Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  593 członków

Hegel Klub
IGNORED

Klub HEGEL


Violet

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, CEzAR21 napisał:

Z tą góra pasma sprawa jest podejrzana bo sprawdzało to 3 różne osoby w swoich systemach i zawsze jak mierzone było za pomocą telefonu to wychodziło takie wzniesienie na końcu. 

Pisałem gdzieś wcześniej - u mnie telefon podbijał mocno okolice 8-10kHz z tego co pamiętam (w porównaniu do UMIK)

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, CEzAR21 napisał:

Sławku o którym filmie mówisz?

nie chce juz kontynuować moze za szybko ocenilem moze to wina sprzetru do nagrywania lub pomiaru , ale kazdy powinien przed zamieszczeniem filmu czy pomiaru zwryfikować pod roznymi katami to co chce ludziom pokazać

poza tym piszesz krytycznie o pomiarach a z drugiej strony zamieszczasz swoje jako dowód czegoś

think about it  ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, slawek.xm napisał:

nie chce juz kontynuować moze za szybko ocenilem moze to wina sprzetru do nagrywania lub pomiaru , ale kazdy powinien przed zamieszczeniem filmu czy pomiaru zwryfikować pod roznymi katami to co chce ludziom pokazać

poza tym piszesz krytycznie o pomiarach a z drugiej strony zamieszczasz swoje jako dowód czegoś

think about it  ?

Sławku trafiłeś na zły moment bo zrobił tu się bałagan. 

Dla jasności całej sytuacji, paul klacska przywołał tutaj ten wykres który ja dawno temu wrzucilem z informacją że bawię się programikiem na androida który może dać ogólny zarys. Nie przedstawiłem tego absolutnie jako profesjonalny pomiar i nie było moim celem udowadnianie komukolwiek czegokolwiek tak samo jak moje filmy na YT co słusznie zauważyłeś zwracając uwagę Paulowi. 

Nie potrzebnie zostałeś wciągnięty w ten nie będę nazywał lepiej tych kilku stron, w każdym bądź razie przepraszam bo niepotrzebnie leje wodę na młyn dla pewnych osób, ale nieraz ciężko jest się powstrzymać. 

Szanuje twoje zdanie, bo wiem że posiadasz duże doświadczenie i wiedzę a takich ludzi tu potrzeba. 

Edytowane przez CEzAR21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PanAntoni napisał:

Porównywałem bezpośrednio jak szukałem swojego złotego środka po rca i xlr - dokładnie taki sam poziom głośności

Ok, jeżeli tak, to w porządku, pomyliłem firmy. Aczkolwiek Hegel jest bardzo lakoniczny w podawaniu danych technicznych. 

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Gondolier napisał:

jak za pomocą telefonu i np. SPECTRUM zrobić pomiar odsłuchu? Jaki dać utwór? Jaka powinna być głośność? Itd?

xajas fajny masz sprzęt i musi naprawdę dużo Ci dawać radości ? Szacun!

Siedzusz cicho w miejscu odsłuchu i słuchasz czegoś takiego ?

https://tidal.com/track/26687874

Głośność zdroworozsadkowo żeby nie uszkodzić kolumn. Te piski są dość nieprzyjemne więc sprawdź najpierw na niskim poziomie. Przy pomiarach Rew i Umik to 75dB różowego szumu, więc wcale nie bardzo głosno. 

Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Gondolier napisał:

jak za pomocą telefonu i np. SPECTRUM zrobić pomiar odsłuchu? Jaki dać utwór? Jaka powinna być głośność? Itd?

xajas fajny masz sprzęt i musi naprawdę dużo Ci dawać radości ? Szacun!

Na utworach muzycznych nie robi się pomiarów.

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, CEzAR21 napisał:

Will66 dobrze, że jesteś ?

Cieszę się ?

 

15 godzin temu, CEzAR21 napisał:

pierwsze czemu rechoczesz z mojego posta o scenie i dźwięku dookólnym ?

bo mam wrażenie, że piszesz od odsłuchu wielokanałowym a nie stereo ?? oczywiście w każdym nagraniu jest intencja/plan realizatora jak nagranie ma brzmieć np. uzyskiwanie napowietrzonej przestrzeni poprzez „nagrywanie” ścieżki w wykafelkowanej łazience ??

Z klasyki na szybko przychodzi mi do głowy jedna płyta Simple Minds (nie ma jej teraz w zasięgu ręki mojego zbioru), gdzie na jednym nagraniu z tej płyty efekt sceny przechodzi kąt 90 stopni w stosunku do słuchacza - zamierzone działanie realizatora. Najlepiej oceniać pomieszczenie i stabilność sceny na znanych nagraniach, mz. 
 

15 godzin temu, CEzAR21 napisał:

Drugie pytanie co jest takiego w tej instrukcji czego bym nie usłyszał zmieniając pilotem w trakcie grania muzyki z RCA na XLR ?

tutaj odnoszę się konkretnie do połączenia dac - wzmak, gdzie na wyjściu dac’a jest różnica czułości pomiędzy wyjściami RCA/xlr przez co połączenie xlr daje sie odbierać jako to lepsze a w rzeczywistości (mz) głośniejsze - łatwe do zweryfikowania np. z użyciem umik’a. Stąd wyrównując poziom Volume wzmaka wówczas można realnie ocenić faktyczne różnice połączenia RCA vs. Xlr. 
Żeby było jasne: takie różnice czułości na wyjściu są nie tylko na urządzeniach Hegel, ale rownież wielu innych producentów, np. Lumin, gdzie poziom czułości wyjscia RCA/xlr opisany jako „normal” faktycznie ma wyższe napięcie co daje znacznie lepsze wrażenie odbioru kontentu muzycznego niż słuchając na tzw. Low....  Nie miałem CD Hegla, ale gdzieś czytałem ze wyjście RCA/xlr   
też ma podobnie podniesione wartości.
Także zwracam tylko uwagę na efekty wow przy odsłuchach klocków szczególnie nowych i których się nie zna, bo często i gęsto po ustawieniu poziomu głośności np. Umikiem, w miejscu odsłuchu dla rożnych połączeń owo „wow” znika i okazuje sie ze poprzedni klocek nie był taki wcale kiepski i mógł zostać w systemie - przećwiczyłem to na własnej skórze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Siedzusz cicho w miejscu odsłuchu i słuchasz czegoś takiego ?

Ja bym zaczął od zweryfikowania ustawienia trójkąta kolumny- sweet spot, a potem pomiary i dalszy plan: adaptacja pasywna, aktywna lub cokolwiek dany delikwent jest w stanie zrobić w swoim pomieszczeniu. Bo ten trójkąt najcześciej jest ustawiony fatalnie w pomieszczeniu nie uwzględniający wymiarów pomieszczenia i wynikającego z tego rozkładu modów. 
Wiem, wiem zaraz padnie zdanie, że w salonie to to i to, WAF, no ale wtedy są kompromisy i coś kosztem czegoś ? 
 

 

Edytowane przez will66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za pomocą telefonu i np. SPECTRUM zrobić pomiar odsłuchu? Jaki dać utwór? Jaka powinna być głośność? Itd?

Jesli uzyjesz programow typu spectrum albo RTA Audio, ktore same nie generuja sygnalu pomiarowego, to odtwarzasz np Sinus Sweep od 20-20.000Hz z generator (w sieci) albo z pliku. Inna mozliwosc to odtwarzanie pliku (albo generatora) White Noise.

Czesto wspominane Pink Noise sie nie nadaje, bo musial bys uwzglednic zintegrowany spadek 3dB/Oktawe.

Zalecany poziom glosnosci to 80dB (Norma - poziom uzywany do kalibracji w „studiach“ -> wtedy slyszysz jak rezyser )

Jesli jestes gotow zainwestowac 20€ (mniej niz w kabelki ) i masz lutownice, to mozesz samemu zmajstrowac, mikrofon i uzyc darmowego (ZNAKOMITEGO) programu pomiarowego REW. Nie potrzebujesz zadnych dodatkowych ustrojst. Wejscie mikrofonowe w notebooku wystarczy.
Program ten jest znakomicie udokumentowany, jak go uzywac! (Jeden filmik w youtube wystarczy)

Kazdemu, kto przynajmniej troche powaznie mysli o audio i chce zrozumiec i zrobic troche wiecej, niz tylko przetykac sieciowki, goraco polecam taki krok.

IMG_6073.thumb.jpg.fa0fa3e4e2f4d41c6716d08033ba6655.jpgIMG_6074.thumb.png.26794c5bb6beb02cb687e3be012b4e11.pngIMG_6076.thumb.jpg.89710eb0b615d9254025517f723dbe53.jpg

Albo od razu UMIK-1 za 100€. To najbardziej SENSOWNIE zainwestowane pieniadze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, will66 napisał:

Cieszę się ?

 

bo mam wrażenie, że piszesz od odsłuchu wielokanałowym a nie stereo ?? oczywiście w każdym nagraniu jest intencja/plan realizatora jak nagranie ma brzmieć np. uzyskiwanie napowietrzonej przestrzeni poprzez „nagrywanie” ścieżki w wykafelkowanej łazience ??

Z klasyki na szybko przychodzi mi do głowy jedna płyta Simple Minds (nie ma jej teraz w zasięgu ręki mojego zbioru), gdzie na jednym nagraniu z tej płyty efekt sceny przechodzi kąt 90 stopni w stosunku do słuchacza - zamierzone działanie realizatora. Najlepiej oceniać pomieszczenie i stabilność sceny na znanych nagraniach, mz. 
 

tutaj odnoszę się konkretnie do połączenia dac - wzmak, gdzie na wyjściu dac’a jest różnica czułości pomiędzy wyjściami RCA/xlr przez co połączenie xlr daje sie odbierać jako to lepsze a w rzeczywistości (mz) głośniejsze - łatwe do zweryfikowania np. z użyciem umik’a. Stąd wyrównując poziom Volume wzmaka wówczas można realnie ocenić faktyczne różnice połączenia RCA vs. Xlr. 
Żeby było jasne: takie różnice czułości na wyjściu są nie tylko na urządzeniach Hegel, ale rownież wielu innych producentów, np. Lumin, gdzie poziom czułości wyjscia RCA/xlr opisany jako „normal” faktycznie ma wyższe napięcie co daje znacznie lepsze wrażenie odbioru kontentu muzycznego niż słuchając na tzw. Low....  Nie miałem CD Hegla, ale gdzieś czytałem ze wyjście RCA/xlr   
też ma podobnie podniesione wartości.
Także zwracam tylko uwagę na efekty wow przy odsłuchach klocków szczególnie nowych i których się nie zna, bo często i gęsto po ustawieniu poziomu głośności np. Umikiem, w miejscu odsłuchu dla rożnych połączeń owo „wow” znika i okazuje sie ze poprzedni klocek nie był taki wcale kiepski i mógł zostać w systemie - przećwiczyłem to na własnej skórze ?

Wyprowadź mnie z błędu jeżeli czegoś nie kumam, ale czy ty negujesz efekt dźwięku który może okrążać słuchacza tak jak ma to miejsce w systemach wielokanałowych, ale używając stereo? 

 

Co do Xlr vs Rca, to spotkałem się ze zjawiskiem o którym jest mowa i wyglądało to następująco. 

Hegel H80 + CD Ayona po rca ciszej, po Xlr znacznie głosniej. 

Hegel H80 + Dac Hegel po rca identyczna głośność jak po Xlr. 

... gdzie oczywiście po Xlr grał lepiej. 

4 godziny temu, will66 napisał:

Ja bym zaczął od zweryfikowania ustawienia trójkąta kolumny- sweet spot, a potem pomiary i dalszy plan: adaptacja pasywna, aktywna lub cokolwiek dany delikwent jest w stanie zrobić w swoim pomieszczeniu. Bo ten trójkąt najcześciej jest ustawiony fatalnie w pomieszczeniu nie uwzględniający wymiarów pomieszczenia i wynikającego z tego rozkładu modów. 
Wiem, wiem zaraz padnie zdanie, że w salonie to to i to, WAF, no ale wtedy są kompromisy i coś kosztem czegoś ? 
 

 

https://www.mega-acoustic.pl/poradnik-akustyczny/kalkulator-akustyczny/

Edytowane przez CEzAR21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, xajas napisał:

Albo od razu UMIK-1 za 100€. To najbardziej SENSOWNIE zainwestowane pieniadze

? dokładnie, najlepiej wydane 450zł w mojej przygodzie z audio

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CEzAR21 napisał:

Co do Xlr vs Rca, to spotkałem się ze zjawiskiem o którym jest mowa i wyglądało to następująco. 

Hegel H80 + CD Ayona po rca ciszej, po Xlr znacznie głosniej. 

Hegel H80 + Dac Hegel po rca identyczna głośność jak po Xlr. 

Czyli hegel stosuje taki sam poziom na rca i xlr. Duża rzadkość. Standardem jest natomiast czterokrotna w normalnym audio i dwukrotna w domowym różnica poziomów. W ten sposób ze wzmacniaczem Hegla każdy normalny sprzęt będzie po XLR grał o 6 lub 12dB głośniej. To IMO wprowadza w błąd i nie jest to poprawne podejście, ale co mi tam, nie mam Hegla i nie zamierzam mieć ?

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcinmarcin napisał:

dokładnie, najlepiej wydane 450zł w mojej przygodzie z audio

zrobienie pomiaru to jedno ale jego interpretacja to drugie

przstrzegam tez przed takim sposobem pomiaru jak pokazał xajas

jest to duzy merytocyczny błąd moktofon powinien byc na statywie a nie na fotelu który falszuje przez odbicia pomiar

dla przykladu dwa pomiary tych samych kolumn z takiej samej odległosci pierwszy pomiar własnie tak jak pokazał xajas z fotela drugi ze statywu

na pomiarze z fotela widac duże zafalowania

"obraz.png.60a5cf135770a64224d84dd28f8753dd.png

na pomiarze ze statywu

obraz.png.1c8462dbef14cc13a11c6b4343df78fa.png

pomiary jednego z kolegów , który uczył się robienia pomiarów i konstruowania

program uzyty to holmimpuls

, którego sam uzywam i polecam do pomiarów charakterystyki kolumn bardziej się nadaje ze względu na przejrzystość, niz rew , ktory został stworzony bardziej do ogarniania akustyki niz samych kolumn

http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


przstrzegam tez przed takim sposobem pomiaru jak pokazał xajas
jest to duzy merytocyczny błąd moktofon powinien byc na statywie a nie na fotelu

Jeszcze drobiazg, przed zagladaniem do tej kuli, nie zapominaj zalozyc okulary IMG_6104.thumb.jpg.7b02007f2118336192fb08db0f5b1c56.jpg


Przestrzegam przed takimi analizami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, xajas napisał:

Przestrzegam przed takimi analizami

porównaj sobie pomiar z fotelem i bez i będziesz wiedział o co mi chodzi

statyw powinien byc z jak najcieńszych elementów lub mikrofon w przynajmniej metrowej rurce

przy pomiarze w pomieszczeniu kazdy element ma olbrzymi wpływ na pomiar a niepoprawny odczyt pomiaru prowadzi do wynatureń w zgrywaniu głosników

tak jak u Ciebie

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slawek.xm napisał:

zrobienie pomiaru to jedno ale jego interpretacja to drugie

Na moje potrzeby przyciecie modów na basie i korekta fazy po miesiącu zabawy to całkiem przyzwoity efekt, który raczej jest nie do uzyskania typowymi metodami klasycznego audiofila. Próbowałem wyplaszczyc charakterystykę aby podnieść dołek 300-400Hz. Ale coś mi brakuje potem. Chyba lubię ta charakterystykę moich Quadrali. Nie słyszę zbytnio tych kastrowanych wokali. Ale fakt że jest cieplej po korekcie i więcej "mięsa" Zresztą dziś wieczorem może uda mi się pomierzyć je z bliska (mierzyłem ale z Fdw) więc to chyba zakłóca pomiar amplitudy z tego co doczytałem. 

Spróbuję jeszcze Holmi ?

Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcinmarcin napisał:

 Zresztą dziś wieczorem może uda mi się pomierzyć je z bliska (mierzyłem ale z Fdw) więc to chyba zakłóca pomiar amplitudy z tego co doczytałem.

pomiar od 10hz do ok 250hz bez wpływu akustyki pokoju mierzy sie z mikrofonem 1cm od srodka kopułki woofera jesli chcesz wiedzieć jak wyglada prawdziwa linia basu jaka zaprojektował konstruktor możesz zrobic taki pomiar

 

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu strzel sobie dwa pomiary w tym jeden z wywalonym do drugiego pomieszczenia fotelem

dla ciebie to dwa klikniecia

wnioski mozesz zachowac dla siebie bo ja wiem ,że mam racje wykonalem tysiace momiarów kiedy ty jeszcze słuchales kabli ?

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawek, tego typu pomiarow z i bez fotela mam SETKI, i znam roznice.

Moze powinies sie zastanowic nad tym, co jest sensem i celem tych pomiarow i dlaczego nie robie ich na wolnym powietru, gdzie mogl bym uniknac tych wspomnianych odbic.
Nie na darmo tego typu pomiary nazywaja sie „in room measurement“ by uwzglednic wplyw pomieszczenia, czyli takze wplyw wszystkich ODBIC otaczajacych mnie scian, elementow i FOTELA. Bo korekcje ktora chce wprowadzic, czyli tak zwany DRC (Digital ROOM corection) ma miedzy onnymi korygowac problemy wynikajace z tych odbic.
A w efekcie koncowym po zaaplikowaniu korekcji nie wisze w powietrzu tylko ciedze dokladnie w tym fotelu!

Ciagle jeszcze nie pokapowales, ze to sa pomiary potrzebne do KONSTRUOWANIA glosnikow. To sa pomiary w realnym pomieszczeniu w realnych warumkach odsluchowych z uwzglednieniem realnego wplywu wszystkich otaczajacych mnie elementow.

To nie to samo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, slawek.xm napisał:

bez wpływu akustyki pokoju mierzy sie z mikrofonem 1cm od srodka kopułki woofera

Ja mierzyłem z FDW jakiś metr od kolumny ale żeby uzyskać faze. W sumie wyszło bardzo powtarzalnie na obu, bez jakiś zawirowań. Po korekcie w Rephase ponownie zmierzyłem i wyszła fazą zgodnie z ta korektą 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, xajas napisał:

Slawek, tego typu pomiarow z i bez fotela mam SETKI, i znam roznice.

Moze powinies sie zastanowic nad tym, co jest sensem i celem tych pomiarow i dlaczego nie robie ich na wolnym powietru, gdzie mogl bym uniknac tych wspomnianych odbic.
Nie na darmo tego typu pomiary nazywaja sie „in room measurement“ by uwzglednic wplyw pomieszczenia, czyli takze wplyw wszystkich ODBIC otaczajacych mnie scian, elementow i FOTELA. Bo korekcje ktora chce wprowadzic, czyli tak zwany DRC (Digital ROOM corection) ma miedzy onnymi korygowac problemy wynikajace z tych odbic.
A w efekcie koncowym po zaaplikowaniu korekcji nie wisze w powietrzu tylko ciedze dokladnie w tym fotelu!

Ciagle jeszcze nie pokapowales, ze to sa pomiary potrzebne do KONSTRUOWANIA glosnikow. To sa pomiary w realnym pomieszczeniu w realnych warumkach odsluchowych z uwzglednieniem realnego wplywu wszystkich otaczajacych mnie elementow.

To nie to samo!

właśnie problem w tym czego ty od poczatku nie chcesz pojac

a mianowicie konstrukcja kolumn zaiwrająca w sobie akustyke pomieszczenia jest kadynalnym błędem

czym innym jest dopasowanie akustyki pokoju do kolumn nawet prez korekcję aczym innym zaprojektowanie kolumny wielodroznej w sposób jaki ty to robisz

a więc dodajesz do charakterystyki głosnika odbicia po czym korygujesz je ustalając podziałły i filtry nie do głosników i chfazy tylko do sumy odpowiedzi głosnika i pokoju

pisałem ci juz ,ze to jest głupota bo prowadzi do popsucia całego układu

bardzo łatwo jest to sprawdzic podłączając glosnik np średniotonowy w przeciwfazie i robiac pomiar wypadkowej charakterystyki

jesli w jakomkolwiek punkcie chaarkterystyka z głosnikiem w fazie  jest powyzej chrakterystyki z głosnikiem w przeciwfazie to znaczy ,ze faza akustyczna połaczonych głosników jest spieprzona i na pewno jesli nie gra to do dupy to nie wykorzystuje sie pełnego potencjału i nie wie tak naprawdę ,że mozna zbudowac kolumne o kilka klas lepsza na podstawie tych przetworników jakie mamy

poza tym róznice w odwzorowaniu sceny sa w obu przypadkach wręcz spektakularne i na pewno w poprawnie skonstruowanych głosnikach nie ma takiej sytuacji jak pokazałes na któryms rysunku ,ze scena jest w miejscu zaznaczonym strzałką ?

z mojej strony koniec nauk

pa

Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, marcinmarcin napisał:

Na moje potrzeby przyciecie modów na basie i korekta fazy po miesiącu zabawy to całkiem przyzwoity efekt, który raczej jest nie do uzyskania typowymi metodami klasycznego audiofila. Próbowałem wyplaszczyc charakterystykę aby podnieść dołek 300-400Hz. Ale coś mi brakuje potem. Chyba lubię ta charakterystykę moich Quadrali. Nie słyszę zbytnio tych kastrowanych wokali. Ale fakt że jest cieplej po korekcie i więcej "mięsa" Zresztą dziś wieczorem może uda mi się pomierzyć je z bliska (mierzyłem ale z Fdw) więc to chyba zakłóca pomiar amplitudy z tego co doczytałem. 

Spróbuję jeszcze Holmi ?

Mam wrażenie, że ustawiasz sobie dźwięk tak jak Ci pasuje - nie bierz tego jako krytyki - bo o to chodzi żeby być zadowolonym z efektów swojej pracy. Np. u mnie po zmianie RCA na XLR pojawił się uśmiech na twarzy bo cały przekaz stał się "lepszy", ale czy stał się bardziej wierny zamierzeniom realizatora płyty? Nie jestem w stanie tego ocenić w żaden sposób. Czytając forum widzę, że są jakieś sposoby by popracować nad "całością" (komponenty, pomieszczenie, itd...) Zastanawiam się nad wejściem na tą ścieżkę bo wydaje mi się dużo bardziej kręta i zwodnicza niż w przypadku zmian kabelków ? 

Mam u siebie B&W804 - pierwszy model i patrząc na to jakie głośniki mają koledzy z forum zastanawiam się czy to są odpowiednie głośniki do Hegla - odkupiłem je - szczerze - po obejrzeniu jakiegoś filmiku na YouTube gdzie ktoś chwalił się swoim sprzętem hegla H300 i miał 804... a że wcześniej miałem B&W CM1 i CM7 to też siłą rzeczy urzekły mnie nautilusy.

moje pierwsze pomiary zrobię telefonem - nie mam tidala więc pliki muszę nagrać na CD - może ktoś ma jakaś propozycję czego poszukać w sieci? FLAC czy WAVE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, slawek.xm napisał:

jesli w jakomkolwiek punkcie chaarkterystyka z głosnikiem w fazie  jest powyzej chrakterystyki z głosnikiem w przeciwfazie to znaczy ,ze faza akustyczna połaczonych głosników jest spieprzona

przepraszam ale poprawiałem niektóre błędy i nie mogę już edytować i to zdanie powinno brzmieć tak

"jesli w jakimkolwiek punkcie charakterystyka z głośnikiem w przeciwfazie  jest powyzej chrakterystyki z głosnikiem w fazie to znaczy ,ze faza akustyczna połaczonych głosników jest spieprzona"

a tu przykład niebieski dwa głośniki w fazie , czerwony jeden głośnik w przeciwfazie

tak się sprawdza prawidłowość działania filtracji i współpracę głośników w punkcie podziału

połączenie dotyczy Elliptocorów 18we i D3404

 

 

18we 20om i 100nano d3404 3.9 u i 0.56u.png

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.