Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  241 członków

Cayin Klub
IGNORED

Klub miłośników i sympatyków produktów Cayin / Spark.


lord_vader
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z takim pytaniem:

Czy ktorys z kolegow posiadajacy Cayin-a A70T nie przyjalby zaproszenia i nie wpadl z nim do mnie abym mial mozliwosc porownac brzmienie z moim A88T we wspolpracy z moimi kolumnami ? Ciekawi mnie jaka bedzie roznica w brzmieniu i czy w ogole bedzie ? Przy okazji posluchalby moich kolumn jak brzmia z Cayin-em i podzielilby sie uwagami.

 

I jeszcze... Jesli ktos, kto jest z daleka zdecydowalby sie na przyjazd, to nocleg tez sie znajdzie.

 

Kiedyś jeździłem w stronę Poznania ale teraz nie mam żadnych wyjazdów w Twoją stronę ,jakoś wogóle ,Twoja część Polski zamarła :-)

 

W zasadzie to trasy wykonuje z południa Polski do centrum ,stolica i okolice to chyba duże skupienie słuchaczy ,albo po prostu największa aglomeracja .

 

A70TMK2 to spora różnica w sensie nasycenia średnicy ,gładkości i barw, to wyraźna różnica ,w zasadzie A70T MK2 bliżej jest do triody niż do klasycznej tetrody .Ale jest też wyraźnie droższy. Jak to wypadnie na Twoich kolumnach nikt nie wie . Pamiętam jak pisałeś o porównywaniu różnych wzmacniaczy na Twoich kolumnach to rzekomo różnic nie było (!)

 

Mam jeszcze A88T MK2 ale on w zasadzie jest bardzo podobny brzmieniem do A88TMKI .Wyraźnie lepszy jest od niego CS-88A bazujący na podobnym schemacie i tych samych lampach 6SL7/6SN7.

 

Z punktu konstruktorskiego najlepiej byłoby szukać triodowych wzmacniaczy SE pod Twoje Tannoye ,czyli 300B , może 2A3 ,może 6L6 . A takie też mam ,niestety nie do klasycznych kolumn się nadają.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Studio16Hertz

Porownywalem na Sun Audio SV2A3 oryginalnym i klonie z oddzielny zasilaczem, a takze na tranzystorze (uciekla mim nazwa - chyba 21W), no i impuls basu byl slabszy.

 

Z pewnością pojedyncza lampa 2A3 dynamiki takiej nie zapewni. Sądzę jednak że warto sprawdzić z Twoimi Tannoyami push pulla na EL34 ,barwę ta lampa ma bardzo dobrą a i dynamika zwłaszcza dołu może okazać się w połączeniu z Tannoy wystarczająca. Wszystko kwestią tego na co Ty zwracasz uwagę ,pamiętam jak przyjechałeś z płytą nagraną przez siebie po 1 minucie flac+mp3 z oznaczeniem :bas,kontabas,gitara ,wokal ,perkusja ale....to było dawno temu :-) Nie wytykam ! .Pamiętam także że grałeś jako muzyk na basie ......

 

Pamiętasz gdy byłem u Ciebie sluchałem w kilku konfiguracjach dual concentrica 12 cali i 15 cali Tannoya. Wiem jak się potoczyły losy 15 calowego Tannoya którego wziął od Ciebie dey ,zachwycony brzmieniem ,po czym wrócił do klasycznych kolumn .

 

W małych obudowach 60 litów dynamika dołu i jego nasycenie kiepskie ,w większych litrażach było lepsze ,a ten głośnik stosowany jest w 50-200 litrów i sam wiesz ze w dużej budzie jaką teraz masz gra korzystniej ,choć szlifujesz go stale.

 

Pamiętam też 12 calowego Tannoya u Ciebie z basowym 15calowym ,ale to zagrało najgorzej wg mnie ale i Ciebie także ( w odgrodzie)

 

Lutek każdy z nas ma inną percepcję postrzegania dźwięku stąd tak wiele poglądów na te same zestawienia sprzętowe ,nie mówiąc o innych konfiguracjach .Jedni chcą LIVE jakbyś stał przy estradowym głośniku na koncercie inni plumkania i opiewania nastrojów (skrajnie 2 ssooby wziąłem do opisów)

 

Gdy do Was jeździłem przed 2006 rokiem podobały Wam jedne moje kolumny a w Warszawie wówczas inne .Wszystko kwestią upodobań.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam mam pytanie.

Posiadam zestaw cayin a55tp onkyo 7030cd i klispch rp160m. Zestaw podpiety kablami melodika purple rain gosnikowy i inter. Chciałbym uzyskać bardziej lampowe brzmienie, i wyciągnąć trochę środniego pasma tak rzeby granie było bardziej muzykalne ile to możliwe, od czego zacząć ? może co zmienić lub wymienić.

Edytowane przez Adam Mikołajewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie.

Posiadam zestaw cayin a55tp onkyo 7030cd i klispch rp160m. Zestaw podpiety kablami melodika purple rain gosnikowy i inter. Chciałbym uzyskać bardziej lampowe brzmienie, i wyciągnąć trochę środniego pasma tak rzeby granie było bardziej muzykalne ile to możliwe, od czego zacząć ? może co zmienić lub wymienić.

Prawdopodobie cedeka i lampy sterujące.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy mocy Tungsole 6550, sterujące Mullard, Amperex BB. Powinno zagrać cieplej. Tylko cudów się nie spodziewaj na RP160M.

100% racji.

 

Wymienionymi zmianami (lampy, źródło) poprawisz i to w niektórych wypadkach sporo, lecz tutaj przede wszystkim wymiana kolumn dałaby to, czego oczekujesz.

Klipsche to granie w zupełnie, zupełnie inną stronę.

 

Można oczywiście mieć inaczej, zachowując te dobre cechy, które oferują Twoje kolumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję 160M konstuowane są pod wzmacniacze lampowe, wiem że nie mogę mieć zbyt dużych wymagań, choć słuchałem ich w salonie nie wiem pod czym grały ale uważam że potrafią wydobyć z siebie fajne brzmienie.

Zmiana cd czy primare cd 22 to dobry wybór??? I lampy sterujące 12au7 na 6cg7 czytałem że nadają bardziej muzykalne brzmienie kosztem delikatnej straty dołu i góry pasma...

I jeszcze jedno pytanie wzmacniacz posiada 4 lampy sterujące jak to działa jedne są wejściowe drugie wyjściowe czy jak.?

 

 

Lampy mocy Tungsole 6550, sterujące Mullard, Amperex BB. Powinno zagrać cieplej. Tylko cudów się nie spodziewaj na RP160M.

Słucham w pomieszczeniu ok 11m2, kiedyś pisałem a propo akustyki dziś jest o niebo lepiej zainwestowalem absorbery akustyczne z pt80 które są za kolumnami i w półki na płyty które mam za plecami

Z racji na gabaryty pokoju i oczekiwania jakie kolumny można rozważac? Czytałem trochę na temat xavian joy czy może coś innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz wsadzić 6CG7 za 12AU7 bo się napięcie żarzenia nie zgadza,

W takim razie 12au7 mogę zamienić tylko na 12au7 tylko innej produkcji jakości etc. Czy są inne możliwości?

 

 

Na Wikipedii i danych technicznych 6cg7 piszą że napięcie zdarzenia dla ecc82/ 12au7 wynosi 6.3V i takie same jak w 6cg7. Czy to błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję 160M konstuowane są pod wzmacniacze lampowe

Można powiedzieć, że najlepiej grają z ciepłymi wzmacniaczami, z delikatną górą (a taka jest stereotypowa lampa, stereotypowa!)

Twój Cayin jest raczej dość zadziornym, dynamicznym wzmacniaczem, to raczej nie jest typ z delikatną górą i papkowatym brzmieniem (co swoją drogą jest dużą zaletą, o ile go odpowiednio zestawić).

Możesz spróbować z lampami, na początek sterującymi, ew. wypożyczyć w tym samym czasie 6550 Tung Sole.

Co do sterujących to tak jak wcześniej napisano: mullardy lub amperexy - to lampki, które dadzą dużo na średnicy (amperexy) lub dociążą, zagęszczą brzmienie (mullardy), możesz też spróbować ze źródłem choć i tak zdecydowanie największą różnicę przyniosłaby zmiana kolumn.

Cayiny rewelacyjnie "dogadują się" z kolumnami S 16 Hertz

Jeśli nie jesteś przywiązany do Klipscha, masz możliwość, to spróbuj posłuchać takiego zestawienia.

 

A jeśli chodzi o źródło to McGyver mógłby Ci myślę sporo pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chcesz usłyszeć różnicę to zacznij od 12ax7/ECC83. One wnoszą najwięcej, potem będziesz mógł się przymierzyć do 12au7 w zależności co zmienią te pierwsze.

Amperexy to np Bugle Boy z Holandi, fabryka Herleern - tylko te obecnie będą bardzo drogie.

Na początek możesz pomyśleć też o tych z tej fabryki z logo Philips.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie 12au7 mogę zamienić tylko na 12au7 tylko innej produkcji jakości etc. Czy są inne możliwości?

Polecam E80CC SQ Philipsa, te można wstawić bez żadnychzmian we wzmacniaczu i grają lepiej odwszelkich znanych mi 12AU7/ECC82.

 

 

 

Na Wikipedii i danych technicznych 6cg7 piszą że napięcie zdarzenia dla ecc82/ 12au7 wynosi 6.3V i takie same jak w 6cg7. Czy to błąd?

Nie błąd, ale też i nie cała prawda. 12AU7 mogą być żarzone zarówno z 6,3V jak i z 12,6V. Natomiast 6CG7 tylko z 6,3V. Wyprowadzenia żarzenia są różne tych lampach. Żeby móc wetknąć 6CG7 do Twojego wzmacniacza należałoby przelutować podłączenia podstawek. Poza tym przy żarzeniu z 6,3V 12AU7 wpieprza 0,3A prądu, a 6CG7 wpieprza 0,6A prądu, więc nie wiadomo zy zasilacz wzmacniacza wytrzyma dodakowe obciążenie. Lepiej nie kombinoać i wstawić E80CC SQ (nie mylić z E88CC SQ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wydasz kupę kasy na sprawdzenie różnych lamp a i tak nie zmienisz charakteru brzmienia wzmacniacza tylko lekko go skorygujesz, a i tak nie wiadomo czy te zmiany Cię zadowolą. Jak chcesz konkretnych zmian w graniu średnicy, to sprzedaj Klipsche, dołóż do tego kwotę, co miałbyś zamiar wydać na inne lampy i kup kolumny, które średnicę mają taką jak Ci się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Polecam E80CC SQ Philipsa, te można wstawić bez żadnychzmian we wzmacniaczu i grają lepiej odwszelkich znanych mi 12AU7/ECC82. Nie błąd, ale też i nie cała prawda. 12AU7 mogą być żarzone zarówno z 6,3V jak i z 12,6V. Natomiast 6CG7 tylko z 6,3V. Wyprowadzenia żarzenia są różne tych lampach. Żeby móc wetknąć 6CG7 do Twojego wzmacniacza należałoby przelutować podłączenia podstawek. Poza tym przy żarzeniu z 6,3V 12AU7 wpieprza 0,3A prądu, a 6CG7 wpieprza 0,6A prądu, więc nie wiadomo zy zasilacz wzmacniacza wytrzyma dodakowe obciążenie. Lepiej nie kombinoać i wstawić E80CC SQ (nie mylić z E88CC SQ).

Już kiedyś telefonicznie mi wspomniałeś o tych lampach. Szukałem ich ale w pl praktycznie nie do kupienia

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep lampy elektronowe przypomniał mi, że nadszedł mój czas na wypożyczenie lamp mocy.

Z posiadanymi przeze mnie Tung Solami 6550 w szranki stanęły - KT88-Z Treasure oraz trochę na siłę wepchnięte Gold Lion.

Słucham ich krótko, ale na ucho moje KT88-Z treasure>TungSol 6550>KT88 Gold Lion. na więcej podsumowań przyjdzie czas w weekend.

Edytowane przez Łukasz_65651
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep lampy elektronowe przypomniał mi, że nadszedł mój czas na wypożyczenie lamp mocy.

Z posiadanymi przeze mnie Tung Solami 6550 w szranki stanęły - KT88-Z Treasure oraz trochę na siłę wepchnięte Gold Lion.

Słucham ich krótko, ale na ucho moje KT88-Z treasure>TungSol 6550>KT88 Gold Lion. na więcej podsumowań przyjdzie czas w weekend.

 

Coraz więcej osób pisząc do mnie w mailach i na PW podkreśla tą samą hierarchię :

1. KT88 Treasure

2. 6550 Tungsol

3. KT88 Gold Lion lub KT88 E-H

 

Trzeba się z tym zgodzić :-) aczkolwiek jeżeli chodzi o testowanie lamp zachęcam każdego użytkownika z osobna do takiej operacji i wyciągnięcia wniosków samemu.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał okazję słuchać CAYIN A-100T MK2?

Ciekawi mnie jego porównanie z a70t mk2.

 

Ja ,bo mam na stanie A-100T. Ten drugi jest mocny ,dynamiczny ,przeznaczony zupełnie do innych kolumn,one musza być spokojne ,nawet lekko wycofane w górnej średnicy inaczej wzmacniacz im tego zakresu nie wybaczy .Kolumny musza stanowić duże obciążenie wówczas wzmacniacz gra. Ten wzmacniacz nie jest tak muzykalny jak A70TMK2 ,różnica jest spora ,lecz ten wzmacniacz ma dużo mocy,prądu i temperamentu.

 

Najlepsze połączenie można uzyskać kupując zewnętrzny przewzmacniacz najlepiej SC-10 lub SC 6L Cayina ,wówczas sporo lepiej gra,oryginalny wbudowany pre jest gorszy.

 

Jednym słowem A100T jest nei do Minasów czy Arcady ,A100T zagra z CREDO R150 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, a robiłeś eksperyment z lampami EL34 w A-100T?

 

Paweł nie robiłem, lecz nauczony już jestem iż wzmacniacz generuje konkretny styl brzmieniowy i jeżeli przełożysz na EL34 i pochodne styl brzmienia zostaje ,Tak jest z CS55A on jest mocny,zadziorny ,dynamiczny ,rockowy i po wpięciu EL34 styl zostaje (MT35S na EL34 gra zupełnie inaczej miękko ,analogowo gładko ,lecz ....nie ma takiego kopa co CS55A na EL34)

 

A-88T MK2 na KT88 gra jak rozwiniecie CS55A tak samo drive,atak ,energia ,średnica chłodniejsza ,góra też ofensywniejsza,po wpięciu EL34 styl brzmienia pozostaje. Ten wzmacniacz do węglowych scanspeaków jak znalazł.

 

Można by napisać że kupić trzeba bez przełącznika wzmacniacz EL34/KT88 jeżeli ktoś chce na siłę uzyskac brzmienie EL34 na wzmacniaczu który dedykowany jest przede wszystkim do KT88 i tak jest potwierdzić to trzeba .A100T jest produkowany tylko na KT88 lub tylko na EL34 lub z trafami EL34/KT88 . I jeżeli chcecie brzmienie EL34 tylko mocne to wniosek jest taki że najlepiej będzie przypominał to brzmienie wzmacniacz A100T z trafami tylko na EL34 ,to są inne impedancje wyjściowe transformatora głośnikowego.Ale też inna budowa ,rdzeń ,blachy i uzwojenie.

 

Ale ..... jest jeden wyjątek wzmacniacz CS-88A jest dedykowany pod KT88 ale ma przelącznik EL34 i ..... gra bardzo dobrze na KT88 jak dobry muzykalny wzmacniacz z większą energią i gra bardzo dobrze na EL34 jak muzykalny ,cieplejszy wzmacniacz typowy na EL34 ,jeden jedyny wyjątek .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impedancja traf wyjściowych pod lampy KT88 oraz EL34 jest generalnie taka sama, ponadto zarówno lampy EL34 jak i KT88 ciągną na żarzeniu taką samą ilość prądu. Wynika stąd wprost, że w zasadzie w każdym wzmacniaczu na KT88 można wstawić również EL34 i vice versa, należy jedynie ustawić właściwe biasy dla poszczególnych lamp. W niektórych wzmacniaczach może to wymagać wymiany czterech oporników.

Jednakże wymiany lamp mocy nie należy utożsamiać z transformacją brzmienia. gdyż brzmienie wzmacniacza nie zależy tylko i wyłącznie od zastosowanych lamp mocy. Brzmienie wzmacniacza zależy od wielu czynników, z których najważniejszymi są WYKONANIE transformatorów wyjściowych oraz konstrukcja stopni sterujących. Przy czym transformatory wyjściowe mają tutaj znaczenie kluczowe. Niejednokrotnie miałem okazję porównywać wzmacniacze lampowe o identycznych schematach elektrycznych, ale grające zdecydowanie różnie. Dlaczego? Otóż miały one inaczej wykonane transformatory wyjściowe. Inaczej wykonane, jednak o takich samych parametrach mierzalnych.

Dlatego też audio to niestety skomplikowana sprawa. To połączenie inżynierii i artyzmu. Nie da się pominąć ani inżynierii, ani artyzm, gdyż wyląduje się wtedy n manowcach. Tylko udane połączenie inżynierii z artyzmem, bądź artyzmu z inżynierią gwarantuje sukces brzmieniowy w audio. Niestety żyjemy w czasach w których powszechnie ignoruje się zarówno inżynierię jak i artyzm. Rządzi wszechobecny marketing, co w przeważającej większości przypadków prowadzi do sprzedaży niewiele wartych wydmuszek w cenie platyny.

Na szczęście istnieje jeszcze co najmniej kilku rzetelnych producentów audio oferujących solidne produkty po cenach mieszczących się w granicach biznesowej uczciwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impedancja traf wyjściowych pod lampy KT88 oraz EL34 jest generalnie taka sama, ponadto zarówno lampy EL34 jak i KT88 ciągną na żarzeniu taką samą ilość prądu. Wynika stąd wprost, że w zasadzie w każdym wzmacniaczu na KT88 można wstawić również EL34 i vice versa, należy jedynie ustawić właściwe biasy dla poszczególnych lamp. W niektórych wzmacniaczach może to wymagać wymiany czterech oporników.

 

Impedancja traf wyjściowych pod lampy KT88 oraz EL34 niestety jest różna. W praktyce stosowane "audiofilskie" układy pracy tych lamp to układy ultralinearne i w przypadku lamp EL34 najczęściej stosowaną impedancją Raa jest 6600ohm a w przypadku 6550, KT88 to 3300 ohm. Zatem o pełnej kompatybilności nie może być mowy. Zaznaczam że są to takie typowe aplikacje katalogowe jak to jest zrobione w Cainach nie wiem nie mierzyłem impedancji ale przypuszczam ze też się różni.

O ile zamiast lampy EL34 można wstawić 6550 (KT88 etc) i regulując bias układ będzie działał teoretycznie poprawnie to w odwrotnym przypadku już nie do końca.

 

Należy sobie zdać sprawę jeszcze z jednego wstawienie do wzmacniacza zaprojektowanego pod EL34 mocniejszych lamp 6550 czy jeszcze mocniejszych KT120, KT150 wcale nie podniesie znacząco mocy wyjściowej takiego układu ponieważ właśnie wyższa impedancja transformatora na to nie pozwoli. Różnica może być na poziomie zupełnie nie odczuwalnych kilku watów i to wszystko. To samo dotyczy podmiany 6550 na KT150. Obiegowo krążą teorie o zwiększaniu w ten sposób mocy co jest kompletą bzdurą.

Układy z mocniejszymi lampami mogą być co najwyżej nieco "sztywniejsze" na spadki impedancji głośników pod warunkiem że trafa wyjściowe na to pozwolą. Z tym jest jednak różnie bo zazwyczaj są to trafa robione na styk pod dane lampy i moc wyjściową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A testował Pan połączenie A100T (lub innego wzmacniacza na KT88) z Aries?

 

Tak , Aries jest wolniejszy basem i bardziej miękki w barwie ,zatem tu zasada panuje im mocniejszy wzmacniacz na KT tym lepszy dla Ariesa (np.Ariesa Classic ,czy Ariesa Signature)

 

Ale Ariesy nie są już produkowane ,wiec obecnie nie testujemy tych połączeń .Jeżeli posiadacz Ariesów będzie chciał znaleźć odpowiedni model wzmacniacza Cayina to podłączę kilka z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.