Skocz do zawartości
Reportaże

Yamaha na Musikmesse 2017

O ile dla większości audiofilsko ukierunkowanych mieszkańców starego kontynentu najbardziej wyczekiwanym miesiącem roku jest maj – oczywiście ze względu odbywającej się w Monachium wystawy High End, o tyle jednostki uzdolnione muzycznie i potrafiące co nieco zagrać, bądź reprodukowany materiał zarejestrować i na własne, lub komercyjne potrzeby przynajmniej uzdatnić czują podobną do naszej ekscytację w kwietniu. To właśnie wtedy Frankfurt (ten położony nad Menem) staje się gospodarzem Międzynarodowych targów instrumentów i akcesoriów muzycznych Musikmesse, oraz towarzyszącej im największej imprezy branżowej poświęconej tematyce sprzętu nagłaśniającego, oświetleniowego oraz technik komunikacji i multimediów, czyli Prolight + Sound. W tym roku było podobnie i o ile spływające informacje o frankfurckim evencie budziły moje umiarkowane zainteresowanie, to i tak myślami byłem i nadal jestem w Monachium z uwagą śledząc wszelakiej maści newsy i przecieki. Jednak przewrotny los spłatał mi niezłego figla i za sprawą polskiego dystrybutora Yamahy – warszawskiego Audio Klanu sprawił, że końcówkę minionego tygodnia spędziłem właśnie na Musikmesse zgłębiając tajniki nie tylko właśnie debiutującego na rynku bezprzewodowego adaptera strumieniowego MusicCast WXAD-10, lecz przede wszystkim poznając ofertę japońskiego producenta skierowaną zarówno do muzyków, jak i rynku pro-audio.

 

ccs-2651-0-84995400-1491852946_thumb.jpg ccs-2651-0-48648800-1491852947_thumb.jpg ccs-2651-0-06399000-1491852948_thumb.jpg

ccs-2651-0-73875500-1491852948_thumb.jpg ccs-2651-0-32278000-1491852949_thumb.jpg ccs-2651-0-12306100-1491852950_thumb.jpg

ccs-2651-0-13895600-1491852951_thumb.jpg ccs-2651-0-74184900-1491852951_thumb.jpg ccs-2651-0-31585900-1491852952_thumb.jpg

ccs-2651-0-96362700-1491852952_thumb.jpg ccs-2651-0-95159100-1491852960_thumb.jpg ccs-2651-0-68454000-1491852961_thumb.jpg

ccs-2651-0-31951900-1491852962_thumb.jpg ccs-2651-0-01187600-1491852963_thumb.jpg ccs-2651-0-56360700-1491852963_thumb.jpg

ccs-2651-0-57459600-1491852964_thumb.jpg ccs-2651-0-17125200-1491852965_thumb.jpg ccs-2651-0-73355800-1491852965_thumb.jpg

ccs-2651-0-02075600-1491852967_thumb.jpg ccs-2651-0-53924000-1491852967_thumb.jpg ccs-2651-0-77436200-1491852983_thumb.jpg

ccs-2651-0-30764300-1491852984_thumb.jpg ccs-2651-0-87066100-1491852984_thumb.jpg ccs-2651-0-41019800-1491852985_thumb.jpg

ccs-2651-0-99713800-1491852985_thumb.jpg ccs-2651-0-54765300-1491852986_thumb.jpg ccs-2651-0-10678200-1491852987_thumb.jpg

 

Zacznijmy jednak od początku i zanim zaproszę Was na wirtualną wycieczkę po zajmowanym przez Yamahę czterokondygnacyjnym Portalhausie wypadałoby poświęcić chociażby chwilkę na konferencję prasową. To właśnie podczas niej europejska „wierchuszka” japońskiego koncernu w osobach Fabrice’a Laurenta i Michaela Geise’a z nieukrywaną dumą przedstawiła wyniki za zeszły rok, plany na bieżący i nowości, czyli m.in. wspomniany we wstępniaku plikograj MusicCast WXAD-10, którego premiera połączona będzie z rozszerzeniem technologii MusicCast o współpracę z serwisami streamingowymi Tidal i Deezera a z segmentu instrumentów pianina Clavinova.

Uważne oko wśród poniższych zdjęć z łatwością powinno wyłowić również kolejną smakowitą wiosenną nowalijkę – high endowe, trójdrożne monitory NS-5000 stanowiące wielce udane uzupełnienie disklavier Enspire.

 

 

 

ccs-2651-0-71499600-1491853240_thumb.jpg ccs-2651-0-33258000-1491853241_thumb.jpg ccs-2651-0-87602900-1491853241_thumb.jpg

ccs-2651-0-39042300-1491853242_thumb.jpg ccs-2651-0-07337000-1491853243_thumb.jpg ccs-2651-0-64489400-1491853243_thumb.jpg

ccs-2651-0-19866000-1491853244_thumb.jpg ccs-2651-0-76552300-1491853244_thumb.jpg ccs-2651-0-32100000-1491853245_thumb.jpg

ccs-2651-0-88568100-1491853245_thumb.jpg ccs-2651-0-89110000-1491853258_thumb.jpg ccs-2651-0-55626200-1491853259_thumb.jpg

ccs-2651-0-44273100-1491853260_thumb.jpg ccs-2651-0-07824600-1491853261_thumb.jpg ccs-2651-0-67712300-1491853261_thumb.jpg

ccs-2651-0-27714000-1491853262_thumb.jpg ccs-2651-0-87516800-1491853262_thumb.jpg ccs-2651-0-74562300-1491853263_thumb.jpg

ccs-2651-0-32468500-1491853264_thumb.jpg ccs-2651-0-85465400-1491853264_thumb.jpg ccs-2651-0-09280700-1491853271_thumb.jpg

ccs-2651-0-66580300-1491853271_thumb.jpg ccs-2651-0-31910300-1491853272_thumb.jpg ccs-2651-0-89645500-1491853272_thumb.jpg

ccs-2651-0-49283300-1491853273_thumb.jpg ccs-2651-0-43324100-1491853274_thumb.jpg ccs-2651-0-14873800-1491853275_thumb.jpg

ccs-2651-0-77047500-1491853275_thumb.jpg ccs-2651-0-35585600-1491853276_thumb.jpg ccs-2651-0-03972800-1491853277_thumb.jpg

ccs-2651-0-96119800-1491853282_thumb.jpg ccs-2651-0-55165800-1491853283_thumb.jpg ccs-2651-0-14299300-1491853284_thumb.jpg

ccs-2651-0-68104300-1491853284_thumb.jpg ccs-2651-0-22753600-1491853285_thumb.jpg ccs-2651-0-22674500-1491853286_thumb.jpg

ccs-2651-0-79044300-1491853286_thumb.jpg ccs-2651-0-37576400-1491853287_thumb.jpg ccs-2651-0-01658700-1491853288_thumb.jpg

ccs-2651-0-58391200-1491853288_thumb.jpg ccs-2651-0-52106400-1491853298_thumb.jpg ccs-2651-0-24447100-1491853299_thumb.jpg

ccs-2651-0-89941000-1491853299_thumb.jpg ccs-2651-0-59636700-1491853300_thumb.jpg ccs-2651-0-26072200-1491853301_thumb.jpg

ccs-2651-0-88218300-1491853301_thumb.jpg ccs-2651-0-36684000-1491853304_thumb.jpg ccs-2651-0-19475700-1491853306_thumb.jpg

ccs-2651-0-18540400-1491853308_thumb.jpg ccs-2651-0-90995600-1491853308_thumb.jpg ccs-2651-0-44919200-1491853318_thumb.jpg

ccs-2651-0-32459800-1491853319_thumb.jpg ccs-2651-0-86623300-1491853319_thumb.jpg ccs-2651-0-57112000-1491853320_thumb.jpg

ccs-2651-0-17140100-1491853321_thumb.jpg ccs-2651-0-03037600-1491853322_thumb.jpg ccs-2651-0-84486100-1491853322_thumb.jpg

ccs-2651-0-44815700-1491853323_thumb.jpg ccs-2651-0-14255200-1491853324_thumb.jpg ccs-2651-0-73042300-1491853324_thumb.jpg

ccs-2651-0-69078100-1491853330_thumb.jpg ccs-2651-0-38903000-1491853331_thumb.jpg ccs-2651-0-22118000-1491853332_thumb.jpg

ccs-2651-0-89345100-1491853332_thumb.jpg ccs-2651-0-51277400-1491853333_thumb.jpg ccs-2651-0-06462700-1491853334_thumb.jpg

ccs-2651-0-47042700-1491853335_thumb.jpg ccs-2651-0-03303600-1491853336_thumb.jpg ccs-2651-0-66515100-1491853336_thumb.jpg

ccs-2651-0-33092400-1491853337_thumb.jpg ccs-2651-0-10870100-1491853340_thumb.jpg ccs-2651-0-67768000-1491853340_thumb.jpg

ccs-2651-0-60538500-1491853341_thumb.jpg ccs-2651-0-21654600-1491853342_thumb.jpg ccs-2651-0-82974900-1491853342_thumb.jpg

 

A właśnie. Skoro o katalogu instrumentów mowa, to ogrom i różnorodność asortymentu oferowanego przez Yamahę mogła nie tylko wprawić w oszołomienie, co w tym stanie utrzymywać przez co najmniej kilka dni. Dziesiątki, jeśli nie setki modeli gitar, podobna różnorodność perkusji, czy pełne spektrum klawiszy od w miarę poręcznych syntezatorów po koncertowe kolosy, czy uzbrojonego w MusicCasta kosztującego „drobne” 137 000 € Bösendorfera. O ile jednak fortepiany i pianina swoją formą trzymały się ogólnie przyjętych kanonów i wypracowanych przez pokolenia wyobrażeń co do kształtu i wymiarów, to już kontakt z futurystycznym, saksofonopodobnym instrumentem

mógł wprawić i oczywiście wprawiał większość zwiedzających w sporą konsternację.

 

ccs-2651-0-87944800-1491854962_thumb.jpg ccs-2651-0-48533400-1491854963_thumb.jpg ccs-2651-0-15523600-1491854964_thumb.jpg

ccs-2651-0-70226600-1491854964_thumb.jpg ccs-2651-0-57698700-1491854965_thumb.jpg ccs-2651-0-10510500-1491854966_thumb.jpg

ccs-2651-0-81838900-1491854966_thumb.jpg ccs-2651-0-58419600-1491854967_thumb.jpg ccs-2651-0-47674900-1491854968_thumb.jpg

ccs-2651-0-22059700-1491854969_thumb.jpg ccs-2651-0-39242600-1491854976_thumb.jpg ccs-2651-0-98418900-1491854976_thumb.jpg

ccs-2651-0-57777300-1491854977_thumb.jpg ccs-2651-0-15735300-1491854978_thumb.jpg ccs-2651-0-74446900-1491854978_thumb.jpg

ccs-2651-0-33167200-1491854979_thumb.jpg ccs-2651-0-93023200-1491854979_thumb.jpg ccs-2651-0-84400500-1491854980_thumb.jpg

ccs-2651-0-49090600-1491854981_thumb.jpg ccs-2651-0-17372200-1491854982_thumb.jpg ccs-2651-0-39530200-1491854987_thumb.jpg

ccs-2651-0-00622000-1491854988_thumb.jpg ccs-2651-0-49016700-1491855038_thumb.jpg ccs-2651-0-43601700-1491855007_thumb.jpg

ccs-2651-0-15227900-1491855008_thumb.jpg ccs-2651-0-04498000-1491855009_thumb.jpg ccs-2651-0-71034000-1491855009_thumb.jpg

ccs-2651-0-30758900-1491855010_thumb.jpg ccs-2651-0-86091700-1491855010_thumb.jpg ccs-2651-0-42410500-1491855011_thumb.jpg

ccs-2651-0-15205600-1491855039_thumb.jpg ccs-2651-0-81886000-1491855039_thumb.jpg ccs-2651-0-47452600-1491855040_thumb.jpg

 

 

Co innego ekspozycja przygotowana na terenie Prolight + Sound, gdzie można było na własne oczy i uszy przekonać, że rynek pro-audio rządzi się zdecydowanie innymi regułami. Fluktuacja linii produktowych charakteryzuje się dynamiką zbliżoną do ruchów tektonicznych, estetyka podporządkowana jest głównie względom użytkowo – ergonomicznym a nadrzędną wartością jest wydajność i stabilność pracy. Jednak jeśli komuś się wydaje, że świat elektroniki konsumenckiej i właśnie profesjonalistów się nie przenika i nie zazębia to jest w błędzie i to sporym, bowiem przynajmniej w przypadku Yamahy synergia jest pełna a dzięki wykorzystaniu odmienianego przez wszystkie przypadki MusicCasta integracja ta przebiega praktycznie niezauważalnie i bezboleśnie. Wystarczy tylko zaufać wykwalifikowanej kadrze fachowców, by później przez długie lata obsługę nawet bardzo rozbudowanych systemów ograniczyć do włączania jednostki głównej, wyboru playlisty i dostępu do wszystkich funkcji z poziomu smartfona. Brzmi jak nierealna bajka? Możliwe, lecz wystarczyło pokręcić się nieco po stoisku Yamahy, by przekonać się, że właśnie tak wygląda rzeczywistość.

 

A na deser zostawiłem coś specjalnego, czyli muzykę na żywo, która w zeszłym tygodniu tak w samych halach, jak i na zewnętrznych scenach Messe rozbrzmiewała praktycznie non stop. Ograniczając się li tylko do „pawilonu” Yamahy i kręcąc się pomiędzy przygotowanymi specjalnie do tego celu salami koncertowymi można było m.in. uczestniczyć w koncertach Dennis Hormes Band, czy w ramach projektu Yamaha Drums poczuć potęgę perkusji obsługiwanej przez samego Gerry’ego Browna. Jeśli jednak nazwisko Browna niczego Wam nie mówi to zerknijcie proszę na składy towarzyszące takim gwiazdom jak Stevie Wonder, Stanley Clarke, Diana Ross, George Benson, Marcus Miller, Lionel Ritchie i sprawdźcie, czy przypadkiem za perkusją w waszych ulubionych nagraniach nie siedział właśnie Gerry. Co ważne w wystawowych warunkach organizatorom udało się stworzyć niesamowicie bezpośrednią atmosferę. Zero barierek, fosy i kordonu ochroniarzy. Nie dość, stało się od muzyków na wyciągnięcie ręki, to zarówno przed, jak i po występach spokojnie można było do nich podejść i porozmawiać. Zero spinki, gwiazdorzenia i zadzierania nosa, co z resztą wszechobecna dziatwa wykorzystywała na każdym kroku.

 

ccs-2651-0-86282100-1491855647_thumb.jpg ccs-2651-0-48042800-1491855648_thumb.jpg ccs-2651-0-05530900-1491855649_thumb.jpg

ccs-2651-0-60322600-1491855649_thumb.jpg ccs-2651-0-26415200-1491855650_thumb.jpg ccs-2651-0-93088100-1491855650_thumb.jpg

ccs-2651-0-71476300-1491855651_thumb.jpg ccs-2651-0-32479200-1491855652_thumb.jpg ccs-2651-0-87763800-1491855653_thumb.jpg

ccs-2651-0-55310000-1491855654_thumb.jpg ccs-2651-0-45511400-1491855657_thumb.jpg ccs-2651-0-00650800-1491855658_thumb.jpg

ccs-2651-0-69839700-1491855658_thumb.jpg ccs-2651-0-30905200-1491855659_thumb.jpg ccs-2651-0-94537000-1491855659_thumb.jpg

ccs-2651-0-50878800-1491855660_thumb.jpg ccs-2651-0-47317600-1491855661_thumb.jpg ccs-2651-0-10813900-1491855662_thumb.jpg

ccs-2651-0-71518700-1491855662_thumb.jpg ccs-2651-0-32868300-1491855663_thumb.jpg ccs-2651-0-02816500-1491855667_thumb.jpg

ccs-2651-0-56577300-1491855667_thumb.jpg ccs-2651-0-12082800-1491855668_thumb.jpg ccs-2651-0-71436300-1491855668_thumb.jpg

ccs-2651-0-32928000-1491855669_thumb.jpg monthly_04_

Data dodania




Czas festiwali – czyli sezon na muzyczne zajawki, nowe brzmienia i ludzi, których nie znasz, ale czujesz jakbyś znał całe życie.

No i poszło. W powietrzu czuć już nie tylko zapach grillowanego sera halloumi i rozgrzanego asfaltu, ale też ten dreszcz podskórny – zbliża się czas festiwali. Dla niektórych to coroczny rytuał, coś w rodzaju letnich rekolekcji muzycznych. Dla innych – przygoda, która zaczyna się od „idziemy tylko na jeden dzień” i kończy trzy dni później w namiocie, z nową paczką ludzi i głową pełną dźwięków, których wcześniej nawet nie znałeś. Festiwale vs. koncerty – więcej niż różnica w cenie biletu

AudioNews
AudioNews
Felietony

iFi Audio zaskakuje z trzema nowymi produktami – OMNI USB, UP Travel i GO pod Air

iFi Audio, pionier w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań audio, wprowadza na rynek trzy przełomowe urządzenia zaprojektowane z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach. Nowości – OMNI USB, UP Travel oraz GO pod Air – potwierdzają zaangażowanie firmy w dostarczanie bezkompromisowej jakości dźwięku zarówno w warunkach domowych, jak i w podróży. OMNI USB – Nowa generacja kondycjonerów USB OMNI USB to flagowy kondycjoner USB firmy SilentPower, czyli podfirmy iFi Audio – stworzony dla

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Nowości | Testy | Inne

Eurowizja 2025: Czas na drugi półfinał! Kto powalczy o miejsce w finale z Justyną Steczkowską?

Po emocjonującym pierwszym półfinale, w którym Justyna Steczkowska zapewniła sobie miejsce w wielkim finale Eurowizji 2025, czas na drugą odsłonę zmagań. Już dziś, 15 maja, oczy całej Europy ponownie skierują się na Bazyleę — to właśnie tam rozegra się drugi półfinał 69. Konkursu Piosenki Eurowizji. Steczkowska w finale. Polska ponownie w grze o wysokie miejsce Wtorkowy występ Justyny Steczkowskiej był jednym z najbardziej komentowanych momentów pierwszego półfinału. Artystka zaprezent

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Newsy

Premiera Audiolab D7 i D9

Po latach skupienia na urządzeniach zintegrowanych brytyjska marka Audiolab wraca do korzeni, prezentując dwa nowe, zaawansowane przetworniki cyfrowo-analogowe – modele D7 i D9. Te nowoczesne urządzenia zostały zaprojektowane zarówno z myślą o użytkownikach desktopowych, jak i miłośnikach klasycznych systemów hi-fi. Powrót legendy – DACi z rodowodem M-DAC Audiolab to marka z wieloletnią tradycją w projektowaniu urządzeń cyfrowych. Nowe przetworniki D7 i D9 można uznać za duchowych spad

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Nowości | Testy | Inne

Eurowizja 2025: Polska walczy o finał! Justyna Steczkowska wystąpi dziś w pierwszym półfinale

Nadszedł długo wyczekiwany moment dla fanów Eurowizji – we wtorek, 13 maja, rozpoczyna się 69. Konkurs Piosenki Eurowizji! W pierwszym półfinale na scenie w szwajcarskiej Bazylei zaprezentuje się piętnastu wykonawców, w tym reprezentantka Polski – Justyna Steczkowska z utworem Gaja. To właśnie dzisiejszego wieczoru poznamy pierwszych finalistów, którzy już w sobotę zawalczą o zwycięstwo w wielkim finale.   Polska z numerem 2 – kiedy wystąpi Justyna Steczkowska? Show otworzy duet z Is

AudioNews
AudioNews
Newsy 10


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Gość
Ta zawartość jest zamknięta i nie można dodawać komentarzy.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.