Skocz do zawartości
Felietony

Eurowizja 2025: Tydzień do wielkiego finału w Bazylei

69. Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w dniach 13, 15 i 17 maja 2025 roku w nowoczesnej hali St. Jakobshalle w Bazylei. Po emocjonującym zwycięstwie Nemo z utworem „The Code” podczas konkursu w Malmö w 2024 roku, Szwajcaria po raz trzeci w historii stała się gospodarzem wydarzenia. Wcześniej miało to miejsce w 1956 roku, kiedy zorganizowano pierwszą edycję, oraz w 1989 roku. Wybór Bazylei jako miejsca organizacji nie był przypadkowy – to miasto znane z wielokulturowości, bogatej sceny artystycznej oraz nowoczesnej infrastruktury.

Polska reprezentacja: Justyna Steczkowska z utworem „Gaja”

Polskę w tym roku reprezentuje Justyna Steczkowska z utworem „Gaja”. Artystka, która od lat obecna jest na rodzimej scenie muzycznej, powróciła na Eurowizję po ponad dwóch dekadach od swojego debiutu. Wybrana podczas narodowych preselekcji 14 lutego 2025 roku, zdobyła 39,32% głosów widzów, zostawiając konkurencję daleko w tyle. Jej występ zaplanowano jako drugi podczas pierwszego półfinału, który odbędzie się 13 maja. „Gaja” to utwór o ekologicznym przesłaniu, łączący elementy etno i muzyki elektronicznej. Występ zapowiada się jako jeden z najbardziej widowiskowych – ma być bogaty w efekty świetlne, taniec oraz nowoczesne wizualizacje.

Faworyci konkursu

Według aktualnych prognoz bukmacherskich, głównymi faworytami Eurowizji 2025 pozostają:

Szwecja: Trio KAJ z utworem „Bara Bada Bastu”, śpiewanym w języku szwedzkim. Piosenka oparta na tradycyjnych rytmach skandynawskich z domieszką popu zyskała ogromną popularność w serwisach streamingowych.

Ukraina: Zespół Ziferblat z piosenką „Bird of Pray” stawia na nowoczesną produkcję i silny przekaz polityczno-duchowy, co zapewniło im rozgłos jeszcze przed startem prób.

Włochy: Lucio Corsi z utworem „Volevo Essere Un Duro” prezentuje oryginalny styl łączący glam rock z nostalgią za włoską muzyką lat 70.

Polska wciąż plasuje się na 11. miejscu w aplikacji My Eurovision Scoreboard, jednak eksperci nie wykluczają niespodzianki, zwłaszcza po próbach na żywo.

Scena i motywy przewodnie

Scena tegorocznego konkursu została zaprojektowana z rozmachem, wykorzystując najnowsze technologie: gigantyczne ekrany LED, podłogi reagujące na ruch oraz systemy świateł zsynchronizowane z muzyką w czasie rzeczywistym. Centralnym motywem graficznym scenografii jest połączenie geometrycznych struktur z organicznymi formami – symbolizujące jedność technologii i natury. Oficjalne hasło Eurowizji 2025 to „United by Music”, które ma podkreślać siłę wspólnoty europejskiej poprzez muzyczne opowieści.

Czego się spodziewać po tegorocznej edycji?

Tegoroczna edycja Eurowizji zapowiada się jako jedno z najbardziej różnorodnych i eksperymentalnych wydarzeń w historii konkursu. Organizatorzy stawiają na inkluzywność i innowacyjność – pojawią się elementy interaktywne dla publiczności, nowe formaty głosowania testowane w półfinałach oraz debiutanckie technologie produkcyjne, w tym rozszerzona rzeczywistość (AR) wykorzystywana w kilku występach.

Artystycznie, uczestnicy prezentują mieszankę nowoczesnych gatunków muzycznych, takich jak hyperpop, indie-electro i nowa fala etno, z naciskiem na autentyczność i oryginalność przekazu. To pokazuje, że Eurowizja przechodzi transformację – od konkursu piosenki do pełnoprawnego spektaklu kulturowego. Szczególną uwagę zwracają kraje, które zwykle nie były faworytami, ale tym razem wnoszą odświeżające brzmienia i innowacyjne podejście do sceny.

Data dodania




Audio Physic Midex 2

Przeglądając oferty z rynku wtórnego trudno nie odnieść wrażenia, że wszystko starsze niż dekadę i w dodatku jako-tako działające niejako z automatu zasługuje na miano klasyki, etykietę vintage a i z reguły wzmianki o High-Endzie nie może zabraknąć. Niestety sytuacja na rynku pierwotnym również nie nastraja optymizmem, gdyż pojawienie się każdej kolejnej inkarnacji danego modelu związane jest z zauważalnym wzrostem cen a jeśli tylko spece od marketingu wpadną na pomysł jego limitacji, bądź sygno

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny

Pink Floyd, Radio Łódź i Q21

Kolejny odsłuch z Radiem Łódź i salonem Q21 odbędzie się już w najbliższą niedzielę! Jako partner techniczny salon Q21 ma ogromną przyjemność zaprosić Was na kolejny wielokanałowy odsłuch. Tym razem na miejscu będzie możliwy odsłuch legendarnej płyty Pink Floyd at Pompeii – MCMLXXII. Nie można jej nazwać zwykłym albumem koncertowym – to zapis wyjątkowego występu w ruinach starożytnego amfiteatru, pełnego improwizacji, psychodelii i brzmieniowych eksperymentów. Utwory takie jak „Echoes”,

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Newsy

Kaliber 44 – Pionierzy psychorapu i głos pokolenia lat 90.

W połowie lat 90., gdy Polska na dobre weszła w burzliwy okres transformacji, na obrzeżach głównego nurtu kultury zaczęły rodzić się nowe formy ekspresji. Kapitalizm pukał do drzwi z obietnicami dobrobytu, kolorowe reklamy i zachodnia popkultura zaczęły wypierać szarość PRL-owskich blokowisk, ale w wielu domach nadal panował chaos, bieda i niepokój. Młodzież wchodziła w dorosłość bez mapy, w rzeczywistości, która była jednocześnie obiecująca i przerażająca. W tym właśnie klimacie zadebiutował ze

AudioNews
AudioNews
Felietony 3

Eurowizja 2025: Tydzień do wielkiego finału w Bazylei

69. Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w dniach 13, 15 i 17 maja 2025 roku w nowoczesnej hali St. Jakobshalle w Bazylei. Po emocjonującym zwycięstwie Nemo z utworem „The Code” podczas konkursu w Malmö w 2024 roku, Szwajcaria po raz trzeci w historii stała się gospodarzem wydarzenia. Wcześniej miało to miejsce w 1956 roku, kiedy zorganizowano pierwszą edycję, oraz w 1989 roku. Wybór Bazylei jako miejsca organizacji nie był przypadkowy – to miasto znane z wielokulturowości, bogatej sceny arty

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Felietony

Nowe nośniki czy stare dusze? Audiofilskie rozterki na dziś

Siedzę sobie wieczorem, lampka się grzeje, z głośników sączy się „Kind of Blue” na oryginalnej szpuli, i myślę: czy ja się przypadkiem nie zatrzymałem w czasie? Bo świat idzie do przodu – nie ma zmiłuj. Młodzież odpala Spotify w jakości „super hyper lossless”, ktoś tam testuje nowego DAC-a z chipem rodem z NASA, a ja... ja znów kombinuję jak podpiąć starego Teaca do lampy, żeby nie buczało. No właśnie. Gdzie my dzisiaj jesteśmy jako audiofile? Czy jeszcze próbujemy gonić nowinki, czy j

AudioFelek
AudioFelek
Newsy


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.