Skocz do zawartości
Przedwzmacniacze

Przedwzmacniacz Krell Phantom II

Krell od trzydziestu lat jest obecny na światowym rynku audio. Firma ma świetną reputację dzięki produkcji wzmacniaczy, przedwzmacniaczy, odtwarzaczy CD i DVD, konwerterów cyfrowo – analogowych i głośników. Wzmacniacze Krella zostały nagrodzone wieloma prestiżowymi nagrodami za innowacyjność rozwiązań i jakość wykonania. Przykład: zintegrowany wzmacniacz Krell KAV-300i otrzymał Nagrodę Produktu Roku 1996/1997 przyznaną przez European Imaging and Sound Association (EISA). W 2013-2014 przyznano nagrodę w dziale Kina Domowego Krell Foundation. W oczach większości miłośników hi-endowego dźwięku Krell cieszy się zasłużonym uznaniem.

 

Chciałbym zacząć od oświadczenia: jestem uprzedzony do aktywnych przedwzmacniaczy. Uważam, że poprawnie zaprojektowany wzmacniacz może świetnie radzić sobie bez dodatkowego przedwzmacniacza. Źródło (CD lub gramofon) o impedancji wyjścia dopasowanej do impedancji wejścia wzmacniacza świetnie radzi sobie bez pośredników.

Zintegrowane wzmacniacze wyposażone w drabinkowe potencjometry pasywnie regulujące głośność często (choć może nie zawsze) sprawdzają się w praktyce. Jednak nie zawsze możliwe jest idealne dopasowanie wspomnianych impedancji i wtedy na ratunek przychodzi właśnie przedwzmacniacz. I niezależnie już od jego konstrukcji, aktywny czy nie, dobry przedwzmacniacz to niesłyszalny przedwzmacniacz. Taki, który niczego nie zmienia w torze, który nie ma swojego charakteru i jest zupełnie neutralny. Wtedy właśnie mówimy o naprawdę dobrym urządzeniu wysokiej klasy.

 

Testowany przedwzmacniacz zaprojektowany został do współpracy w systemie wzmacniającym składającym się z przedwzmacniacza oraz monofonicznych wzmacniaczy mocy (Evolution 900e). Tego typu dzielone wzmacniacze uważane są za najwyższy stopień jakościowy amplifikacji ze względu na całkowitą separację zarówno wstępnego wzmocnienia od stopni końcowych, jak i separację wzmacniaczy mocy obu kanałów wzajemnie od siebie, każdy z oddzielnym zasilaniem. W ten sposób osiąga się najlepszą dynamikę i najniższy pozom różnego rodzaju zakłóceń. Przedwzmacniacz Phantom II jest 10 kg konstrukcją zamkniętą w aluminiową obudowę o szerokości 438 mm, wysokości 97 mm i głębokości 464 mm. Miłośnicy estetyki hi-tech o minimalistycznych gustach znajdą fasadę przedwzmacniacza atrakcyjną. Dyskretne logo, funkcjonalność i prostota bez zbędnych elementów deklaracyjnych, to jest to.

 

ccs-25257-0-01608900-1389610990_thumb.jpg ccs-25257-0-24353400-1389611007_thumb.jpg

 

Konstrukcja Phantoma jest systemem dual mono. Tak wiec każdy kanał ma swój regulowany zasilacz i swoje indywidualne chassis. Za wzmocnienie sygnału odpowiedzialne są dyskretne elementy elektroniczne montowane powierzchniowo. Na żadnym etapie wzmacniania nie zastosowano sprzężenia zwrotnego, dzięki czemu nie ma przesunięć fazowych wejściowego sygnału. Krell opatentował wielowyjściowe lustra prądowe o dużo lepszych parametrach liniowości w porównaniu do standartowych rozwiązań. Liniowość jest utrzymana bez względu na położenie drabinkowego potencjometru. Parametry wzmocnienia są różne dla różnych wejść źródeł sygnału: dla XLR wynosi 12 dB dla RCA wynosi 6 dB.

 

ccs-25257-0-87373600-1389610974_thumb.jpg ccs-25257-0-97677200-1389610983_thumb.jpg

 

Impedancje wejścia są standardowe: RCA: 47,5 K Ohma, XLR- 95 k Ohma. Impedancja wyjściadla RCA to 25 Ohma, dla XLR to 50 Ohma. Dla ciekowości można zacytować wyjątkową szerokość pasma przenoszenia: od 0,1 Hz do 1,5 MHz , zniekształcenia THD: 0,004% ( dla 20Hz-20kHz) oraz poziom szumów: co najmniej 109 dB (ważony). Zasilacz przedwzmacniacza został hojnie wyposażony w 140 VA transformator i kondensatory o pojemności 35 000 uF. Warto wspomnieć, że Krell opracował nowatorską technologie przekazywania sygnału o nazwie CAST ( Current Audio Signal Transmission) umożliwiającą polaczenie kilku komponentów audio, od źródła do głośników, stosując wzmacnianie prądowe, a nie napięciowe, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych wzmacniaczy.

 

Czas by posłuchać ulubionej muzyki. Do testu użyłem dwóch źródeł: gramofonu i odtwarzacza CD. Źródła te były podłączone do przedwzmacniacza Phantom II, który z kolei podłączony był do wzmacniacza Sun Audio 2a3 wyposażonego w dwa potencjometry na wejściu. Dźwięk powyższego systemu porównywany był z identycznym zestawem, ale pozbawianym aktywnego przedwzmacniacza. Innymi słowy, szukałem odpowiedzi na pytanie, czy obecność Phantoma II wpłynie na jakość brzmienia mojego zestawu? Porównawcze odsłuchy zostały przeprowadzone przy tym samym poziomie nagłośnienia. Oznacza to, że położenie potencjometrów było rożne dla obu wariantów. Mam świadomość, że nie jest to optymalna sytuacja, ale jest pragmatycznym kompromisem związanym z stosunkowo wysokim poziomem szumów lampowego wzmacniacza przy całkowicie „otwartym” potencjometrze.

 

Sopranistka Arleen Auger śpiewa arię „Et incornatus est” z Wielkiej Mszy Mozarta C-moll po anielskich warsztatach dla mistrzów koloratury. The Academy of Ancien Music gra po batutą Christophera Hogwooda. Przejmująca muzyka nagrana kompetentnie na CD przez London Records. Wielokrotnie wypinałem i wpinałem przedwzmacniacz do systemu. Piękny naturalny, wokal sopranistki, urocze brzmienie starych barokowych instrumentów, w całości i osobno: nie słyszałem żadnych znaczących różnic spowodowanych obecności lub brakiem obecności przedwzmacniacza w moim systemie.

 

Po podłączeniu gramofonu w ruch poszły ulubione winyle. Ella Fitzgerald i Joe Pass nagrali w 1974 roku dla Pablo Records świetną płytę “Take Love Easy”. Apetyczny, czekoladowy głos Fitzgerald i uwodzicielska gitara Joe w tytułowym utworze i dwóch innych: „ A Foggy Day” i „Lush Life” są w stanie sponiewierać każdego, komu wpadną w ucho. Są super. Podobnie jak wcześniej w przypadku CD, nie byłem w stanie odróżnić dźwięku, gdy przedwzmacniacz był obecny od sytuacji, gdy był wypięty z toru sygnału.

 

Do trzech razy sztuka. Nagranie pięciu tuzów klasycznego jazzu: Cannonball Adderley- saksofon, Miles Davis- trąbka, Hank Jones-fortepian, Sam Jones- kontrabas, Art Blakey- perkusja, pod tytułem „ Somethin’ Else” z 1958 roku należy do kanonu: kilku niezbędnych, płyt jazzowych wszechczasów które musisz znać. Wyjątkowo piękne nagranie dla Blue Note w studio Van Gelder pod Nowym Yorkiem. Dźwięk perfekcyjny, autentyczny. Nic dodać nic ująć. Słuchałem utworu „ Autumn Leaves” wiele razy. Nie słyszałem istotnych różnic po podłączeniu Phantom’a II ani w domenie mikro-detali ani w makro dynamice. Palety barw tonalnych były nieodróżnialne.

 

Konkluzje

 

Zadaniem dobrego przedwzmacniacza jest, poprzez odpowiednie dopasowanie impedancji źródła i wzmacniacza, nie ingerować w sygnał elektryczny, wiernie wzmacniając go i przekazując dalej. Drugą funkcją przedwzmacniacza jest kontrola i integracja kilku niezależnych źródeł (CD, DVD, gramofon, etc.) ułatwiając płynne i wygodne dla słuchacza przełączanie pomiędzy nośnikami umożliwiając jednocześnie regulacje poziomu nagłośnienia. Phantom II Krella jest świetnym partnerem dla posiadacza nieregulowanej końcówki mocy, gdyż spełnia przysłowiowe audiofilskie marzenia perfekcyjnego „drutu ze wzmocnieniem”. Niniejszym składam drugie oświadczenie: byłem zupełnie bezpodstawnie uprzedzony.

 

Danek Elbaum

 

 

Dystrybutor: Audioklan

 

Cena: 49.990zł

 

 

Specyfikacja techniczna:

 

 

Całkowite zniekształcenia harmoniczne + szumy : <0.003%, 20 Hz to 20 kHz

 

Główne wyjścia: 2 pary CAST, 1 para zbalansowane XLR, 1 para single-ended RCA

 

Impedancja wejścia w ohmach CAST: 25 Ohm Balanced: 40 k Ohm Single-ended: 20 k Ohm

 

Impedancja wyjścia w ohmach CAST: >1 M Ohm Balanced: 250 Ohm Single-ended: 125 Ohm

 

Pasmo przenoszenia w Hz : 20 Hz to 20 kHz +/- 0.02 dB

 

Stosunek sygnału do szumu: >100 dB

 

Waga w kg 12,7

 

Wejścia 2 pary CAST: 1 para zbalansowane XLR, 1 para single-ended RCA

 

Wejścia overload CAST: 12 mA RMS Balanced: 10 V RMS Single-ended: 6.5 V RMS

 

Wyjścia overload CAST: 16 mA RMS Balanced: 16 V RMS Single-ended: 8 V RMS

 

Wyjście Tape 1 para single-ended RCA

 

Wymiary w mm (Sz x W x G) 438 x 192 x 464

Data dodania




3-Majówka 2025 - Wrocław | Bilety

O wydarzeniu Długi majowy weekend zarezerwujcie na wizytę we Wrocławiu i festiwal 3-Majówka! Tradycyjna już wrocławska 3-Majówka rozpoczyna sezon plenerowych festiwali w Polsce. Co roku w długi majowy weekend w samym sercu Wrocławia występują najlepsze zespoły z czołówek list popularności, weterani scen rockowych, jak i nowe, wschodzące gwiazdy. 3-Majówka 2025 bilety już w sprzedaży. 3-Majówka Wrocław 2025 line-up Dzień I, czwartek 1 maja 15.00 – otwarcie kas, start wymian

AudioNews
AudioNews
Newsy

Tre Voci - Passione | Bilety

O wydarzeniu Zapraszamy na ekskluzywny wieczór z Tre Voci – trzema charyzmatycznymi tenorami, którzy od prawie dekady podbijają serca publiczności na całym świecie! Bilety na koncert Tre Voci - Passione już dostępne. Tre Voci koncert Passione Passione to koncert stworzony z myślą o tych, którzy kochają wielkie emocje, niesamowitą energię i muzykę pełną duszy. Tenorzy z Tre Voci przygotowali dla Was prawdziwą podróż przez ponadczasowe przeboje i arcydzieła różnych kultur – od gorąc

AudioNews
AudioNews
Newsy

Koncert przy świecach: Największe hity Adele | Bilety

O wydarzeniu Odkryj magię muzyki Adele w niezwykłej oprawie świec. Candle Live Music zaprasza na wieczór pełen emocji, gdzie najpiękniejsze utwory tej legendarnej artystki zabrzmią w magicznych aranżacjach instrumentalnych. Zanurz się w emocjonalnych dźwiękach takich hitów jak Hello, Someone Like You, Rolling in the Deep, Set Fire to the Rain, Skyfall i wielu innych. Przyjdź i doświadcz muzyki Adele w zupełnie nowym wydaniu! Bilety na koncert przy świecach Największe hity Adele już dostępne

AudioNews
AudioNews
Newsy

Fezz Sagita Prestige EVO – pierwszy ZBALANSOWANY przedwzmacniacz w ofercie Fezz!

Fezz Audio prezentuje Sagita Prestige EVO – pierwszy w swojej ofercie lampowy, zbalansowany przedwzmacniacz liniowy. Został on zaprojektowany dla najbardziej wymagających użytkowników. Model wyposażono w cztery wejścia RCA (w tym jedno direct) oraz dwa zbalansowane XLR, a także w dwie pary wyjść RCA i XLR. Dzięki temu Sagita Prestige EVO doskonale sprawdzi się w klasycznych systemach stereo. Za brzmienie odpowiadają starannie dobrane, niskoszumowe lampy 12AU7/ECC82, które zapewniają precyzyj

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Nowości | Testy | Inne

Audio-Technica ATH-ADX3000

Skoro dosłownie przed momentem zaprezentowaliśmy propozycję skierowaną dla miłośników mobilności, to tym razem, dla równowagi z tego samego źródła i z tego samego portfolio postanowiliśmy pozyskać coś mogącego zainteresować domatorsko zorientowanych audiofilów i melomanów. Skoro bowiem większość domowników ma zamiar wybyć a i prawdopodobieństwo decybelujących pod oknami „bąbelków” spada niemalże do zera, to wreszcie, zamiast odcinających nas od otoczenia wyposażonych w zaawansowane ANC konstrukc

Fr@ntz
Fr@ntz
Słuchawki


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.