Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  266 członków

Audio-gd
IGNORED

Klub Audio-gd


Groh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki pojedynek, DACi będą trzy, więc wyścig:) A szanse są chyba równe, MDAC i 1.32 to mniej więcej ta sama półka cenowa. Aha, MDAC ma zasilacz zewnętrzny. Zresztą, coby nie było, zrobimy fotki bebechów (taki jest zamiar przed :). MDAC jest już dawno wygrzany u kolegi, a 1.32 będzie po 100h tam i 120h tu. No może tylko mój Bufflo odstaje cenowo in minus - 250$ plus parę kilo trafek i zasilaczy oraz trafka wyjściowe LL, razem jakieś 1.5kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Groh

Majac na mysli wygrzewanie DAC'a, piszac minimum 200h masz na mysli czas, przez ktory jest on w ogole wlaczony czy czas odtwarzania za jego posrednictwem muzyki? Mam go 3 tygodnie, nie wiem czy 100h udalo mi sie sluchac, ale wlaczony byl w zasadzie non stop z dwudniowa przerwa tydzien temu jak wyjechalem. Czy wygrzewa sie on jeszcze czy juz osiagnal maksymalne parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorac pod uwage budowe 7.32 i cene pln 5819, powyzsze stwierdzenie to chyba lekkie nieporozumienie. Porownujac polke cenowa i budowe 1.32 wydaje sie byc jak najbadziej naturalnym konkurentem dla MDAC (realna cena GBP599). Co wiecej patrzac na to jak wyglada zasilanie w MDAC, zeby pojedynek byl uczciwy, nalezalo by dolozyc jakis zewnetrzny zasilacz do MDAC.

 

W MDACu jedynie trafo wywalone jest na zewnątrz, cała reszta znajduje się w pudełku. Dodatkowy zasilacz jest zbędny, bo i po co skoro to nie jest zasilacz impulsowy?

 

Z tymi cenami to wszystko zależy z którym rynkiem się porównamy. Audio-gd 1.32 kosztuje w USA 650$ (jest dystrybutor), MDAC 950$. U nas MDAC jest trochę droższy.

 

Innym IMO bardzo ciekawym DACiem na Sabre jest Yulong d18:

http://www.pc-hifi-shop.com/index.php/da-wandler/yulong-d18-da-wandler-silber.html

poszukajcie zdjęć bebechów - piękny zegar przy kościa DACa.

 

Yulong opracował też konwerter USB-SPDiF, U18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Groh

Majac na mysli wygrzewanie DAC'a, piszac minimum 200h masz na mysli czas, przez ktory jest on w ogole wlaczony czy czas odtwarzania za jego posrednictwem muzyki? Mam go 3 tygodnie, nie wiem czy 100h udalo mi sie sluchac, ale wlaczony byl w zasadzie non stop z dwudniowa przerwa tydzien temu jak wyjechalem. Czy wygrzewa sie on jeszcze czy juz osiagnal maksymalne parametry?

Jeszcze się może trochę wygrzewać. To dość nie mierzalna sytuacja. Ktoś na forum opisywał ze kondensatory uzyskują swoje najlepsze parametry w okresie 40% swojej żywotności, a ze ona jest mierzona w dziesiątkach tysięcy godzin to ciężko uzyskać optymalny stan :))

 

 

 

 

Z tymi cenami to wszystko zależy z którym rynkiem się porównamy. Audio-gd 1.32 kosztuje w USA 650$ (jest dystrybutor), MDAC 950$. U nas MDAC jest trochę droższy.

 

 

Niezręcznie mi o tym pisać, ale znam realia... - Na stronach producenta ten DAC kosztuje 900$ i nie ma żadnej informacji o importerze znajdującym się w USA/Kanada. - Jakiś chyba sw. Mikołaj lub ... Ciekawe kto pierwszy zaryzykuje :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyliśmy odsłuchy. Niestety, MDACa nie było, kumpel nie dowiózł, ale za to służył swoim słuchem gdy ja przełączałem trzy DACi:

- 1.32

- Bufflo II

- http://hifimediy.com/index.php?route=product/product&path=62&product_id=83

ten ostatni jako ciekawostka za 100 zeta, też na Sabre, ale 9023

Bufflo był na sztywno na I2S. 1.32 po coax i po USB. 9023 po USB.

Wygrał wyraźnie Bufflo. 1.32 po coax był bez szans, po USB było już znacznie lepiej, gdzieś tak w połowie drogi lub nawet lepiej. 9023 zaskoczył tym co potrafi za 100 zeta, ale wyraźnie najsłabszy.

Gdzie były różnice? Tam gdzie gra muzyka, czyli na średnicy. Może przyczyna tkwi w wyjściu z Bufflo całkowicie pasywnym na trafkach? A może w I2S? A może po prostu 1.32 jeszcze się nie wygrzał? Patrząc na podobną architekturę zasilania Bufflo i 1.32 jest to bardzo prawdopodobne. Tak więc mam spore wątpliwości czy zawody były fair.

W każdym razie mój złotouchy kolega stwierdził, cytuję "z DAC nr 2 (bufflo o czym dowiedział się później) słychać więcej, średnica jest bezpośrednia i gładka, naturalna, szczegółowa, w zasadzie nie ma się czego czepnąć" Zabrał 1.32 do siebie i porówna z MDAC na swoim zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MDACu jedynie trafo wywalone jest na zewnątrz, cała reszta znajduje się w pudełku. Dodatkowy zasilacz jest zbędny, bo i po co skoro to nie jest zasilacz impulsowy?

Tu mysle, ze wlasciwym adresatem tego pytania bedzie konstruktor MDAC'a ktory uwaza, ze dodatkowy zasilacz jest potrzebny i od jakiegos czasu nad nim pracuje. Zasilacz bedzie dostepny jako direct sell, a nie via Audiolab.

Polecam lekture

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=127285 i poprzednich czesci (od XIII w dol).

 

Z tymi cenami to wszystko zależy z którym rynkiem się porównamy. Audio-gd 1.32 kosztuje w USA 650$ (jest dystrybutor), MDAC 950$. U nas MDAC jest trochę droższy.

Ja akurat siegnalem do porownania z cywilizacja czyli Albionem stad dla MDAC'a GBP599, a nie barbarzynska cena naszego rodzimego dystrybutora 4k.

 

Innym IMO bardzo ciekawym DACiem na Sabre jest Yulong d18:

http://www.pc-hifi-shop.com/index.php/da-wandler/yulong-d18-da-wandler-silber.html

poszukajcie zdjęć bebechów - piękny zegar przy kościa DACa.

 

Yulong opracował też konwerter USB-SPDiF, U18.

Tu akurat pelna zgoda, piekna aplikacja Sabre, osobiscie uwazam, ze 1.32 byl wlasnie bezposrednia odpowiedzia Kingwy, na Yulonga D18. Jezeli interesuje cie ten klocek to zrob szybki research, powstaje limitowana wersja no compromise D8 za <$1600. Osobiscie z radoscia zapoznalbym sie z bezposrednim porownaniem 1.32 vs. D18.

 

Właśnie skończyliśmy odsłuchy. Niestety, MDACa nie było, kumpel nie dowiózł, ale za to służył swoim słuchem gdy ja przełączałem trzy DACi:

- 1.32

- Bufflo II

- http://hifimediy.com/index.php?route=product/product&path=62&product_id=83

ten ostatni jako ciekawostka za 100 zeta, też na Sabre, ale 9023

Bufflo był na sztywno na I2S. 1.32 po coax i po USB. 9023 po USB.

Wygrał wyraźnie Bufflo. 1.32 po coax był bez szans, po USB było już znacznie lepiej, gdzieś tak w połowie drogi lub nawet lepiej. 9023 zaskoczył tym co potrafi za 100 zeta, ale wyraźnie najsłabszy.

Gdzie były różnice? Tam gdzie gra muzyka, czyli na średnicy. Może przyczyna tkwi w wyjściu z Bufflo całkowicie pasywnym na trafkach? A może w I2S? A może po prostu 1.32 jeszcze się nie wygrzał? Patrząc na podobną architekturę zasilania Bufflo i 1.32 jest to bardzo prawdopodobne. Tak więc mam spore wątpliwości czy zawody były fair.

W każdym razie mój złotouchy kolega stwierdził, cytuję "z DAC nr 2 (bufflo o czym dowiedział się później) słychać więcej, średnica jest bezpośrednia i gładka, naturalna, szczegółowa, w zasadzie nie ma się czego czepnąć" Zabrał 1.32 do siebie i porówna z MDAC na swoim zestawie.

Dzieki za podzielenie sie wrazeniami.

Edytowane przez Alighieri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mysle, ze wlasciwym adresatem tego pytania bedzie konstruktor MDAC'a ktory uwaza, ze dodatkowy zasilacz jest potrzebny i od jakiegos czasu nad nim pracuje. Zasilacz bedzie dostepny jako direct sell, a nie via Audiolab.

 

John Westlake koncepcji ma wiele i często pomysły mu się zmieniają, kombinował z zasilaczem (żadnego póki co zdaje się, że nie skończył) a teraz praktykuje mody wewnętrzne MDACa i to wg niego na chwilę obecną ma większy sens.

 

Ja akurat siegnalem do porownania z cywilizacja czyli Albionem stad dla MDAC'a GBP599, a nie barbarzynska cena naszego rodzimego dystrybutora 4k.

 

Mają z czego schodzić, wystarczy zapytać...

 

Tu akurat pelna zgoda, piekna aplikacja Sabre, osobiscie uwazam, ze 1.32 byl wlasnie bezposrednia odpowiedzia Kingwy, na Yulonga D18. Jezeli interesuje cie ten klocek to zrob szybki research, powstaje limitowana wersja no compromise D8 za <$1600. Osobiscie z radoscia zapoznalbym sie z bezposrednim porownaniem 1.32 vs. D18.

 

Czytałem o d8, płytka wygląda bardzo podobną do d18. Cena, przy preorder jest taka sama jak d18, okres oczekiwania - około marca. W d18/d8 nie podoba mi się, że nie zastosowali odbiornika wolfsona na wejściu jak w MDAC czy audio-gd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednym zastrzeżeniem: buffalo jest wygrzany, a jak jest czuły na zasilanie to wystarczy go wyłączyć na dzięń, a potem dochodzi do normalnego brzmienia przez kilka dni. Tak jak napisałem 1.32 może być jeszce nie wygrzany, obejrzałem go w środku, zasilanie Sabre jest porządne - 3 regulatory 5V, 3.3V i 1.2V, całość obsadzona tylko dwoma typami kondzi elektrolity Nover i foliowe Wima. Winy nigdy nie lubiłem, a Nover nie znam. Może być tak że potrzebują więcej niż 200h, niestety muszę odesłać do importera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

John Westlake koncepcji ma wiele i często pomysły mu się zmieniają, kombinował z zasilaczem (żadnego póki co zdaje się, że nie skończył) a teraz praktykuje mody wewnętrzne MDACa i to wg niego na chwilę obecną ma większy sens.

Czesc mod'a o ktorym wspominasz dotyczy wlasnie kompatybilnosci z zewnetrzym zasilaczem, z tego co pamietam to ostatni ETA na MPAX (czyli zewnetrzny zasilacz), to okres swiat. Ten gentleman to w twej chwili w zasadzie jednosobowa firma, wiec rozciagniecie w czasie projektow jest zrozumiale, teraz rowniez robi DAC dla Creek, limited Run DAC'a lampowego etc. Jednoczesnie kolo udziela sie regularnie na forum odpowiadajac uzytkownikom, dla mnie pelen szacunek.

 

 

Mają z czego schodzić, wystarczy zapytać...

Rzecz jasna maja, ale nie usprawiedliwia to ceny ustalonej na poziomie +30% w stosunku do UK.

 

Czytałem o d8, płytka wygląda bardzo podobną do d18. Cena, przy preorder jest taka sama jak d18, okres oczekiwania - około marca. W d18/d8 nie podoba mi się, że nie zastosowali odbiornika wolfsona na wejściu jak w MDAC czy audio-gd.

To nie jest cena pre-order tylko bezzwrotna przedplata (czesc ceny). Finalna cena zostanie ustalona po skompletowaniu projektu i w/g orientacyjnych zapowiedzi ma byc mniejsza / ca $1600.

Odnosnie odbiornika Wolfsona na wejsciu przy Audio-GD czyli 1.32 to pozwole sobie zacytowac.

" Users can choice the SPDIF signal feed to either ES9018 direct and through DIR module with few jumpers setting , which is simply for users choice different sound flavors . If match with low end PC sound card have drop off feed to ES9018 direct, users can setting through DIR module for help . In default SPDIF feed to ES9018 direct ."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj w tym roku przyszedł szybciej :)) Z okazji premiery nowej naszej witryny http://www.ip4hifi.pl i ze staliśmy się wyłącznym dystrybutorem Audio-GD na Polskę, obniżyliśmy ceny :)) na najbardziej popularne modele o VAT. Czyli NFB-1.32(Sabre) i NFB-5.2 (Wolfson).

post-45171-0-34801100-1350909456_thumb.jpg

post-45171-0-68235700-1350909476_thumb.jpg

Edytowane przez Groh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jako że obiecałem opis moich wrażeń,z odsłuchów Ref 5.32 ,dotrzymuję słowa.<br />

Urządzenie ma ok. 50 godzin realnego przebiegu,czyli tyle mniej więcej grało na przemian po wejściu spdif i usb,może z 5 godz. po optyku.Ostatecznie wybrałem kabele coax. i jest nim Apogee Wyde Eye (mały kompromis cenowy :)).Optyk mam wypożyczony ,Wireworld Supernova 5+,kabel usb 3 metrowy sznurek do drukarki (Active jet).<br />

Napęd główny Meridian 508.20,oraz gościnnie Philips cd 951.Połączenie dac ze wzmacniaczem xlr Siltech SQ80b G3.<br />

Głównie skupiłem się na wejściu spdif.<br />

Pierwsze wrażenia jakie daje dźwięk tego daca nie są porażające i nie spowodowały u mnie tzw. klękania na kolana.Ref 5.32 nie narzuca się niczym szczególnym,nie wyróżnia żadnego zakresu pasma,nie łupie basem czy też nie sieje wysokimi.Dźwięk jest bardzo dobrze zrównoważony,homogeniczny i nie narzucający się.Od pierwszego odsłuchu da się odczuć jego  charakter,a mianowicie to,że dźwięki wydobywają się z ciemnego tła,same pozostając czytelnymi i bardzo soczystymi .Właśnie na taki dźwięk liczyłem ;) To jest prawdziwy dźwięk PCM 1704.<br />

Pierwsza ważna cecha dobrego źródła dla mnie,to wyraźne różnicowanie płyt .Tu ref.bardzo wyraźnie pokazuje wszystkie aspekty nagrań,nie pobłażając tym gorszym,choć w mniejszym stopniu niz Meridian.A to dzięki lepszemu wypełnieniu i nie tak mocnemu naświetlaniu.Drugi aspekt,to bas,jego waga,kontrola i szybkość.Tu dac dysponuje kapitalnie rozciągniętym basem,o miękkim charakterze i wręcz soczystej barwie.Basy Wootena,Millera czy Wojtka Pi brzmią płynnie i bardzo kolorowo.Tu meridian jest jednak blizszy prawdzie,bas jest bowiem twardszy i szybszy(suchszy),ale całościowo to ten sam poziom,Motoryka nagrań nie cierpi jednak ,bo waga basu czyni go potężnym i z resztą pasma wydaje mi się bardzo dobrze zestrojony.Jak płyta jest chudo nagrana,to bas jest dodatkiem.<br />

Średnica jest niesamowicie soczysta,nie wiem ,czy nie aż za bardzo :) Masa szczegółów,wypełnienie,bez utraty konturów.Meridian gra bardziej pastelowo,w jaśniejszej aurze,dając wyraźny obraz i to coś (powietrze to nie jest:)),co czyni że muzyka żyje (o ile to się zapisało),Tego z ref 5.32 nie udało mi się wycisnąć,nie wierzę,żeby kabelek cyfrowy za kilkadziesiąt $ potrafił takie rzeczy ;) pomijam transport.Stereofonia jest taka,jaką lubię,Dźwięk odsuniety jest za bazę kolumn i nie wychodzi przed kolumny.Scena jest szeroka,z dobrze ogniskowanymi źródłami pozornymi i wbudowaniem w głąb.Z lepszą cyfrówką i transportem może być tylko lepiej .Pomimo pozornego zaciemnienia tła słychać pogłosy ,czy też ciągłość atmosfery nagrań.Nie tak dobitnie jak z meridiana,jednak odbywa się to z korzyścią dla dźwieku,czyniąc go przyjemnieszym przy słuchaniu gorszych (płaskich ,skompresowanych) realizacji.Góra pasma (znowu ten kabelek ;)) jest nieco słabsza ,jednak pokazuje masę szczegółów.<br />

Przez ok tydzień dysponowałem 15x droższym koaksjalem (srebro solid core) ,ciężko jest mi słuchać teraz na Apogee :) Podsumowując,charakter dźwięku świetnie wpasował mi się w system .<br />

Nie gorsze wrażenia odniosłem po odsłuchu z transportem philipsa połączonego optykiem.Dźwięk zachował swój charakter,pogorszyły się wszystkie aspekty brzmiena ,jednak bez uszczerbku dla ogólnie pojętej muzykalności .<br />

To samo dotyczy wejścia usb.Dźwięk traci swobodę,scena wyraźnie się spłyca ,jednak tonalnie nadal jest soczyście,może góra pasma jest jakby cichsza(porównanie rip kontra orginał) .Nagrania  24/96 (mam 3 samplery) brzmią faktycznie lepiej,jednak nie jest to poziom jaki oferuje wejście spdif. i sygnał z transportu cd.Ponieważ nie przekreślam wejścia usb,postanowiłem zaopatrzyć się w lepszy kabel,może coś uda mi się wypozyczyć.Na chwilę obecną używam foo 1.1.11 na wyjsciu KS.Jakos nie było czasu wypróbowac lepszego playera.Może da się wycisnąć więcej !?<br />

Na koniec,niestety zawiodę niektórych,nie da się porównać dziadka Meridiana do przetwornika,tego ani innego.<br />

Po pierwsze,dźwięk zależy od zbyt wielu czynników,Koncepcja brzmienia jest odmienna i wynika z budowy urządzeń.<br />

W wypadku Ref 5,32 myślę,że Kingwa osiągnął swój cel,pomimo pewnych cięć jego księgowych :) Żałuję ,że nie mogę sobie pozwolić na wersję ref.7 :((<br />

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaje dużo pytań na temat Reference 7.1. Jest to najbardziej utytułowany DAC w ofercie Audio-GD, no nawet zasługuje na przymiotnik legendarny... :)) Polecam wszystkim chętnym zapoznanie się ze specyfikacją jego następcy Master 7. Jest to zmodyfikowana wersja Ref 7.1. Pomijając ulepszenia w konstrukcji wewnętrznej(miedzy innymi w standardzie wewnętrzne okablowanie OCC, zegary TCXO, USB32 Via vinyl) warto zwrócić uwagę na wyprowadzoną magistrale I2S. Master 7 jest najbardziej "wypasioną" wersją DAC`a na DA PCM1704UK (x8), :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie po cholerę jak to na długie odległości nie ma sensu.

I2S to najbardziej prawdopodobny następca spdif`a. Chodź dość powszechnie I2S jest wykorzystywany w transferach wewnątrz urządzeń przetwarzania dźwięku, jego wykorzystanie jako magistrale połączeń zewnętrznych niesie wiele korzyści. Spdif został stworzony dla danych audio w formacie 16bit/do - 48kHz. W dzisiejszych czasach jest to anachronizm ze względu na dopuszczalny jitter dla nowych DA i problem z rozdzieleniem danych i zegarów przy wyższych częstotliwościac przy wyższych częstotliwościach/rozdzielczościach. Wygląda na to ze I2S spełni obecna wymagania i nie chodzi tu o długość kabla lecz o sposób transmisji danych i zegarów. W przypadku SPDIF`a transfer danych i częstotliwości zegarów jest przesyłany za pomocą tego samego, jedno żyłowego kabla. Przy rosnącej szybkości transferu danych zakłócenia wynikające ze sposobu transferu lawinowo rosną. Transfer przy pomocy I2S odbywa się przy pomocy wielu żył. Każdy zegar i dane przesyłane są osobnymi żyłami, co niweluje wzajemny wpływ na siebie. Wprowadzono nowy zegar (master clock) pozwalający na prace źródła i DAC`a w trybie master/slave i to z możliwością przejęcia funkcji mastera przez źródło lub DAC. Jest możliwość wprowadzenia trzeciego urządzenia, zewnętrznego zegara nadzorującego oba pozostałe elementy systemu. Eliminuje to jitter co jest kluczowe dla poprawnej pracy obecnie konstruowanych D/A. Polecam zapoznać się z ideą I2S w artykule http://audio.com.pl/pdf/akademia/1999_01_p103.pdf lub dla bardziej dociekliwych w specyfikacji I2S Philipsa http://www.classic.nxp.com/acrobat_download2/various/I2SBUS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie czy gdzieś można posłuchać/wypożyczyć tego NFB na Sabre?

 

 

http://www.interprojekt.pl/wiki/Wiki.jsp?page=MASTER-7&k=AUDIO-GD-MASTER-7&x=2

 

M73.JPG

 

Parametry

 

 

Odstęp sygnału od szumu (S/N Ratio)

  • >120DB

Impedancja wyjściowa

  • 10 ohm

Napięcie wyjściowe

  • 2.5V (RCA)
  • 5V (XLR)
  • 2+2MA (ACSS)

Czułość wejścia

  • 0.5 Vp-p(75 Ohms, Coaxial)
  • 19 dBm (Optical)

Wspierane systemy operacyjne

  • Windows : 44.1kHz to 192kHz
  • OSX : 44.1kHz to 384KHz
  • Linux : 44.1kHz to 192kHz

Pasmo przenoszenia

  • 20Hz - 20KHz

  Próbkowanie

  • USB / I2S model: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz , 192kHz
  • BNC model: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
  • Coaxial model: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz ,192kHz
  • Optical model: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz ( 192KHz available if the source support)

  Zasilanie

  • Version 1: 100-120V AC 50/60 Hz
  • Version 2: 220-240V AC 50/60 Hz

  Moc pobierana

  • 48W

Waga

  • Approximately 15KG

  Rozmiar

  • W430 X L430 X H93 (MM, Fully aluminium )

Akcesoria

  • AC power cord
  • USB kabel

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się ,jak mogłem.Oczywiście jest to ocena subiektywna i jak zwróciłem uwagę zależna od wielu czynników.Głównie użytego transportu i kabli cyfrowych.Gwoli uzupełnienia,spore różnice wnosi zastosowanie kabla sieciowego.W wekend słuchałem na kablu Oyaide Li50 rev 2.5.Całkiem fajny efekt daje ta sieciówka.Nadal walczę z wejściem usb i jestem na drodze ku zakupowi ciut lepszego kabla.

Podejrzewam,ze sam kabel usb nie wniesie wiele,gdyz odbiornik VIA to bardzo nowoczesny układ,bedący w stanie skorygować błędy transmisji .

Jakie sa wasze doświadczenia w tej kwestii (kabel usb) ?

dzieki,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmieniłem firmware VIA na ten dołączony do zestawu na dodatkowej kości. Ciekawie się zrobiło... :) Nie będę sugerował co moim zdaniem się zmieniło w odsłuchu, jestem ciekaw czy wasze doznanie odsłuchowe bedzie podobne. Efekt jest słyszalny w Foobar`zw przy DS.

Przy wymianie należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż układu. Jak ktoś bedzie miał problem... Pomogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak długo i czy w ogóle trwa tzw wygrzewanie daca z Audio-gd . Miałem pożyczonego 5.2 na Wolfsonie i grał pięknie , teraz mam nowego 11.32 na Sabre i gra to ledwo przyzwoicie ( w porównaniu z 5.2)

Groh pisal, ze trzeba pograc z 200h i u mnie na 15.1, ktorego mialem przez miesiac sie to sprawdzilo, gdyz po takim czasie grania po 3-4h dziennie brzmienie sie ustabilizowalo. Teraz mam wlasnie 5.2 i juz na starcie jest lepiej od miesiecznego poprzednika, ale wiem, ze sprzet ten wymaga wygrzania. Niezaleznie od tego czy jest to kwestia dotarcia sie podzespolow czy tez przyzwyczajenia sluchu do nowego sprzetu, jak pisza niektorzy. Takze czekaj spokojnie i sluchaj na nim jak najwiecej:) ja mialem 15.1 przez ten czas tylko raz wylaczana wiec polecam nie wylaczac daca w ogole, zwlaszcza, ze pobiera niewiele pradu.

Edytowane przez Misiekskrzypek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladam teraz zdjecia tego 11.32 i widze, ze wyglada on jak odpowiednik 15.1 na Sabre. Zasilanie, trafo wygladaja praktycznie tak samo. Nie wiem jak wypadla aplikacja kosci w tym konkretnym modelu, ale jest to chyba segment 15.1, a wiec moze byc nieco gorzej niz 5.2, choc to musialby Groh potwierdzic. Ze swojej strony na sabre (9023) slyszalem tylko calyxa coffee i pomijajac problem z uruchomieniem, jak ruszyl na chwile to brzmialo to klinicznie, ale mulowato, choc nie wykluczam, ze to przez jakies dziwne problemy ze sterami u mnie w systemie albo uszkodzenie samego daca.

 

@Groh

Mam do Ciebie kilka pytan co do 5.2. Dostalem wersje z DIR9001 na dodatkowej plytce, sluchales czegos przez to? Jak wypada to wzgledem wolfsona 8805, poza obsluga tylko do 96kHz? Mam rozumiec, ze na plycie glownej daca jest zalozony na stale wolfson i w przypadku podpiecia dira zajmuje sie on juz tylko obsluga filtrow i os? No i jeszcze jedno pytanko...gdzie jest zegar do taktowania d/a wolfsonow? to ta srebrna kostka na dodatkowej plytce z direm? W 15.1 byl on tuz przed koscmi d/a, tutaj takiego zegara nie widze, jak to zostalo rozwiazane? Tenor ma oczywiscie swoj maly zegarek na wlasnej plytce...aha...dlaczego jest on tez na dodatkowej plytce? Czyzby pod nim byl na stale zalozony 7702 jeszcze z golego nfb-5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sabre jest bardzo analityczny/szczegółowy, Wolfson "wybacza" więcej niedociągnięć w nagraniach. Niestety to nieunikniona konsekwencja szczegółowości Sabre. Trochę 11 musi pograć żeby było ok.

 

 

@Misiekskrzypek

Płyta główna 5.2/32 jest zaprojektowana jeszcze pod Tenora serii 7. Obecnie produkowane urządzenia mają porty na dodatkowych płytkach, które umożliwiają w razie problemów szybką wymianę. DIR9001 rożni się delikatnie w barwie od wolfsona. Jest bardziej neutralny, wolfson lekko cieplejszy. DIR9001 jest zdecydowanie bardziej odporny na problemy z sygnałem wejściowym i jest zalecany dla źródeł nie najlepszej jakości. Co do zegara... Wykorzystywany jest I2S i nim transmitowane są wszelkie zegary. Ten na płytce z DIRem jest master zegarem dla wszystkich modułów. Chyba nie narzekasz na brzmienie 5.2...? :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Groh

Z brzmienia jestem bardzo zadowolony:) i sluchajac sobie muzyki grzebie w zdjeciach bo tak juz mam, ze lubie byc swiadomy co w sprzecie siedzi. Czyli jesli dobrze rozumiem i widze to tenor ma swoj zegarek na plytce, taki maly podluzny, a zegar na plytce z direm jest odpowiednikiem takiego samego zegara przed koscmi wolfsona w 15.1? W 15 tez jest wykorzystywany I2S? To jeszcze kwestia filtrow i os...jaki uklad za nie odpowiada? W 15 byl to chyba wolfson 8805, bedacy tez odbiornikiem spdif, czy zle mysle? Jest on gdzies w 5.2?

 

Poniewaz powtarzaja sie pytania o wygrzewanie moze postaraj sie zrobic jakies male podsumowanie dotyczace tego procesu, napisz ile czasu trzeba minimalnie wygrzewac, jak sprzet brzmi na poczatku i jakie zmiany wnosi wygrzewanie, w brzmieniu, przestrzeni itd. zeby sie nowi uzytkownicy nie stresowali:)

 

A ode mnie jeszcze pytanko ile czasu wygrzewal sie Tobie 5.2 i jakie zmiany zauwazyles wzgledem sprzetu wyjetego z pudelka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.