Skocz do zawartości

Harmonix - HS 101-GP-SUS

Typ sprzętu: Kable Sygnałowe (interkonekty)

Producent: Harmonix

Model: HS 101-GP-SUS


80% Jakość/Cena 80% Ocena ogólna

Dobry

(4/5)


(4/5 na podstawie 1 opinii)

sprzet

(Konto usunięte) Gość

Data dodania: 21 lipiec 2011


(Konto usunięte) Gość

Data dodania: 21 lipiec 2011

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • + fantastyczna naturalność brzmienia
    + referencyjna jakość pełnej wikrowybrzmień i
    smaczków barwowych średnicy
    + muzykalność brzmienia, nasycenie barw
    + przezroczystość, przejrzystość, wrażenie
    czarnego tła
    + znakomite oddanie trójwymiarowości sceny,
    zwłaszcza poczucia głębi
    + gładkość i analogowy charakter wysokich tonów
    + spójność homogeniczność brzmienia, wszystkie
    rejestry idealnie współgrają ze sobą
  • - odstępstwa od neutralności; nadmierne osłodzenie
    dźwięku
    - brak absolutnej kontroli w zakresie średniego i
    niskiego basu

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: krócej niż 1 miesiąc

Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: hifi.pl/gielda

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Znakomite opinie znajomych audiofili, świetne brzmienie w systemie ARC

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Cardas Golden Reference, Heavens Gate Ultra Silence, Kimber Select KS 1130, Straight Wire Crescendo, Velum Reference BlueS, Wire World Gold Eclipse 5.2

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: ARC Ref. 8/3/110/ Harpia Louis

Opinia:

Od pierwszej chwili zwraca uwagę bardzo wysoka kultura brzmienia Harmonixa. W stosunku zarówno do Kimbera jak i Cardasa ma przewagę w zakresie reprodukcji barwy, jego średnica jest nasycona i pełna mikrowybrzmień, smaczków barwowych. Wysokie tony są gładkie i nieinwazyjne. Bas stanowi łagodne uzupełnienie przekazu, na pewno nie można odmówić mu rozciągnięcia, nie sprawia też wrażenia nadmiernie rozlazłego, po prostu jest, nie przykuwa uwagi. Analizując obiektywnie wydaje się, że jest bliski liniowości, być może minimalnie uprzywilejowany jest jego średni podzakres, co nie zwraca jednak uwagi, jako że ma on bardzo miękki charakter, nie ma się wrażenia stukania w kartonowe pudło, które często towarzyszyło mi przy odsłuchach kabli Tary Labs, Audioquesta czy nawet znakomitego w swej klasie cenowej Equilibrium Turbine. Jedyne czego mógłbym się przyczepić to brak absolutnej kontroli tego zakresu. Całościowo Harmonix ma ewidentnie przyciemniony charakter, ale dzięki temu w stosunku do obu porównywanych kabli, w zasadzie jest wolny od jakiejkolwiek szklistości i piaszczystości. Scena jest świetnie zarysowana, uwagi w recenzji Wojtka Pacuły o jej zwężaniu się wgłąb w moim systemie się nie potwierdziły, Kimber KS 1130 konstruuje scenę podobnie, Cardas trochę szerzej, ale brak mu z kolei tego wypełnienia i namacalności. Na Cardasie widać jak szeroka jest scena, ale brakuje wglądu wgłąb. Dopiero w porównaniu z GP 101 słychać, że zarówno Cardas jak i Kimber nie są do końca czyste w zakresie średnicy. Cardas lekko wyrzuca sybilanty, natomiast Kimber wyraźniej akcentuje przełom środka i góry. Harmonix jest całkowicie wolny od tego typu naleciałości. W moim systemie najlepsze zestawienie to GP 101 pomiędzy CD a pre, natomiast KS 1130 za pre do końcówki. Na odwrót trochę przeszkadza lekko rozjaśniony na Kimberze przełom środka i góry, ciekawe, że w żadnej innej kombinacji nie zauważyłem tej cechy KS 1130. Jak chodzi o wady Harmonixa, no cóż… Szukając na siłę, chyba jest jednak zbyt liryczny, nadmiernie osłodzony, przypomina mi się XLO Limited, to jest bardzo podobna szkoła i klasa brzmienia. Lepiej wybrać wersję na rodowanych wtykach, brzmi minimalnie żywiej. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się w systemach o brzmieniu rozjaśnionym, szczupłym, które potrzebują stosownego dociążenia i złagodzenia. Próby w systemie lampowym Ayon na kolumnach Dynaudio Confidence nie dały przekonującego rezultatu, brzmieniu brakowało pazura.

Z kolei na superrozdzielczym systemie Audio Research Reference oraz Harpiach Louis brzmienie było fantastycznie spójne i analogowe. Słuchając Harmonixa nie analizuje się poszczególnych aspektów dźwięku, a delektuje się brzmieniem całości. Instrumenty i wokale mają naturalną wielkość, są sugestywnie lokalizowane na scenie. Brzmienie wszystkich instrumentów ma naturalną barwę, nie ma w nim cienia szorstkości, szklistości czy kliniczności. Harmonix idzie o krok dalej w reprodukcji dźwięku, nie koncentruje się tylko na oddaniu poprawności, a dodaje od siebie jakiś magiczny pierwiastek. Dla recenzentów taki kabel jest zawsze wyzwaniem, nie jest to obiektywny, wzór, ale ma w sobie coś takiego co nie pozwala przejść wobec tego kabla obojętnie, dziwną muzykalność, która potrafi poruszyć do głębi. Dla mnie jest to najlepszy interkonekt w tej klasie cenowej, pierwszy który mimo nieco niższej ceny okazał się godnym rywalem a jeszcze lepszym partnerem dla Kimbera KS 1130.




Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.