Skocz do zawartości
IGNORED

zagraniczny dystrybutor a gwarancja.


Nici

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy sprzęt zakupiony na rynku UK, który jest na gwarancji w razie jakiś problemów może być reklamowany w Polsce?

 

Odnoszę się do poniższej oferty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/99947-zagraniczny-dystrybutor-a-gwarancja/
Udostępnij na innych stronach

W ramach gwarancji nie może, indywidualny dystrybutor krajowy serwisuje sprzęt pochodzący z jego dystrybucji. Chyba że producent zastrzegł inaczej w umowie z dystrybutorem ale tak się jeszcze w audio nie spotkałem.

Z audio jest jak z chlebem, jeden lubi słodki a drugi kwaśny.

Gość

(Konto usunięte)

Swego czasu miałem odtwarzacz Yamaha zakupiony we Francji. Po około 3 miesiącach padł i po telefonicznej rozmowie z Audio Klanem (strasznie sympatyczny i rzeczowy właściciel) ustaliliśmy, że płacę za transport do serwisu oraz robociznę, natomiast koszt samego modułu, który padł, pokryła Yamaha.

Tyle, że było to indywidualne ustalenie.

Bo tak powinno być zawsze. Części do serwisowanych urządzeń dystrybutorzy dostają zawsze i tak za darmo.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość

(Konto usunięte)

Gwarancji udziela zawsze producent. Jest ona dobrowolną umową pomiędzy producentem a kupującym. Dlatego trzeba ją przeczytać i będziesz wiedział jakie są jej warunki.

 

 

Nie do końca się z Tobą zgodzę...

Przykłady? Wspomniany przeze mnie Audio Klan - to oni udzielają gwarancji na terenie Polski, a nie Yamaha.

Trimex - oni udzielają gwarancji na terenie Polski na sprzęt NAD.

Posiadają nawet własne karty gwarancyjne i tylko takie są honorowane.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Na jedno wychodzi. W podanych przez Ciebie przypadkach, producent scedował to na dystrybutora. On występuje na naszym rynku w imieniu producenta. Nie zmienia to faktu, że trzeba przeczytać po prostu gwarancję która jest dołączona do danego sprzętu żeby wiedzieć jakie w tym konkretnym przypadku są warunki.

Gość

(Konto usunięte)

Na jedno wychodzi. W podanych przez Ciebie przypadkach, producent scedował to na dystrybutora. On występuje na naszym rynku w imieniu producenta. Nie zmienia to faktu, że trzeba przeczytać po prostu gwarancję która jest dołączona do danego sprzętu żeby wiedzieć jakie w tym konkretnym przypadku są warunki.

 

No właśnie, że nie na jedno...

Bo jeśli kupisz np. NAD'a w Polsce, ale nie od Trimexu, czy też sprowadzisz sprzęt z zagranicy, to mimo, że będzie on posiadał gwarancję producenta, to nikt Ci go w Polsce w ramach tej gwarancji nie naprawi.

 

Co do tego, że wszelkie dokumenty należy czytać, w zupełności się zgadzam :)

Gość Gość

(Konto usunięte)

No właśnie, że nie na jedno...

Bo jeśli kupisz np. NAD'a w Polsce, ale nie od Trimexu, czy też sprowadzisz sprzęt z zagranicy, to mimo, że będzie on posiadał gwarancję producenta, to nikt Ci go w Polsce w ramach tej gwarancji nie naprawi.

 

Co do tego, że wszelkie dokumenty należy czytać, w zupełności się zgadzam :)

O.K. Bo nie jest to sprzęt objęty naszą gwarancją. Będzie miał gwarancję np. niemiecką, angielską itd.

Tylko w tej gwarancji będzie jasno napisane jakie są warunki. I będzie podany inny kraj jako miejsce gdzie należy sprzęt oddać do naprawy.

Jak pisałem, to zawsze będzie napisane w gwarancji, i z nią należy się zapoznać.

Ja podam jeszcze inny ciekawy kwiatek.

Mimo, że kupisz sprzęt Sony w Polsce od autoryzowanego sprzedawcy, to w razie gdy po awarii, nie zgodzisz się z tym w jaki sposób Sony chce załatwić problem z Tobą, chcąć wyegzekwować zapisy gwarancji, do sądu musisz z nimi iść w Wielkiej Brytanii.

Mało kto o tym wie. Mało tego nawet jak o to zapytasz w autoryzowanym salonie to sprzedawcy też nie są tego świadomi.

A Sony zrobiło taki numer, że rozwiazało Sony Poland a pozostało tylko Sony Europe. A Sony Europe nie ma osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Więc każdorazowo kupując sprzęt nawet w Polsce od krajowego dystrybutora warto zapoznać się z warunkami gwarancji.

A jak wygląda sprawa Tzw. europejskiej gwarancji? Ostatnio zakupiłem sprzęta w Holandii i zapewniali mnie, że na terenie całej Unii mogę go oddać do naprawy gwarancyjnej.

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Gość Gość

(Konto usunięte)

A jak wygląda sprawa Tzw. europejskiej gwarancji? Ostatnio zakupiłem sprzęta w Holandii i zapewniali mnie, że na terenie całej Unii mogę go oddać do naprawy gwarancyjnej.

Jeszcze raz napiszę. Gwarancja jest dobrowolną deklaracją producenta. Rodzajem umowy z klientem.

Przeczytaj po prostu co masz w niej napisane. Jeśli jest zapis, że możesz oddać do naprawy obojętnie w jakim kraju europejskim, to nie ma problemu.

Nie ma niestety ogólnie obowiązującej gwarancji europejskiej. Oczywiście lokalny dystrubutor, czy oddział może Ci taki sprzęt przyjąć, ale jak nie masz nic takiego zagwarantowane w gwarancji to nie musi. Np. Harman Kardon na pewno nie honoruje gwarancji z innego kraju w Polsce. Mało tego nawet nie udostępnia polskiej instrukcji obsługi online. Mimo że na stronach HK są oczywiście podane instrukcje bezpłatne w różnych językach, to polski dystrybutor jej nie udostępnia.

To właśnie HK zakupiony w

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Gość Gość

(Konto usunięte)

No to nic z tego.

Polski przedstawiciel ma głęboko opinię o firmie. Też kupiłem kiedyś HK 99o z wysp i co prawda mi nie nawalił, ale pytałem profilaktycznie.

No i nawet nie udostępniali instrukcji po naszemu, bo jak twierdzili, HK im za to nie zapłacił.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.