Skocz do zawartości

Micke 13

Użytkownicy
  • Postów

    847
  • oraz w archiwum

    1 515
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja Całkowita

118 Dobry (2/17)

Audiostereo

117

Bocznica

1

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Stereo, muzyka, kino, filmy (zwłaszcza starsze), kulturystyka, kolarstwo, gotowanie (dieta fit).
  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

24 718 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Micke 13

  1. Niniejszym zakładam Klub miłośników Rotela i Rotelowej szkoły brzmienia :D Przyznam się, że już od jakiegoś czasu nosiło mnie z założeniem takiego tematu ;) Przez ostatni okres czasu słuchałem różnych klocków i jak do tej pory żadne nie podeszły mi tak jak Rotelowe. Co ciekawe, Rotelowa szkoła dźwięku na pewno nie jest neutralna w audiofilskim tego słowa znaczeniu. Rotel jest na moje ucho zrobiony pod konkretną muzykę, jaką ? Poczytajcie sobie moje "o mnie" ;P To co mi się wyjątkowo spodobało, a czego nie dają klocki których do tej pory słuchałem to swoista bezpośredniość dźwięku. Mój ulubiony instrument, gitara elektryczna wychodzi wspaniale, słychać każde pociągnięcie struny twardo i dobitnie, no i ten swoisty koncertowy wykop na basie ;) To jest taki w moim mniemaniu wesoły, skoczny, bardzo dynamiczny dźwięk zapraszający na scenę by zagrać razem z muzykami. Góra często krytykowana za swoją ostrość i suchość na moich kolumnach wychodzi bardzo fajnie, mocno, szczegółowo i z charakterem, aż inne wzmaki wydają mi się tu zmulone ;P Tak więc Rotel gra nie neutralnie ale raczej naturalnie, stara się oddać dokładnie nie tylko przekaz z płyty, ale również jej specyficzny (rockowy) charakter i klimat. Poprzez Rotelową szkołę brzmienia rozumiem cechy urządzeń opisane powyżej, czyli raczej tych z serii 8xx, 9xx. Ponoć nowe klocki Rotela, po rozpoczęciu współpracy z B&W grają już zupełnie inaczej, łagodniej, chyba by wpasować się w raczej ostrzejszą stylistykę B&W. Mimo wszystko zapraszam wszystkich użytkowników Rotela do wpisywania się. Sam jestem ciekaw czym dokładniej różnią się urządzenia starsze od nowszych. Tak więc napiszcie z czym użytkujecie swoje Rotelki, ja obecnie jestem na etapie doboru odtwarzacza CD. No i może ktoś wie jaki sprzęt wyższej klasy zagra jak szkoła Rotela, tzn. lepiej ale z cechami które ona posiada :) A czy może znacie jakieś Hi-Endowe konstrukcje tej firmy ? Też dobrze by było poznać te konstrukcje :) Teraz troszkę historii o Rotelu w telegraficznym skrócie (żeby ludzie się nie upierali że Rotel jest z Japonii ;P): W 1950 r. niejaki Bob Technikawa założył w North Reading , Massachusetts (stan USA) firmę Roland. Zajmowała się ona... dystrybucją telewizorów Sylvaniia na Daleki Wschód. Przez ten czas produkcja Rolanda idzie z Japonii. W 1969 r. powstaje kolejna fabryka na Tajwanie. Dopiero w 1999 r. następuje przeniesienie całej produkcji (już oczywiście Rotela) z Tajwanu do Chin. Dokładnie nazwa Rotel pojawia się w 1971 r. Jest ona połączeniem nazwy Roland i Martel (amerykańskiego dystrybutora), a jej pełna nazwa brzmiała: Rotel of America Inc. Wtedy właśnie narodziła się koncepcja zerwania z produkcją sprzętu powszechnego użytku i przekształcenie Rotela w specjalistyczną markę ekskluzywnego sprzętu Hi-Fi. Gdy w 1979 r. nastąpiło zerwaniu umowy przez dotychczasowego dystrybutora powstaje koncepcja wejścia firmy na rynek europejski (głównie brytyjski). Przeniesiono z USA do Anglii laboratoria badawcze. Mike Bartlett to najważniejsza postać w dziejach Rotela. Razem z Tonym Millsem (specjalistą od obwodów) oraz sprowadzonym z Japonii Y. Sudą, tworzą najznamienitsze urządzenia w dziejach tej firmy, z RA-820B na czele. Wzmacniacz RA-820B jest jakoby protoplastą wszystkich późniejszych urządzeń Rotela. Można powiedzieć że był to złoty okres w dziejach tej firmy. Większość pracowników Rotela z podstawowego składu Rolanda pracuje w nim do tej pory. Jest to małym ewenementem, niektórzy pracownicy mają po 20 lat stażu. Z czasem główną bazę badawczo projektową przeniesiono do Tokio, w Anglii zostawiając ocenę układów i selekcję części. Najważniejszą postacią w tej bazie badawczo projektowej jest inżynier Nakajiama. Szefem sekcji odpowiedzialnej za projekty przedwzmacniaczy, wzmacniaczy, tunerów i sekcji analogowej w odtwarzaczach CD jest Pan Takamiya. Jeszcze inna ekipa zajmuje się układami cyfrowymi. Brytyjska oddział Rotela, którego zadaniem jest ocena układów, to przede wszystkim Bob Burrn i Trevor Cook. Tych dwóch Panów zajmowało się porównywaniem wszelkich aspektów brzmienia i dostrajaniem urządzeń (tak to działa również do dziś). Dawna kwatera główna Rotel of America w North Reading to obecnie kompleks w którym mieści się ponoć jeden z najdoskonalszych pokoi odsłuchowych w przemyśle audio (200W monobloki RHB napędzające ślimaki B&W). Najważniejszymi postaciami tego oddziału są Tim Wayatt (spec od spraw technicznych), Joe Laliberti (szef serwisu). W Stanach wdrażana jest także większość projektów urządzeń przeznaczonych do kina domowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.