Jump to content
Imacman

Amatorskie zestawy pomiarowe wykorzystywane w adaptacjach akustycznych.

Recommended Posts

Coś dobrego za kilka stówek to jak chyba w pierwszym wątku jest podane Romm EQ Wizard + mikrofon Behringer ECM8000 + karta dźwiękowa z zasilaniem phantom do mikrofonu.

 

A jak ktoś chce mieć wykresy z pomiarów i ich analizę żeby wiedzieć co dalej najlepiej zrobić to jak z chęcią dojadę w każde miejsce naszego kraju, a nawet dalej. Kwestia opłacalności dla mnie i komfortu dla zapraszającego na pomiary, że nie będzie musiał dalej szukać i przedzierać się przez kolejne często sprzeczne opinie co najlepiej zrobić na dany problem akustyczny, żeby skutecznie się jego pozbyć i cieszyć się jeszcze lepszym brzmieniem własnego systemu audio.


Ustroje dopasowane do Twego wnętrza.

facebook.com/AcousticL

www.AcousticLab.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam się do pytania, jest coś dobrego za kilka stówek?

 

Ja mierzyłem swój pokój przy pomocy mikrofonu Dayton Audio UMM-6. Była to najlepsza alternatywa do mikrofonu za 250 ZŁ + karty za 400 ZŁ ponieważ działa na USB. Z racji tego, że się przeprowadzam i kończę swoją przygodę z akustyką posiadam swój egzemplarz na sprzedaż. Zainteresowanych zapraszam na prv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo prostym i zupelnie wystarczalnym rozwiazaniem jest USB mikrofon taki jak UMIK-1

- wygodny, bo nie potrzebuje zadnych dodatkowych kart dzwiekowyc itp. Jest podlanczany bezposrednio do wejscia USB

- wystarczajaco dokladny (kalibrowany)

 

Kto chce jeszcze taniej to moze zbudowac mikrofon samemu za kilka zlotych i podlaczyc go do standartowej karty dzwiekowej laptopa albo PCta. W przeszlosci zbudowaalem wiele takich mikrofonow. Dokladnoc jest wystarczajaca do podstawowych pomiarow programem REW

post-1239-0-12741700-1542209444_thumb.jpg

post-1239-0-21749200-1542209467_thumb.jpg

post-1239-0-72205700-1542209483_thumb.jpg

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, właśnie wykonałem pierwsze pomiary zestawem Behringer ECM8000, PS400 oraz EMU0202. Mógł bym prosić kogoś o pomoc w analizie wykonanych pomiarów? Z czego wynika spadek przy 100 Hz, i tak duży pogłos dla 80 i 100 Hz.

Pomiary wykonane w pokoju ok 20 m2. Przy użyciu Denon PMA720 ae z funkcją direct oraz kolumn STX F140n i Mission 760i.

 

wykresy.png

wykresy2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Acoustic Lab napisał:

Podbicia zapewne wynikają z rezonansów pomieszczenia.

Cieszę się, że ktoś odpisał. Myślałem, że temat już wyczerpany i upadł. Ja za pomiary wziąłem się dopiero teraz i napisałem swój tekst zanim zdążyłem przeczytać poprzednie posty. Obecnie jestem po lekturze i wiem, że jest funkcja "capture" :)

Faktycznie pogłosy wynikają z rezonansów pomieszczenia. Dziś przeniosłem sprzęt do salonu gdzie docelowo stoją i wyniki są inne. W poprzednim przypadku częstotliwość 60 Hz odpowiada akurat długości pokoju. 

Może uda mi się dziś za pozwoleniem wybranki wykonać kilka pomiarów to wrzucę dla porównania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, udało się. 

Pomiary głośników w salonie się  udały. Poniżej plan pokoju z zaznaczonymi głośnikami oraz miejscem mikrofonu:

mieszkanie.thumb.png.834d958e83c4765ca558afe8bd923363.pngMyślę, że opisywać nie trzeba. Czerwone to głośniki, niebieski krzyżyk mikrofon, a zielone to kanapa.

Pomiar pasma przenoszenia z wygładzeniem do 1/6. 6 Pomiarów, dla każdej kolumny i dla dwóch zestawów stereo.1852400861_pasmo5k.thumb.png.a2f490e811d7e7145d17e41dc4d10ac4.png

Pogłos dla prawego głośnika:

441117937_missionr.thumb.png.960a3fe7395e11015a7519d7348c1c8b.png

dla lewego1103901878_missioml.thumb.png.86a43b79ba7ee54b4c154f39e40a1d9c.pngWidać dość duży pogłos dla 130 Hz, spowodowane to jest pewnie tym że lewy głośnik skierowany jest na przeciwko znajdującej się bliżej ścianki od łazienki. 

Widać też ten pogłos przy pomiarach obu kanałów jednocześnie.

1452718376_missionlr.thumb.png.0e4100ebafcdf749c48c2635b05446e1.pngDodam, że pomiary dla kanałów przy użyciu drugiego zespołu głośnikowego wychodzą identycznie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hi,

czy masz do twojego Mikrofonu odpowiednie pliki kalibracji mikrofonu (do ustawienia 0 deg i 90 deg)? Jesli tak, uzyles ich w ustawieniach REW?

Ten spadek ponizej 100Hz jest bardzo podejrzany

Dlaczego redukujesz Waterfall Diagram do 250Hz?

Ponizej widzisz rozrzut dokladnosci nieskalibrowanego mikrofonu

11C4C384-CC78-406C-AE76-76CCAFC9B6D4.png

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie używałem plików kalibracyjnych. Szukałem trochę w Internecie, ale nic nie mogłem znaleźć. Natknąłem się tylko na informacje, że takie pliki na nic się nie przydają, bo dokładność produkcji tych mikrofonów jest za mała żeby móc używać jednego "ogólnego" pliku.

Co do spadku 100 Hz było to w innym pokoju i mógł byś spowodowany po prostu modami pomieszczenia. 

Waterfall zawiera częstotliwość tylko do 250Hz bo tak było polecane w tym temacie. Lepsza czytelność wykresu. Poza tym jeśli w wyższym paśmie powstają pogłosy, to już tylko raczej pogłosy harmonicznych tych częstotliwości (tak mi się wydaje).

Jeśli posiadasz pliki kalibracyjne, lub podzielisz się informacjami skąd mogę je pobrać, to z chęcią wykonam pomiary jeszcze raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pliki kalibracyjne sa tworzone indywidualnie dla kazdego egzemplarza, tak ze znalazles zle informacje. Dlatego dzielenie sie plikami nie ma sensu. Ja mam trzy rozne mikrofony i do kazdego mam indywidualne pliki. Mikrofon bez plikow jest prawie ze bezuzyteczny. Sa wyspecjalizowane firmy ktore kalibruja mikrofony (tworza te pliki). W Niemcach kosztuje to ok. 70€.

niektore mikrofony takie jak UMIK-1 sa sprzedawane z indywidualnymi plikami.

Waterfall jest wazny dla CALEGO pasma! Dlatego robi sie absorbery dla wszystkich zakresow pasma (a nie tylko <250Hz)

 

Spadek nie moze byc spowodowany modami. Jest on zbyt rownomierny. mody wygladaja zupelnie inaczej (gorki i dolki), zobacz zalaczone pomiary (dwa rozne glosniki w tym samym pomieszczeniu)

Powtorz pomiary z mikrofonem w odleglosci 40cm od glosnika (to wyeliminuje wplyw modow) , to zobaczymy czy ten spadek zostanie

 

2662B8F3-BD54-42A6-A354-41E09199190F.jpeg

BTW. twoj spadek powyzej 8kHz tez jest ekstremalnie stromy, czyli tez podejzany.

 

czy jestes pewny ze uzyles wlasciwego sygnalu pomiarowego (20-20.000Hz)

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalibracja 70 Euro, to koszt nowego Umik-a. Także bez sensu jest odsyłać mikrofon do kalibracji. Poza tym tak jak pisał Iceman kilka lat temu, można wykonywać pomiary takim mikrofonem więc wydaje mi się że nie jest bezużyteczny. 

Waterfall jest może i ważny dla całego pasma, ale ze względu na długość fali wyższych częstotliwości czas pogłosu będzie krótszy a co za tym idzie wykres już nie będzie tak czytelny. 

Co to spadku przy 100 Hz to nie powtórzę dziś tego pomiaru bo musiał bym przenieść sprzęt do innego pokoju, ale zrobię pomiary przy użyciu uniwersalnego pliku kalibracyjnego. Zobaczę czy jest różnica. Dodam też pomiary on Axis z bliższej odległości żeby zobaczyć jak wygląda takie pasmo głośnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, Pazik Piotr napisał:

Kalibracja 70 Euro, to koszt nowego Umik-a. Także bez sensu jest odsyłać mikrofon do kalibracji. Poza tym tak jak pisał Iceman kilka lat temu, można wykonywać pomiary takim mikrofonem więc wydaje mi się że nie jest bezużyteczny. 

Waterfall jest może i ważny dla całego pasma, ale ze względu na długość fali wyższych częstotliwości czas pogłosu będzie krótszy a co za tym idzie wykres już nie będzie tak czytelny. 

Co to spadku przy 100 Hz to nie powtórzę dziś tego pomiaru bo musiał bym przenieść sprzęt do innego pokoju, ale zrobię pomiary przy użyciu uniwersalnego pliku kalibracyjnego. Zobaczę czy jest różnica. Dodam też pomiary on Axis z bliższej odległości żeby zobaczyć jak wygląda takie pasmo głośnika. 

Tak jak obiecałem:

1977216811_onaxis.thumb.png.a7fade7a13dcd7f25082bfe8cc430c50.png485304952_watonaxis.thumb.png.50b3422d57123b68fd5fd824f32a7ba1.png1691718288_waterfallzplikiem.thumb.png.1059fbfd67e94a73a069c7572ef8fb73.png1561086359_pasmozmiescaodsuchu.thumb.png.3e6f38979e096db37bde99baf87e540c.png

Wygląda na to, że spadek powyżej 8 KHz to spadek spowodowany mikrofonem.

Co do pasma to ustawione 20-22k.

Edited by Pazik Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 godzin temu, Pazik Piotr napisał:

Wygląda na to, że spadek powyżej 8 KHz to spadek spowodowany mikrofonem.

Czyli sam widzisz, jak wazny jest ten plik kalibracyjny.

kazdy indywidualny plik bedzie dawal inny wynik pomiaru. Dlatego nie zgadzam sie z tym, co Iceman pisal. Oczywiscie bez takiego pliku „cos“ tam mozna mierzyc, ale czy na tym pomiarze mozna polegac? Jedyne na czym mozesz polegac, to pomiary porownawcze (przed i po zmianie czegos, bo bledy pomiaru pozostaja te same).

kalibrowany analogowy mikrofon jest lepszy niz UMIK, bo uzywa ten sam Clock Sync dla sygnalu wyjsciowego i wejsciowego -> czyli umozliwia dokladne porownanie tych sygnalow.

UMIK  jest podlaczony przez USB i ma wlasny Clock

poza tym Umik nie umozliwia pomiarow z Loop Back, ale to juz jest mniejszy problem, bo malo kto to uzywa (za skomplikowane)

Ten spadek ponizej 100Hz jest nadal podejrzany :-)

9 godzin temu, Pazik Piotr napisał:

Wygląda na to, że spadek powyżej 8 KHz to spadek spowodowany mikrofonem.

Czyli sam widzisz, jak wazny jest ten plik kalibracyjny.

kazdy indywidualny plik bedzie dawal inny wynik pomiaru. Dlatego nie zgadzam sie z tym Iceman pisal. Oczywiscie bez takiego pliku „cos“ tam mozna mierzyc, ale czy na tym pomiarze mozna polegac? Jedyne na czym mozesz polegac, to pomiary porownawcze (przed i po zmianie czegos, bo bledy pomiaru pozostaja te same).

kalibrowany analogowy mikrofon jest lepszy niz UMIK, bo uzywa ten sam Clock Sync dla sygnalu wyjsciowego i wejsciowego -> czyli umozliwia dokladne porownanie tych sygnalow.

UMIK  jest podlaczony przez USB i ma wlasny Clock

poza tym Umik nie umozliwia pomiarow z Loop Back, ale to juz jest mniejszy problem, bo malo kto to uzywa (za skomplikowane)

Ten spadek ponizej 100Hz jest nsdal podejrzany

 

waterfall tylko do 250Hz nic nie mowi.

wazne jest zrownowazony przebieg Rewerb w calym zakresie pasma powyzej 100Hz. Do tego sa normy ktore nawt podaja zalecany „korytarz“ wartosci.

1A7460FE-4F69-4650-9F9D-750552DCDFAE.jpeg

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że do podstawowych pomiarów modów pomieszczenia nie trzeba kalibrować mikrofonu. Tak czy inaczej obserwujemy tylko pogłos dla poszczególnych częstotliwości, więc tak jak mój mikrofon wykazywał spadek powyżej 10 kHz w niczym mi to nie przeszkadza. Nie przeszkadza, dopóki nie chce się mierzyć pasma przenoszenia.

12 godzin temu, xajas napisał:

poza tym Umik nie umozliwia pomiarow z Loop Back, ale to juz jest mniejszy problem, bo malo kto to uzywa (za skomplikowane)

Pomyślałem o tym zaczynając pomiary z REW, żeby ten sam sygnał podawany na wzmacniacz trafiał w pętli do drugiego referencyjnego wejścia. Jednak po wykonaniu pierwszych pomiarów dosłownie o tym zapomniałem.

 

12 godzin temu, xajas napisał:

Ten spadek ponizej 100Hz jest nadal podejrzany :-)

Dla mnie nie jest. To podstawkowe kolumny za nieduże pieniądze, więc pewnie tam kończy się ich pasmo przenoszenia.

12 godzin temu, xajas napisał:

waterfall tylko do 250Hz nic nie mowi.

wazne jest zrownowazony przebieg Rewerb w calym zakresie pasma powyzej 100Hz. Do tego sa normy ktore nawt podaja zalecany „korytarz“ wartosci.

Nie jestem specjalistą ale mi Waterfall nawet do 250Hz coś tam mówi. Co więcej z takim limitem jest bardzo czytelny i przejrzysty. Zrównoważony przebieg Rewerb jest ważny w całym paśmie, ale lepiej obserwować go, tak jak na przedstawionym przez Ciebie wykresie RT60 w funkcji częstotliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plik kalibracyjny dostaniesz tylko do konkretnego mikrofonu po wpisaniu numeru z mic. Taki mikrofon przed wysyłką jest sprawdzany i do jego charakterystyki jest dobrana kalibracja którą się pobiera by odchyłki poszczególnych częstotliwości mieściła się +- 0,5dB 

Sam próbowałem z 

20181114_111120.jpg.2ee010cf35f7192bf12e

ale chyba pójdę na łatwiznę i połączę DAC z strumieniowanie muzyki z napędów NAS i serwisów strumieniowych + Dirac Live Room = NAD C658


Heco The New Statement - AQ Type 4 - McIntosh MA252 + AQ Thunder // PAD Poseidon XLR - Moon 280D + AQ NRG-4 - Coaxial AQ Carbon - Emotiva ERC-3 + AQ NRG-4 + RCA Harmonix CI 230 MK2 Improved // AQ Carbon USB // GigaWatt PF-1 MK2 + AQ Blizzard /   (NAD D1050 DAC - sprzedam)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Bogusław_59825 napisał:

Plik kalibracyjny dostaniesz tylko do konkretnego mikrofonu po wpisaniu numeru z mic. Taki mikrofon przed wysyłką jest sprawdzany i do jego charakterystyki jest dobrana kalibracja którą się pobiera...

To zalezy od firmy/marki. Ja mam trzy mikrofony. Dwa z nich (Beyer Dynamics i UMIK) sa dostarczane z plikiem pasownym do numeru seryjnego, a Behringer jest bez numeru seryjnego i bez plikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może Behringer na tyle dokładny że nie potrzebuje pliku.


Heco The New Statement - AQ Type 4 - McIntosh MA252 + AQ Thunder // PAD Poseidon XLR - Moon 280D + AQ NRG-4 - Coaxial AQ Carbon - Emotiva ERC-3 + AQ NRG-4 + RCA Harmonix CI 230 MK2 Improved // AQ Carbon USB // GigaWatt PF-1 MK2 + AQ Blizzard /   (NAD D1050 DAC - sprzedam)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Bogusław_59825 napisał:

może Behringer na tyle dokładny że nie potrzebuje pliku.

Chyba nie za tą kasę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak NAD C658 zostanie to mój UMIK będzie wolny, ale nie wiadomo jak z dostępnością NADa (kiedy) na razie dostaje info o wsparciu do pełnej wersji tylko dwóch modeli, bez C658 https://live.dirac.com/features-and-upgrades/?utm_source=Dirac+Friday+and+Cyber+Monday+Promo+List&amp;utm_campaign=862ab5a0a7-EMAIL_CAMPAIGN_2018_12_31_02_15&amp;utm_medium=email&amp;utm_term=0_a255779850-862ab5a0a7-225217937

zaś w najnowszym AV jest wzmianka że na koniec stycznia będzie Dirac Live dla C658

przetestuje i zdam relacje.


Heco The New Statement - AQ Type 4 - McIntosh MA252 + AQ Thunder // PAD Poseidon XLR - Moon 280D + AQ NRG-4 - Coaxial AQ Carbon - Emotiva ERC-3 + AQ NRG-4 + RCA Harmonix CI 230 MK2 Improved // AQ Carbon USB // GigaWatt PF-1 MK2 + AQ Blizzard /   (NAD D1050 DAC - sprzedam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie,

Czy jest ktos kto moglby mi pomoc powalczyc z dipem jakim mam pomiedzy 80hz-150hz 

Pomiary robione w ARC i calkiem niezle udalo sie mu wyciagnac ten dolek ale jestem ciekaw czy jestem w stanie to polepszyc. Ogolnie pokoj jest tragiczny, ale wynajmuje tak nic na to nie poradze, jedyne co to proby z akustyka, pozycja w ktorej jest jedyna mozliwosc siedzenia tez nie pomaga bo jest to null i caly bas jest za mna lub przede mna :/

Ostatnie zdjecie jest to wykres po kalibracji z uzyciem ARC 

Zdjecie z pomaranczowym wykresem jest odczyt " quick measure " dla prawego glosnika, chodzilem z mic po calym pokoju i mniej wiecej wszedzie jest ten sam dip.

Zdjecie z pomaranczowym i rozem jest to glosnik lewy i jak widac dip tez jest w tym samym miejscu ale o wiele mniejszym dipem.

Tak jak wspomnialem wyzej nie jestem w stanie zmienic pozycji glosnikow ani miejsca w ktorym siedze. 

W linku zdjecia pokoju i z gory dzieki za pomoc 

https://imgur.com/a/N4e5wrN

49342214_344806853007409_8861749036210716672_n.jpg

49661518_1123855987788224_2275778938221363200_n.jpg

arendals arc.jpg

Edited by maxkolonko123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre wiesci - Twoj dip jest stosunkowo waskopasmowy

Zle wiesci - trudno go zlikwidowac.

Dip powstaje przez nakladanie sie fali bezposredniej na fale odbita (mody), ale obie fale maja rozna (przeciwna) faze, wiec sie nawzajem „kasuja/wylanczaja“.

Nie ma sensu podbijanie poziomu glosnosci w tym zakresie czestotliwosci, bo rownoczesnie podbijesz poziom fali odbitej ;-)

Czyli jedyne, co funkcjonuje, to redukcja odbic przy tej czestotliwosci, co nie jest takie proste na drodze akustycznej -> rozmiary absorbera basowego

BTW. rob trzy pomiary z mikrofonem umiejscowionym tam, gdzie jest glowa sluchacza (kanal L, R, L+R) i pokaz je rownoczesnie

Twoje pomiary pasma maja bardzo dziwny przebieg, mocne szerokopasmow podbicie srednich i superwyskich tonow. czy nie brzmi to dla Ciebie zbyt natarczywie i meczaco?

czy mozesz wplynac na przebieg charakterystyki/korekcje, definiujac inny przebieg target curve (charakterystyki docelowej?

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Xajas,

Dzieki za odpowiedz, moze zaczne od tego jaki sprzet posiadam :

Front : Arendal S link do specyfikacji https://www.arendalsound.eu/collections/1723-series/products/1723-tower-s bass reflex zamkniety 

Centre : https://www.arendalsound.eu/collections/1723-series/products/1723-center bass reflex zamkniety 

Subwoofer : https://www.powersoundaudio.com/products/s3010

AVR - Anthem MRX-720

Wzmacniacze to XPA-3 i UPA-2 z Emotivy

 

Pomiary byly wykonane w 6 pozycjach od pozycji gdzie siedze, wszystkie ok 60-70cm od siebie zalaczony wykres z uwzglednieniem wszystkich pozycji.

Na przebieg symulacji moge wplynac poprzez ustawienie targetow patrz zalacznik :

Profil pierwszy mam pod kino domowe czyli 5.1, wszystkie glosniki ustawione na 80hz sub na 120hz. Filtry moge zastosowac jezeli ustawie glosniki na full range, wtedy moge ustawic ciecie i filtry "Butterworth i Linkwitz" troche jestem laikiem z tymi filtrami tutaj jest dokladniej wytlumaczone ale i tak nie wiele rozumiem https://hometheaterhifi.com/reviews/audio-accessory/audio-calibration/anthem-room-correction-arc-including-a-subwoofer/ 

Moze jakbys mogl mi wytlumaczyc jaki filtr mam uzyc to bym mogl zrobic symulacje 

Co do natarczywosci i meczenia przy muzyce czegos takiego nie zauwazam, przy filmach jest troche inaczej, powiedzmy ogladajac film przy MV -5db takie efekty jak krzyki czy tluczace sie szklo troche kluje w ucho ale nie wiem czy to nie jest spodowane glosnicia ogladania filmu i odleglosci w jakies siedze on glosnikow. 

Dodam tylko ze : 

zielony wykres jest to poprawiony response przez ARC 

 

 

6 pozycji.png

targets.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy mozesz obnizyc polozenie docelowego przebiegu (biala linia), tak by byla troche ponizej mierzonego przebiegu pasma -> patrz zalaczony przyklad pomiaru przed i po korekcji w porownaniu z polozeniem docelowego przebiegu.

Sprobuj zawyzyc graniczna czestotlowosc korekcji frontow (Max EQ Frequency) z 5kHz na 15kHz

Czy masz pomiar na ktorym widac sume frontow+subwoofer?

 

Cor_vs_Uncor.JPG

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Co masz na mysli poprzez sume frontow? chodzi ci o tylko fronty i sub bez centralnego i surround?

Lini obnizyc nie moge gdyz ARC symuluje docelowo pod 75db, moge ja usunac z wykresu jezeli to cos pomoze.

Zalacznik z room gain 0 poprzednio na +3 Max Eq Freq na 15kHz bez lini target (biala/czarna) glosniki tylko Fronty + sub

arc front no room gain.png

Edited by maxkolonko123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś w Krakowie amatorsko raczej nie chciałby odwiedziec mnie i zrobić pomiarów? Zapraszam w któreś popołudnie, może ktoś podpowie cokolwiek da jakiś pomysł co i jak zrobić dla poprawy akustyki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który mikrofon pomiarowy jest lepszy Dayton UMM 6 czy UMIK1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.