Jump to content
IGNORED

Przedwzmacniacz gramofonowy do Goldringa 1042, Audiolaba 8000se i Dali Ikon 2 Mk2.


Margin

Recommended Posts

Mam zamiar udoskonalić brzmienie swojego Technicsa SL-1210M5G i chcę zakupić wkładkę Goldring 1042. Proszę o pomoc w doborze godnego preampa, który dobrze uzupełni się z resztą toru. Swoją drogą, czy Goldring nie będzie za jasny do równie jasnych Dali i analitycznego Audiolaba?

Link to comment
Share on other sites

Przez cały weekend czytałem Wasze wywody w tej zakładce i coraz mniej wiem. Początkowo chciałem Denona DL-103, ale zniechęciliście mnie pisząc o trudnościach w kalibracji tej wkładki w ramieniu Technicsa. Ortofon 2M Bronze podobno gra pełnym dźwiękiem, ale bez szczególnej dokładności. AT 440 MLa też nie do końca Wam pasuje... Na podstawie tego co piszecie wnioskuję, że Goldring będzie najmniej kapryśny w instalacji i użytkowaniu. Założyłem ten temat, ponieważ nikt nie pisze o konkretnym zestawieniu 1042 z Audiolabem i Dali Ikon 2 MK2. Jeśli się mylę, proszę wyprowadzić mnie z błędu.

Dodam, że jestem przede wszystkim słuchaczem muzyki, a nie audiofilem. Zależy mi zatem, by system godnie odtwarzał każdy gatunek muzyki- oprócz ostrych gitar. I błagam- bez opowieści o "oponach letnich i zimowych" i o tym, że nie ma rzeczy uniwersalnych... ;)

Liczę także na rekomendację optymalnego headshella.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma żadnych trudności ze skalibrowaniem DL103 na tym ramieniu. Wkładka ma szlif prosty jak cep, zatem nie wymaga zbytniego gimnastykowania się.

 

Jeśli gdzieś 2MBronze gra bez szczegółów to znaczy, że ma coś nie tak ze sprzętem. Jedna z najrówniejszych wkładek za normalne pieniądze.

 

Goldring ma ostry szlif i tu się zapewne nagimnastykujesz. Od tego jak ja ustawisz zależy jak zagra ...

 

Wkładek nie dobiera się do wzmaka czy kolumn tylko do ramienia.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

Woziłem się kilkanaście dni z wyborem wkładki, też obawiając się zbytniej ostrości/jasności z moimi alu-magnezowymi kopułkami (focal 826v), a że słuchałem ostatnie kilka miesięcy na końcówce mocy audiolaba - to chyba mogę coś powiedzieć. Co prawda audiolaba sprzedałem, żeby kupić goldringa, lecz mam jeszcze na świeżo w pamięci jego sygnaturę dźwięku. Więc tak:

Też się troszkę bałem 1042, a im więcej czytałem opinii, tym bardziej głupiałem. Goldring 1042, ortofon bronze, w pewnym momencie poważnie brałem pod uwagę grado platinum. W efekcie kupiłem 1012, bojąc się zbyt analitycznego szlifu 1042. Nie wiem, czy popełniłem błąd, czy też nie. Nie mam porównania. Na 1012 przegrałem zaledwie 15-20 godzin i jak na razie wrażenia są takie: szczegółowe, ale dla uszu bezbolesne granie z focalami. Pierwsza płyta zagrała środkiem, potem było coraz lepiej, niekiedy odsłuchy są porywające (skompresowane nagranie Child in Time wkładka zagrała tak, że miałem ciary). Audiolab zaokrągla górę, więc nie masz się czego bać. 1012 ma raczej ocieplone brzmienie, ale minimalnie. Scena szeroko, trochę mało głęboko. Ważne - bardzo cichy przesuw, wkładka nie uwypukla pyknięć. Pod tym względem jest kapitalnie!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.