Skocz do zawartości

Sennheiser HD 800

Na samym początku słuchania HD 800 w odróżnieniu od pozostałych wymienionych wydawały mi się jakieś niekompletne i dziwaczne. Dałem posłuchać żonie na jej ulubionym utworze Dhafera Youssefa i Anny Marii Jopek "To co nieznane" i krótka szybka recenzja filologa skonczonego z jednego utworu "rozmemłane słuchawki"

Osobiście wydało mi się że w nich coś jest nie tak z tą dziura w przetworniku i generowanym przez pierścień falą ale o tym dalej.

Pierwsze odsłuchy, pierwsze wrażenia całkowicie subiektywne !

Norah Jones "Lonestar" lepiej niż w Monitor10 wybrzmiewający bas za chrapliwy wokal

Gorilaz "Feel Good INC" (albumowa wersja) wokal solisty nie zachwycajacy brak klimatu elektronicznej muzyki ,niżej schodząca niż w Monitor10 podstawa basu ale znacznie gorszy impakt-taki "wełniany bas" (w Sansui SS-100 jest gorzej ale od HD 800 wymagania mogą być wyższe)

John Mayer "Gravity" brak intymności w utworze gdzies wokalista ucieka w kąt gitara również nieobecna

John Lennon Starting Over głos nie przekonywujący bez cochones, bardziej skupiony punktowy ale oddalony przez co nieobecny

The Police "Every breath you Take" dźwięk uładzony brak zadziorności

Sade "Smooth operator" Perkusja talerze czyste ale za matowe saksofon gładziutki tak dęciaki nie graja-naprawdę, klimat wokalu nie rozmarza to ta "studnia" zabija wszystkie wokale.

Tracy Chapman "Fast car" zupełnie nie ciesza mnie talerze mimo pieknie brzdąkającej gitarze i dużego rozseparowaniu instrumentów

Eric Clapton "Tears heaven" Mimo swietnej ale nie realnej przestrzeni wole jednak tą z zamkniętych słuchawek :) słychać w która stronę Clapton śpiewa ale nie słychać z jakiego kierunku-dziwne nieprawdaż?

Sheryl Crow "All wanna do" brak mi zupełnie w porównaniu do Monitor 10 muzyki docierającej ze skrajnych kanałow mimo dużej przestrzeni Muzyka nie chce zejść poniżej uszu jak to ma miejsce w Monitor 10 która lokalizuje dżwieki prawie na kierunku szyi

Beck "Where it's at" brak mi wysokiego basu i jego impaktu,jest za słodki prat słaby.

Odczucia poza przetwornikowe-kabel czasem zapiszczy przy nausznikach przy ruchu głową.

Bennie Walace "Edith head" wręcz stwarzane na nowo audiofilskie plumpkanie

T.Monk,C.Wiliams,B.Hanighen "Round about midnight" ta przestrzeń zabija dźwięk, co z tego że wszystko bardzo dokładnie podane ale moim zdaniem brakuje mi prawdy,życia,miłosci,ciepła i zimna

Im Hall Trio/tom Harrel "Cross court" konturowośc kontrabasu bębna dośc dobre ale nie bardzo dobre

Count Basie Orchestra "Whirly Bird" bardzo delikatnie mało zadziornie zagrane jak na tak duży i dynamiczny skład na topowym głośnikowym zestawie MBL na Audio Show dało radę zagrać i audiofilsko i z pazurem.Dalej brak jak słychac Powera, matowe bez blasku perkusyjne blachy

Grieg pod Karajanem (1982)

"From Holberg's time" brak wybrzmień instrumentów a jednocześnie ostro. Podobał się kocioł ale to chyba przez niższe zejście niż w Monitor10 i lepszą konturowość dynamika nie była aż tak istotna. Sposób generowania potężnej przestrzeni jest bardzo dziwny bo HD 800 grają w środku głowy a Sansui SS-100 jak i Monitor 10 mimo mniejszej szczegółowości próbują poza obszar głowy wyjść. HD 800 bardzo ładnie kierunkowo tutaj lokalizują bas

Per Gynt" instrumenty ostro brzmią? Talerze nieprzekonywujące co do realizmu. Przy forte brak impaktu, Monitor10 lepiej ,Sansui SS-100 słabiej

Capella Cracoviensic pod Stanisławem Gałońskim

W.A Mozart Kronung Mese C-dur "Agnus Dei" w SS-100 przydał by się bardziej kontrolowany bas, Monitor 10 najpiękniejszy wokal-realne powietrze wokół wokalistki, w SS100 trochę zamykają przestrzeń wokół wokalistki .Dla odmiany w HD 800 wokalistka ginie w przestrzeni, wręcz tonie HD 800 kreują stanowczo za duży obraz , na dodatek jako jedyny (póżniej kontrolnie sprawdzane na GS1000) usłyszałem nieprzyjemny efekt interferencji dżwięku odbijającego się w obudowie Sennheiserów czyżby to ta cudowna membrana z dziurką tak czasem generowała?

Edyta Bartosiewicz "Koziorozec" w tym utworze nie da się uzyskać pogłaśniając nacieszenia głosem wokalistki moim zdaniem kiepskie zjawisko i przypadłośc

Edyta Bartosiewicz "Sen" na SS-100 to bajka,magia mimo sporego braku informacji i szczegółów.Na HD 800 oddzielne nie spojone instrumenty-to się nie klei razem

J.S.Bach Piano Concertos Vol2 Hae-won Chang, Camerata Casovia dyr. Robert Stankovsky

Ogólnie Skrzypce w HD 800 beznamiętnie płaskie, lepszy ale nie zachwycający realizmem fortepian miłe basso continuo.

W koncercie A major BWV 1055 allegro moderato utworowi brak powietrza a jest taki piękny

Allegro non tanto nie czuć tego dialogu pomiędzy instrumentami a przecież one rozmawiają sobie obok siebie a nie odseparowane każdy sobie z dala w wymiarze x a raczej HD 800.

Dhafer Youssef "Elventh stone" po prostu mdło strasznie

Jorane "Pour Gabrielle" bas miło podawany ale wokal już tradycyjnie ukryty :)

Chiara Civello "Ora" rozbuchana scena basu czy aby o to chodziło realizatorom?

Joy Division "Unktown pleasures" kapele rockowe nie maja takiej upiększonej sceny basowej.

Joy Division "Disorder" wiecej ascetyzmu w tych rozbuchanych słuchawkach toż to kapela garażowa

Joy Division "She's last control" elektroniczny bas jest za długi !

Michał Loranc muzyka do filmu Bandyta

"Ulice Londynu" brak ataku puszczonej struny, na kontrabasie tak się wolniutko zbiera miotełki perkusji nie grają na poziomie atomowym jest fatalnie saksofon dalej bez magii

"Powrót" cymbały bardzo płasko podany dźwięk, sekcja perkusyjno przeszkadzajkowa nieciekawa

"Pogoń,lekarstwa,karabiny" niewiarygodne ale materiał z czego jest zrobiona membrana jest słyszalny

Krzysztof Komeda PolisH Jazz vol 3 (1989)

"Fourth" za dużo basu wyłazi wszędzie

"Moja Ballada" fortepian bez smaczków

"Typish jazz" saksofon blady to przecież instrument dęty? Sekcja perkusyjna nieszczególna

Przestrzeń nie jest równoznaczna z basem będącym wszędzie to nie o to chodzi w słuchawkowym świecie

 

To tyle pierwszego dnia :)

 

Drugiego dnia majkel podrzucił mi swoje Grado GS1000 które w skrócie mają tylko dwie "wady" trochę rozbuchany ale za to znacznie lepszy co do konturowości, dynamiki, kontroli bas i tylko lekko wycofane wokale co tak nie denerwuje jak w HD 800. cała reszta naprawdę jest godna polecenia.Sennheisery HD 800 i Sansui SS-100 moim zdaniem lepiej współpracowały chyba z racji oporności z Rudistorem a Grado GS1000 Pioneer Monitor10 z Lake People G99/2. Sennheisery HD 600 były jakieś takie nie zdecydowane i w pewnych aspektach lepiej im szło na jednym wzmacniaczu a w innych na drugim (ale nie było czasu na zanalizowanie co i jak)to przyzwoite słuchawki ale z konkretnym wzmacniaczem.

 

Porównywałem nausznie przy średnim poziomie głośności, na różowym szumie HD 800 z Monitorem10 i otrzymałem takie odchyłki HD 800 w stosunku do Monitor10

32Hz +2dB

63Hz +1,5

125Hz +0,5dB

250Hz +1,0dB

500Hz +0,5dB

1kHz +3,5 dB

2kHz +2dB

4kHz -2dB

8kHz -4dB

16kHz 0dB

Może to trochę wyjaśnia wcześniejsze uwagi ale tylko w niedużym stopniu

 

Podsumowując

Mimo że Sennheisery wykazywały że przez 18 godzin grania dalej płyną z brzmieniem, pewnych rzeczy bym się później nie spodziewał mimo wygrzania np. szybszego wygaszania dźwięku. Może się w nich poprawić prat ale w jakim stopniu nie jestem w stanie powiedzieć. Uderzone mocno klawisze fortepianu po prostu maja strasznie długi czas narastania dżwięku, fortepian zbiera się jak ślimak do lotu-być może HD 800 też wymagają jakiegoś mocarnego wzmacniacza jak K1000?.Jak na razie fortepian trąbki,flety, talerze wokale nie są ich mocna stroną .Wydająca się dobra separacja instrumentów wraz z generowaniem specyficznym sceny nie wydają mi się dobrym zestawieniem. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć jedynie że to bardzo oryginalne ekscentryczne! słuchawki ale bardzo nierówne w wielu aspektach takie góry i doliny co do poziomu reprodukcji dżwięku. Osobiście wydaje mi się że Sennheiser powinien jeszcze popracować nad tymi słuchawkami nim da je do ręki klientowi. Może dla tego te opóźnienia z dostawami gdyż próbowano coś jeszcze z tym zrobić? Moim zdaniem dżwięk w nich nie jest w pełni zrozumiały dla fizjologi słyszenia człowieka i nawet ten "sztuczny nos" dany z tyłu? małżowin wewnątrz poduch nie robił dźwięku bardziej zrozumiałego dla mózgu.

 

Rafaell

Plusy:
  • + dobra separacja instrumentów w przestrzeni,czysty klarowny dźwięk faktycznie lepszy od HD600 i lepsza równowaga tonalna w stosunku do HD650
Minusy:
  • - słaby prat,słuchawki maja kłopot z szybkim zaaplikowaniem sygnałów o szybkim czasie narastania.Generowana przestrzeń za każdym razem jest bardzo duża co powoduje w sporej ilości nagrań oddalenie wykonawców co np nie sprzyja znanym z intymności nagrań
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: sprzęt udostepniony prywatnie
Ile zapłaciłeś/aś?: 2800zł po tyle można je było nabyć na allegro
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Miało byś świetnie :) moim zdaniem dużo plusów przekreśliły tylko niby błahe dwa w/w minusy
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Topowe STAX Omega, Grado GS1000,GS1000i Ultrasone E9,E8 Bayerdynamic BD880PRO .Vintage;Pioneer Monitor10 Sansui SS100 Yamacha YH100 i inne
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Napęd Kenwood DP-X9010
DAC CEC DX51
wzmacniacze:
Lake People G99/2
Rudistor NX-33
  • Jak oceniasz sprzęt pod względem wartość/cena?:
  • Jaka jest Twoja ogólna ocena?:







×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.