Skocz do zawartości
IGNORED

Gwarancja - zbywanie klienta?


Melepeta

Rekomendowane odpowiedzi

A jeśli jeszcze uda mi się znaleźć jakiś utwór, na którym się to objawi.

 

Z utworem będzie łatwiej wygrać pisałem już o tym, szukaj jakiś testów subwoofera gdzie praktycznie gra sam bass

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ja nie neguję tych paragrafów które cytujesz. Ale one mówią o czym innym. Ja zacytowałem konkretne zapisy o braku informacji w naszym języku. I to też pochodzi z tej ustawy. I ten akurat został ewidentnie złamany. Nie musza być złamane wszystkie. Wystarczy jeden.

Jak nie wierzysz poczytaj interpretacje lub zadzwoń do rzecznika.

 

One mówią o towarze i jego zgodności na które musi się powołać, nie na brak instrukcji w języku polskim bo to nic nie da.

 

Art. 3.

 

1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także

inne dane wskazane w odrębnych przepisach.

 

5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.

 

6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust.1 i 5, powinny być sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.

 

Zobacz w punkcie 5 jest zapis "wraz z towarem" towar to nie instrukcja w myśl tej ustawy :) a zwrot i wymiana przysługuje dopiero przy niezgodności towaru, nie przy braku instrukcji. Zatem musi udowadniać, że ten głośnik jest uszkodzony, inaczej nic nie zrobią w tym kierunku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca wyda instrukcje i towar będzie doprowadzony do stanu zgodnego z umową. Sprzedawca może też stwierdzić że została instrukcja wydana i kto mu udowodni że nie ?

 

Z tego co tu wyczytałem to kolumna jest w serwisie, serwis stwierdzi że jest sprawna i nie ma wady i pozmiatane.

 

Opcje masz dwie:

1. walczyć długo i kosztownie – swoje ekspertyzy – procesy itp.

2. napisać do Tannoya i ich przydusić że Cię polski dystrybutor olewa

 

Napisz tego maila, poświęcisz pięć minut i zapewne rozwiążesz problem. Może będzie to pierwszy krok do zmiany dystrybutora w Polsce bo te kolumny zasługują na dużo więcej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pieniądze nie grają !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak będzie, wyda instrukcje i tym samym doprowadzi do dopełnienia wszystkich wymogów odnośnie kupna/sprzedaży. Albo powie że była w zestawie.Trzeba poszukać kawałka z basem na którym to dobrze słychać i ponownie złożyć reklamacje. Żądaj też papierka potwierdzającego opinie serwisu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem dobrze jest skontaktować się bezpośrednio z serwisem i wszystko wyjaśnić, a w efekcie skrócić całą procedurę.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - wybrać type=service country=poland

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jakiegoś znajomego muzykanta z syntezatorem i niech na basach znajdzie ton na którym brzęczy, nastepnie nagra jakąś melodyjkę tak by wiele razy powtarzał się ten ton i wtedy pokaż ten materiał w sklepie, że brzęczy na muzyce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie kluczową sprawą jest reklamowanie na podstawie niezgodności towaru z umową. W tym przypadku odpowiada sprzedawca i klient ma też znacznie większe prawa. W momencie reklamacji trzeba złożyć odpowiednie pismo (wzory w internecie).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jaka jest pisemna opinia serwisu, jeśli jest faktycznie na twoją niekorzyść to straszenie rzecznikiem nic nie da, ponieważ sklep będzie dysponował takim dokumentem z serwisu i na niego się powoła. W tym przypadku żeby udowodnić, iż serwis się myli musiałbyś powołać rzeczoznawcę, który dokona ekspertyz i wystawi swoją opinię, niestety to Ty ponosisz za to koszty. Ale próbuj, rzecznik wyśle pisemko do sklepu z prośba o polubowne załatwienie sprawy i dalej bez opinii eksperta już nic nie może. Straszny klops:( ale żeby się nie wpędzać w tą poje... machinę, spróbuj jeszcze raz reklamować dokładnie wyjaśniając problem, to najlepsze wyjście teraz. W serwisie też pracują ludzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomego muzyka z syntezatorem znajdziesz zapewne w parafii :) Dzwoń do rzecznika na infolinię, on Ciebie poinformuje krok po kroku, co możesz zrobić i w jaki sposób domagać się swoich spraw. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, to również w Twoim imieniu będzie dążyć do wyjaśnienia sprawy. Taka jego rola. Kilka razy już miałem przyjemność, nawet z błahostkami rzędu kilkudziesięciu złotych i zawsze finał był sprawiedliwy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodzwoniłem się dziś do rzecznika. Pytałem o tę instrukcję. Zobaczymy co da się zrobić. Jutro jadę po kolumnę. Co dalej z najważniejszym, czyli brzęczeniem, to zobaczę, co serwis napisał. Pewnie skontaktuję się z nimi osobiście. Następny krok, to będzie kontakt z producentem w Szkocji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt jest dla muzyki. Nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed dobrych kilkunasty laty kupiłem w sklepie nowe kolumny TDL i od momentu kiedy je po raz pierwszy włączyłem, też miałem podobne brzęczenie w jednej z nich. Z tym że u mnie objawiało się to na nisko granych dźwiękach gitary akustycznej. Jeszcze tego samego dnia odwiozłem parę kolumn do sklepu i muszę przyznać, że zostałem potraktowany znacznie lepiej. Panowie w sklepie powiedzieli - bierzemy to uszkodzenie na siebie, sprawdzimy co i jak zanim gdziekolwiek je poślemy, niech się pan nie martwi, a żeby miał pan czego słuchać, to pożyczymy parę innych podłogówek, natomiast jak TDL-e wrócą, to zrobimy zamianę. Na drugi dzień telefon - kolumny sprawdziliśmy, są teraz sprawne, niech pan po nie przyjeżdża, albo my dowieziemy do pana po pracy. Okazało się, że irytujące brzęczenie wywoływała plastikowa kształtka z gniazdami głośnikowymi. Z kolumnami kolegi >Melepeta< problem polega na tym, że są to kolumny jakby nierozbieralne, nie można zrobić wiwsekcji ich wnętrza bez pokiereszowania pierścieni i pokaleczenia obudowy. Założenie, że niesprawny jest głośnik może być fałszywe, ja też z TDL-ami dałbym się pokroić, że brzęczenie powodował niesprawny głośnik, a jednak tak nie było.

Jeśli serwis "umył ręce" i potwierdził ten fakt na piśmie, to można koledze pomóc w ten sposób, że ktoś kto biegle zna angielski przygotuje list i jego tłumaczenie do Tannoy'a, a my (czyli ci którzy uznają to za stosowne) pobierzemy ten list i powysyłamy maile do producenta. W liście trzeba podać np. że jestem użytkowniem polskiego forum audiofilskiego, dowiedziałem się jak lokalny, polski serwis traktuje zgłaszane do niego reklamacje, no w zwięzłych słowach opisać całą sytuację. Na koniec wyrazić zdziwienie/zbulwersowanie/rozczarowanie, że przedstawicielstwo f-my Tannoy na Polskę ma takie liche podejście do kilentów tej szacownej było-nie było marki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziu, ale macie problem.

 

Co do instrukcji - zgoda. Powinna być w j. polskim.

 

Sądzę także, że powinna zawierać napis "producent nie uwzględnia uszkodzeń, wywołanych stosowaniem generatorów dźwięków, podpinania kolumn pod gniazda 230V itp." Czyli jak dla Amerykanów, typu "przed złożeniem wózka dziecięcego wyjmij z niego dziecko".

 

 

 

OK, to teraz co do samego "uszkodzenia":

 

Parafrazując autora, mogę powiedzieć: Dajcie mi generator dźwięku a załatwię każdą kolumnę.

 

Szanowny Melepeto! Pewnie nigdy w życiu nie usłyszysz tego brzęczenia podczas normalnego użytkowania tych kolumn (czyli bez generatora).

 

Ja w swoich kolumnach miałem brrruma (wzbudzenie kolumny), choć przy muzyce a dokładnie przy zejściu fortepianu na jednym utworze i przy zejściu organów w drugim. Sprawdziłem gniazdo słuchawkowe CD - płyta była nagrana OK, końcówki wzmacniacza na słuchawkach OK, czyli jakby kolumna. Bosze, jak ja się dziś cieszę, że nie woziłem ich wówczas do serwisu. Z czasem zmieniłem wzmacniacz i burczenie na tych utworach znikło.

Zapewne przyczyną było inne dopasowanie akurat tej częstotliwości - poprzedni wzmacniacz ją uwypuklał a ten najwyraźniej nie i dlatego przy tej samym wzmocnieniu ten dźwięk już nie powoduje wzbudzania kolumny.

 

Twoje kolumny są sprawne. Nie kosztowały fortuny, więc nie oczekuj od nich bóg wie czego. KAŻDĄ kolumnę w tym i znacznie wyższym poziomie cenowym złapiesz na czymś takim.

 

W "o mnie" napisałeś: "Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie. Chodzi mi o to, by podnieść subiektywną przyjemność odsłuchu, a nie by poprawiać wierność transmisji sygnału" a tymczasem w sposób typowy dla chorych na głęboką audiofilię rozpoczynasz wojnę ze sprzedawcą, który sprzedał Ci sprawne kolumny.

 

Bez sensu.

 

Znajomy kiedyś też zrobił niezły numer. Postanowił wymienić kolumny na nowe, ponieważ wokale nie były na wprost, tylko na godzinie 12:30. Dzwonił do rzecznika, pisał do producenta, smarował na forach, udowadniał wożąc kolumny i wzmacniacz do salonu. Sprzedawca w końcu poddał się i przyznał że może i coś tam słyszy. Po wielkiej awanturze i grożeniu procesami, oddał mu pieniądze.

 

Kolega kupił nowe kolumny, innej firmy i po kilku dniach wsłuchiwania się... nadal miał wokale na godz. 12:30. Było mu łyso, ale już oczywiście nie odwołał wpisów na forach, nie przeprosił poprzedniego sprzedawcy, tylko ... sprzedał wzmacniacz na Allegro ... jako sprawny.

 

Powiedziałem mu co o tym myślę, to się obraził.

Na szczęście.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym buczeniem ? - u autora wątku w jednej kolumnie głośnik brzęczy, w drugiej nie - proste - ewidentne uszkodzenie głośnika, a wy tu elaboraty pocicie.....generatorem nie uszkodzisz kolumn pod warunkiem odpowiedniej skali głośności i tyle w temacie.....autor wątku ma na 100 % uszkodzony głośnik i nie jest to niedopasowanie wzmaka do kolumn, wytłumienie i Bóg jeden wie co jeszcze wymyślicie.....a wpisz Frankensteina to już chyba jakiś głos sprzedawcy - chłopie ! - w jednej kolumnie są tylko zniekształcenia, druga gra czysto, a farmazony o tym, że autor wątku wymaga niewiadomo czego zostaw naiwniaczkom, bo ręce mi opadły jak to czytam !!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tymczasem w sposób typowy dla chorych na głęboką audiofilię rozpoczynasz wojnę ze sprzedawcą, który sprzedał Ci sprawne kolumny.

 

Ty czasem nie pracujesz w tym sklepie? Skąd wiesz jakie kolumny mu sprzedał, byłeś tam? Normalnie nóż się w kieszeni otwiera jak to czytam. Gość pisze, że w jednej kolumnie jest ok w drugiej brzęczy, a ten teorie wynalazł że dwie sprawne!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje kolumny są sprawne. Nie kosztowały fortuny, więc nie oczekuj od nich bóg wie czego. KAŻDĄ kolumnę w tym i znacznie wyższym poziomie cenowym złapiesz na czymś takim.

 

To jest tekst dnia, nie dałeś fortuny to masz zjebane i się ciesz hahaha.gifCzasem złapać można, ale siebie za jęzor:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frankenstein polecam zmianę lady sklepowej. Bo w jakim sklepie pracujesz już wiemy...

Trzeba było zadzwonić do klienta, powiedzieć że jest chory i że sprzętu mu nie wymienicie.

A nie jakieś udawanie na forum.

 

Dobrze że nie pracuje w mięsnym, bo przeterminowane mięso jest dużo groźniejsze :).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem kolumnę z salonu. Serwis napisał w gwarancji, że testowano i jest sprawna. Widziałem opis sprzedawcy dołączony do wysyłanej kolumny. Było tam, że klient słyszy brzęczenie z okolic dolnego głośnika przy niskich częstotliwościach około 60Hz. Po rozpakowaniu w domu okazało się, że ma lekko zagięty jeden górny róg. Zadzwoniłem do sklepu. To najprawdopodobniej serwis uszkodził. Sprzedawca powiedział, żebym się z serwisem skontaktował. Tak zrobię po niedzieli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt jest dla muzyki. Nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Dziś odebrałem kolumnę z salonu. Serwis napisał w gwarancji, że testowano i jest sprawna. Widziałem opis sprzedawcy dołączony do wysyłanej kolumny. Było tam, że klient słyszy brzęczenie z okolic dolnego głośnika przy niskich częstotliwościach około 60Hz. Po rozpakowaniu w domu okazało się, że ma lekko zagięty jeden górny róg. Zadzwoniłem do sklepu. To najprawdopodobniej serwis uszkodził. Sprzedawca powiedział, żebym się z serwisem skontaktował. Tak zrobię po niedzieli.

 

ehh... nieszczęścia chodzą parami...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jaka szkoda, że nie rozpakowałeś tego u nich było by po problemie, musieliby wymienić bo uszkodzili, ale kto to wiedział :( Mimo wszystko zostaw już ten głośnik i ciśnij ich teraz o to wgniecenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co za gnoje :-( pech! Teraz będziesz miał podwójny problem bo serwis się na 100% wyprze i zostałeś z niesprawną kolumną i w dotatku uszkodzoną wizualnie.

Walcz o swoje i nie daj się im!

Szkoda że w Polsce powiedzienie 'klient nasz pan' może o kant tyłka potłuc, za granicą po mailu to firmy ze skargą miałbyś nową parę i przeprosiny do tego.

 

Frankenstein, kompletnie się ośmieszasz pisząc coś takiego:

Twoje kolumny są sprawne. Nie kosztowały fortuny, więc nie oczekuj od nich bóg wie czego. KAŻDĄ kolumnę w tym i znacznie wyższym poziomie cenowym złapiesz na czymś takim.

 

Czyli według ciebie każda kolumna brzęczy przy pewnej częstotliwości, ciekawa teoria...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem kolumnę z salonu. Serwis napisał w gwarancji, że testowano i jest sprawna. Widziałem opis sprzedawcy dołączony do wysyłanej kolumny. Było tam, że klient słyszy brzęczenie z okolic dolnego głośnika przy niskich częstotliwościach około 60Hz. Po rozpakowaniu w domu okazało się, że ma lekko zagięty jeden górny róg. Zadzwoniłem do sklepu. To najprawdopodobniej serwis uszkodził. Sprzedawca powiedział, żebym się z serwisem skontaktował. Tak zrobię po niedzieli.

Tiaaa, serwisy to totalne dno jak i sprzedawcy pokroju Frankensteina.....walcz !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tu możesz ewentualnie wysłać głośnik, ciekawe czy pan Arek stwierdzi, że jest sprawny....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. W serwisie niby nic nie zrobili a kolumna przestała brzęczeć. Wcześniej, gdy zatkałem dłonią bas-refleks, brzęczenie nasilało się przy tych 60Hz. A teraz jest wszystko ok. To zagięcie rogu jest tak niewielkie, że trochę je wyprostowałem czymś twardym i prawie nie widać. Nie będę więc dalej drążył sprawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt jest dla muzyki. Nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. W serwisie niby nic nie zrobili a kolumna przestała brzęczeć. Wcześniej, gdy zatkałem dłonią bas-refleks, brzęczenie nasilało się przy tych 60Hz. A teraz jest wszystko ok. To zagięcie rogu jest tak niewielkie, że trochę je wyprostowałem czymś twardym i prawie nie widać. Nie będę więc dalej drążył sprawy.

Przeprowadź jeszcze jedną próbę dla pewności. Delikatnie naciskaj na membranę głośnika po jego zewnętrznym obwodzie. Naciskając w pewnym momencie stwierdzisz, że karkas cewki ociera o nabiegunniki magnesu (uwaga efekt nie występuje w przypadku bardzo sztywnych membran - np przekładkowych - poliglas i polikewlar). Ocieranie powinno się pojawić na mniej więcej takiej samej głębokości "wciśnięcia " membrany (w obu kolumnach). Jeżeli ocieranie (delikatne chrobotanie) pojawia się od razu to zrób tą próbę wciskając membranę centrycznie (uwaga ostrożnie żeby nie wgnieść kopułki centralnej - chyba, że jej niema). Jeżeli głośnik ociera już przy minimalnym ruchu membraną to oznacza że jest niecentrycznie złożony lub co niestety się zdarza na skutek przeciążenia zdeformował się karkas cewki lub spadły odklejone zwoje z cewki. Jeżeli wiesz że głośnik nie był przeciążony to można podejrzewać niecentryczność złożenia (spotykana nawet w najlepszych firmach). Głośnik wtedy podlega bezwzględnej wymianie.

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne są tylko dwie możliwości, coś tam było w bliskim kontakcie z membraną i podczas transportu odpadło, mogły to być pozostałości kleju itd. Zobacz po numerze czy to ta sama kolumna:) w serwisach różnie to bywa wiem z doświadczenia, może to obicie nie zostało zrobione, a po prostu przez pomyłkę dostałeś inną kolumnę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa :-) To sprawdzałem na samym początku. Teraz też sprawdziłem. Wszystkie głośniki są dobre.

No to to "brzęczenie" nie jest (nie było) efektem wady głośnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To opiszę Wam jeszcze sytuację, Którą miałem kilka lat temu. Były to moje pierwsze kolumny Alton 80, kupione nowe w sklepie na początku lat '90. Gdy przydarzyła się ta sytuacja, głośniki były już parę lat po regeneracji (wiadomo jakie tam były zawieszenia). Wszystko grało ok. Aż pewnego razu włączam, dawno nie słuchaną, płytę z muzyką elektroniczną. Jakiś Synthesizer. Na jednym utworze w kilku miejscach trzeszczy głośnik średniotonowy. Na wszystkich kilkudziesięciu płytach i setkach kaset tego nie było, tylko na tym jednym utworze. Trzeszczy wyraźnie przy specyficznym przejściu między basem a średnimi. Zamieniam kolumny miejscami, przekładam głośniki, słucham na wymontowanym głośniku. Ewidentnie trzeszczy głośnik. Wiozę go do zakładu gdzie był kiedyś naprawiany. A jest to profesjonalny zakład i gość robi to naprawdę świetnie. On za parę dni dzwoni i mówi, że testował go i nic nie słychać. Oczywiście nie wziął grosza. Powiedział, żeby przywieźć całą kolumnę. Tak zrobiłem. Wziąłem kolumnę i tę płytę. U niego nic nie słyszeliśmy. Dogadałem się więc, że wezmę od niego nowy głośnik (które sprzedaje w swoim sklepie). Zostawiłem mu kaucję. Miałem podłączyć bez lutowania, żeby można było oddać. Podłączyłem i trzeszczenie jak ręką odjął. Przy okazji wstąpiłem tylko po paragon.

 

Dziwne są tylko dwie możliwości, coś tam było w bliskim kontakcie z membraną i podczas transportu odpadło, mogły to być pozostałości kleju itd. Zobacz po numerze czy to ta sama kolumna:) w serwisach różnie to bywa wiem z doświadczenia, może to obicie nie zostało zrobione, a po prostu przez pomyłkę dostałeś inną kolumnę.

Numer seryjny zgadza się z tym z karty gwarancyjnej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt jest dla muzyki. Nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pracuje w handlu, ale nie jestem sprzedawcą. Moja firma nie oferuje sprzetu audio.

2. Tak, potwierdzam, przy tej cenie kolumny potraktowane generatorem moga sie zachowac roznie i kazda wzbudzi sie przy innej czestotliwosci. Wynika to z masowej, pospiesznej produkcji, roznic w nakladaniu kleju itp. To ze przetworniki sa odbierane w pary, istnieje tylko w swerze marzen. To sie robi ale w drozszych konstrukcjach.

3.Powodem brzeczenia byl zapewne glutek kleju. Chlopaki w serwisie zapuscili techno na full i glutek odpadl. Ty mozesz wierzyc, ze testy odbywaly sie w sterylnym pomieszczeniu a do naprawy przyleciala helikopterem ekipa z Tannoya.

 

Nie mniej fajnie, ze sie dobrze skonczylo i zepsuta kolumna sie naprawila. Proponuje dzial muzyka na tym forum. Czasami są opisywane fajne plyty. Ciekawsze niz dzwieki z generatora.

 

 

 

To jest tekst dnia, nie dałeś fortuny to masz zjebane i się ciesz hahaha.gifCzasem złapać można, ale siebie za jęzor:)

 

Bylo zjebane? Kolumna nie odtwarzala muzyki?

 

Przeprowadź jeszcze jedną próbę dla pewności. Delikatnie naciskaj na membranę głośnika po jego zewnętrznym obwodzie. Naciskając w pewnym momencie stwierdzisz, że karkas cewki ociera o nabiegunniki magnes

Pozdrawiam

 

 

Zrob tak (nieumiejetnie) a po jakimś czasie glosnik zacznie brzeczec w pelnym zakresie czestotliwosci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo zjebane? Kolumna nie odtwarzala muzyki?

A było sprawne w 100%?

 

Nie mniej fajnie, ze sie dobrze skonczylo i zepsuta kolumna sie naprawila. Proponuje dzial muzyka na tym forum. Czasami są opisywane fajne plyty. Ciekawsze niz dzwieki z generatora.

Proponuję przeczytać co to jest generator i do czego służy, nie jest to bynajmniej rodzaj muzyki.

 

Tak, potwierdzam, przy tej cenie kolumny potraktowane generatorem moga sie zachowac roznie i kazda wzbudzi sie przy innej czestotliwosci.

Taa wszystkie się wzbudzają, a za jaką cenę nie będą? Bardzo ciekawa teoria doktorze Frankenstein

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.