Skocz do zawartości
IGNORED

Hardware i software do nagrywania audycji

mjuzik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

W ogólnie pojętej przyszłości planuję zacząć tworzyć coś na kształt audycji radiowej, czyli nagrywać trochę gadania przeplatanego piosenkami, sklejać to wszystko na komputerze i wysyłać w sieć. Jestem jednak kompletnie zielony, jeśli chodzi o ogarnięcie tego od strony praktycznej. W związku z tym proszę o parę wskazówek.

Wiem tyle, że będę potrzebował do tego jakiejś karty dźwiękowej (zewnętrznej - będzie podpinana pod laptopa), mikrofonu do nagrania głosu (lub dwóch, do nagrywania w duecie), oraz oprogramowania do rejestracji i edycji materiału (najchętniej oczywiście darmowego).

No i to jest właśnie to, czego nie wiem:

- jaka karta?

- jakie mikrofony?

- jakie oprogramowanie?

Jasna sprawa, że chciałbym to zrobić dobrze, ale względnie tanio (jak to jest "tanio" w tej materii?).

Bardzo proszę przynajmniej o nakierowanie mnie na właściwe tory, żebym wiedział mniej-więcej, czego szukać.

Pozdrawiam

Paweł

Dodam tylko, że początkowo audycja nie będzie "live" (umieszczanie plików na jakimś portalu typu wrzuta, youtube, czy coś), ale nie wykluczam również takiego rozwiązania, więc dobrze by było, żebym nie musiał upgradować sprzętu w momencie przejścia na nadawanie na żywo.

a jaką masz kartę dźwiękową? Ja bym karty nie wymieniał, tylko dokupił mikrofon. Z tanich do takich rzeczy często polecam ludziom vivanco em55, tu najważniejsza będzie jakość wajścia mikrofonowego w karcie. A jak nie, to kup na allegro mikrofon pojemnościowy na USB. SINN i Behringer c1 USB chodzą po ok. 200zł, te sinny widziałem, że się dobrze sprzedają ostatnio.

Do miksowania wszystkiego na komputerze wystarczy Ci zwykła karta dźwiękowa. Z oprogramowania to chyba wavelab jest darmowy. Niby jest też audacity, ale nie mam przekonania. Miksa zrobisz na wszystkim. Trochę nie ogarniam tematu, bo mam płatnego cubase al (czyli taka lekka wersja).

przykładowe opisy DAWów: