Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  345 członków

Pylon Klub kolumn
IGNORED

Klub kolumn Pylon


Wysokotonowy

Rekomendowane odpowiedzi

O mamo...a ile ten rozstaw wynosi?

Spokojnie, rozstaw jest normalny, ok 2,5m. Po prostu elektronika stoi nie w środku tylko na bocznej ścianie i do dalszego głośnika wychodzi ok 6m przy prowadzeniu z załamaniami. Więc, jeżeli przewody muszą być tej samej długości to wychodzi 12m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Zasady to sobie można w 4d wsadzić...próbowałeś czy nie?

 

Spójności sceny przy takim ustawieniu na 100 procent nie ma...ale Twoje uszy...

Pozdrawiam

 

Scena ma być ale nie kosztem spójności i wymuszanie jej szerokością rozstawu kolumn...

A jak z wokalem? Punktowy na środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś zmieniać kabel RCA pomiędzy wzmacniaczem i źródłem?

Ponownie pobawiłem się kabelkami RCA i zamieniłem z Wireworlda na Straight Wire Chorus II. Wireworld jednak powodował pewną suchość. Po zmianie jest lepiej. Dzięki za sugestię.

 

Spójności sceny przy takim ustawieniu na 100 procent nie ma...ale Twoje uszy...

Siedzę 3m od linii kolumn, spójność jest.

 

A jak z wokalem? Punktowy na środku?

Z tym nie miałem problemów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie jakiś pomysł na modyfikację Pylon Pearl żeby nie dudniły? Ustawiałem w kilku pomieszczeniach, zmieniałem kilka wzmacniaczy, przewody i nadal dominuje buczący bas. Pokoje standardowe, dobrzewytłumione to znaczy dywany zasłony regały z książkami i nadal buczenie aż się słuchać nawet minuty nie chce. Czy to nie jest problem wysokiego rezonansu głośników niskotonowych? Tak doczytałem na innych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie jakiś pomysł na modyfikację Pylon Pearl żeby nie dudniły? Ustawiałem w kilku pomieszczeniach, zmieniałem kilka wzmacniaczy, przewody i nadal dominuje buczący bas. Pokoje standardowe, dobrzewytłumione to znaczy dywany zasłony regały z książkami i nadal buczenie aż się słuchać nawet minuty nie chce. Czy to nie jest problem wysokiego rezonansu głośników niskotonowych? Tak doczytałem na innych forach.

 

Tak swoją drogą jaki dokładnie masz model Pearli? 20, 25 czy najstarsze na głośnikach Tonsil'a i ile m2 pomieszczenia? Stawiasz je na kolcach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wydaje się być w akustyce. Mam 25 i o dudnienie nie wiem nic. Żeby wydobyć z nich bas trzeba je ustawić max 60 cm od ściany i na tył dałem pułapki basowe membranowe. Bez pułapek dźwięk jest mniej żywy, jest większa przestrzeń ale rozlane dźwięki. Jeśli Ci buczą a nie chcesz ustrojów to zatkaj otwory basowe, problem może być w modach pokroju. Mogą się nakładać i potęgują się. Ustroje to wyeliminują. Najlepszy efekt jest kiedy te ustroje są za kolumną i w rogach pokoju. Żeby bas był potężny a jednocześnie nie dominujący i żeby grało to spójnie to max 60 cm od ściany lub mniej albo powyżej 2,2 m. Minimalnie od ściany to taka odległość żeby otwór basowy miał 15 cm luzu. Im bliżej ściany tym mniej rozlania w średnicy i w basie.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam

Czy miał ktoś może okazję porównać pylon Diamond 25/28 do Emeraldów 25(zwykłych,nie HF)

Jak wypadają,czym cechuje się ich brzmienie i w czym są lepsze,jak wypadają poszczególne podzakresy,przestrzeń itp. jaki charakter kolumn,barwa i czy sprawdziły by się do salonu 20m2

Jakby ktoś mógł coś napisać o nich i odnieść się do Diamondów to byłbym bardzo wdzięczny,bo w zasadzie nigdzie w prasie,ani w necie na ich temat nie ma wiadomości,a ciekaw jestem czy warte są dopłaty do Diamondów

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie o Emeraldach nie znajdziesz opinii klientów bo ich poprostu może nie być. Po za tym coś dzieje się złego z akcjami Pylon. Ludzie bardzo wulgarnie czasami piszą o tej firmie, pewnie stracili sporo kasy na akcjach, z resztą można poczytać na innych forach. Co do tych Emerald to tam chyba są głośniki produkowane przez nich samych a to jak dla mnie jest wystarczjącym powodem, żeby mieć wątpliwości z racji zerowego doświadczenia w produkcji głośników. Powinni te kolumny budować na Seasach albo Scanspeakach to by ludzie się nie bali o efekt końcowy. Ale obudowy robią całkiem całkiem, z tym, ze jak zapytałem pana prezesa na wystawie dlaczego nie ma filców pomiędzy maskownicą a obudową (na magnesy maskownica) to odparł że jego endzinierowie wiedzą co robią. Po takiej odpowiedzi zaniechałem dalszych pytań :-) Nie sobie maskownice brzęczą a co tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Chciałbym zmienić wzmacniacz do moich Pylon Sapphire 31. Aktualnie posiadam Atolla in100 se ( na sprzedaż ). Jest to fajny wzmacniacz z moim zdaniem zaznaczonym basem i tonami wysokimi. Chciałbym jednak dociążyć brzmienie w średnicy więc postanowiłem, że zmienię wzmacniacz na taki, który zagra ciut cieplej i bardziej dociąży mi średnicę. Atoll 100 jest fajnym muzykalnym wzmacniaczem, który choć posiada fajny zaznaczony bas i nie jaskrawe tony wysokie to w połączeniu z posiadanymi przeze mnie Pylonami trochę brakuje mi dociążenia średnicy. W tej chwili mam dwa typy myślałem o integrze Xindak P-AM lub Atoll IN 200 se. Co myślicie o tych wzmacniaczach w połączeniu z Sapphire 31 czy uzyskam dociążenie brzmienia czy iść w innym kierunku ( jeśli macie jakieś typy w używkach do 3500 PLN to proszę o propozycję ). Jeśli ktoś słuchał ww. wzmacniacze z Sapphirami 31 to fajnie by było gdyby podzielił się wrażeniami. Ps. muzyka jaką słucham różna zależnie od nastroju. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Chciałbym zmienić wzmacniacz do moich Pylon Sapphire 31. Aktualnie posiadam Atolla in100 se ( na sprzedaż ). Jest to fajny wzmacniacz z moim zdaniem zaznaczonym basem i tonami wysokimi. Chciałbym jednak dociążyć brzmienie w średnicy więc postanowiłem, że zmienię wzmacniacz na taki, który zagra ciut cieplej i bardziej dociąży mi średnicę. Atoll 100 jest fajnym muzykalnym wzmacniaczem, który choć posiada fajny zaznaczony bas i nie jaskrawe tony wysokie to w połączeniu z posiadanymi przeze mnie Pylonami trochę brakuje mi dociążenia średnicy. W tej chwili mam dwa typy myślałem o integrze Xindak P-AM lub Atoll IN 200 se. Co myślicie o tych wzmacniaczach w połączeniu z Sapphire 31 czy uzyskam dociążenie brzmienia czy iść w innym kierunku ( jeśli macie jakieś typy w używkach do 3500 PLN to proszę o propozycję ). Jeśli ktoś słuchał ww. wzmacniacze z Sapphirami 31 to fajnie by było gdyby podzielił się wrażeniami. Ps. muzyka jaką słucham różna zależnie od nastroju. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Dodam tylko że Xindak PA-M to masa prądu idąca w ciepło, z tego co podają 130W przy braku wysterowania. Spróbuj posłuchać np. Nada w klasie D nawet najtańszego C338 może być równiejszy od Atolla in 100se, In200 ponoć jest bardziej wyrównany niż in 100 ale nigdy nie słuchałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zmienić wzmacniacz do moich Pylon Sapphire 31. Aktualnie posiadam Atolla in100 se ( na sprzedaż ). Jest to fajny wzmacniacz z moim zdaniem zaznaczonym basem i tonami wysokimi. Chciałbym jednak dociążyć brzmienie w średnicy więc postanowiłem, że zmienię wzmacniacz na taki, który zagra ciut cieplej i bardziej dociąży mi średnicę. Atoll 100 jest fajnym muzykalnym wzmacniaczem, który choć posiada fajny zaznaczony bas i nie jaskrawe tony wysokie to w połączeniu z posiadanymi przeze mnie Pylonami trochę brakuje mi dociążenia średnicy.

 

Niestety obawiam się, że takiego grania Sapphirów nie przeskoczysz żadnym wzmacniaczem. Ja swego czasu testowałem je z Exposurem 2010, NAD-em 375 i Musical Fidelity M3si - za każdym razem to samo - właśnie słabo wypełniona średnica.

Arcam SA30 + Tannoy Revolution XT 8F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafiry 31 mają dobrze wypełnioną średnicę.

Tam raczej jest mniej niskich, są bardziej wyrównane porównując do Szafirów 25 (może też być stąd wrażenie wypchnięcia średnicy w S31).

Słuchałem S31 w wersji "zwykłej" i SE, z różnymi wzmacniaczami, w tym z atolem 100 i NAD'ami 356 i 375.

 

Jeśli brakuje średnicy, to obstawiałbym złe ustawienie lub niedopasowanie pomieszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ewidentnie negatywna opinia dotycząca jakości wykonania filtrów W Pylon Diamond. Teraz piszą że bas jest słaby w Pylon Ruby. Dlaczego w niemieckim hifijournal aż tak bardzo przykładają wagę do profesjonalnego montowania filtrów pasmowych? A może im chodzi o to że w niemieckich markach to norma i ich to poprostu drażni?A co do basów to może Oni maję inne upodobania czy co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krell2, nie wprowadzaj czytających w błąd. Negatywna opinia dotyczyła nie jakości wykonania filtrów ale sposobu ich montażu wewnątrz obudowy. Tutaj rzeczywiście Pylon się nie popisał, lecz nie wpłynęło to na ogólną bardzo wysoką ocenę Diamondów. Co się tyczy Ruby, to pewne kompromisy i niedostatki są rzeczą oczywistą w kolumnach z tego poziomu cenowego. Nie zmienia to faktu, że Ruby dostały ocenę "empfehlung" (rekomendacja).

P.S. Podobny wątek o rzekomej dramatycznej jakości basu w Ruby pojawił się niedawno na konkurencyjnym forum i został tam usunięty przez moderację. Ciekawa jest ta aktywność "miłośników" Pylona na różnych forach pod zmienionymi nickami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo duża , tu sytuacja jest podobna Pylon jest regularnie atakowany

konto zostaje zbanowane plus dodatkowe konta

przy dalszej aktywnosci konto "głowne "

zostanie równiez zbanowane a wpis pozostaje jako ostrzeżenie

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Prawie identycznego posta napisałem w klubie Atolla, jednak iż dotyczy on także kolumn Pylon Sapphire 31 postanowiłem napisać i w klubie Pylona..., a więc tak Po złożeniu systemu i ustawieniu wszystkiego w domu okazało się, że w moich warunkach akustycznych nie wszystko jest jak w salonie....głównym problemem było zbytnie odchudzenie średnicy w zestawie Atoll in100 se + Pylon Sapphire 31. Po posłuchaniu dobrych rad kolegów użytkujących Pylony oraz użytkowników Atolla postanowiłem zrobić dwie rzeczy...Po pierwsze kolumny dograły do ponad 100 godzin aby być pewny, że głośniki grają już swoim rytmem, a po drugie wypożyczyłem z Q21 trzy pary kabli 2 x rca ( niestety droższych niż Wirewoldy Luna 7 ). Na testy poszły Van den Hul The Name, Chord C-Line, Qed Performance 40. To czego szukałem spełnił Qed. Zostawił górę pasma taką jak lubię z Wirewolda, wypchnął delikatnie do przodu średnicę dodając jej naturalnej barwy i masy, a na koniec uporządkował tj. chwycił w ryzy bas. Bas stał się krótszy ale w moim pomieszczeniu nie idealnym akustycznie to pomogło gdyż suma sumarum mam teraz o wiele lepszą kontrolę bez efektu dudnienia. Co do reszty kabli tak w skrócie:

Van den Hul The Name- Bas bardzo podobny do Wirewolda Luna 7 choć trochę lepiej kontrolowany, średnica bardzo mocno wypchnięta do przodu z lekkim nalotem " lampowości " i tu byłoby wszystko ok. gdyby nie to, że ten kabelek bardzo ograniczył wysokie tony, a dokładniej ich detaliczność i rozdzielczość. Poprawił to co chciałem ale popsuł w moich warunkach odsłuchowych górę. Dla tych, którzy mają zbyt jasno grające systemy ten kabelek może się sprawdzić bo daje główny nacisk na dolną średnicę i daje dość duży bas.

Chord C-Line - moim subiektywnym zdaniem kabel bardzo podobnie brzmiący do Wirewolda Luny 7 z tym, że z trochę mniejszym basem. Kabelek dość uniwersalny, który gra dość równo jednak w moim systemie nie poprawił tego czego oczekiwałem czyli nie wypchnął odpowiednio środka. Kabelek może się sprawdzić jako solidny interkonekt w równych systemach gdzie nie chcemy za dużo zmieniać i uzupełniać.

Wirewold Luna 7- dobry kabelek jednak grający trochę skrajami pasma, choć trzeba powiedzieć, że te skraje są fajnie " zrobione" Przede wszystkim góra - delikatna nie kłująca w uszy, a przy tym bardzo rozdzielcza- słychać fajne smaczki. Bas dość mocno zaznaczony lekko okrągły- dobry kabel gdy ktoś ma niedobór basu lub jest on troszkę za którtki ( bas ). Średnica troszkę wycofana co w moim systemie mi osobiście troszkę przeszkadzało. Jeśli ktoś ma system z wyraźną średnicą nie powinno to stanowić problemu ale jeśli ktoś posiada system grający skrajami pasma to może przeszkadzać. Tak czy siak ja jestem zadowolony. Dziekuję wszystkim za dobre rady i salonowi z Pabianic za wypożyczenie i możliwość doboru sprzętu. Wiem, że można lepiej ale w tym budżecie wg. moich subiektywnych doznań jest ok. Na razie poszukiwania zakończone. Pewnie kiedyś będę znowu szukał lepszego ale...na to przyjdzie jeszcze czas. Podsumowując: po zmianach kabli i wygrzaniu kolumn dźwięk jest bardzo naturalny z dobrym zszyciem pasm. Nie mam dużego doświadczenia z Atollem ale faktycznie jak było tu przytaczane na forum jest on bardzo podatny na zmianę okablowania....warto czasem pokombinować bo można sobie dużo pomóc gdyż na początku myślałem, że Atoll 100 + Pylon S31 to zły mariaż ale okazało się, że cały tor audio jest ważny gdyż można nim wymodelować ostatecznie dźwięk na co m.in składa się okablowanie...nie mówiąc już o ogromnym wpływie akustyki ( różnica salon audio vs mój salon ) ;-)

Edytowane przez kaziu106
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 20

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.