Skocz do zawartości
IGNORED

Graham Slee Phono Stage Reflex M with PSU1 vs. forumowe pre Nuda by Ahaja


pmcomp

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm, ale mi się Nuda podoba. Hiraga też. Ja nie pisałem, że one nie działają tylko próbuje słuchając wybrać dla siebie coś "najlepszego".

Posłuchamy jutro EARa. Ma być pokaz z NOSami bodajże Telefunkena. Znam Telefunkeny ECC85, mam je w lampowym słuchawkowym Dubielu. Bardzo szczegółowa i analityczna lampa. Zobaczymy jak będzie w przypadku ECC83.

 

BTW czy RCM Sensor jest dużo lepszy od Nudy, a jesli tak to w jakich aspektach dźwięku? Czy to nie za wysoka półka cenowa do mojej konfiguracji?

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ortofon proponuje dla Cadenza blue Recommended load impedance 50-200 Ohm , więc nie ma tu mowy o rujnowaniu tylko o dopasowaniu do swoich upodobań

 

Problem jest bardziej skomplikowany i trzeba wyjaśnić pewne nieporozumienie.

 

W związku z drastycznie różną konstrukcją wewnętrzną wkładek typu MM versus MC Low (np.właśnie Cadenza Blue) pojęcie możliwości regulacji brzmienia w pre kontra dopasowanie - ma w obu przypadkach zupełnie różny sens.

 

Regulacja barwy brzmienia osiągalna poprzez regulacje w pre:

 

1. Możliwa wyłącznie dla wkładek typu MM – (mają bardzo duże indukcyjności uzwojeń mierzone w setkach miliHenrów, uwaga – w przeciwieństwie do mikroHenrów dla MC Lo ) - możliwa do dokonania zmianą pojemności wejściowej pre oraz rezystancji wejściowej pre (nie zawsze powinna ona wynosić 47k formalnie zalecane przez producentów)

 

 

2. Niemożliwa dla wkładek MC Low Output takich jak Cadenza Blue. Wkładki MC Low ze względu na drastycznie niskie indukcyjności uzwojeń (kilka do kilkudziesięciu mikroHenrów, uwaga – mikro, nie mili jak dla MM) muszą pracować w warunkach bardzo silnego (prawie maksymalnego, co jest absolutnie niedopuszczalne, bezsensowne dla MM) tłumienia obwodów tych uzwojeń bardzo niską rezystancją obciążenia. Podawany dla MC Low zakres (np. 50 – 200 ohm) rezystancji obciążenia oznacza zakres dopuszczalnych (koniecznych konstrukcyjnie) tłumień obwodów indukcyjnych (tworzą one na wejściu pre pasożytnicze obwody rezonansowe na częstotliwościach nadakustycznych, destabilizujące wzmacniacz pre) takiej wkładki w jakich powinna ona optymalnie pracować – właśnie bez !!! zmiany barwy w zakresie akustycznym. Chodzi wyłącznie (ale to b.ważne dla prawidłowej pracy każdego pre) o optymalny zakres tłumień eliminujący pasożytnicze rezonanse tworzone w obwodach uzwojeń o tak niskich indukcyjnościach – nic więcej.

 

 

 

Żeby uzmysłowić drastyczną różnicę konstrukcyjną między MM a MC Lo, co zupełnie uniemożliwia bezpośrednie porównania możliwości wpływu na zmianę barwy w obu typach, MM i MC Low poprzez ingerencję w pre:

 

Typowa wkładka MM o indukcyjności uzwojeń 500 mili !!! Henrów w stosunku do MC Lo o indukcyjności np. 50 mikro !!! Henrów – to indukcyjność wkładki MM większa 10 000 razy !!!! (dziesięć tysięcy razy !!!) od MC Lo.

 

A jest sporo wkładek MC Lo o indukcyjności 10 mikroHenrów (i jeszcze mniejszej !!) – wtedy mamy stosunek 50 000 razy (pięćdziesiąt tysięcy razy !!!!)

 

1 miliHenr = 1000 mikroHenrów

 

Dwa zupełnie różne światy, różnica - kosmos, dwa zupełnie różne !!! absolutnie nieporównywalne cele podawanych przez producentów zakresów parametrów wejściowych impedancji pre.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos obciążenia pojemnościowego wkładek MC Lo proponuję zapoznać się z tym, co ma do powiedzenia firma FM Acoustic. W załączeniu PDF z opisem technicznym ich przedwzmacniacza:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu fabrycznych preampach MC stosowana jest pojemność rzędu kilku nanofaradów, także w celu tłumienia zakłóceń wysokoczęstotliwościowych, które mogą wnikać do układu od strony wejścia. Na przykład kultowe phonostage MC Prefix firmy Naim oferowane są w kilku wersjach - "S" dedykowana do wkładek firmy Supex mają obciążenie 470 ohm/ 6,8 nF, "K" - Linn Karma/Troika - 560 ohm/ 1 nF. Natomiast Phono MC firmy NVA - 470 ohm/ 1 nF. Przedwzmacniacz MM/MC autorstwa J.L. Hooda dla MC ma ociążenie 100 ohm/ 10 nF itd. itp. Tak więc stosuje się obciążenia pojemnościowe dla wkładek MC, tyle że w innym celu niż dla MM i o innej wartości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest regulacja brzmienia w preampie gramofonowym? :))

Bo już kilkanaście w życiu przerzuciłem i w żadnym tego nie było :)

Heathkit WA-P2 i każda płyta gra jak chcesz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10133-0-20491300-1352299524_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeczę, jedni lubią kawior inni smalec

ceny tez relatywne

a niczyjego smaku nie oceniam :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gustach i smakach nie dyskutuję w takim gronie, jedynie wśród przyjaciół których znam i oni mnie znają.

 

A wracjaąc do rzeczy temat wyboru phono stage do mojego systemu oficjalnie uważam za zamknięty. Nuda broniła się dzielnie ale lepsze wrogiem dobrego ... w systemie stanęła lampa tj. EAR 834p z bardzo dobrymi i unikalnymi NOSami na pokładzie, co najciekawsze nie z ECC83 jak w oryginale tylko z ECC81 (mniejszye wzmocnienie). Po odsłuchu pokładowych JJ-ów 803S ... brrrrr, a fe ... i Telefunkenów stanęło na lampach, które od razu idealnie trafiły w moje preferencje soniczne. ECC81 Marconi. Nazwę to tak ... wiem zabrzmi dziwnie ... przy zachowaniu muzykalności gra to analitycznie i szczegółowo. Może za mało osłuchany jestem. Do analityczności systemu Andrzeja Analogowego dalej mi daleko. Słyszę dźwięki, których wcześniej nie słyszałem. i co najciekawsze, tak na pierwsze odsłuchy z pamięci, bez dokładnych porównań, analog brzmi teraz lepiej (inaczej) od mojej cyfry.

 

Wracając do Nudy dalej twierdzę po swoich odsłuchach, że za cenę DIY w segmencie powiedzmy do 3 tys jest nie do pobicia. I bardzo mocno się zastanawiałem bo za EARa zapłaciłem dużo więcej niż zapłaciłbym za Nudę. A miałem już kosmate myśli testowac np. RCMa Sensora. jak napisałem wcześniej ... lepsze wrogiem dobrego. Nie chcę być testerem, od dwóch tygodni OPPO BDP-103 leży smętnie w pudle i czke na test ... zamierzam słuchać. Wydałem fortunę na czarne placki, w większości białe, może lepiej czarne kruki ... let's play the music.

 

Czego wszystkim życzę.

 

PS. postawiłem Fontesa na podkładkach antywibracyjnych, dźwięk zmienił się nie do poznania, stąd wzięła się też ta analityczność.

 

PS2. podziękowania dla benpe za wypożyczenie do testów Nudy, dla mojego sąsiada z Primare i ProJecta, dla Andrzeja Analogowego za Hiragę oraz dla Audio Forte za GSPa. BTW dobrze, że to nie były wolnostojące kolumny, kręgosłup już nie ten.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gustach i smakach nie dyskutuję w takim gronie, jedynie wśród przyjaciół których znam i oni mnie znają.

...Po odsłuchu ... stanęło na lampach, które od razu idealnie trafiły w moje preferencje soniczne. ECC81 Marconi.

no jak się nie dyskutuje o smakach skoro się pisze o preferencjach

ja tam też osłuchany nie jestem ale wiem, że ECC81 nie ma elektrycznie nic wspólnego z ECC83 a znając 834-kę wiem, że nie może być dobrze

81-ka ma fajna barwę ale przy 83-ce jest kompletnie niedynamiczna i nie poprawi tego żadne grzebactwo przy ustawieniu punktów pracy

trzecia lampka to wspólna dla obu kanałów ecc82 / 12au7 która robi za wtórnik i taka musi pozostać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam też osłuchany nie jestem ale wiem, że ECC81 nie ma elektrycznie nic wspólnego z ECC83 a znając 834-kę wiem, że nie może być dobrze

81-ka ma fajna barwę ale przy 83-ce jest kompletnie niedynamiczna i nie poprawi tego żadne grzebactwo przy ustawieniu punktów pracy

trzecia lampka to wspólna dla obu kanałów ecc82 / 12au7 która robi za wtórnik i taka musi pozostać

 

Zapewne masz rację. Ja w lampie specjalistą nie jestem. Mam kilka dobrych NOSów ECC82, zamienię tą na wyjściu, zobaczymy jaki będzie dźwięk. Szczerze mówiąc patrzyłem wczoraj na schemat i widziałem tam 3 x ECC83, mój błąd.

Podczas odsłuchów wsadzalismy tam 3 x ECC83 Telefunkena i dźwięk był "gorszy" niż z tych 3-ech 81-ek. Różnica była bardzo wyraźna. Nie wiem dlaczego ale o żadnym spadku dynamiki jak piszesz czy kompresji mowy nie ma. Na 81-kach dźwięk się otworzył bardziej niż na 83-kach. Może jest to spowodowane tym że w oryginale ten klocek ma bardzo duży gain, większy niż normalnie, o czym piszą w testach. Przy 81-kach jest on mniejszy, nieznacznie ale słyszalnie niż przy 83-ach.

Być może moje odczucia są prawdziwe dla wkłądek MM i pre może się zachowywać inaczej (gorzej) z tymi lampami dla wkładek MC.

Zapewne trzeba zarzucić schemat 834-ki i mój obecny "setup" do działu lampy, niech się fachowcy popastwią.

 

Pozdro

 

EDIT. byc może na Telefunkenach ECC83 było "gorzej" bo też były trzy i tutaj zamiana z 82-ki na 83-ki psuła sprawę.

W weekend na spokojnie zamienię 2 x ECC83 i 1 x ECC82, mam takie lampy, zobaczymy jaki będzie dźwiek.

BTW może durne pytanie ale która z tych trzech lamp na zdjęciach (np. tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) jest lampą ECC82? Chyba nie ma opisów na druku a ścieżek nie będę śledził bo nie chce rozbierać całego klocka.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Jak sobie radzi owa platforma antywibracyjna z problemem takim, że w zasadzie 80% ciężaru leży w skrajnym lewym boku gramofonu?

Cały ciężar ad fonciaka tak naprawdę niesie jeden stozek na podkładce pod talerzem. Pozostałe podpory- rzekłbym są mocno pomocnicze.

cChodzi mi o to, czy platforma nie ugieła się z jednej strony, przez to utrudniła poziomowanie, a także zmieniła - z racji bardzo różnej siły nacisku, stopien amortyzacji pod talerzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durne pytanie ale która z tych trzech lamp na zdjęciach (np. tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) jest lampą ECC82?

wcale nie durne, dokładnie już nie pamiętam, w nim chyba każda bańka pracuje (po połówce) na oba kanały a 82-ka jest od strony potencjometru, głowy nie dam

z tymi EARami nie jest wcale słodko, w pierwszym z moich 834 wszystkie 3 szt. były ecc83 a w SE859 ruskie 6p45c zamiast el509, masakra

(jak już rozbierzesz zrób fotkę)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie durne, dokładnie już nie pamiętam, w nim chyba każda bańka pracuje (po połówce) na oba kanały a 82-ka jest od strony potencjometru, głowy nie dam

z tymi EARami nie jest wcale słodko, w pierwszym z moich 834 wszystkie 3 szt. były ecc83 a w SE859 ruskie 6p45c zamiast el509, masakra

(jak już rozbierzesz zrób fotkę)

 

Hmmm, ciekawe. W tym egzemplarzu siedziały 3 x JJ ECC83. Ktoś z jakiegoś powodu tam taka konfigurację włożył. Natomiast z tego co mówisz najbardziej dziwi mnie to, że na tych 3 x ECC81 to tak wspaniale zagrało. Fakt, że lampy są zacne.

 

Pozdro

 

Jak sobie radzi owa platforma antywibracyjna z problemem takim, że w zasadzie 80% ciężaru leży w skrajnym lewym boku gramofonu?

Cały ciężar ad fonciaka tak naprawdę niesie jeden stozek na podkładce pod talerzem. Pozostałe podpory- rzekłbym są mocno pomocnicze.

cChodzi mi o to, czy platforma nie ugieła się z jednej strony, przez to utrudniła poziomowanie, a także zmieniła - z racji bardzo różnej siły nacisku, stopien amortyzacji pod talerzem.

 

Źle się wyraziłem, to nie jest platforma tylko w rzeczywistości podkładki antywibracyjne takie jak tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Uzyłem trzech, dwie podpierają talerz z lewej strony a trzecia z prawej strony przesunięta trochę w kierunku ramienia. Ponieważ jest to rozwiązanie na kulkach gramofon lekko "pływa".

Nie wiem co mówi teoria ale na dźwięk zadziałało, pojawiło się więcej powietrza, dźwięk się uporządkował, bas z lepszą kontrolą. Takie są moje wrażenia.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Hmmmmmmmmmmm

Trudno uwierzyć, że te kulki mogą lepiej tłumić jak dostarczane przez AA standardowe kolce na podkładkach. Szczególnie jak podkładki podkleić filcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ciekawe. W tym egzemplarzu siedziały 3 x JJ ECC83. Ktoś z jakiegoś powodu tam taka konfigurację włożył.

powodem może być tylko niewiedza, ECC83 to ostatnia lampa jaką można zastosować na wtórnik katodowy, już lepiej pewnie byłoby na krótko, bez niej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.