Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  593 członków

Hegel Klub
IGNORED

Klub HEGEL


Violet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skąd mam wiedzieć jak ustawić dźwięk u mnie w pokoju dokładnie tak jak chciał realizator żeby go słyszał? Czy wszystkie warunki da się zasymulować? 
zmienialem kable, wzmacniacze, CD, a i tak każda płyta CD brzmi nieco inaczej... czy QE to taki złoty środek ze każdy utwór ustawi mi na przysłowiowa piątkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, lepszy numer Wam opowiem: moja szanowna małżonka króra hmm, nie podziela Mego entuzjazmu do tego hobby, kszątała się nieopodal w czasie przekładania kabli i nagle wykazała zainteresowanie po tym jak bez problemu wyłapała i opisała różnice w "brzmieniu". Dla mnie to wystarczający dowód że mam jeszcze sprawne baterie w aparacie słuchowym ?

"Zły dzwięk zabija dobrą muzykę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, xajas napisał:

Tak to wlasnie na tym forum wyglada, ludzie slysza okablowanie, a nie slysza ze im 12dB basu brakuje emoji6.png

O tym warto dyskutowac.
Bo brak basu to brak kontrabasu, to brak organ, to brak fortepianu, brak gitary basowej, to brak...

To jest to co ja nazywam „deprawowaniem“ dzwieku.

Znam to „przerabianie tematu“ -> naciskanie guzika autokalibracji emoji6.png

Mam pytanie do xajas. Jak wyglada Twój tor audio? Masz wzmacniacz, później CD i od razu EQ? Czy jeszcze coś pomiędzy?

Jak znalazłeś swój sposób na obecny przekaz audio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Gondolier napisał:

czy QE to taki złoty środek ze każdy utwór ustawi mi na przysłowiowa piątkę?

Dla mnie tak - po prostu wszystko brzmi lepiej. Nie znalazłem jednego utworu który by brzmiał gorzej...

Jak myślisz lepszy niebieski czy czerwony?

Korekcja_amplitudy.jpg

Niebieski to minimalna korekcja 3 modów

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, zoromoto napisał:

Panowie, lepszy numer Wam opowiem: moja szanowna małżonka króra hmm, nie podziela Mego entuzjazmu do tego hobby, kszątała się nieopodal w czasie przekładania kabli i nagle wykazała zainteresowanie po tym jak bez problemu wyłapała i opisała różnice w "brzmieniu". Dla mnie to wystarczający dowód że mam jeszcze sprawne baterie w aparacie słuchowym ?

U mnie było lepiej... przy zmianie już drugiego kabla żona podpowiadała mi, który przekaz podoba jej się bardziej, a przy trzecim sama usiadła w centralnym miejscu i czekała na efekty, wiec musiałem przepisać kabelki naprawdę szybko ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Gondolier napisał:

Niebieski wyglada na wygładzony ale powiem szczerze nie wiem jak dobrze interpretować te wykresy wiec skończę na tym żeby nie stać się pośmiewiskiem ?

Miesiąc, dwa miesiące temu też niewiele rozumiałem z tego tematu. Dziś nie wyobrażam sobie powrotu do systemu bez EQ. Największa różnica w audio jaką miałem ?

Niebieski ma obniżone Apo Equalizerem 3 wzbudzające się u mnie częstotliwości. 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Nie chodzi o niesłyszenie różnic na kablach... też słyszę np. zmianę interkonektu, ale nie są to aż tak duże zmiany...

U mnie zmiana RCA nordost Heimdall na XLR nordost TYR była naprawdę duża. Tu nie chodzi o detale typu więcej niskich czy więcej wysokich. Podobnie różnice słyszy moja żona i mój syn. I znajomi. Sam tez nie potrafię wytłumaczyć jak to działa. Ale działa. Wyżej w postach opisywałem moje subiektywne odczucia wiec nie będę się powtarzał tylko zapraszam do przeczytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jacm napisał:

Kazda częstotliwość to odpowiednia długość fali.

Rozumiem że według waszej wiedzy DSP tak zmienia te fale ze ostatecznie pozostaje jej długość bez zmian ? ale już się  np nie wzbudza ?.

Też chciałbym to pojąć, ale jak widać nie jest mi dane zrozumieć akustyki ze strony DSP i innych EQ ?

Generalnie ustroje wyliczane na konkretną częstotliwość mają tę "moc", że potrafią "wytracić" energię danego modu i zamienić ją na ciepło.

Do mnie nie przemawia DSP, i inne EQ, jak nagle te mogą spowodować, że konkretne mody pomieszczenia, a każde po pomieszczenie ma je trochę inne i w innym miejscu charakterystyki, iż mody nagle znikają.

Chyba nie do końca tak jest.

Xajas ma wiele racji, ale jak to bywa nie we wszystkim, czyta go wielu zainteresowanych, także tych, którzy mają naprawdę pojecie i wykształcenie w akustyce, znam ich zdanie i nie we wszystkim się zgadzają z xajasem.

Ja takiej wiedzy nie mam, zadbałem o akustykę jak mogłem i ile mogłem za pomocą ustrojstw, ale łopatologicznie niektóre rzeczy mi nie licują i tyle.

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, sir.jax napisał:

Czyli wali prosto na twarz? 

Dla mnie scena powinna być budowana przed słuchaczem "daleko" za linią głośników, oczywiście z właściwą lokalizacją wokalu i muzyków. 

Scena powinna być reprodukowana w naszym pokoju w zaleznosci od danego nagrania. Przykładowo może grać za kolumnami, wąsko, szeroko, niżej, wyżej, może grać z tyłu za plecami bliżej, dalej, może. cię otaczać jakbyś siedział na środku sceny. 

Fajne są też np. efekty dookulne, czyli dźwięki poruszające się w koło słuchacza. U mnie muzyka kręci się w prawa stronę robiąc koło o promieniu 4m

 

Fajne są reakcje przypadkowych osób które pierwszy raz się z czymś takim zetknęły. 

.... Ale jak to kolumny stają ponad 3m przede mną a dzwiek lata dookoła mnie? ?

 

Tutaj piorun uderza wysoko a w całym pokoju pada deszcz. Zejście na głębiny pasma tego grzmotu jest bardzo ciekawe. 

 

Edytowane przez CEzAR21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Gondolier napisał:

Niebieski wyglada na wygładzony

Tu masz rację, poprawiłem na to samo wygładzanie na obu ? 

Korekcja_amplitudy2.jpg

5 minut temu, slawek.xm napisał:

obydwa są nie do przyjęcia ?

a najbardziej wykastrowany niski środek

mi się dobrze słucha, na pewno lepiej niż z modami - tu masz ten sam niebieski z większym wygładzaniem ?

niebieski.jpg

No i to są pierwsze korekty samego dołu które robiłem

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Gondolier napisał:

U mnie zmiana RCA nordost Heimdall na XLR nordost TYR była naprawdę duża.

Niektórzy producenci (i chyba Hegel do nich należy, jeżeli nie, to przepraszam) mają dziwne standardy poziomów - poziom wejściowy (czułość) wzmacniacza jest taki sam na RCA i XLR, natomiast poziom wyjściowy z CD na XLR jest dwukrotnie wyższy. Powoduje to, że przy połączeniu xlr mamy dwukrotny wzrost poziomu. Znacznie utrudnia to sensowne porównania i IMO jest to celowe działanie właśnie po to aby porównanie utrudnić czy wręcz uniemożliwić i od razu wskazać na połączenie xlr jako lepsze brzmieniowo.

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Tu masz rację, poprawiłem na to samo wygładzanie na obu ? 

Korekcja_amplitudy2.jpg

podnieś ten zakres

nie masz wrażenia , że faceci nie mają jaj a wiolonczela bardziej jest podobna do skrzpiec niż do siebie?

obraz.thumb.png.41780906b509d1bb2cb8f3c45e4cc8f6.png

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, przemak napisał:

Niektórzy producenci (i chyba Hegel do nich należy, jeżeli nie, to przepraszam) mają dziwne standardy poziomów - poziom wejściowy (czułość) wzmacniacza jest taki sam na RCA i XLR, natomiast poziom wyjściowy z CD na XLR jest dwukrotnie wyższy. Powoduje to, że przy połączeniu xlr mamy dwukrotny wzrost poziomu. Znacznie utrudnia to sensowne porównania i IMO jest to celowe działanie właśnie po to aby porównanie utrudnić czy wręcz uniemożliwić i od razu wskazać na połączenie xlr jako lepsze brzmieniowo.

Tak potwierdzam XLR w heglach gra lepiej. Długo gralem na rca ale po XLR powrotu do tego pierwszego już nie ma. Używam dacka Hegla i różnicy w poziomach nie ma żadnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

raczej ciąłem 500-600 i okolice 4-5k lekko, na razie to i tak dopiero początki zabawy ? 

cut_600.jpg

nie wygładzaj pomiarów bo tracisz możliwość pełnej analizy

a na zielonym i tak zakres 200-400 jest niżej niż powyżej 1khz

to daje słabe wypełnienie średnicy i lekką ostrość oraz zbyt dużą ofensywność dźwięku

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, slawek.xm napisał:

a na zielonym i tak zakres 200-400 jest niżej niż powyżej 1khz

to daje słabe wypełnienie średnicy i lekką ostrość oraz zbyt dużą ofensywność dźwięku

na pewno spróbuję pozmieniać jak piszesz ?

ALe też u mnie jest podział na 330, więc stąd wahnięcia w tej okolicy

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Panowie będzie prosto bez ściem z pseudopisemek.
Kazda częstotliwość to odpowiednia długość fali.
Rozumiem że według waszej wiedzy DSP tak zmienia te fale ze ostatecznie pozostaje jej długość bez zmian ale już się  np nie wzbudza .
Obniżanie poziomu o ileś db nie zmienia długości fali dźwiękowej danych Hz czy kz więc jak dzwiek buczał tak będzie buczał tylko mniej słyszalnie a on nie ma buczeć ani być ściszalszany tylko ma.grac
Wiec  panowie  jak już tworzycie nową fizykę to umówmy się że DSP jest najlepsze na świecie tylko jeszcze my do tego nie doroslismy i nasze systemy też są za słabe do tej korekcji. 
Ok 

Czyli zgodnie z oczekiwaniem zero pojecia. Opisujesz efekty akustyczne, Zucasz haslami, powolujesz sie na parametry, ktorych nie rozumiesz, nie wiesz jak wplywaja na reprodukcje dzwieku, nie wiesz jak sie je mierzy i jakie wartosci sa dobre.
Ale to nie problem (nie traktuj tego jako ataku, zawsze jestem bardzo „besposredni“ w fachowej komunikacji).

Tutaj mala pomoc.

Poniewaz (nareszcie) wspomniales rozsadny i wazny parametr „dobry poglos dla 40Hz“, zasluguje on na dobra odpowiedz.

Ten poglos (Reverberation Time) jest dobrze zdefiniowany, tzn. jakie wartosci/czasy poglosu w jakich warunkach (sala koncertowa, warumki domowe, studio nagraniowe, stolowka,...) dla jakiego typu sygnalu (muzyka, mowa,...) sa wlasciwe i to dla ktorego zakresu czestotliwosci. A pomiar jest bardzo prosty: jako Waterfall Diagram albo RT60 (RT30,...). Wystarczy darmowy program REW i mikrofon za 20€.

A jakie wartosci sa dobre jest zdefiowane np. w standardzie EBU 3276

https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3276.pdfIMG_6033.thumb.png.175bf9a3f957fc2ce154b15fb8afdaa0.pngAteraz zobaczymy, jak taki „deprawujacy“ system pomaga spelnic te wymagania oferujac naturalny nieopozniony bas z malym poglosem

Tak wyglada taki pomiar
IMG_6036.thumb.png.4a1db4f720b829eaf80484fd05e95c1c.pngJak widzisz, z latwoscia (!!!) spelniam wygorowane wymagania normy studyjnej. 250ms dla 40Hz to wynik, o ktorym mozesz tylko pomazyc!
Jestem pewny ze czegos takiego nie slyszales
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, zoromoto napisał:

U mnie takie coś wchodzi

Niech ktoś wyjaśni o co kaman

received_3659834474096241.jpeg

czy to jest pomiar mikrofonem pomiarowym?

podaj warunki pomiaru
gdzie skierowany mikrofon , odległość od kolumn , kąt pomiędzy mikrofonem a osią konstrukcji kolumn , odchylenie lub dogięcie kolumn w stosunku do miejsca odsłuchowego

wszystko ma znaczenie i wpływ na pomiar oraz jego interpretację

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge ci przytoczyc cala mase dalszych oficjalnie uznanych, unormowanych parametrow definiujacych/decydujacych o jakosci reprodukcji jak odchylki charakterystyki czestotliwosciowej (Frequency Response), „dynamiki“ (Dynamic Range), itd. (patrz wczesniej cytowany link albo tutaj wycinki)


IMG_6034.thumb.png.d6474da16c526e0e1f6e87479133afd5.pngIMG_6035.thumb.png.2f8e46b939921dc67714ee3e8fdee62b.pngi przytoczyc przyklady, jak taki zdeprawowany system pomaga spelnic te wymagania
IMG_5994.thumb.jpg.60b7b07fa7b618c3c853822f54470c17.jpgProponuje najpierw sie zapoznac z takimi podstawami, a potem mozemy podjac dalsza dyskusje o deprawacji przez DSP.

Jak narazie to dyskusja z slepymi o kolorach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawek.xm będe musiał wygenerować na nowo filtry - póki co dodałem ręcznie EQ z szybką korektą - i na moje ucho jakby siadła jakość dźwięku (pewnie za dużo nakombinowane w APo), ale faktycznie wypełniło niską średnicę ? 

szybka korekta.png

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, xajas napisał:

Jestem pewny ze czegos takiego nie slyszales

o... tak

tylko , że częstotliwości z zakresu pierwszej oktawy muszą mieć swój czas na wybrzmienie

pobudzenie drgań struny kontrabasu jej rozedrganie do właściwego poziomu i wygaszenie

nie można zbytnio skracać czasu wybrzmienia niskiego basu bo brzmi to jak przedwczesne zgaszenie struny dłonią głucho i tępo

niski bas powinien mieć minimum 400ms

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
15 minut temu, slawek.xm napisał:

czy to jest pomiar mikrofonem pomiarowym?

podaj warunki pomiaru
gdzie skierowany mikrofon , odległość od kolumn , kąt pomiędzy mikrofonem a osią konstrukcji kolumn , odchylenie lub dogięcie kolumn w stosunku do miejsca odsłuchowego

wszystko ma znaczenie i wpływ na pomiar oraz jego interpretację

Sławku, to zwykła apka na Androida ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, marcinmarcin napisał:

na moje ucho jakby siadła jakość dźwięku

to zostaw niski środek a obniż trochę zakres 1200hz i posłuchaj

ja tylko interpretuję wykres , który z różnych powodów może nie odzwierciedlać rzeczywistości

zwracam uwagę na konkretny aspekt ale uszy i upodobania są Twoje ?

Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do xajas. Jak wyglada Twój tor audio? Masz wzmacniacz, później CD i od razu EQ? Czy jeszcze coś pomiędzy?
Jak znalazłeś swój sposób na obecny przekaz audio?

Jak wyglada?

Troche skomplikowanie.
Nie uzywam CD. Zrodlem sa komputery, odtwarzczem jest JRiver, DSP/DRC to kombinacja z programu Acourate, JRiver Convolver i studyjnego Audio Interface, wzmacniacz to 5 koncowek stereo, a glosniki to 4,5 drozny systemIMG_5828.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.