Skocz do zawartości
IGNORED

Współczesna sztuka


arnipl

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo kiedyś obraz malowany na płótnie prezentował się zupełnie inaczej niż teraz. Zazwyczaj coś przedstawiał. Gdy czytam jak to jakieś bazgroły zostały sprzedane na wielkich aukcjach za grube miliony zastanawiam się czy mój gust jest tak spaczony czy licytacja są snobami nie mający co robić z kasą byle coś kupić.Mam tu namyśli obrazy w stylu :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dla mnie osobiście przemawia zdecydowanie bardziej coś w stylu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Technologie mamy już taką że zwykły obraz nie robi większego wrażenia , można przedstawić historie "na żywo" podłożyć świetnie dobraną muzykę.

 

To jest oczywiście wierzchołek góry lodowej i mam nadzieje że temat się rozwinie :)

 

ps wszelkiego rodzaju napierdalanki będą nagradzane blokowaniem osoby siejącej defetyzm :P

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/96084-wsp%C3%B3%C5%82czesna-sztuka/
Udostępnij na innych stronach

Też nienawidze bazgrołów w stylu bezmyślne chlapanie z wiader po płótnie.

 

Pan Zdzisław Beksiński był świetny. Przy sztaludze miał audiofilski sprzęcik o ile pamiętam i planował też robić muzykę.

No cóż, czy to nie spojrzenie typu "Lubimy to, co znamy"? Wyraz tęsknoty za obrazami typu "Zuzanna i starcy". Po "Armory show" nic już nie będzie takie jak kiedyś.

Świat się zmienia, zmieniają się artyści, zmienia się odbiór.

Tyle że zawsze efektem ostatecznym i bytem samoistnym jest dzieło. Osobiście wolę piekną abstrakcje która powstała w wyniku radosnego sikania farbą po płótnie od pracowicie odrobionego w oleju jelenia na rykowisku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Przypominam,że sztuka współczesna ma już ponad sto lat czyli nieprawdą jest,że "kiedyś obraz coś przedstawiał".Jak każda sztuka sztuka współczesna może być dobra lub zła np. zamieszczony powyżej Pollock jest świetny.

Zazwyczaj ludzie nie obeznani ze sztuką mają problem ze sztuką współczesną bo nie wiedzą jak ją wartościować.Sztuka dawniejsza jest już opisana,zanalizowana i oceniona a współczesna nie.

Poza tym pojawia się problem z samą definicją.Co to jest sztuka współczesna?Czy ta która powstaje obecnie czy ta która posługuje sie współczesnym językiem?Bo przecież obecnie czyli współcześnie też powstają dzieła posługujące się językiem np. akademizmu czyli XIXwiecznym.

Cześć,

 

Subiektywność w odbiorze sztuki nie zna granic.Każdy postrzega ją inaczej.Dla jednego wartością będzie motyw,dla innego ekspresyjność barw,a kto inny podkreśli technikę czy samego autora.

Osobiście patrzę na obraz jako na całość tj.współgranie z określonym wnętrzem.Każdy przedmiot powinien mieć swoje określone miejsce,funkcje,a co za tym idzie, w jednym pomieszczeniu doskonale wkomponuje się abstrakcja,która np.poprzez zastosowanie odpowiednich barw czy motywu,podkreśli dany fragment wnętrza lub jego część,a w innym wspomniany wyżej jeleń na rykowisku.

Ten ostatni też ma swoich zwolenników,bo jakby wyglądała abstrakcja np.w leśniczówce.Zatem w tym ostatnim miejscu wskazany jest np.impresjonizm,olej na płótnie(zwierzęta) lub martwa natura.

 

Z rodzimych artystów cenię sobie M.Jarema np.

 

Początkowo też myślałem,że to zwykłe bohomazy(lub jak określił autor wątku-bazgroły,ale z czasem dostrzegam wspaniałą technikę i subtelność barw.

Mam kopię u siebie,która wspaniale komponuje się z wnętrzem,architektonicznym jego założeniem.

 

Zatem,pomijając czystą chęć zysku np.zakup na aukcjach w celu dalszej odsprzedaży czy chęć przedłużenia członka,to zakup dla czystej sztuki nawet za schwarz kasę jest imo usprawiedliwiony.

  • Redaktorzy

Tak naprawdę głównym problemem ze współczesną sztuką jest pytanie: co kupować, żeby zarobić. Wszyscy zapewne znamy podniecajace finansowo historie, jak to pobłażliwy przyjaciel lub przeciwnie, chytry marszand kupował z łaski kolejne płótna jakiegoś patentowanego wiejskiego głupka w rodzaju Modiego albo Vincenta, a potem spadkobiercy takiego pana nagle stawali się milioneram. Każdy by tak chciał, ale dowcip polega na nieprzewidywalności - i wtedy, i teraz. Jedno można powiedzieć z całą pewnością - dobrej ceny za sto lat NIE osiągną dzieła sztuki w postaci much rozgniecionych na szybie lub zjełczałego masła rozmazanego w kącie pomieszczenia (ozdobionego dodatkowo śladem buta artysty), bowiem są to dzieła nie tylko nic nie warte, ale przede wszystkim nietrwałe. Również kompozycja z krzeseł ma małe szanse. Cała reszta natomiast ma wciąż otwartą drogę.

Zazwyczaj ludzie nie obeznani ze sztuką mają problem ze sztuką współczesną bo nie wiedzą jak ją wartościować

 

Jak zwartościujesz różową świnkę z niebieskimi uszami jako wyraz czegoś tam ???

Bo to też sztuka.... Ponoć....

Nie wiem o jakim dziele mówisz.Ale z wypowiedzi wynika,że to dla Ciebie nie ma wartości.Trzeba się kierować własnym gustem ale jednocześnie być otwartym na nowe.

Nie wiem o jakim dziele mówisz

 

Jak zwartościujesz różową świnkę z niebieskimi uszami jako wyraz czegoś tam ???

Bo to też sztuka.... Ponoć....

 

No jak dla Kolegi w/w żywa świnka pomalowana w wesołe kolory to dzieło, to ja przepraszam, ja jestem starej daty, dla mnie to jednak zabawa jedzeniem - lol

Rembrandt namalował obraz przedstawiajacy kawałek mięsa wiszący na haku,można to zobaczyć w Luwrze.I to jest dzieło sztuki.Temat nie przesądza o tym czy mamy do czynienia ze sztuką.

Jeden z klasyków sztuki współczesnej, tu w wersji z demotywatorów

Tak w ogóle to najbardziej kategorycznie na temat sztuki współczesnej wypowiadają się ludzie którzy jej kompletnie nie rozumieją, nie znają, nie byli nawet na żadnej wystawie, nie znają nazwisk artystów itd, takie prawdziwki myśliciele

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Malewicz bawił się kompozycją, to można na równi rozumieć jako sztukę lub jako połączenie geometrii z psychologią. W ten sposób sztuką jest także operowanie proporcjami w budynkach. Proporcje mogą ale nie muszą być częścią sztuki, u nas po wojnie brak kształtowania wrażliwości na proporcje w edukacji doprowadził do koszmaru przestrzennego bo o ile inwestor nie musi tego klapować to już administracja tworząca ramy prawne zabudowy już owszem. Porządki geometryczne były podstawą budownictwa średniowiecza, porządki oparte na hybrydzie geometrii i narzędzi skalarnych były z kolei podstawą urbanistyki i budownictwa nowożytnego). Z liceów zagadnienie zniknęło chyba na początku lat szęśćdziesiątych, z tamtych też czasów pochodzi ostatni przystępny polski podręcznik autorstwa Żurawskiego o kształtowaniu formy, reszta to już pozycje stricte dla specjalistów.

Z obserwacji kontakt architektów z proporcjami kończy się na studiach, później wybiją mu to z głowy i inwestorzy i urzędnicy :D

I jak mają powstawać fajne ogrody, parki miejskie?

Owszem, bywają wyjątki (na szczęście coraz więcej, szczególnie na Śląsku) ale większość to zupełny koszmar.

Piotr

 

Nie przesadzaj.To że współczesny człowiek a nawet inteligent niewiele wie o sztuce współczesnej to nie tylko polska specjalność.To zjawisko ogólnoświatowe.Ten rozziew pomiędzy gustami odbiorców a tym co proponują artyści.Sztuka z natury jest elitarna.

Pisałem że nie chodzi tu nawet o inwestora ale o osoby odpowiedzialne za ramy kształtowania zabudowy. Po to w administracji lokalne wyższego szczebla powinny być odpowiednie narzędzia selekcji aby na określone stołki nie trafiali ludzie z przypadku.

U nas projektanci i urbaniści po trosze sami dali sobie obniżyć rangę zawodu - izby niczego poza dawaniem papierka nie robią, nie ma ich powiązania z samorządami jak również nie istnieje żadne przełożenie opiniodawstwa branżowego na stanowienie prawa lokalnego i krajowego.

Warto sobie spojrzeć w przedwojenne dokumenty dotyczące zabudowy - sposób ich formułowania, co było regulowane w jakie zostawiały pole manewru.

Dzisiaj w mieście mającym takie, jako takie kamienice

1402201215.jpg

 

Powstają takie rzeczy:

z11683034Q,Dyskusyjna-kamienica-przy-ul--Krzywoustego.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Komentarz chyba zbędny :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

A załączony przez Rocha obraz Giorgio de Chirico występuje nawet na okładce pewnego polskiego zespołu:)

"Skąpski idzie na ambasadora, wysiada, rozumiesz? A jak on poleci, to poleci Korszul, poleci też Broński i zgadnij kto po nich poleci? Po nich polecę ja! To znaczy ja bym poleciał, gdyby nie Kazik i to dozorostwo."

Sztukę trzeba rozumieć podobnie jak muzykę.Często widzę jak niektórzy się cietrzewią gdy słyszą,że jakiś obraz(bazgroły) został sprzedany za grube miliony.Sam by lepszy namalował.Co stoi na przeszkodzie?Większość z nich oprócz tzw. świętych obrazków(które są reprodukcjami) nie ma na ścianach absolutnie nic, ale znawcy z nich nieprzeciętni.Na pytanie czy coś jest ładne czy brzydkie każdy umie odpowiedzieć.Na temat techniki twórcy już nieliczni.

 

No jak dla Kolegi w/w żywa świnka pomalowana w wesołe kolory to dzieło, to ja przepraszam, ja jestem starej daty, dla mnie to jednak zabawa jedzeniem - lol

Dla kolegi Shreka sztuką jest to co mu się osobiście podoba.

  • 1 miesiąc później...

Sztuka "wysokoprzetworzona" jest na pierwszy rzut oka niezrozumiała. Ale czasami jest też i tak, że ktoś tworzy rzeczywiście "pod styl" i tak naprawdę jego dzieło nie ma w sobie treści, nie niesie sobą jakiegokolwiek przekazu.

Kiedyś wyśmiewano za ich "postrzeganie świata" impresjonistów; spytano jednego z nich, dlaczego na swoim obrazie namalował słońce w kolorze zielonkawo-niebieskim, to nie jest przawdziwe.

Odpowiedził: popatrz na słońce, zamknij oczy, jakie teraz je widzisz ? :)

Przechodzący Picasso zauważył młodego malarza starającego się namalować obraz konia w modnym wtedy stylu kubizmu- jeśli chcesz malować tak jak ja, namaluj wpierw tego konia jakby był żywy- powiedział mu mistrz.

 

Można sobie pooglądać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sztuka "wysokoprzetworzona" jest na pierwszy rzut oka niezrozumiała. Ale czasami jest też i tak, że ktoś tworzy rzeczywiście "pod styl" i tak naprawdę jego dzieło nie ma w sobie treści, nie niesie sobą jakiegokolwiek przekazu.

Kiedyś wyśmiewano za ich "postrzeganie świata" impresjonistów; spytano jednego z nich, dlaczego na swoim obrazie namalował słońce w kolorze zielonkawo-niebieskim, to nie jest przawdziwe.

Odpowiedził: popatrz na słońce, zamknij oczy, jakie teraz je widzisz ? :)

Przechodzący Picasso zauważył młodego malarza starającego się namalować obraz konia w modnym wtedy stylu kubizmu- jeśli chcesz malować tak jak ja, namaluj wpierw tego konia jakby był żywy- powiedział mu mistrz.

 

Można sobie pooglądać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bardzo ładne i intrygujące obrazy .

 

Sztukę trzeba rozumieć podobnie jak muzykę.Często widzę jak niektórzy się cietrzewią gdy słyszą,że jakiś obraz(bazgroły) został sprzedany za grube miliony.Sam by lepszy namalował.Co stoi na przeszkodzie?Większość z nich oprócz tzw. świętych obrazków(które są reprodukcjami) nie ma na ścianach absolutnie nic, ale znawcy z nich nieprzeciętni.Na pytanie czy coś jest ładne czy brzydkie każdy umie odpowiedzieć.Na temat techniki twórcy już nieliczni.

 

 

Dla kolegi Shreka sztuką jest to co mu się osobiście podoba.

 

Tak się zastanawiam , czy rzeczywiście trzeba sztukę w szerokim znaczeniu tego słowa rozumieć ? W pozostałych kwestiach całkowicie się z Tobą zgadzam .

 

Nie wiem o jakim dziele mówisz.Ale z wypowiedzi wynika,że to dla Ciebie nie ma wartości.Trzeba się kierować własnym gustem ale jednocześnie być otwartym na nowe.

 

Ale czy własny gust nie jest przeszkodą aby otworzyć się na novum w sztuce ? Pytam , ponieważ kiedyś przez własny gust zamknąłem się na muzykę heavy metalową i ku mojemu zaskoczeniu , przegrywając koledze winyle na krążki cd odkryłem jeden piękny utwór zespołu Halloween , utwór w którego cieniu jest cała twórczość w/w zespołu .

 

419782_247658608646782_100002079343949_571255_155262880_n.jpg?w=604&h=604Ten obraz bardzo mi się podoba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Zupełnie nie rozumiem twierdzenia, że sztuka współczesna jest niezrozumiała.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

jozwa maryn

 

Sztuka współczesna daje odbiorcy wolny wybór.Możesz użyć jak chcesz.Wybór należy do Ciebie.

 

Przyglądając się powyższym obrazom widać jak na dłoni,że dominuje jednak malarstwo realistyczne w wydaniy nadrealistycznym czyli w sensie warsztatu zachowawcze.Malarstwo posługujace sie anegtotą czy też skojarzeniami pozamalarskimi,literackimi.A przecież istotą malarstwa jest barwa,kolor,faktura.Dlatego preferuję malarstwo niefiguratywne,abstrakcyjne.

 

Najchętniej powiesiłbym sobie w domu Pollocka,Malewicza i Kandinsky'ego.

Zupełnie nie rozumiem twierdzenia, że sztuka współczesna jest niezrozumiała.

Ready-made[

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ]

 

 

 

 

 

220px-Marcel_Duchamp.jpg

 

magnify-clip.png

Duchamp,
Fontanna
Ready-made (fr. objet trouvé, 'gotowy przedmiot') – pojęcie z dziedziny sztuki, opisujące przedmiot stanowiący dzieło sztuki lub będący częścią dzieła sztuki, który został utworzony z przedmiotu codziennego użytku lub z odpadków. Użycie takiego przedmiotu w kontekście innym niż ten, do którego został przeznaczony, nadaje mu inny sens.

Termin wprowadzony przez

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Pierwszym ready-made było Koło rowerowe – odwrócone koło przytwierdzone do stołka, które Duchamp przedstawił w 1913 r. Praca ta miała charakter interaktywny, ponieważ odbiorca mógł wejść z nią w relację poprzez poruszanie kołem. Suszarka do butelek (1914 r.) – stojak do suszenia butelek podpisany przez Duchampa jest uznawany za pierwszy "prawdziwy" ready-made.

Natomiast najgłośniejszym ready-made była Fontanna – typowy, ceramiczny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) podpisany przez artystę nazwiskiem rzekomego producenta urządzeń sanitarnych R. Mutta. Pisuar został obrócony o 90 stopni, tak więc powierzchnia, którą zazwyczaj jest przytwierdzony do ściany, stała się podstawą rzeźby. Fontanna została zaprezentowana na wystawie Salonu Artystów Niezależnych w Nowym Jorku w 1917 r. Pracę uznano za niewartościową i naruszającą granicę dobrego smaku. Z tego powodu Fontannę zdjęto z ekspozycji. Jednak jak się później okazało, zaprezentowanie pisuaru jako dzieła sztuki stało się jednym z bardziej radykalnych przełomów w sztuce.

W 1919 r. Duchamp sparodiował

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) poprzez dorysowanie na płótnie wąsika i bródki. Pod całością umieścił napis: L.H.O.O.Q., jako zabawę fonetyczną (litery przeczytane szybko po francusku tworzą brzmienie zbliżone do brzmienia zdania Elle a chaud au cul, co można przetłumaczyć jako Ona ma gorącą dupę).

Duchamp przedstawił zupełnie inny punkt widzenia, wynikający z krytyki dotychczasowej sztuki, bazującej na atrakcyjności wizualnej. Duchamp i jego ready-mades zostały przyjęte przez artystów, którzy tworzyli dadaizm od 1916 do 1920 r. Duchamp stał się głównym rzecznikiem dadaizmu w Stanach Zjednoczonych. Ready-made stanowiły podwaliny ruchu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) z lat 50. i 60. XX w., który skupiał się na kulturze masowej i jej produktach. Ready-mades miały również wpływ na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

 

lhooq.jpg

 

Nie, jest to dla mnie jedno z najważniejszych, trudno powiedzieć dzieł, w każdym razie obiektów, które powstały w XX wieku, a były prezentowane jako sztuka. Przy okazji jedno historyczne uściślenie: wbrew temu, co możemy przeczytać, pisuar Marcela Duchampa nie był wystawiony. Organizatorzy wystawy, na którą Duchamp zgłosił swoją fontannę, bo to się nazywało „fontanna”, odrzucili ją. My ją znamy wyłącznie z fotografii. Fotografii zrobionej zresztą przez najwybitniejszego wówczas awangardowego fotografa amerykańskiego Stieglitza. To fotografia, która stworzyła osobny wizerunek tego pisuaru. Jest on na niej przedstawiony na tle abstrakcyjnego obrazu, też bardzo awangardowego, jest pięknie oświetlony, widać na niej bardzo wyraźnie sygnaturę i datę R. Mutt 1917. Paradoksem jest to, że ta fotografia niesłychanie wyestetyzowała ten pisuar. On był porównywany (pod względem kształtu) do Madonny, do Buddy... „Madonna Toalety” napisał przecież o nim Guillaume Appolinaire, wielki poeta i krytyk. Tu widzimy paradoksalne estetyzowanie i upiększanie obiektu, który w zamierzeniu Duchampa miał być policzkiem wymierzonym smakowi publicznemu. Duchamp całe życie walczył z estetyzacją jego ready-mades, tych gotowych przedmiotów, o których niejednokrotnie się wypowiadał, że one nie mają mieć w sobie żadnego powabu, uroku, żadnej ładności. Tu muszę przytoczyć cudowną anegdotę. Rzecz działa się już w latach 60tych, kiedy to nastąpił powrót Duchampa. Był on bowiem przez wiele lat zmarginalizowanym i zapomnianym artystą, co w dużej mierze było wynikiem jego własnej postawy. Wydarzyło się to w renomowanym Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Otóż kiedy po raz nie wiadomo który Duchamp wygłaszał płomienne zapewnienia, że jego ready-mades nie mają mieć żadnego estetycznego charakteru, mają być pozbawione jakichkolwiek wartości estetycznych, wtedy Alfred Barr, bardzo ważna dla sztuki nowoczesnej postać, dyrektor tego muzeum, spytał : Dobrze Marcel, ale dlaczego one są takie ładne? Na co Duchamp, który był bardzo dowcipnym i bardzo inteligentym człowiekiem, odpowiedział cytatem z filmu wszystkim nam znanego: „Nobody’s perfect”. Nikt nie jest doskonały. A był to rok 1962, kiedy ten cudowny i niezapomniany film Billy’ego Wildera ”Pół żartem pół serio” z Marilyn Monroe w roli głownej królował na ekranach kin i wszyscy ten cytat doskonale znali. W taki oto sposób Duchamp sam skwitował tę sprawę, czy to jest ładne czy to jest nieładne, czy to jest kicz, czy to nie jest kicz. Intencja była kompletnie inna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.