.png.2fedbaeed142d9ffa7ad27f243687120.png)
Typ sprzętu: Kable Sygnałowe (interkonekty)
Producent: Nameless
Model: Red
(2.75/5 na podstawie 4 opinii)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: wypożyczony do testów
Ile zapłaciłeś/aś?: wypożyczony do testów
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: z ciekawości
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: VDH The First MS, The Second XLR
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: AP Tempo II SE, Krell KAV-300i, CEC 51Z mk2 + CEC DX51
Red jest kablem brzmiącym łagodnie, ale nie mułowato. Niestety pociąga to za sobą pewne braki w definicji akustyki pomieszczenia w którym odbyło się nagranie i jak już inni zauważyli - brakuje nieco powietrza wokół instrumentów. Bas b. dobry. Podobały mi się wokale. Były obecne, nasycone. Nie wiem ile kosztuje, jeśli około 300-400 złotych może okazać się ciekawą alternatywą dla kabli VDH. Niestety wartość postrzegana jest niska. Kabel jest dość cieńki (te beznadziejne wtyki!). Ocena wartość/cena jest taka, a nie inna bo nie da się pozostawić pola nie wypełnionego.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: pozyczony do testu
Ile zapłaciłeś/aś?: pozyczony do testu
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: pozyczony do testu
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: pozyczony do testu
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: ten co zawsze;)
kolejny,po blacku,kabel namelessa jaki dostaliśmy do posłuchania muzyki;)szkoda,że nie udało się bezpośrednio porównać,bo pamięć zawodna jest,ale znowu nie aż tak dawno to było,żeby zapomnieć całkiem.
charakterystyka prawie identyczna jak blacka,ale pewne róznice dało się zauważyć.również gra lekko wypchniętą średnicą,ale już mniej niż w blacku.różnice to: nieco łagodniejsze wysokie tony i mocniejszy bas.niestety instrumenty jakby zaczęły grać w jednej linii.
szczegółów nie gubi,chaos się nie wkrada.wygląda na to,że lekko ociepla dźwięk
myślę,że gdyby połączyć zalety reda i blacka mgłoby być bardzo ciekawie
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: słuchany w sklepie/salonie
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: nie dotyczy
Ile zapłaciłeś/aś?: nie dotyczy
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Audiograde Perceptionism
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: 1: Arcam CD 23T, Primare A20 mk III, ESA Continuum, MIT Terminator III bi-wire 2: Arcam CD23T, wzm. słuchawkowy Sound Project, Beyerdynamic BD 770 Pro
Dzięki uprzejmości pana Daniela (namelessclub) otrzymałem do testu dwa prototypy – Reda i Blacka.
Na pierwszy ogień poszedł Red. Oceniałem go w porównaniu bezpośrednim A/B z Audiograde Perceptionism (dwie pary interkonektów przyłączone do odtwarzacza CD, zmiana źródła na wzmacniaczu) oraz w pośrednim porównaniu z tym samym kablem na wzmacniaczu słuchawkowym i słuchawkach, gdzie selektora źródeł nie ma.
Zwłaszcza ta pierwsza procedura (możliwość błyskawicznego przełączenia między kablami) powinna więc była dać w miarę wiarygodne porównanie.
Wnioski z porównań są następujące: w moim systemie Audiograde i Red różniły się minimalnie (co chyba jest komplementem dla Reda). Ogólnie dźwięk systemu spiętego Redem był koherentny i płynny, bez wyostrzeń oraz nadmiernych dudnień. Barwa dźwięku była odpowiednia, nie odnotowałem przesunięcia równowagi w jakąkolwiek stronę. Co do przestrzeni – nie było sztucznego nadmuchania, dźwięki były odtwarzane spójnie.
Kable nie zmieniły charakteru systemu (obecnie w przebudowie) i nie naprawiły pewnych jego wad, a także uwarunkowań pokoju odsłuchowego (np. zbyt słaba kontrola basu w niektórych nagraniach), ale to chyba nie jest coś, czego można byłoby racjonalnie wymagać od interkonektu.
W moim odczuciu w nagraniach akustycznych, przy długim wybrzmiewaniu instrumentów, Red miał tendencję do pewnego uproszczenia dźwięku – w porównaniu z Audiograde. Objawiało się to skróceniem, wygaszeniem wybrzmień. Te różnice były jednak bardzo niewielkie.
Ogólnie – bardzo dobrze oceniam ten kabelek i uważam, że w moim systemie sprawdzał się bardzo dobrze pozostając „niesłyszalny”.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: słuchany w sklepie/salonie
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: nie kupilem
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: nie wybralem
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Bezposrednio z Black i AN Lexus
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Abraxas na 300B, tuba z Fostexem FE 206E, AN CD1
Opinia w zasadzie bedzie niemal identyczne z opinia o Black'u.
Pierwsze wrazenie to bardzo przyjemny dla ucha, analogowy dzwiek - rowny, z nasycona srednica, krotkim, zwartym, dosc nisko schodzacym basem (na ile to mozliwe u mnie), absolutnie niekrzykliwa gora - zadnych sybilantow, sluchalem go pozniej niz Blacka wiec moze dlatego juz nosowych wokali nie stwierdzilem (bylem zdrowszy? :-) ). Scena dosc dobrze zarysowana, nieco szersza i nie tak gleboka jak w przypadku Blacka (acz roznice na granicy percepcji), , lokalizacja bez zastrzezen. No i znowu ta sama glowna wada, czyli brak powietrza wokol instrumentow - dzwiek sie nie otwiera, choc chyba bylo minimalnie lepiej niz w przypadku Blacka. Mimo, ze z opisu w zasadzie wynikaloby, ze RED wypadl lepiej niz Black to jednak muszac wybierac wzialbym Blacka - dzwiek jako calosc po prostu "lepiej wchodzil" (moze wrzucic takie okreslenie do slangu audiofilskiego?? :)) )
Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe.
Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.
Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.
Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.