Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki gwizdki do głośników NORSK AUDIO BALTIC 90?

Arturbumbum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jak zamiesciłem post w niewlasciwym dziale to przepraszam ale jestem początkujący... Kupilem od kolegi kolumny norsk audio baltic 90 i w jednej nie bylo gwizdka, gdy wykrecilem drugi gwizdek z drugiej kolumny to nie ma na nim zadnych oznaczen mocy itp.. Nie mam pojęcia jakiej mocy i jakie mam kupic gwizdki zeby to ładnie grało. Z tylu na kolumnach pisze ze mają moc 200/300W, są one trzydrożne, wzmacniacz jaki posiadam to ADS 500LX. Prosze o pomoc bo nie znam sie za bardzo na głośnikach...

To jakaś diora robiona dla norsk audio. Na 99% takie same głośniki jak w Diora ZgB 140-8-907

Zobacz tutaj:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Audiophools - goo.gl/NJkF8

Moc nie jest zbyt ważnym parametrem, powiem nawet, że jednym z mniej istotnych, zwłaszcza dla wysokotonowych. W tym przypadku o mocy przenoszonej na głośnik decyduje zwrotnica a właściwie jej częstotliwość podziału- im wyższa, tym mniej rzeczywistej mocy idzie na głośnik wysokotonowy. Nie wiem, jaka f podziału jest u Ciebie, ale dla np 5 kHz moc na wysokich sięga "aż" ok. 5 do 10% mocy znamionowej kolumny.

Kolumny te (Norsk), to wyroby łotewskiej Radiotechniki. Głośniki na wymianę raczej nie do dostania, trzeba więc szukać zamienników o takij samej skuteczności (SPL). Powinno to być podane na etykietce. Można jednak pójść inną drogą: dać głośnik o wyższej skuteczności i zbić ją tłumikiem do właściwego poziomu. (Np Tonsil GDWK 11/100)

Do bmiara Moje glosniki są identyczne tylko z jedna basówka

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) A tutaj dodaje specyfikacje glosnika

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

A co myslicie o tych gwizdkach

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?