Medal Dobry Produkt 2010 – Wybór Konsumentów, stanowi podsumowanie ogólnopolskiego
Programu Badania Postaw i Preferencji Konsumenckich – badania zrealizowanego w celu wyłonienia aktualnych preferencji konsumentów oraz wskazania produktów cieszących się największym zaufaniem wśród odbiorców. Patronat i opiekę merytoryczną nad badaniem objął Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, a samo badanie zostało zrealizowane przez Zakład Badań Naukowych Polskiego Towarzystwa Socjologicznego w Warszawie. Zakład Badań Naukowych PTS jest unikalną placówką, wyróżniającą się na rynku wysokim, akademickim poziomem prowadzonych badań społecznych.
Badanie zostało zrealizowane na próbie 850 gospodarstw domowych w pięciu największych miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Celem badania było ustalenie, które z produktów obecnych na rynku stanowią „dobry” produkt. Respondenci mieli za zadanie wskazać te
marki, które uważają za godne zaufania, które określają najlepsze jakościowo i godne zaufania produkty.
Badaniem objęto kilkadziesiąt branż, podzielonych na poszczególne kategorie, w tym m.in. artykuły spożywcze, kosmetyczne, chemię domową, sprzęt RTV-AGD, czyli te kategorie produktów, z którymi konsument ma do czynienia na co dzień.