Konstrukcja z 1987 roku. Mimo upłuwu lat nadal zachwyca wieloma walorami brzmieniowymi. Szybki, głęboki i zrywny bass jaki trudno dziś znaleźć we wspłóczesnych kolumnach "pipkach" made in china. Przetwornik basowy to Seas Dual Drive 25cm na gumowym zawieszeniu. Wysokotonowy to japoński EAS, średniotonowy to bania izolowana Seasa MF76 i średniobasowy to też Seas 20cm! Cały ten czterodrożny układ współpracuje doskonale i uzupełnia się wybornie w całym zakresie pasma. O basie już pisałem.
Średnica gęsta, skondensowana tak że można ją kroić prawie nożem i mimo tego nie jest zamulona. Wysokie dokładne, detaliczne,wybrzmiewające się i bez pików. Midbass supportuje głośnik basowy uzupełniając niższą średnicę tak ważną w dobrej kolumnie. Wspaniaałe norweskie unikatowe głośniki zaaplikowanez z dobrą zwrotnicą w solidnej niemieckiej skrzyni "pancernej" nieistniejącej już firmy Pilot. /Splajtowali po pożarze magazynów fabrycznych w 1993 roku/. Konstruktor Bernd Rateitschak swego czasu był liderem na rynku niemieckim i jego flagowe Piloty Concorde model CD2000mkIII /większy brat od 1500/ znalazły się na pierwszym miejscu listy rankingowej Referenzklasse pisma fachowego Stereoplay w 1986 roku.