompresowany, ale dzięki temu z ładnie sklejonymi pasmami. Bardzo przyjemnie ale mało ma to wspólnego z naturalnością. A wyższe Hegle to właśnie kapitalna swoboda, powietrze, trójwymiarowa scena a kapitalną lokalizacją, a tego Dynki właściwie nie oddadzą. Nie dziwię się, że H190 w pełni wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, artdm napisał:

Wyższe Hegle z monitorami Dynaudio nie pokażą na co ich stać. Dynki to bardzo charakterystyczne brzmienie i nie twierdzę, że nie może się podobać, ale brakuje im przede wszystkim swobody, generowania wielkiej sceny i budowania spektaklu,  o ile realizacja nagrania na to oczywiście pozwala. To dżwięk osłodzony na górze i wyższym środku, lekko skompresowany, ale dzięki temu z ładnie sklejonymi pasmami. Bardzo przyjemnie ale mało ma to wspólnego z naturalnością. A wyższe Hegle to właśnie kapitalna swoboda, powietrze, trójwymiarowa scena a kapitalną lokalizacją, a tego Dynki właściwie nie oddadzą. Nie dziwię się, że H190 w pełni wystarczy.

Nie wiem jakie dynki słuchałeś ale S25 nie mają najmniejszego problemu z graniem jakim dokładnie opisałeś  . 

A co do h190 to kolega z forum nie mógł nim wysterowac Focus 260 .. 

Edytowane przez Klecha86

...............................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, artdm napisał:

Wyższe Hegle z monitorami Dynaudio nie pokażą na co ich stać. Dynki to bardzo charakterystyczne brzmienie i nie twierdzę, że nie może się podobać, ale brakuje im przede wszystkim swobody, generowania wielkiej sceny i budowania spektaklu,  o ile realizacja nagrania na to oczywiście pozwala. To dżwięk osłodzony na górze i wyższym środku, lekko skompresowany, ale dzięki temu z ładnie sklejonymi pasmami. Bardzo przyjemnie ale mało ma to wspólnego z naturalnością. A wyższe Hegle to właśnie kapitalna swoboda, powietrze, trójwymiarowa scena a kapitalną lokalizacją, a tego Dynki właściwie nie oddadzą. Nie dziwię się, że H190 w pełni wystarczy.

Ciekawe jak oni by się wypowiedzieli?

Tzn.wypowiedzieli sie,ale cieżko zrozumiec?

Edytowane przez malvern1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, malvern1 napisał:

Accuton ze starszej serii Diamond petarda!.Szybkość ,precyzja na basie i ten metaliczny pogłos w tle.

Miałem zrobione przez pana WA z Akussa?

Strasznie duzo prądu im potrzeba.

Ja może nie jestem do końca obiektywny bo zawsze słucham instrumentów perkusujnych ,zwracam szczególną uwagę na to.

Taka choroba z przeszłości?

Tak sobie myślę że jakby jakas firma to ogarnęła i puszczać ze sprzęty osobne ścieżki z nagraniami vocalu, perkusji, gitar, fortepianu, trąbki itd itp tak jak to jest nagrywane w studiu i zrobić kolumny na różnych rozwiązaniach właśnie perkusje na accutonie, wokale na tubach itd itp to by było już i uniwersalnie i perfekcyjnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, jacm napisał:

Tak sobie myślę że jakby jakas firma to ogarnęła i puszczać ze sprzęty osobne ścieżki z nagraniami vocalu, perkusji, gitar, fortepianu, trąbki itd itp tak jak to jest nagrywane w studiu i zrobić kolumny na różnych rozwiązaniach właśnie perkusje na accutonie, wokale na tubach itd itp to by było już i uniwersalnie i perfekcyjnie. 

No ja bym był pierwszy w kolejce po takie kolumny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Klecha86 napisał:

Nie wiem jakie dynki słuchałeś ale S25 nie mają najmniejszego problemu z graniem jakim dokładnie opisałeś  . 

A co do h190 to kolega z forum nie mógł nim wysterowac Focus 260 .. 

Nie twierdzę, że w ogóle tego nie potrafią, to byłoby dyskwalifikujące, ale na tle konkurencji w tym aspekcie radzą sobie trochę słabiej. Słuchałem wielu dynek i powtarzało się to w każdym przypadku. Taki KEF czy ATC to przy dynkach po prostu fruwa jak gołębica. Myślę oczywiście o fruwającym po pokoju dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

17 minut temu, artdm napisał:

....nie dziwię się, że H190 w pełni wystarczy

Ludzie może zacznijcie czytać ze zrozumieniem, ile razy mam powtarzać, H390 wypadł lepiej.

I jeżeli będę celował we wzmacniacz to raczej będzie to to 390, tyle tylko że nie zdziwię się jak znajdę lepszy audiofilski wzmak bez tych wszystkich niepotrzebnych bajerów za połowę ceny katalogowej H390.

Tylko dlatego że nie zgadzam się na określenie że to była przepaść między 190/390 odsądzacie od czci i wiary, do tego wszędzie widzicie luki tylko nie w Heglu, sorry to naprawdę z lekka podchodzi pod jakąś sektę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się marzy goły piecyk Hegla klasy H390, gdzie konstruktor wycisnął maksa, nie rozdrabniając się na daki, strimingi i inne bajery. Niestety to kompletnie nierealne w dzisiejszej dobie. Chyba, że dzielonki H30/P30 mocno stanieją i wtedy dwa monobloki i heja. Pomarzyć zawsze wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, artdm napisał:

Nie twierdzę, że w ogóle tego nie potrafią, to byłoby dyskwalifikujące, ale na tle konkurencji w tym aspekcie radzą sobie trochę słabiej. Słuchałem wielu dynek i powtarzało się to w każdym przypadku. Taki KEF czy ATC to przy dynkach po prostu fruwa jak gołębica.

Faktycznie stawiając obok siebie moje Dynie i ATC można dojść do takiego przekonania ? Ale nie każdy model Dynaudio ma zaokrągloną, słodką górę czy a już zwłaszcza górną średnicę. Jedno i drugie brzmienie kapitalne, naturalne, piękne. 

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Prewwit napisał:

A jak wypada H360 vs H390, czy jest jakaś znaczna różnica?

Lepszy dac, lepszy streamer, gra bardziej analogowo, ma naturalniejsze brzmienie w stosunku do poprzednika. Bas jest czysty zwarty bardziej dynamiczniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, artdm napisał:

Też mi się marzy goły piecyk Hegla klasy H390, gdzie konstruktor wycisnął maksa, nie rozdrabniając się na daki, strimingi i inne bajery. Niestety to kompletnie nierealne w dzisiejszej dobie. Chyba, że dzielonki H30/P30 mocno stanieją i wtedy dwa monobloki i heja. Pomarzyć zawsze wolno.

O tak. Zero dodatków poza gołym wzmacniaczem - jak h200 tylko lepiej ?

Z tego powodu kusi mnie leema tucana 2 ;> 

Thiel CS2.4 - Wireworld Luna 8 - Hegel H300 - Tara Labs Apollo 2 - Marantz UD7007, Audioquest Big Sur - Topping D90 MQA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Music_FAN napisał:

Czyli potwierdza Pan że brzmienie po czasie się zmienia, względem nowego i można na początku się zniechęcić i odnieść mylne wrażenie że "sprzęt nie gra"

Piszę Pan o bajkach dla naiwnych, rozpuszczanych przez handlarzy, wprowadzając w błąd osoby, które będą chciały kupić nowy sprzęt i po takich dobrych radach na pewno nie będą bliżej znalezienia swojego grania.

Napisał Pan że chodziło o sprzęt kilkuletni ale jak się kupuję sprzęt używany to chyba nikt nie daje 14 dni na zwrot, od tego to są zakupy w salonie i egzemplarze demo. Już widzę tego sprzedającego, który wysyła na 14 dni sprzęt do odsłuchu dla "potencjalnego" kupca. Ciekawe ile razy trzeba by wysłać sprzęt aby go wreszcie sprzedać. O ewentualnych uszkodzeniach i pokryciu strat nie wspominając ale pewnie powinny być po stronie sprzedającego bo kupujący chciał przecież tylko posłuchać ?

Pzdr.

Brzmienie nowego sprzętu zmienia się w jakimś stopniu, wynika to ze zjawisk fizycznych zachodzących choćby w kondensatorach których parametry ulegają delikatnym zmianom czy mogą takim zmianom ulegać. Kolumny podobnie, głośnik parametry katalogowe osiąga po jakimś czasie grania w wyniku dotarcia się zawieszeń. Natomiast nie bardzo widzę co ma powodować zmiany w sprzęcie używanym, zwłaszcza jeżeli chodzi o jego transport. Wyłączenie wzmacniacza na tydzień z prądu powinno w zasadzie powodować ten sam efekt. (A jednak nikt nie twierdzi a przynajmniej nie spotkałem takiej opinii że po tygodniu przerwy w graniu trzeba kolejne dwa aby wzmacniacz doszedł do siebie).

Co do sprzętu używanego, są przecież firmy obracające także sprzętem używanym i jak najbardziej ma się 14 dni na zwrot takiego zakupu. Takie jest prawo w EU jeżeli chodzi o zakupy przez Internet.  A dlaczego wybrałem firmę, normalnie trzeba zapłacić 2% podatku PCC od każdej transakcji powyżej 1000PLN. Tak dostaje się fakturę i spokój z formalnościami chociaż płaci się często trochę więcej.

>>> Ciekawe ile razy trzeba by wysłać sprzęt aby go wreszcie sprzedać.

Myślę że wiele razy, zawłaszcza jak sprzedawca wziął w rozliczeniu coś czego dobrze nie sprawdził i próbuje później znaleźć jelenia co kupi wzmacniacz który ewidentnie nie domaga pod względem parametrów. Np. w kolumnach słychać ciche 50Hz, jest to wada chociaż laikowi można wmówić że tak ma być a tak w ogóle to przecież słuchamy z trzech metrów...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.